-
Europejskie prawo konkurencji: zmiany
... do 10% przychodów? Czy producent może dowolnie kształtować swój system dystrybucji? Od 1 czerwca 2010 roku zaczęły obowiązywać zmienione unijne przepisy dotyczące ... ustalania ceny odsprzedaży (ang. RPM); Jednocześnie dozwolone są ceny maksymalne lub ceny sugerowane, wtedy gdy nie ograniczają prawa nabywcy do niezależnego ustalania ceny odsprzedaży ...
-
Umowa dystrybucyjna niezgodna z prawem konkurencji
... błędy w umowach dystrybucyjnych w sektorze FMCG (z pominięciem uregulowań dotyczących systemu dystrybucji selektywnej), których należy unikać. Bez minimalnych cen odsprzedaży W ... , w postaci upustu cenowego, może stanowić rabat posprzedażowy i prowadzić do obniżenia ceny dostarczanych towarów. Istotne jest jednak czy taka premia pieniężna uwzględnia ...
-
Zmowy cenowe między przedsiębiorcami
... cen "wprost" (przy czym chodzić może zarówno o ceny sztywne - ustalone na określonym poziomie, jak i o ceny minimalne, czy o ustalenie pewnych wiążących uczestników rynku ... porozumień cenowych, które jednocześnie: przyczyniają się do polepszenia produkcji lub dystrybucji towarów, zapewniają nabywcy lub użytkownikowi korzyści; nie stwarzają biorącym w ...
-
Sprzedaż przez Internet: obowiązki przedsiębiorcy
... zapłaty różnymi sposobami płatności, budowanie renomy przez korzystanie z nowoczesnych kanałów dystrybucji itd. Nie dziwi zatem, że wielu z nas decyduje się nie tylko ... wszystkie ich składniki, a w szczególności cła i podatki np. VAT, zasady zapłaty ceny lub wynagrodzenia, koszty, termin i sposób dostawy, prawo odstąpienia przez konsumenta od ...
-
Rynek energetyczny a interesy konsumentów
... usługi przesyłania lub dystrybucji energii lub gazu odmowy zawarcia umowy transportu ustalenia warunków świadczenia usług przesyłowych lub dystrybucji paliw i energii, ... nie posiadają dostatecznej informacji, by zlokalizować dostawcę oferującego niższe ceny. Istnieją ponadto bariery o charakterze psychologicznym utrudniające zmianę dostawcy energii ...
-
Zmowa cenowa w ujęciu praktycznym
... , dystrybutor – sprzedawca detaliczny). Porozumienia wertykalne stanowią istotny instrument w kształtowaniu sieci dystrybucji i co do zasady uznawane są za prokonkurencyjne, z uwagi na ... którą zapłaciłby w warunkach niczym nie zakłóconej konkurencji. Maksymalne ceny odsprzedaży W odróżnieniu od dwóch poprzednich rodzajów cen odsprzedaży, które ...
-
Dystrybucja towarów w e-handlu
... żądać od kupującego - pomimo utraty lub uszkodzenia rzeczy - zapłaty całej ceny. Niebezpieczeństwo nie ulega podziałowi. Błędny jest pogląd, że w wypadku zastrzeżenia ... elementach przy dystrybucji towarów: co jest przedmiotem dystrybucji? Jakie towary? Czy są to towary objęte przepisami szczególnymi? Jak te towary należy przygotować do dystrybucji ...
-
Podręczniki szkolne: jak kupować?
... ceny w różnych kanałach dystrybucji, by rzeczywiście wybrać to źródło, które jest najtańsze - radzi Adam Jasser Prezes UOKiK. Przed decyzją o wydaniu pieniędzy warto pamiętać o kilku zasadach, które pomogą w rozsądnym dokonywaniu zakupów: porównanie cen – warto porównywać ceny w różnych kanałach dystrybucji danego wydawcy, szczególnie jeśli ceny ...
-
Polityka cenowa przedsiębiorcy pod kontrolą UOKiK
... ceny towaru lub usługi oparte ... ceny za którą towar będzie zbyty bądź ceny poniżej lub powyżej której nie może zostać zbyty. Za zakazane zostanie uznane uzgodnienie cen choćby w sposób pośredni, czyli przez uzgodnienie czynników, które wpłyną na wysokość ceny (w praktyce do pośredniego ustalenia ceny zalicza się przykładowo ustalenie marży dystrybucji ...
-
Ustawa o książce: co zmieni się dla czytelników i wydawców?
... określa zasady uregulowania rynku wydawniczego i dystrybucji książek, zasady ustalania jednolitej ceny książki, a także prawa i obowiązki wydawców, importerów oraz sprzedawców końcowych związane z dystrybucją książek. W praktyce ustawa będzie nakładała na wydawców i importerów obowiązek ustalenia jednolitej ceny książki przed wprowadzeniem jej do ...
-
Prawa konsumenta: rzetelna reklama
... od celów komunikatu reklamowego, będących funkcją produktu, rynku docelowego, kanałów dystrybucji i innych elementów marketingu. Żeby jednak zdać sobie sprawę z tego, ... oferowanego produktu lub usługi, zmierzają do zmiany postrzeganej przez klientów relacji ceny do wartości produktu. Znaczenie stosowania instrumentów promocji sprzedaży rośnie wraz ...
-
Opłata reprograficzna rozszerzona na tablety i smartfony?
... podziału wpływów pozyskanych z opłaty na osoby zaangażowane w proces tworzenia i dystrybucji utworów. Przydatne linki: Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i ... wielokrotnie większe wpływy niż obecnie. Przegranym – niestety konsumenci, którym wyższe ceny utrudnią dostęp do nowych technologii – a pod tym względem jesteśmy w Europie na ...
-
Robienie zdjęć i porównywanie cen to prawa konsumenta
... odpowiada pod względem ceny czy właściwości produktu. Musi mieć więc możliwość porównania, co może zrobić na różne sposoby, także poprzez aplikacje czy zdjęcia – podkreśla Marek Niechciał, prezes UOKiK. U schyłku minionego miesiąca UOKiK wystosował pisma do Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji, zrzeszającej 14 firm ...
-
Prawa konsumenta: zmiana przepisów okiem Lewiatana
... . Trudno wymagać takiej wiedzy także od sprzedawcy, będącego ostatnim ogniwem w dystrybucji towaru. 8. Doprecyzowanie odpowiedzialności konsumenta za zmniejszenie wartości rzeczy wynikające ze zwykłego ... Art. 560. §1. Jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, kupujący może żądać obniżenia ceny albo od umowy odstąpić, chyba że sprzedawca niezwłocznie i bez ...
-
Opłata reprograficzna: przepisy do zmiany?
... na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej urządzeń i nośników w celu ich używania lub dystrybucji na terytorium kraju. Obecnie funkcjonująca ustawa o prawie autorskim i prawach ... przez konsumenta do wykonania kopii utworów. Opłata doliczana jest do ceny pierwszego zakupu i stanowi nawet do 3% wartości sprzętu umożliwiającego powielenie utworu. ...
-
Umowa dystrybucyjna a ochrona konkurencji
... szczególności przepisów dotyczących ochrony konkurencji. Porozumienia ograniczające konkurencję w umowach dystrybucji Zgodnie z polskimi i unijnymi przepisami zakazane są porozumienia, ... : postanowienia, które mają na celu ograniczenie prawa dystrybutora do ustalania ceny sprzedaży przez narzucenie przez dostawcę minimalnych lub sztywnych cen ...
-
Handel w internecie w dobie koronawirusa. Jakie pułapki prawne?
... być newsletter to trzeba w sposób profesjonalny uregulować w regulaminie kwestię jego dystrybucji – tak aby nie narażać się na roszczenia z tytułu naruszenia dóbr ... stronie internetowej np. statystycznych może prowadzić do transferu danych poza EOG, ceny w sklepach internetowych powinny być prezentowane zgodnie z przepisami. A to dopiero wierzchołek ...