-
Zmowy cenowe a dozwolone porozumienia przedsiębiorców
... ma jednak zastosowania do porozumień należących do tzw. hardcore restrictions. Nie podlegają zatem wyłączeniu: wspólne uzgadnianie cen, ograniczanie lub kontrolowanie produkcji lub zbytu, podział rynków a także zmowy przetargowe. Praktyki te mają zawsze negatywne skutki dla konkurencji niezależnie od rynkowych udziałów przedsiębiorców ...
-
Granice ochrony znaku towarowego
... oznaczeń wskazanych powyżej jest dozwolone tylko wówczas, gdy odpowiada ono usprawiedliwionym potrzebom używającego i nabywców towarów i jednocześnie jest zgodne z uczciwymi praktykami w produkcji, handlu lub usługach. Zgodnie z wyrokiem Sądu Najwyższego z 27.10.2004 r., III CK 410/03, użycie cudzego znaku towarowego w celu reklamowym ...
-
Polityka cenowa przedsiębiorcy pod kontrolą UOKiK
... pozacenowych towaru lub usługi. Zatem w polityce cenowej, obok wyboru priorytetów marketingowych, oszacowania popytu i kosztów zmieniających się wraz z wielkością produkcji oraz innych działań wspomnianym towarzyszących, zazwyczaj przedsiębiorstwo analizuje ceny konkurencji jako podstawę do wyznaczania swoich własnych cen, co usprawiedliwione jest ...
-
UOKiK znowu promuje program leniency
... , związki przedsiębiorców lub przedsiębiorców i ich związki. W szczególności zabronione jest uzgadnianie cen, warunków składanych ofert w przetargach publicznych, ograniczanie albo kontrolowanie produkcji lub zbytu, a także postępu technicznego i inwestycji oraz podział rynków. Tego rodzaju praktyki należą do tzw. hardcore restrictions, które są ...
-
Używanie znaku towarowego w orzecznictwie TS UE
... podobnymi do znaków towarowych, sama nie używa tych oznaczeń w rozumieniu dyrektywy o znakach towarowych. Taki usługodawca wykonuje jedynie techniczną część procesu produkcji produktu końcowego, przy czym nie ma najmniejszego interesu w odniesieniu do zewnętrznego przedstawienia puszek, a w szczególności do oznaczeń na nich widniejących i tworzy ...
-
Nieuczciwa konkurencja w Internecie
... , poz. 1503 ze zm. – zwana dalej: „ustawą”). Akt ten reguluje zapobieganie i zwalczanie nieuczciwej konkurencji w działalności gospodarczej, w szczególności produkcji przemysłowej i rolnej, budownictwie, handlu i usługach - w interesie publicznym, przedsiębiorców oraz klientów. Bez wątpienia osobę prowadzącą działalność konkurencyjną w stosunku do ...