  • 1. Data: 2005-03-26 14:56:13
    Temat: Składka na ubezpieczenie zdrowotne.
    Od: zuko / Shark von Cygnus <sharkMAUPApost.pl>

    Witam,

    Czy jest możliwość zrezygnowania z opłacania składki zdrowotnej?

    Aktualnie mam taką sytuację, że jestem studentem, więc książeczkę mam
    z uczelni. Mam też stałą pracę i z pensji jest mi odciągana składka.
    Oprócz tego mam od pracodawcy opiekę zdrowotną niepubliczną. Więc
    zastanawiam się po co mam płacić tą składę.

    Jest możliwość nie płacenia tego?

    A jeśli będę po studiach, to też mógłbym tego nie płacić? Po co mam
    korzystać z opieki publicznej i płacić na to, skoro w razie czego i
    tak mam zagwarantowaną opiekę niepubliczną?

    Z góry dziękuję za odpowiedzi.

    --
    żuko / Shark von Cygnus
    e-mail: shark maupa post.pl

    "Dla podkreślenia wagi moich słów Siłacz palnie pięścią w stół."

  • 2. Data: 2005-03-26 14:56:51
    Temat: Re: Składka na ubezpieczenie zdrowotne.
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    zuko / Shark von Cygnus wrote:

> [...]
    > Oprócz tego mam od pracodawcy opiekę zdrowotną niepubliczną. Więc
    > zastanawiam się po co mam płacić tą składę.

    Jedyna możliwość to przejście całkowcie na umowy o dzieło.

    Ma to swoje wady (brak urlopów i innych korzyści, które mają etatowcy),
    plus nie wszystko się da przerobić na umowę o dzieło, ale za to nie
    podlegasz składkom zdrowotnym. Składkom emerytalnym też nie.

  • 3. Data: 2005-03-26 15:28:42
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    zuko / Shark von Cygnus wrote:
> [...]
    > korzystać z opieki publicznej i płacić na to, skoro w razie czego i
    > tak mam zagwarantowaną opiekę niepubliczną?

    Na wszystkie pytania odpowiedź brzmi nie.
    A płacisz po to, żeby była kasa dla lekarza za tych co nie płacą lub
    płacą za mało.

  • 4. Data: 2005-03-26 15:30:22
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Andrzej Lawa wrote:

> [...]
    > plus nie wszystko się da przerobić na umowę o dzieło, ale za to nie
    > podlegasz składkom zdrowotnym. Składkom emerytalnym też nie.

    No skróciłeś te składki emerytalne.
    Czyli brak renty w razie czego, brak emerytury i na stare lata ciężka bida.
    No chyba że ci pracodawca płaci taką kasę, że dopóki cie nie zwolni
    będziesz sobie w stanie odłożyć na prywatną emeryturkę.