  • 21. Data: 2008-07-05 12:00:45
    Temat: Re: Ciekawa rozmowa z policjantem
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> napisal:
    > Ale w ogóle są - jak chcesz zaliczyć opad szczęki to odszukaj w archiwach
    > .rowery wskazania na przepis, który definiuje co to jest "światło
    > żółte selektywne". Trzymaj się mocno przed przeczytaniem :)

    Piszesz o 589,3 nm?

    Mnie powalaja zwlaszcza te 3 angstremy na koncu :)
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 22. Data: 2008-07-05 21:32:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 5 Jul 2008, lukeg wrote:

    > Witam!
    >
    > Z ciekawości przeszukałem *.rowery, ale odnośnego przepisu nie znalazłem.

    Jacek_P podał wartość :)
    Zaplątane jest to jakoś w ten sposób, że zamieszane są ustawa o RD,
    rozporządzenia oraz polska norma czy jakoś tak, tu:
    http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=
    2829
    ...wspominają PN-62/S-730011
    A chyba powinienem napisać "były", bo:

    > Lex wskazał mi na konwencję wiedeńską o ruchu drogowym, a tam, w dodatku:
    > "
    > Określenie barwy filtrów dla uzyskania barw wymienionych w niniejszym
    > załączniku (współrzędne trójbarwne).
    > (...)

    ...wychodzi że to "właściwe", bo nowe rozporządzenie (to o którym myślałem
    jest już uchylone) chyba nie zawiera odrębnej "polskiej" regulacji
    (ani odesłania):
    http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=file&id=
    WDU20030320262&type=1&name=D20030262.pdf

    ...i przy okazji piętno dla wszystkich preferujących PDF.
    Za co?
    Za to, że zbyt łatwo jest tak wsadzić obrazek (skutki widać w linku
    wyżej).

    > Ale chyba nie o to Ci chodziło,

    Nie, to prawda.
    Niemniej określenie "selektywna" należy z grubsza czytać
    "monochromatyczna", co właśnie prowadzi do absurdu w postaci
    określenia środka linii z dokładnością do ułamków nanometra,
    a chyba wzięło się z przyjęcia za wzór lampy sodowej.

    BTW: linki do "starych" dyskusji:
    http://groups.google.pl/group/pl.rec.rowery/browse_t
    hread/thread/2a178f8f607972a5/a6c9c57c27b42937
    http://groups.google.pl/group/pl.rec.rowery/browse_t
    hread/thread/a64c07642e4f69f8/9a256b9b3a567e03
    ...z uwagą, że nieprawdą jest jakoby, znaczy wspomniana tu:
    http://groups.google.pl/group/pl.rec.rowery/browse_t
    hread/thread/1b6d7de7182aea90/2ca07c0ef6ba145d
    ...jako nieistniejące określenie "żółty samochodwy" jak na dziś JEST
    używane w (aktualnym) rozporządzeniu:
    http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=open&id=
    WDU20030320262

    > jako że w tymże dodatku są również
    > ograniczenia dla barwy białej.

    Ano tak.
    Przy okazji zaktualizowałem wiedzę :)

    pzdr, Gotfryd

  • 23. Data: 2008-07-05 21:32:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 5 Jul 2008, Jacek_P wrote:

    > Piszesz o 589,3 nm?

    Tak :D

    > Mnie powalaja zwlaszcza te 3 angstremy na koncu :)

    O to to...

    pzdr, Gotfryd

  • 24. Data: 2008-07-05 23:20:06
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik ""Mikołaj \"Miki\" Menke"" <m...@m...one.pl> napisał w
    wiadomości news:g4kqir$bo0$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    Żądanie policjanta zawiera znamiona przestępstwa, bowiem przekroczył on
    uprawnienia. Pozostaje jedynie udowodnienie, czy działał tym na szkodę
    kogokolwiek.

  • 25. Data: 2008-07-06 10:12:24
    Od: "ktus" <k...@i...the.world.com>

    Użytkownik ""Mikołaj \"Miki\" Menke"" <m...@m...one.pl> napisał w
    wiadomości news:g4kqir$bo0$1@atlantis.news.neostrada.pl...
    > wyszło kilka ciekawych rzeczy. Panowie jeżdżą na rowerach bez
    > obowiązkowego oświetlenia, mało tego twierdzą, że tak można, a kiedy
    > im tłumaczyliśmy, że nie, to stwierdzili, że oni nie są strażnikami

    To na rowerze też trzeba jeździć przez całą dobę ze światłami? kurdę nie
    wiedziałem i mój rower nawet nie ma lamp, to grozi mi mandat? Możesz
    rzucić jakimś przepisem, czy to dotyczy tylko poruszania się po ulicy, a
    jak jadę chodnikiem lub ściężką rowerową to nie?

  • 26. Data: 2008-07-06 10:14:53
    Od: "ktus" <k...@i...the.world.com>

    Użytkownik "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl> napisał w wiadomości
    > BTW: ostatnio spotkałem się na żywo z przykładem tego że niebiescy to
    > największe sku... w tym kraju... a chodzenie na pasku w tym zawodzie
    > jest standardem

    Co oznacza "na pasku"?

  • 27. Data: 2008-07-06 11:05:04
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    ktus napisał(a) :

    > mój rower nawet nie ma lamp, to grozi mi mandat? Możesz
    > rzucić jakimś przepisem,

    Jakby drogie dziecko poprosiło tatę, to ojciec by znalazł na
    goglach, że już w tym wątku podano linki do przepisów, oraz, że w
    ciągu 2 tygodni było kilka takich tematów.

    Zbyszek
    PGP key: 0x39E452FE