-
Brexit: co dalej z ochroną własności intelektualnej?
... , która nastąpi po tym okresie. W obecnym stanie prawnym, dokonując zgłoszenia znaku towarowego lub wzoru przemysłowego w urzędzie EUIPO (Urząd Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej) możemy uzyskać ochronę na całym obszarze Unii Europejskiej, w tym oczywiście w Wielkiej Brytanii. Stan ten miał ulec zasadniczej zmianie ...
-
Komisja Europejska zabrała się za sztuczną inteligencję
... , aby mieli taki sam poziom ochrony jak w przypadku tradycyjnych technologii, a także zapewniamy pewność prawa dla naszego rynku wewnętrznego. Komisarz ds. rynku wewnętrznego Thierry Breton powiedział: Dyrektywa w sprawie odpowiedzialności za produkty stanowi podstawę funkcjonowania rynku wewnętrznego od czterech dekad. Dzięki przedstawionemu ...
-
Pasażerowie kontra tanie linie lotnicze. Spór o bagaż podręczny trafia do KE
... . Sam fakt naliczenia opłaty za większy bagaż – zgodnie z aktualnym stanem prawnym – nie stanowi podstawy do roszczeń. Jak wskazuje prawnik i specjalista ds. praw pasażerów w AirCashBack, w niektórych krajach europejskich – takich jak Hiszpania czy Portugalia – sytuacja wygląda inaczej. Tamtejsze sądy i instytucje coraz częściej uznają ...
-
UE aktualizuje czarną listę linii lotniczych
... umowy z pasażerem. Jeśli bilet został zakupiony przed decyzją Komisji, pasażerowi przysługuje pełen zwrot kosztów lub propozycja alternatywnego połączenia – mówi ekspert ds. praw pasażerów lotniczych w AirCashBack. Warto pamiętać, że przewoźnik nadal ma obowiązek zapewnić opiekę pasażerowi – niezależnie od tego, czy zakaz wchodzi ...
-
Wizz Air zawiesza loty do Izraela, Jordanii do 15 września - co z prawami pasażerów?
... odszkodowania przewidzianego w rozporządzeniu WE 261/2004. Mimo to linia ma obowiązek zapewnić podróżnym pomoc i opcje zmiany planów. Komentarz eksperta z AirCashBack Ekspert ds. praw pasażerów z firmy AirCashBack, komentuje: Sytuacja jest bardzo dynamiczna, ale warto pamiętać, że nawet jeśli przewoźnik nie musi wypłacać odszkodowania ...
-
Zatrudnienie kierowcy spoza Unii Europejskiej - jakie formalności?
... brakuje przede wszystkim „świeżej krwi” - według danych CEPiK aż 1,5 miliona kierowców zawodowych ma więcej niż 65 lat. A według Międzynarodowej Organizacji ds. Transportu średnia ich wieku plasuje się w okolicach 50 lat. Zatrudnianie kierowców z innych krajów, w szczególności zza wschodniej granicy, może pomóc w tym ...
-
Dodatkowe urlopy i uprawnienia pracowników - jak ma się przygotować pracodawca?
... , które wynika z przepisów prawa pracy. Pracodawcy muszą zawsze pamiętać o zachowaniu równowagi między potrzebami pracowników a potrzebami firmy - mówi Magdalena Włastowska, Dyrektor ds. rozwoju W&W Consulting. W biznesie przyszłości, kluczową rolę odgrywa relacja oparta na wzajemnej korzyści, czyli win-win. Ważne jest, aby każda ze ...
-
Przewozisz rośliny przez granicę? Załóż konto TRACES NT
... , jeśli są to magnesy na lodówkę czy lokalne rękodzieło. Co jednak z tymi, którzy zapragną przywieźć do domu rośliny? Europejski Urząd ds. Bezpieczeństwa Żywności (EFSA) uważa to za nienajlepszy pomysł. Jeśli jednak decydujesz się na sprowadzenie rośliny spoza granic Unii Europejskiej, zapoznaj ...
-
Unijne znaki towarowe - 6 najważniejszych zmian
23 marca b.r. Urząd Harmonizacji Rynku Wewnętrznego (OHIM) zmienił nazwę na Urząd Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej (EUIPO), zaś wspólnotowy znak towarowy (CTM) zmienił nazwę na unijny znak towarowy (EUTM). To tylko niektóre zmiany wynikające z ...
1 2