-
UOKiK znowu promuje program leniency
... bardzo szkodzą rynkowi zmowy cenowe. W kolejnej kampanii UOKiK wspieranej przez eGospodarka.pl dowiadujemy się między innymi dlaczego zmowy zagrażają ... za udział w zmowie? Prawo antymonopolowe zakazuje przedsiębiorcom zawierania porozumień, których celem lub skutkiem jest wyeliminowanie, ograniczenie lub naruszenie w inny sposób konkurencji na rynku ...
-
Prawa konsumenta: rzetelna reklama
... niewątpliwie zmiana w produkcie w ujęciu marketingowym. Zostaje zmieniona nazwa produktu, jego opakowanie, niektóre cechy. Reszta to już sprawa skutecznej kampanii promocyjnej, której celem jest przekonanie konsumenta, że rzeczywiście jest to produkt o cechach nowości i cechy te w znaczny sposób zwiększają wartości użytkowe produktu. Przykłady ...
-
Jakie zmiany w prawie w 2016 roku?
... uwagą będziemy śledzić działania ustawodawcze obecnej partii rządzącej, która w toku kampanii wyborczej zapowiadała liczne korzystne zmiany podatkowe. Jedną z istotniejszych ... o administracji podatkowej. Zastępuję ona ustawę z 1996 r. o urzędach i izbach skarbowych. Nadrzędnym celem ww. ustawy jest stworzenie systemu obsługi i wsparcia podatnika, ...
-
Prawa konsumenta: nie daj się oskubać
... Warto wówczas pamiętać, jakie prawa nam przysługują. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zakończył właśnie ogólnopolską akcję informacyjną "Nie daj się oskubać". Celem dwutygodniowej kampanii było przede wszystkim dotarcie do konsumentów z informacją, że bezpłatną pomoc w dochodzeniu swoich praw uzyskają u 364 miejskich i powiatowych rzeczników ...
-
Prawa konsumenta w UE - case studies
... ogólnopolskiej kampanii informacyjnej "Sprawdź, jakie masz prawa", której celem jest zachęcenie polskich konsumentów do poznania praw, jakie przyniosło im członkostwo w Unii Europejskiej oraz pokazanie korzyści, jakie mogą odnieść korzystając z tych praw. Dzisiaj przedstawiamy Państwu case studies przygotowane w ramach kampanii przez prawników ...
-
Czy influencerzy promują scam? Sprawdzi to UOKiK
... , prezes UOKiK. Co to jest scam? Scam to działanie, którego celem jest wprowadzenie w błąd – jest to np. informowanie o nieistniejących promocjach, ukrywanie ... modelu dropshippingu, niekiedy przez sklepy internetowe powstające tylko na potrzeby konkretnej kampanii reklamowej. Influencer zachęca swoich obserwatorów do zakupu jakiegoś produktu w ...
-
UOKiK: podsumowanie działań w 2022 roku
... innych państw członkowskich UE w ramach unijnego systemu RAPEX. Głównym jego celem jest szybka wymiana informacji na temat produktów stwarzających zagrożenie. W ... utraty danych i środków finansowych oraz apelował o wzmożoną ostrożność konsumentów. Spoty kampanii, poza publicznymi mediami, można było też obejrzeć lub usłyszeć w całym kraju: w telewizji ...
-
Rynek przewozów lotniczych a interesy konsumentów
... podróżami lotniczymi, a także mimo przeprowadzonej w ostatnim czasie szerokiej kampanii informacyjnej, polscy konsumenci nadal nie mają wystarczającej wiedzy na ... i informacyjnych może być wzmocniona dzięki współpracy instytucji i organizacji, których celem statutowym jest ochrona konsumentów. Działania takie powinny mieć jak najszerszy wymiar i ...
-
Prawo reklamy: jak działa?
... uciążliwe. Znalezienie kompromisu pomiędzy szukaniem klienta, racjonalizacją kosztów kampanii reklamowej, która z zamierzenia ma budzić emocje - najlepiej skrajne, w praktyce najczęściej bywa bardzo trudne. Współcześnie reklamy subtelne i delikatne przestają być skuteczne, a oczywistym celem przekazu ma być reklama produktu lub usług. Założeniem ...
-
Nietrafiony prezent świąteczny? Sprawdź, czy możesz go oddać
... duże koszyki – to sztuczki sprzedawców, których nie zawsze jesteśmy świadomi, a ich celem jest zachęcenie do kupowania. Warto poznać choćby niektóre z nich. Inne ceny - ... będzie można obejrzeć spoty promujące prawo do reklamacji. Jest to druga odsłona kampanii dotyczącej ustawy o prawach konsumenta. Więcej informacji o nowych przepisach można ...
-
Biznes przed wyzwaniem GDPR
... czy jest się czego obawiać? Dane osobowe: przejrzyste i spójne Nadrzędnym celem wprowadzenia GDPR jest ujednolicenie przepisów regulujących kwestie związane z zarządzaniem i ... w systemach CRM), ale także 2nd – informacje uzyskane np. w wyniku prowadzenia kampanii reklamowych, a nawet 3rd party. W przypadku tych ostatnich mówimy o partnerze, ...
-
Polisolokaty jako postrach
... likwidacyjnej za przedterminowe rozwiązanie umowy w czwartym roku jej obowiązywania. Ostatecznie ubezpieczyciel, po jakże owocnej kampanii inwestycyjnej, był łaskaw zwrócić mojemu Mocodawcy z kwoty 60 tys. zł. przekazanej mu celem pomnożenia, zaledwie… 7 tys. zł. Po zleceniu sprawy przez poszkodowanego i jej analizie doszedłem do przekonania ...
-
Zatrudnienie osoby niepełnosprawnej. O czym powinien wiedzieć pracodawca?
... tego zabrać? Poniżej znajdziesz odpowiedzi na dręczące pytania, które rozwieją wszelkie obawy i wątpliwości. Zestawienie powstało na bazie materiałów kampanii Pracodawca z Sercem, której celem jest zachęcenie do zatrudniania osób niepełnosprawnych. 1. Czy w czasie rekrutacji przyszły pracodawca może pytać osobę z orzeczeniem o jej niepełnosprawność ...