-
Znaki towarowe. Czym jest wtórna zdolność odróżniająca?
Wtórna zdolność odróżniająca to taka, która w następstwie ogromnej popularności jakiegoś produktu, usługi lub firmy wzbudza skojarzenia z jedną, określoną marką. W rezultacie oznaczenie, które wcześniej nie miało cech znaku towarowego, nabiera wtórnej zdolności odróżniającej. Dotyczy to zwłaszcza znaków opisowych, które nie są wystarczająco ...
-
Reklama kontekstowa w Internecie a cudzy znak towarowy
... umożliwiać reklamodawcom wybór słów kluczowych, będących znakami towarowymi innych firm. Nowe uaktualnione przez Google zasady wyboru znaków towarowych jako słów kluczowych ... , że po wprowadzeniu przez internautę do wyszukiwarki Google wyrazów stanowiących jej znaki towarowe, w rubryce linków sponsorowanych wyświetlają się linki do stron oferujących ...
-
Prawa autorskie czy Urząd Patentowy?
... zdecydować. Konieczność ochrony własności intelektualnej wydaje się oczywista w przypadku firm farmaceutycznych, informatycznych lub pracowni projektowych. Kto wiązałby ją przykładowo ... wyłącznych: patentu na wynalazki, prawa ochronnego na wzory użytkowe, znaki towarowe i topografie układów scalonych oraz prawa z rejestracji na wzory przemysłowe i ...
-
Jak przenieść swój biznes do Internetu w czasach kryzysu?
... online równie chętnie, co w czasach pandemii - rozwija się trend przenoszenia swoich firm do Internetu. Ilość rejestrowanych sklepów w sieci rośnie wykładniczo, a platformy e-commerce, ... to rejestruje się domeny internetowe pod nazwami brzmiącymi identycznie, jak znaki towarowe, nazwy przedsiębiorstw lub nazwiska, a nawet pseudonimy osób fizycznych. ...
-
Wycena znaku towarowego
... przedsiębiorstwa od produktu tego samego rodzaju oferowanego przez inne podmioty). Znaki towarowe przybierają postać słowną, graficzną, mieszaną, przestrzenną czy nawet ... kluczowym czynnikiem są tutaj kompetencje i doświadczenie sporządzających wycenę. O ile wycena firm stała się już usługą powszechnie znaną i wykonywaną, o tyle w przypadku wartości ...
-
Fałszywy fan-page
... imię), czyn nieuczciwej konkurencji – jeśli fałszywą stronę tworzy inny przedsiębiorca, naruszenie praw do znaku towarowego – jeśli na stronie wykorzystywane są znaki towarowe przedsiębiorcy, czy naruszenie praw autorskich do należących do przedsiębiorcy ogłoszeń, tekstów lub zdjęć. W przypadku natomiast, gdy fałszywy fan-page zawiera treści ...
-
Ochrona znaku towarowego za granicą
... , dla towarów objętych prawem ochronnym. W takim przypadku właściciel prawnie chronionego znaku towarowego na drodze sądowej może w szczególności oprotestować wszystkie znaki konkurencji, które uważa za identyczne lub zbyt podobne do swojego bądź dochodzić odszkodowania. Ponadto ochronie zarejestrowanych znaków towarowych służą przepisy ...
-
Aspekty prawne przestępstw internetowych
... dziś już tak łatwym zajęciem. Jednak spory, których przedmiotem jest rejestracja domen zawierających znaki towarowe wciąż są częstym zjawiskiem. Według przewidywań, działania cybersquatterów coraz intensywniej będą koncentrowały się wokół małych firm, związanych z rynkiem krajowym lub regionalnym. Podłożem do takich przypuszczeń jest fakt, iż ...
-
Euro 2012: uwaga na nieuczciwych sprzedawców
... , warto przed zajęciem taksówki zapytać o przewidywany koszt przewozu. W przypadku firm oferujących „przewóz osób”, sprawa nie jest tak prosta. Część z nich ... wersje gadżetów. Warto przed zakupami sprawdzić w Internecie, jak dokładnie wyglądają zastrzeżone znaki towarowe Euro2012 oraz zapoznać się z przykładowymi cenami. Potwierdzeniem dla legalności ...
-
Rejestracja znaków towarowych przez MŚP z dofinansowaniem UE
... usługi stanowią często podstawę marketingowej i biznesowej strategii firm. Dlatego też ich ochrona jest niezbędnym rozwiązaniem, które zapobiega bezprawnemu kopiowaniu i wykorzystywaniu przez inne podmioty. Jednym z elementów, które mogą podlegać prawnej ochronie własności intelektualnej są znaki towarowe. Po co rejestrować znak towarowy Rolą znaku ...