  • 1. Data: 2004-05-13 18:44:05
    Temat: Akcyza na samochód
    Od: "Schodek" <s...@w...pl>

    Witam,

    na wstępie spieszę donieść, że nie jestem prawnikiem i całkiem nowy na tej
    grupie -może zagoszczę na dłużej.

    Mam dwa pytanka związane z przywiezieniem na swoje cele samochodu z niemiec
    (oczywiście po pierwszym maja).

    Czy akcyza na samochód używany >6 lat (65%) jest zgodna z prawodastwem
    unijnym i jeśli nie to jak mogę się od niej odwoływać? Na obszarze Uni nie
    można wprowadzać cła ani innych podatków o tym charakterze między członkami
    wspólnoty.

    Czy urzędy mogą ode mnie wymagać (bo to robią) tłumaczeń dokumentów
    urzędowych wystawionych w jednym z oficjalnych języków EU (niemiecki)?

    Pozdrawiam

    Schodek

  • 2. Data: 2004-05-13 19:19:11
    Temat: Re: Akcyza na samochód
    Od: Borszczuk <c...@R...7Hi5.wfmh.org.pl.AND.7Hi5>

    Schodek wrote:

    > Czy urzędy mogą ode mnie wymagać (bo to robią) tłumaczeń dokumentów
    > urzędowych wystawionych w jednym z oficjalnych języków EU (niemiecki)?

    W Polsce urzedowym jezykiem jest jezyk polski.

    --
    Life is a beach and then you dive...

    Marcin

  • 3. Data: 2004-05-13 20:44:47
    Od: "bd" <b...@o...pl>

> [...]
    > można wprowadzać cła ani innych podatków o tym charakterze między członkami

    poczytaj tu
    http://rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_040512/ekono
    mia/ekonomia_a_1.html
    pozdr.
    marcin

  • 4. Data: 2004-05-13 21:45:05
    Od: "Schodek" <s...@w...pl>

    Dzieki za info - jest ciekawe,
    ale myli się co do zniesienia EURO2 które przestaje obowiązywać z dniem
    15.05 (a nie jak piszą za kilka tygodni) gdyż wchodzi w życie
    rozporządzenie, którego M.Pol zapomniał podpisać opuszczając 2-05 stołek
    ministerialny.

    pozdr.

    Schodek