-
ETS: informacje o wygranej nie mogą wiązać się z kosztami dla konsumenta
... . Wyrok sądu dotyczy wszelkiego rodzaju agresywnych praktyk marketingowych stosujących „nagrody” jako sposób na skłonienie konsumenta do ponoszenia kosztów. Obejmuje zarówno materiały promocyjne wysyłane bezpośrednio na adres konsumenta, jak i inne formy promocji, w których występuje zachęta typu "odbierz swoją nagrodę" czy podobna forma ...
-
Prawa konsumenta: rzetelna reklama
... na celu promowanie określonego produktu; oferowanie próbek towarów; konkursy (przy okazji – zawsze warto zastanowić się nad realną szansą wygranej!); wszelkie materiały promocyjne, które mają zwrócić uwagę klienta na produkt w miejscu sprzedaży; warto pamiętać, że nawet rozplanowanie ciągów komunikacyjnych w sklepie (czyli sposobów poruszania ...
-
Sprzedaż lawinowa a piramidy finansowe
... przekracza w znaczny sposób ich rzeczywistej wartości rynkowej; Po drugie, osoba rezygnująca z udziału w systemie sprzedaży lawinowej może odsprzedać organizatorowi systemu towar i materiały promocyjne zakupione w ciągu ostatnich 6 miesięcy za co najmniej 90% ceny, po której je nabyła. W przypadku, gdy choćby jeden z powyższych warunków nie ...
-
Nowy voucher od Biedronki. Jest decyzja Prezesa UOKiK
... paragonie. Voucher można było przeznaczyć na kolejne zakupy. W reklamach zamieszczonych w sklepach brakowało jednak dokładnej listy produktów, które można było kupić. Materiały marketingowe opatrzone były gwiazdką, przy której mniejszym drukiem informowano o ograniczeniach promocji, która miała obowiązywać tylko na wybrane artykuły przemysłowe lub ...
-
Prawa i obowiązki konsumentów
... potrzeb (jest to szczególnie ważne np. dla alergików, których pewne materiały mogą uczulać). Poza tym oznakowanie wskazuje, w jaki sposób konserwować i obuwie. Oznakowanie ... do zakupu towaru o rzekomo niższej/okazyjnej cenie, często zdarza się jednak, że promocyjne ceny dotyczą artykułów, którym kończy się termin przydatności do spożycia, albo ...
-
UOKiK ostrzega: uwaga na oszustwa żerujące na koronawirusie!
... i piramidy finansowe Prezes UOKiK przestrzega także przed inwestowaniem pieniędzy w systemy promocyjne typu piramida. To może być np. projekt inwestycyjny z małą opłatą startową, ... mają przemawiać osoby, które osiągnęły sukcesy finansowe. Za udział w nich lub materiały będziesz musiał zapłacić z góry. Często wartość takich „szkoleń” jest niewielka, ...
-
Influencer marketing pod lupą - Chajzer, Doda i Rozenek-Majdan ukarani przez UOKiK
... agencji reklamowej WhitePress, marek Activlab czy Rainbow Tours. Zazwyczaj reklamowe materiały oznaczała jedynie przez wskazanie nazwy marki lub przez widoczne dopiero ... stosowanie reklamowanych w istocie produktów jest jej osobistym wyborem konsumenckim, gdy ukrywała promocyjne treści pod pozorem odpowiedzi na pytania od obserwatorów. Udostępniała ...


7 pułapek i okazji - zobacz co cię czeka podczas kupna mieszkania na wynajem