-
Patologie (nie tylko płatnicze) w firmach transportowych - jak sobie z nimi radzić?
... towarów oraz ogólną wydajność systemu transportowego. O jakie problemy tu chodzi? Jak sobie z nimi radzić? Na te pytania odpowiada Maciej Maroszyk, Dyrektor Operacyjny TC Kancelarii Prawnej. Patologie w działalności transportowej nie ograniczają się jedynie do problemów związanych z wydłużeniem terminów płatności czy nawet ich brakiem ...
-
Windykacja sądowa - kiedy i dlaczego warto z niej skorzystać?
... wynagrodzenia za pracę, orzec o egzekucji środków posiadanych na koncie, zająć środki trwałe, czyli nieruchomości, maszyny i pojazdy oraz licytować mienie - wylicza Dyrektor Operacyjny w TC Kancelaria Prawna. Oprócz kwoty zadłużenia, naliczane są również odsetki ustawowe. Również koszty egzekucyjne ponosi dłużnik. Wybór ma znaczenie Windykację ...
-
Sankcje unijne i polskie - co warto o nich wiedzieć?
... kapitałowe mogą być wykorzystywane do wspierania rosyjskiej agresji na Ukrainę lub naruszeń praw człowieka w Rosji i na Białorusi – mówi Maciej Maroszyk, Dyrektor Operacyjny TC Kancelarii Prawnej. Co w przypadku braku przestrzegania sankcji? Ekspert TC Kancelarii Prawnej wyjaśnia, że polskie prawo przewiduje możliwość stosowania dotkliwych ...
Tematy: sankcje unijne, sankcje, sankcje gospodarcze, rosja sankcje, handel, Rosja, Białoruś, wojna w Ukrainie -
Firmy transportowe - najważniejsze wyzwania prawne
... prawidłowego wypełniania tradycyjnych dokumentów CMR pozostaje kluczowym aspektem w działalności branży transportowej, niezależnie od potencjalnych udogodnień wprowadzanych przez eCMR - dodaje Dyrektor Operacyjny TC Kancelarii Prawnej. Nieznajomość prawa szkodzi? Warto mieć na uwadze to, że nieznajomość prawa ma negatywny wpływ na prowadzoną ...
Tematy: firmy transportowe, branża transportowa, transport, branża TSL, transport drogowy, przewóz towarów, usługi transportowe, Pakiet Mobilności, kabotaż, odpowiedzialność przewoźnika, tachograf, czas pracy kierowców, delegowanie pracowników, rozliczanie kierowców, kierowca zawodowy, delegowanie kierowców, umowa przewozu, CMR, e-CMR -
Jaki będzie rok 2024 w branży TSL?
... Białoruś – nakaz ten dotyczy przyczep, naczep, samochodów ciężarowych oraz ciągników – mówi Dyrektor Operacyjny TC Kancelarii Prawnej. Kolejną istotną zmianą było wprowadzenie 12 września 2023 ... ULEZ i Congestion Charge z 160 do 180 funtów - mówi Maciej Maroszyk, Dyrektor Operacyjny TC Kancelarii Prawnej. Przewidywane zmiany prawne na 2024 rok Na ...
-
Przewóz towarów do Wielkiej Brytanii po Brexicie
... Tego rodzaju tendencję potwierdzają dane - liczba firm rezygnujących z transportu wzrosła o 30%. Z kolei dostępność kierowców spadła o 20% - mówi Maciej Maroszyk, Dyrektor Operacyjny z TC Kancelarii Prawnej. Stąd obecnie kluczowe staje się dokładne zrozumienie obowiązujących regulacji oraz poszukiwanie rozwiązań, które umożliwią branży przewozowej ...