-
5 rzeczy, które musisz wiedzieć zanim otworzysz sklep internetowy
... jesteśmy gotowi do sprzedaży. Ale nie do końca. Obsługa e-sklepu wiąże się dodatkowo z koniecznością spełnienia szeregu wymagań prawnych, których niespełnienie ... jej warunki, terminy, możliwości odstąpienia od niej, informację o prawie do reklamacji wraz z opisem procedury reklamacyjnej, jak również wyszczególnienie przypadków, w których klient ...
-
Prawa i obowiązki konsumentów
... w sklepie. Sprzedawcą jest oczywiście ekspedientka za ladą, ale jest nim także obsługa supermarketu. Dlatego, jeśli pracownik pytany o coś przez konsumenta, nie ... , że nie powinien w ogóle składać reklamacji. Nie ma jednego, ustalonego przez przepisy terminu rozpatrzenia ani terminu załatwienia reklamacji składanej z gwarancji. Terminy te powinny być ...
-
Sprzedaż w modelu dropshipping: co powinna zawierać umowa?
... na swoją korzyść, że obsługa z tytułu rękojmi, czyli też rozpatrywania reklamacji oraz wydawania decyzji, jest po stronie dostawcy. Warto zawrzeć w umowie także to, kto zajmuje się rozpatrzeniem reklamacji i kontaktem z klientem, przyjmowaniem zwrotów, informowaniem konsumenta o przyjęciu zwrotu i decyzji w zakresie reklamacji, a także dokonaniem ...
-
Euro 2012 a prawa konsumentów
... u sprzedawcy, w dwóch egzemplarzach – jeden dla sklepu, drugi dla konsumenta, potwierdzający zgłoszenie reklamacji. Możesz skorzystać z gotowych formularzy, które posiada większość polskich sklepów – na ... ilości dotyczy cena (np. cena ryby w karcie może dotyczyć 100 g, gdy obsługa przyniesie całą ważącą 500 g). Jeżeli kelner dolicza serwis, musi o ...
-
Euro 2012 a prawa konsumentów cz. II
... ważne, ponieważ wtedy wiesz, z kim się kontaktować w razie reklamacji albo zwrotu towaru), sposobie składania reklamacji i zwrotów. Ponadto, każdy sprzedawca musi rzetelnie informować o ... do piątku od godziny 9:00 do 17:00). W czasie rozgrywek piłkarskich obsługa zapewniona będzie także w języku angielskim. Porad udziela także Europejskie Centrum ...
-
Lokale gastronomiczne pod lupą IH. Nieprawidłowości w co 2. placówce
... br.), z czego w 33 (56,9%) odnotowano następujące nieprawidłowości: nierzetelna obsługa konsumentów (10 lokali gastronomicznych), polegająca na: zaniżonej pojemności napojów ... i zażądać np.: obniżenia rachunku za posiłek (reklamacji może podlegać również temperatura posiłku); w ramach reklamacji możesz żądać towaru zgodnego z zamówieniem, a jeśli ...
-
5 trików, które stosują linie lotnicze, aby nie wypłacić odszkodowania
... obsługa samolotu. Jeśli podczas lotu usłyszeliśmy inne wyjaśnienie dotyczące opóźnienia, niż to, które zostało podane przez dział reklamacji ...
-
Linie lotnicze a prawa konsumenta
... o nowych warunkach bezpieczeństwa na lotniskach, wzmożonych kontrolach i zakazie przewozu płynów. Obsługa lotniska ma prawo żądać w punkcie kontrolnym zdjęcia okrycia wierzchniego i obuwia ... kiedy trudno jest oszacować pełną wartość zaginionych przedmiotów warto jest załączyć do reklamacji posiadane rachunki. Jeśli ich nie mamy trzeba liczyć się z ...
-
Wakacje 2016 samolotem? Sprawdź, co robić w razie problemów
... (PIR). W przypadku utraty walizki czy plecaka, obsługa lotniska wprowadza dodatkowo niezbędne dane do Międzynarodowego Systemu Wyszukiwania Bagażu, który daje możliwość monitorowania poszukiwań naszej zguby przez Internet. Drugi krok to złożenie u przewoźnika reklamacji w formie pisemnej. – Na złożenie reklamacji na piśmie mamy 7 dni w przypadku ...
-
Zmiany w e-commerce: niektórzy przedsiębiorcy zyskają prawa konsumenta
... Wymusi to na prowadzących sklepy internetowe stosowanie krótszych terminów rozpatrywania reklamacji względem szerszego grona kupujących. Natomiast, co ciekawe, ustawodawca pozostawił pewną ... , aby zdążyć ze wszystkimi zamówieniami na święta. Dochodzi jeszcze obsługa zwrotów, również tych związanych z niedawnym Black Friday. Niemniej zmiany wchodzą ...
-
Sprawdź rzetelność biura podróży
... polecanych przez operatora: jak wyglądają pokoje, a jak standard łazienek czy hotelowa obsługa. Warto przejrzeć fora i strony na temat konkretnych krajów czy regionów, ... termin, miejsce pobytu lub trasę zwiedzania, rodzaj transportu, ubezpieczenia oraz procedurę reklamacji. Sprawdźmy również, kto jest wyznaczoną osobą kontaktową na miejscu, z którą ...
-
Wakacje 2014 zaplanuj już teraz
... polecanych przez operatora: jak wyglądają pokoje, a jak standard łazienek czy hotelowa obsługa. Warto też przejrzeć fora i strony na temat konkretnych krajów czy ... zawiera), termin, miejsce pobytu lub trasę zwiedzania, rodzaj transportu, ubezpieczenia oraz procedurę reklamacji. Sprawdźmy również, kto jest wyznaczoną osobą do kontaktu na miejscu, z ...
-
Certyfikacja w e-commerce: warto czy nie?
... w regulaminach oraz ich zgodność z ustawą konsumencką np. w zakresie zwrotu towaru, reklamacji czy terminu, w którym klient ma możliwość odstąpienia od umowy zawartej ... sklepu, ponieważ ma to często zagwarantowane w ramach obsługi certyfikatu. Sprawna i szybka obsługa konsumenta ma drugorzędne znaczenie, jeśli klient nie jest przekonany do zakupu w ...
-
5 pomysłów na szybkie zwroty w e-commerce
... e-kupujący. Według raportu „E-Commerce w Polsce” przygotowanego przez Gemius, czytelna informacja o zwrotach i reklamacji dla 29 proc. konsumentów jest czynnikiem wpływającym na wiarygodność ... , że będą chętniej kupować w takim sklepie. Z drugiej strony sprawna obsługa zwrotów ze strony platformy e-commerce pozwala zaoszczędzić pieniądze – sprawić, że ...