  • 11. Data: 2009-12-07 14:15:09
    Temat: Re: Butelki zwrotne
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Pan Łoś" <b...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:hfitgj$aip$1@news.onet.pl...
    > Witam,

    A ja czegos nie rozumem w tym wszystkim.
    Mowi sie, ze torebki foliowe sie rozkladaja przez 300 lat.
    A przeciez siateczki foliowe, butelki PET to jest polietylen.
    Spolimeryzowany C2H4. Spala sie to - po prostu - do CO2 + H2O - czyli
    dwutlenku wegla, z ktorymi poradza sobie roslinki i zwyczajnej pary wodnej,
    ktora skropli sie na wode.i naprawde nie potrzeba na to 300 lat.
    Zamiast wywalach na kupe po prostu - jesli nei da sie powtornei tego
    napelnic czy inaczej wykorzystac, to po prostu SPALIC - oczywiscie w
    odpowiednich spalarniach (jak sie spali samemu, to zzwyczaj sie spali do C +
    H2O allbo CO + H2O, czyli mniej elegancko i ekologicznie).

    Pozdrawiam
    SDD

  • 12. Data: 2009-12-07 14:21:13
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    SDD pisze:
> [...]
    > odpowiednich spalarniach (jak sie spali samemu, to zzwyczaj sie spali do C +
    > H2O allbo CO + H2O, czyli mniej elegancko i ekologicznie).

    Ja też czegoś nie rozumiem - mówi się, że torebki rozkładają się 300
    lat. I co z tego? Przecież to jest chwila. Choćbyśmy mieli topić torebki
    w oceanie, albo robić z nich góry, to w dłuższym okresie nie będzie to
    szkodliwe dla środowiska.

    Miliony lat, odpady niebezpieczne, to rozumiem, ale setki lat?...

    --
    Liwiusz

  • 13. Data: 2009-12-07 14:32:03
    Od: Tomasz Chmielewski <m...@n...wpkg.org>

    Liwiusz wrote:

> [...]
    > lat. I co z tego? Przecież to jest chwila. Choćbyśmy mieli topić torebki
    > w oceanie, albo robić z nich góry, to w dłuższym okresie nie będzie to

    Byles kiedys w kraju, gdzie nie ma sprawnych "sluzb oczyszczania miasta"
    (lub nie ma ich wcale)?

    Albo, zeby bylo bardziej obrazowo - ludzkie g.... rozklada sie jeszcze
    szybciej. Czemu wiec nie robisz na dywan w swoim domu?

    > Miliony lat, odpady niebezpieczne, to rozumiem, ale setki lat?...

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 14. Data: 2009-12-07 14:32:11
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Miliony lat, odpady niebezpieczne, to rozumiem, ale setki lat?...

    Czyli tradycyjnie - wiadomo o co chodzi.

    A tak wogole, to te pseudokologiczne torebki, jako ze zawieraja material
    typowo organiczny (choc PET to takze - jesli ktos na lekcjach chemii w
    podstawowce nie uwazal, to przympomne - zwiazek organiczny), to moga sie
    okazac siedliskiem bakterii, grzybow czy innego swinstwa, ktore musza te
    torebki przyciagac, bo wlasnie na tym polega ich zdolnosc do szybkiego
    rozkladu.
    A zatem trzymajac bulke w takiej torebce mozemy ja wyjac i zjesc juz z tym
    grzybem, czy innym swinstwem. W normalnym politetylenie natomiast nie sadze,
    zebi jakas bakteria czy grzyb byly w stanie sie rozwijac.

    POzdrawiam
    SDD

  • 15. Data: 2009-12-07 14:39:08
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tomasz Chmielewski pisze:

    > Byles kiedys w kraju, gdzie nie ma sprawnych "sluzb oczyszczania miasta"
    > (lub nie ma ich wcale)?

    Szczerze mówiąc, to nie, a co?

    > Albo, zeby bylo bardziej obrazowo - ludzkie g.... rozklada sie jeszcze
    > szybciej. Czemu wiec nie robisz na dywan w swoim domu?

    Z tego samego powodu, dla którego torebki wyrzucam do śmieci, a nie
    przez okno.

    --
    Liwiusz

  • 16. Data: 2009-12-07 14:55:50
    Od: Tomasz Chmielewski <m...@n...wpkg.org>

    Liwiusz wrote:

    > Szczerze mówiąc, to nie, a co?

    Butelki, plastikowe siatki wszedzie.

    > Z tego samego powodu, dla którego torebki wyrzucam do śmieci, a nie
    > przez okno.

    Niestety niektorzy rzucaja smieci pod siebie. W miescie to jeszcze ktos
    to sprzatnie.

    Ale w lesie czy na innej lace plastikowe smieci srednio fajnie
    wygladaja. Z tendencja do kumulacji przez kolejne 300 lat.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 17. Data: 2009-12-07 15:03:35
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tomasz Chmielewski pisze:

> [...]
    >
    > Ale w lesie czy na innej lace plastikowe smieci srednio fajnie
    > wygladaja. Z tendencja do kumulacji przez kolejne 300 lat.

    To problem kultury, ewentualnie egzekwowania kar za śmiecenie. Nie
    powinno to być powodem do nakładania kolejnych podatków (na torebki).

    --
    Liwiusz

  • 18. Data: 2009-12-07 15:24:22
    Od: Tomasz Chmielewski <m...@n...wpkg.org>

    Liwiusz wrote:

    > To problem kultury, ewentualnie egzekwowania kar za śmiecenie. Nie
    > powinno to być powodem do nakładania kolejnych podatków (na torebki).

    Czasem tak wychodzi taniej - niz postawienie za kazdym drzewem w lesie
    straznika do egzekwowania kar.

    Bo ze szkola przestala uczyc kultury, to wiadomo od dawna.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 19. Data: 2009-12-07 15:30:49
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Tomasz Chmielewski" <m...@n...wpkg.org> napisał w
    wiadomości news:hfj6k9$92r$1@online.de...

    > Bo ze szkola przestala uczyc kultury, to wiadomo od dawna.

    No trudno, zeby uczyla, skoro krzyknac nawet na bachora nauczycielowi nei
    wolno.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 20. Data: 2009-12-07 15:34:16
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Tomasz Chmielewski" <m...@n...wpkg.org> napisał w
    wiadomości news:hfj6k9$92r$1@online.de...

    > Bo ze szkola przestala uczyc kultury, to wiadomo od dawna.

    No i wazne, ze dobrze przygotowuje mlodego czlowieka do szczesliwych i
    trwalych zwiazkow homoseksualnych.

    Pozdrawiam
    SDD