  • 101. Data: 2009-12-11 19:07:43
    Temat: Re: Butelki zwrotne
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:
    > Uprzejmie proszę o nietendencyjne przycinanie cytatów.
    > Czy ja może coś pisałem o sklepach które *dają papier*?
    > Pisałem o możliwości "niewzięcia nylonu".

    Ale nie ma takiej możliwości. Niech będzie -- sam se przyniosę papier.
    Już widzę, jak ją przekonam, żeby mi tak pakowała, skoro odmówiła nawet
    jak prosiłem o niepakowanie w folię metki tatarskiej, już w folię
    zapakowanej przez producenta. Stwierdziła, że musi zapakować osobno.

    > ...przejdź w "tryb socjalistyczny" i idź z własnym papierem :(

    Nie zadziała. Przykład bardziej drastyczny niż niepakowanie metki.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 102. Data: 2009-12-12 16:19:40
    Od: "Zmotoryzowany" <zmotoryzowany@@@poczta.fm>

    Użytkownik "Pan Łoś" <b...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wrzucają do pieca. W efekcie toksyczny pył zawieszony unosi się tygodniami
    > nad Polską, szczególnie w kotlinach górskich...
    >
    > Będę wdzięczny za sugestie. Zróbmy coś z tym, bo przecież nie można liczyć
    > na pomysłowość rządzących...
    >

    > Pozdrawiam,
    > Pan Łoś
    >
    >Przepraszam za SPAM ale chyba jednak markety dodają reklamówki bo ja
    >wystawiłem na ALLEGRO torby
    >http://www.allegro.pl/show_item.php?item=851375523 wielokrotnego użytku i
    >bardzo małe zainteresowanie a sam używam i wielu znajomych i są zadowoloni!
    Pozdrawiam
    Staszek L.
    Będąc osobą niepełnosprawną dostałem troche takich toreb aby sobie dorobić
    do skromnej renty! I dlatego przepraszam za podanie linka do aukcji!

  • 103. Data: 2009-12-12 19:49:37
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Użytkownik Liwiusz napisał:

    > Ja też czegoś nie rozumiem - mówi się, że torebki rozkładają się 300
    > lat. I co z tego? Przecież to jest chwila. Choćbyśmy mieli topić torebki
    > w oceanie, albo robić z nich góry, to w dłuższym okresie nie będzie to
    > szkodliwe dla środowiska.
    >

    > Miliony lat, odpady niebezpieczne, to rozumiem, ale setki lat?...

    Może było by to i prawdą, gdyby nie dodawane przy produkcji plastików
    tony innych chemikaliów (utwardzacze, plastyfikatory, barwniki,
    inhibitory, itd...) masz też w nich wiele pozostałości po procesie
    produkcyjnym (glin, chlor, .....) (przynajmniej tak z grubsza, wiedza
    pozostała po chemii na studiach).

    Gdyby spalanie zaszło w rzeczywiście idealnych i kontrolowanych
    warunkach i cała pozostałość nie będąca co2i h2o pozostała w fabryce a
    nie wyleciała kominem to było by to najlepsze rozwiązanie,ale do
    prowadzenia takiego procesu trzeba bardzo dużo energii i kosztowne
    urządzenia i to się po prostu na razie nie opłaca (może zacznie się
    opłacać jak opłaty za plastiki i zanieczyszczanie wzrosną a procesy
    spalania stanieją), więc na razie jest stosowanie spalanie prostsze i
    tańsze z którego powstaje też mnóstwo szkodliwych produktów.

    Co do rozkładania, gdyby rzeczywiście ten plastik był trwały i nie
    rozkładał się przez miliony lat, to by z nim nie byłożadnego problemu,
    byłby idealnym elementem to robienia tysiąca rzeczy, ale on się cały
    czas rozkłada i reaguje z otoczeniem i tym co ma w środku tworząc
    cząsteczki o bardzo różnych długościach i strukturach więc jest po
    prostu odpadem z którego niewiele się da zrobić, i te setki lat są
    właśnie niepokojące bo bo to teraz musimy się uporać z tymi
    rozkładającymi się stertami plastików (a nie można np. z nich budować
    sztucznych górek obsadzonych lasami i mieć spokój na miliony lat).

    Co innego z tymi biodegradowalnymi które się rozpadają w kilka lat, nad
    tym można już zapanować i po tych kilkunastu latach mieć w pełni
    przereagowane i zutylizowane wysypisko.

    Nasze dywagacje i tak nie mają większego sensu bo tak naprawdę nie
    chodzi o rodzaj plastiku a to co się z nim zrobi, czy trafi do lasu,
    wody, środowiska, czy też do spalarni albo na wysypisko. Dlatego lepiej
    trafia do mnie kupno reklamówki za 1-5 zł, którą mi sklep cały czas za
    darmo wymienia na nową, (bo wtedy ludzie nie wywalą jej byle gdzie ale
    zaniosą z powrotem do sklepu a on odda hurtowo do utylizacji).

    Wracając do prawa, to dopiero odpowiednie regulacje prawne i podatkowe
    mogą to zmienić. :-)

  • 104. Data: 2009-12-13 10:54:33
    Od: "Pan Łoś" <b...@n...pl>

    > Wracając do prawa, to dopiero odpowiednie regulacje
    > prawne i podatkowe mogą to zmienić. :-)

    No i wreszcie jakiś sensowny post...