  • 1. Data: 2005-03-26 16:02:30
    Temat: N-gage, IMEI: 351521006487524
    Od: "K S" <a...@N...gazeta.pl>

    Witam!

    Tak w skrócie: Wysłałem paczke za pobraniem, priorytetem. Zaginęła na
    poczcie. Po uwzględnieniu reklamacji przyznano mi 60 zl + koszty wysyłki,
    czyli 18,69 zl. Pobranie wynosiło 578,69 zl. A to co mi napisali:

    ." W związku z tym,na podstawie postanowień art. 58 pkt. 2 oraz art. 60 w/w
    Ustawy - Rejonowy Urząd Pocztowy w [...] przyznaje Panu ustawowe
    odszkodowanie za zaginięcie reklamowanej paczki w kwocie 60 zl oraz zwrot
    opłaty pobranej przy nadaniu tej paczki w kwocie 18,69 zl"...

    A oto te artykuły:

    Art. 58. 1. Z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania powszechnej
    usługi pocztowej przysługuje odszkodowanie:
    1) za utratę przesyłki poleconej - w wysokości żądanej przez nadawcę, nie
    wyższej jednak niż pięćdziesięciokrotność opłaty pobranej przez operatora
    publicznego za traktowanie przesyłki jako przesyłki poleconej;
    2) za utratę paczki pocztowej - w wysokości żądanej przez nadawcę, nie
    wyższej jednak niż dziesięciokrotność opłaty pobranej za jej nadanie;

    Art. 60. W przypadku niewykonania usługi operator, niezależnie od należnego
    odszkodowania, zwraca w całości opłatę pobraną za wykonanie usługi.

    Pytania!!:
    1) Czy jest szansa odzyskania większej sumy?
    2) W art. 58 pkt 2, podano że [..]nie wyższej jednak niż dziesięciokrotność
    opłaty pobranej za jej nadanie[..], a opłata za nadanie wynosiła 18,69 zl. W
    pkt tym nie jest ujęte jak w pkt 1:
    [..]opłaty pobranej przez operatora publicznego za [!!!] traktowanie [!!!]
    przesyłki jako przesyłki poleconej[..]. Czy moge odwołać sie na pdst tego
    punktu?
    3) Ma ktoś jakieś pomysły?
    4) Jeśli ktoś zakupił (od poczatku lutego) telefon z tym nr IMEI, to prosze o
    jakiś sygnał! Nie zalezy mi na telefonie!, chce tylko ukarac nieuczciwego
    pracownika poczty! Napewno sie dogadamy! PROSZE, NIE BĄDŹ BIERNY !!!

  • 2. Data: 2005-03-26 16:13:06
    Temat: Re: N-gage, IMEI: 351521006487524
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    K S wrote:

    > Pytania!!:
    > 1) Czy jest szansa odzyskania większej sumy?

    Możesz się próbować spierac o tą 10-krotność czyli o 186.9.
    Więcej nie uzyskasz.
    Rzeczy wartościowe wysyła się przesyłkami wartościowymi.
    Po za tym możesz spróbować zgłosić sprawę na policji i próbować
    zablokować ten telefon.
    Może namierzą tego co paczki na poczcie przegląda.

  • 3. Data: 2005-03-26 16:19:59
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[niepotrzebne]interia.pl>

    Użytkownik "K S" <a...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > koszty wysyłki,
    > czyli 18,69 zl.

    Tak na marginiesie - wiesz, ze gdybys wysłal paczkę z podaną wartościa
    zapłaciłbys 10 zl więcej ale za to w przypadku jej zaginięcia otrzymałbyś
    ową deklarowaną wartość 578, 69? Czasami nie opłaca sie oszczędzać

    HaNkA