Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy - Prawo lotnicze
Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy - Prawo lotnicze
projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej
- Kadencja sejmu: 7
- Nr druku: 739
- Data wpłynięcia: 2012-09-19
- Uchwalenie: Projekt uchwalony
- tytuł: Ustawa o zmianie ustawy - Prawo lotnicze
- data uchwalenia: 2012-12-07
- adres publikacyjny: Dz.U. 2013 r. poz. 134
739
zastosowaniem postanowień ust. 3.
Uwagi ogólne:
W ostatecznej wersji Ustawy Prawo Lotnicze
powinny
znaleźć
się
zapisy
świadczące
o niedyskryminacyjnym
charakterze
opłat
lotniskowych, o zachowaniu równowagi między
uczestnikami rynku lotniczego, zapisy
Podkreślić trzeba, że zarówno ustawa (art. 67
o konieczności zachowania odpowiedniej relacji
ceny do jakości usług, obowiązku konsultacji
ust. 1 i 2), jak również rozporządzenie w sprawie
opłat lotniskowych (§ 4 ust. 1 pkt 3) wskazują na
pomiędzy użytkownikami portów a zarządzającymi
obowiązek stosowania zasady niedyskryminacji
portami.
przy ustalaniu taryfy opłat lotniskowych przez
28.
BARIP
Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego na wzór
zarządzającego.
innych urzędów regulacyjnych powinien zostać
wyposażony
w
odpowiednie
kompetencje
Jednocześnie trzeba wskazać, że projekt ustawy
w zakresie nadzoru jest całkowicie spójny
regulacyjne.
z założeniami dyrektywy 2009/12/WE.
Linie lotnicze powinny być traktowane jak klienci
portu lotniczego i mieć zagwarantowane prawa.
Powinny mieć możliwość odwołania się do Prezesa
ULC, jako niezależnego organu regulacyjnego,
w przypadku zakwestionowania przez nie decyzji
w sprawie opłat lotniskowych lub zmiany systemu
pobierania opłat.
Uwagi szczegółowe
Uwaga odrzucona.
Art. 75
29.
BARIP
Por. odpowiedź do uwagi LOT – pkt 3.
ust. 6
Propozycja, aby wprowadzić zapis zapewniający, że
użytkownicy nie powinni płacić, oprócz nadzoru nad
16
swoją działalnością, za nadzór nad portem
lotniczym, ani też za inne zobowiązania
zarządzającego portem lotniczym, takich jak
pokrywanie kosztów koordynacji okresowej lub
stałej.
Propozycja, aby wprowadzić zapis mówiący o tym,
że zwolnienie z opłat lotniskowych statków
Uwaga częściowo uwzględniona.
30.
BARIP
powietrznych wykonujących loty opisane w ust. 1
Art. 76
Por. odpowiedź do uwagi LOT – pkt 4.
nie spowoduje podwyższenia opłat lotniskowych
użytkowników
statków
powietrznych
niekorzystających z tych zwolnień.
Propozycja zapisu:
Zarządzający lotniskiem użytku publicznego,
W zakresie wydłużenia okresu konsultacji – uwaga
odpowiednio wcześniej, co najmniej na cztery
nieuwzględniona.
miesiące
przed
wprowadzeniem
zmian,
Szczegółowy
tryb
zostanie
określony
Art. 77
31.
BARIP
w rozporządzeniu wykonawczym. Por. odpowiedź
przeprowadzi konsultacje projektu zmian
ust. 1
do uwagi LOT – pkt 5.
z użytkownikami statków powietrznych stale
korzystającym z lotniska albo podmiotami ich
W zakresie uwzględniania stowarzyszeń – uwaga
reprezentującymi, w tym także ze stowarzyszeniami
uwzględniona.
użytkowników lotniska użytku publicznego.
Odnośnie do obowiązku konsultacji jakości
Konsultacje mogą dotyczyć wysokości, struktury,
świadczonych usług – uwaga nieuwzględniona.
Art. 77
Kwestia jakości świadczenia usług powinna być
32.
BARIP
sposobu naliczania oraz jakości świadczonych usług
i odpowiedzialności za jakości świadczonych usług.
ust. 1
regulowana
porozumieniami w sprawie
świadczenia usług, które zawierają przewoźnik(cy)
oraz zarządzający lotniskiem. W związku z tym
konsultowanie standardów, jak również ich
17
stosowanie przez strony powinno być regulowane
na poziomie dwustronnym (handlowym), a nie
ustawowym. Por. także punkt 21 – uwaga PLL
LOT S.A.
Uwaga nieuwzględniona.
Przedstawiona propozycja rozszerza kategorie
zarządzających także do tych, którzy zarządzają
Konsultacje powinny być prowadzone we
portami lotniczymi obsługującymi nie więcej niż
5 mln pasażerów rocznie wykraczając tym samym
wszystkich portach wymienionych w ust. 1, zgodnie
Art. 77a ust.
33.
BARIP
poza zakres dyrektywy 2009/12/WE.
z
zasadą przejrzystości.(art. 7 dyrektywy
1
Jednocześnie trzeba wskazać, że
2009/12/WE).
wszyscy zarządzający muszą przekazać informacje
odnośnie
do „wysokości i struktury, sposobu
naliczania opłat lotniskowych oraz zniżek od tych
opłat”.
W przypadku uznania, iż ustalona przez
Uwaga częściowo uwzględniona
zarządzającego lotniskiem taryfa opłat lotniskowych
Trzeba podkreślić, że obecne przepisy wskazują na
narusza zasady ustalania opłat lotniskowych
taką możliwość dla lotnisk obsługujących poniżej
określone w prawie lotniczym lub przepisach
5 mln pasażerów rocznie. Natomiast w przypadku
międzynarodowych,
użytkownik
statku
lotnisk obsługujących powyżej 5 mln pasażerów,
Art. 77b
zgodnie z określoną procedurą Prezes Urzędu
34.
BARIP
powietrznego, o którym mowa w ust. 2 lub
podmioty reprezentujące takich użytkowników,
ust. 5
zatwierdza taryfę opłat lotniskowych. W związku
z powyższym zgodnie z art. 6 ust. 5 dyrektywy
w tym także stowarzyszenia użytkowników, mogą
zwrócić się do Prezesa Urzędu z wnioskiem
zrezygnowano z dodatkowego mechanizmu
odwoławczego.
Jednocześnie
wprowadzono
o nakazanie zmiany opłat lotniskowych na tym
wnioskowany zapis dotyczący stowarzyszeń
lotnisku.
przewoźników.
Uwaga nieuwzględniona.
W przypadku lotnisk obsługujących powyżej
Zakwestionowana przed Prezesem Urzędu zmiana
Art. 77b
5 mln pasażerów, zgodnie z określoną procedurą
35.
BARIP
systemu lub wysokość opłat lotniskowych
ust. 7
Prezes Urzędu zatwierdza ex ante taryfę opłat
zaproponowana przez zarządzającego lotniskiem nie
lotniskowych. W przypadku mniejszych lotnisk
może zostać wprowadzona przed zbadaniem sprawy
może dojść do zakwestionowania opłat w czasie
18
przez Prezesa Urzędu i podjęciem przez niego
obowiązywania taryfy, a tym samym do czasu
wiążącej decyzji.
zmiany opłat nakazanej przez Prezesa Urzędu
powinny obowiązywać opłaty ustalone przez
zarządzającego.
Powinny też znaleźć się zapisy mówiące o tym, że
Uwaga nieuwzględniona.
Por. odpowiedź do uwagi LOT – pkt 21 i 22.
w przypadku
obniżenia
poziomu
usług
świadczonych
Regulacja nie zakłada mechanizmu konsultacji
operatorom statków powietrznych
Art.77b
przez zarządzającego lotniskiem, użytkownik statku
oraz nadzoru Prezesa Urzędu nad jakością
ust.11
36.
BARIP
powietrznego lub stowarzyszenie użytkowników
świadczonych przez zarządzającego usług, jako że
(propozycja
statków powietrznych może wystąpić do
jest to zbyt daleko idąca ingerencja w stosunki
LOT)
zarządzającego lotniskiem i Prezesa Urzędu
handlowe pomiędzy zarządzającym lotniskiem
oraz użytkownikami.
z wnioskiem
o obniżenie wysokości opłat
lotniskowych.
Kluczowymi wydają się zapisy dotyczące
niezależnych opinii i nadzoru nad całym procesem.
W przypadku braku porozumienia w sprawie opłat
Uwaga nieuwzględniona.
zasadne wydaje się uzyskanie opinii Prezesa Urzędu
Trzeba podkreślić, że Prezes Urzędu jako
Ochrony Konkurencji i Konsumentów, przed
niezależny organ, pełni rolę nadzorczą oraz
wprowadzeniem zmian.
regulacyjną w całym procesie ustalania opłat
37.
BARIP
lotniskowych.
Jednocześnie
w
związku
Ważnym również wydaje się nadzór niezależnego
z posiadaną przez Prezesa Urzędu wiedzą jest on
Urzędu nad zapewnieniem równości dostępu
odpowiednim organem do rozpatrywania spraw
przewoźników lotniczych do lotniska i jakością
w zakresie opłat lotniskowych.
usług
świadczonych
przez
zarządzających
lotniskiem.
Opłata
za
nadzór
nad
opłatami?
Uwaga odrzucona.
Przypominamy, że Urząd Lotnictwa Cywilnego
Zasadnym jest zapewnienie finansowania realizacji
Art. 26aa – skreślić.
jest państwowym organem powołanym do
zadań określonych w dyrektywie. Jednocześnie
38.
ZZPPL
Art. 26aa
nadzoru nad rynkiem lotniczym i jako taki nie
wskazać należy, iż z punktu widzenia
może pobierać opłat za nadzór! To tak jak by
zarządzających lotniskami wysokość tej opłaty nie
Najwyższa Izba Kontroli pobierała opłatę za
jest bardzo znacząca.
19
kontrolę. W gruncie rzeczy opłata taka jest
quasi podatkiem zwiększającym koszty
zarządzającego lotniskiem a tym samym
zwiększającym koszty linii lotniczych.
Wydaje się oczywiste, że zarówno zarządzający
lotniskiem jak i użytkownicy statków
powietrznych będą dokładać starań by
osiągnąć porozumienie. Nie powinno się
Art. 77 ust. 1 pkt 4 – skreślić.
zakładać złej woli po żadnej ze stron. Art. 77
Uwaga uwzględniona.
39.
ZZPPL
Dokładnie taka sama treść jest w art. 77c pkt ust. 1 pkt 4 Wykreślono wskazane zapisy.
12 i też nie uważamy, żeby konieczne było
zapisywanie oczywistej oczywistości
w dokumencie w randze ustawy.
Ten
punkt
uważamy
za
całkowicie
Art. 77b pkt 2 – skreślić w całości i zastąpić treścią niezrozumiały. Dokładnie to samo napisane
Uwaga uwzględniona.
40.
ZZPPL
z art. 77 c pkt 10
przejrzystym i czytelnym językiem znajdujemy
Dokonano ujednolicenia brzmienia zapisów
w art. 77 c pkt 10.
art. 77b ust. 2 oraz art. 77c ust. 10.
Uwaga nieuwzględniona.
Przychody, a w szczególności pochodzące ze
Wskazany w art. 77c ust. 1 zakres informacji
środków
publicznych
są
sprawą
przekazywany
przewoźnikom
przez
zarządzającego lotniskiem, a nie użytkowników
zarządzającego,
jest
całkowicie
zbieżny
statków powietrznych. Usługi i elementy
z zakresem informacji określonych w art. 7 ust. 1
dyrektywy 2009/12/WE.
Art. 77 c 1 – zakończyć na: „informacje dotyczące dostępnej infrastruktury są częścią umowy
Zgodnie z politykami ICAO dotyczącymi opłat dla
w szczególności metody ustalania opłat oraz handlowej między stronami i nie widzimy Art. 77c ust. Portów Lotniczych i Służb Żeglugi Powietrznej
41.
ZZPPL
związanych z opłatami kosztów.”
potrzeby dublowania tych informacji przy 1
oraz dyrektywą 2009/12/WE opłaty lotniskowe
okazji konsultacji. Plany rozwoju infrastruktury
powinny być powiązane z kosztami świadczonych
i ich wpływ na przepustowość lotniska
zarządzający k
usług oraz udostępnianej infrastruktury.
onsultuje zgodnie z art. 77 c 1
pkt 15 i 16 więc nie widzimy sensu ponawia
W związku z powyższym, o ile zarządzanie
nia
przychodami przez zarządzającego jest w jego
tych zapisów w tym miejscu.
wyłącznej kompetencji, to zarówno struktura oraz
wysokości kosztów, jak również struktura
przychodów zarządzającego powinny być
20
Uwagi ogólne:
W ostatecznej wersji Ustawy Prawo Lotnicze
powinny
znaleźć
się
zapisy
świadczące
o niedyskryminacyjnym
charakterze
opłat
lotniskowych, o zachowaniu równowagi między
uczestnikami rynku lotniczego, zapisy
Podkreślić trzeba, że zarówno ustawa (art. 67
o konieczności zachowania odpowiedniej relacji
ceny do jakości usług, obowiązku konsultacji
ust. 1 i 2), jak również rozporządzenie w sprawie
opłat lotniskowych (§ 4 ust. 1 pkt 3) wskazują na
pomiędzy użytkownikami portów a zarządzającymi
obowiązek stosowania zasady niedyskryminacji
portami.
przy ustalaniu taryfy opłat lotniskowych przez
28.
BARIP
Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego na wzór
zarządzającego.
innych urzędów regulacyjnych powinien zostać
wyposażony
w
odpowiednie
kompetencje
Jednocześnie trzeba wskazać, że projekt ustawy
w zakresie nadzoru jest całkowicie spójny
regulacyjne.
z założeniami dyrektywy 2009/12/WE.
Linie lotnicze powinny być traktowane jak klienci
portu lotniczego i mieć zagwarantowane prawa.
Powinny mieć możliwość odwołania się do Prezesa
ULC, jako niezależnego organu regulacyjnego,
w przypadku zakwestionowania przez nie decyzji
w sprawie opłat lotniskowych lub zmiany systemu
pobierania opłat.
Uwagi szczegółowe
Uwaga odrzucona.
Art. 75
29.
BARIP
Por. odpowiedź do uwagi LOT – pkt 3.
ust. 6
Propozycja, aby wprowadzić zapis zapewniający, że
użytkownicy nie powinni płacić, oprócz nadzoru nad
16
swoją działalnością, za nadzór nad portem
lotniczym, ani też za inne zobowiązania
zarządzającego portem lotniczym, takich jak
pokrywanie kosztów koordynacji okresowej lub
stałej.
Propozycja, aby wprowadzić zapis mówiący o tym,
że zwolnienie z opłat lotniskowych statków
Uwaga częściowo uwzględniona.
30.
BARIP
powietrznych wykonujących loty opisane w ust. 1
Art. 76
Por. odpowiedź do uwagi LOT – pkt 4.
nie spowoduje podwyższenia opłat lotniskowych
użytkowników
statków
powietrznych
niekorzystających z tych zwolnień.
Propozycja zapisu:
Zarządzający lotniskiem użytku publicznego,
W zakresie wydłużenia okresu konsultacji – uwaga
odpowiednio wcześniej, co najmniej na cztery
nieuwzględniona.
miesiące
przed
wprowadzeniem
zmian,
Szczegółowy
tryb
zostanie
określony
Art. 77
31.
BARIP
w rozporządzeniu wykonawczym. Por. odpowiedź
przeprowadzi konsultacje projektu zmian
ust. 1
do uwagi LOT – pkt 5.
z użytkownikami statków powietrznych stale
korzystającym z lotniska albo podmiotami ich
W zakresie uwzględniania stowarzyszeń – uwaga
reprezentującymi, w tym także ze stowarzyszeniami
uwzględniona.
użytkowników lotniska użytku publicznego.
Odnośnie do obowiązku konsultacji jakości
Konsultacje mogą dotyczyć wysokości, struktury,
świadczonych usług – uwaga nieuwzględniona.
Art. 77
Kwestia jakości świadczenia usług powinna być
32.
BARIP
sposobu naliczania oraz jakości świadczonych usług
i odpowiedzialności za jakości świadczonych usług.
ust. 1
regulowana
porozumieniami w sprawie
świadczenia usług, które zawierają przewoźnik(cy)
oraz zarządzający lotniskiem. W związku z tym
konsultowanie standardów, jak również ich
17
stosowanie przez strony powinno być regulowane
na poziomie dwustronnym (handlowym), a nie
ustawowym. Por. także punkt 21 – uwaga PLL
LOT S.A.
Uwaga nieuwzględniona.
Przedstawiona propozycja rozszerza kategorie
zarządzających także do tych, którzy zarządzają
Konsultacje powinny być prowadzone we
portami lotniczymi obsługującymi nie więcej niż
5 mln pasażerów rocznie wykraczając tym samym
wszystkich portach wymienionych w ust. 1, zgodnie
Art. 77a ust.
33.
BARIP
poza zakres dyrektywy 2009/12/WE.
z
zasadą przejrzystości.(art. 7 dyrektywy
1
Jednocześnie trzeba wskazać, że
2009/12/WE).
wszyscy zarządzający muszą przekazać informacje
odnośnie
do „wysokości i struktury, sposobu
naliczania opłat lotniskowych oraz zniżek od tych
opłat”.
W przypadku uznania, iż ustalona przez
Uwaga częściowo uwzględniona
zarządzającego lotniskiem taryfa opłat lotniskowych
Trzeba podkreślić, że obecne przepisy wskazują na
narusza zasady ustalania opłat lotniskowych
taką możliwość dla lotnisk obsługujących poniżej
określone w prawie lotniczym lub przepisach
5 mln pasażerów rocznie. Natomiast w przypadku
międzynarodowych,
użytkownik
statku
lotnisk obsługujących powyżej 5 mln pasażerów,
Art. 77b
zgodnie z określoną procedurą Prezes Urzędu
34.
BARIP
powietrznego, o którym mowa w ust. 2 lub
podmioty reprezentujące takich użytkowników,
ust. 5
zatwierdza taryfę opłat lotniskowych. W związku
z powyższym zgodnie z art. 6 ust. 5 dyrektywy
w tym także stowarzyszenia użytkowników, mogą
zwrócić się do Prezesa Urzędu z wnioskiem
zrezygnowano z dodatkowego mechanizmu
odwoławczego.
Jednocześnie
wprowadzono
o nakazanie zmiany opłat lotniskowych na tym
wnioskowany zapis dotyczący stowarzyszeń
lotnisku.
przewoźników.
Uwaga nieuwzględniona.
W przypadku lotnisk obsługujących powyżej
Zakwestionowana przed Prezesem Urzędu zmiana
Art. 77b
5 mln pasażerów, zgodnie z określoną procedurą
35.
BARIP
systemu lub wysokość opłat lotniskowych
ust. 7
Prezes Urzędu zatwierdza ex ante taryfę opłat
zaproponowana przez zarządzającego lotniskiem nie
lotniskowych. W przypadku mniejszych lotnisk
może zostać wprowadzona przed zbadaniem sprawy
może dojść do zakwestionowania opłat w czasie
18
przez Prezesa Urzędu i podjęciem przez niego
obowiązywania taryfy, a tym samym do czasu
wiążącej decyzji.
zmiany opłat nakazanej przez Prezesa Urzędu
powinny obowiązywać opłaty ustalone przez
zarządzającego.
Powinny też znaleźć się zapisy mówiące o tym, że
Uwaga nieuwzględniona.
Por. odpowiedź do uwagi LOT – pkt 21 i 22.
w przypadku
obniżenia
poziomu
usług
świadczonych
Regulacja nie zakłada mechanizmu konsultacji
operatorom statków powietrznych
Art.77b
przez zarządzającego lotniskiem, użytkownik statku
oraz nadzoru Prezesa Urzędu nad jakością
ust.11
36.
BARIP
powietrznego lub stowarzyszenie użytkowników
świadczonych przez zarządzającego usług, jako że
(propozycja
statków powietrznych może wystąpić do
jest to zbyt daleko idąca ingerencja w stosunki
LOT)
zarządzającego lotniskiem i Prezesa Urzędu
handlowe pomiędzy zarządzającym lotniskiem
oraz użytkownikami.
z wnioskiem
o obniżenie wysokości opłat
lotniskowych.
Kluczowymi wydają się zapisy dotyczące
niezależnych opinii i nadzoru nad całym procesem.
W przypadku braku porozumienia w sprawie opłat
Uwaga nieuwzględniona.
zasadne wydaje się uzyskanie opinii Prezesa Urzędu
Trzeba podkreślić, że Prezes Urzędu jako
Ochrony Konkurencji i Konsumentów, przed
niezależny organ, pełni rolę nadzorczą oraz
wprowadzeniem zmian.
regulacyjną w całym procesie ustalania opłat
37.
BARIP
lotniskowych.
Jednocześnie
w
związku
Ważnym również wydaje się nadzór niezależnego
z posiadaną przez Prezesa Urzędu wiedzą jest on
Urzędu nad zapewnieniem równości dostępu
odpowiednim organem do rozpatrywania spraw
przewoźników lotniczych do lotniska i jakością
w zakresie opłat lotniskowych.
usług
świadczonych
przez
zarządzających
lotniskiem.
Opłata
za
nadzór
nad
opłatami?
Uwaga odrzucona.
Przypominamy, że Urząd Lotnictwa Cywilnego
Zasadnym jest zapewnienie finansowania realizacji
Art. 26aa – skreślić.
jest państwowym organem powołanym do
zadań określonych w dyrektywie. Jednocześnie
38.
ZZPPL
Art. 26aa
nadzoru nad rynkiem lotniczym i jako taki nie
wskazać należy, iż z punktu widzenia
może pobierać opłat za nadzór! To tak jak by
zarządzających lotniskami wysokość tej opłaty nie
Najwyższa Izba Kontroli pobierała opłatę za
jest bardzo znacząca.
19
kontrolę. W gruncie rzeczy opłata taka jest
quasi podatkiem zwiększającym koszty
zarządzającego lotniskiem a tym samym
zwiększającym koszty linii lotniczych.
Wydaje się oczywiste, że zarówno zarządzający
lotniskiem jak i użytkownicy statków
powietrznych będą dokładać starań by
osiągnąć porozumienie. Nie powinno się
Art. 77 ust. 1 pkt 4 – skreślić.
zakładać złej woli po żadnej ze stron. Art. 77
Uwaga uwzględniona.
39.
ZZPPL
Dokładnie taka sama treść jest w art. 77c pkt ust. 1 pkt 4 Wykreślono wskazane zapisy.
12 i też nie uważamy, żeby konieczne było
zapisywanie oczywistej oczywistości
w dokumencie w randze ustawy.
Ten
punkt
uważamy
za
całkowicie
Art. 77b pkt 2 – skreślić w całości i zastąpić treścią niezrozumiały. Dokładnie to samo napisane
Uwaga uwzględniona.
40.
ZZPPL
z art. 77 c pkt 10
przejrzystym i czytelnym językiem znajdujemy
Dokonano ujednolicenia brzmienia zapisów
w art. 77 c pkt 10.
art. 77b ust. 2 oraz art. 77c ust. 10.
Uwaga nieuwzględniona.
Przychody, a w szczególności pochodzące ze
Wskazany w art. 77c ust. 1 zakres informacji
środków
publicznych
są
sprawą
przekazywany
przewoźnikom
przez
zarządzającego lotniskiem, a nie użytkowników
zarządzającego,
jest
całkowicie
zbieżny
statków powietrznych. Usługi i elementy
z zakresem informacji określonych w art. 7 ust. 1
dyrektywy 2009/12/WE.
Art. 77 c 1 – zakończyć na: „informacje dotyczące dostępnej infrastruktury są częścią umowy
Zgodnie z politykami ICAO dotyczącymi opłat dla
w szczególności metody ustalania opłat oraz handlowej między stronami i nie widzimy Art. 77c ust. Portów Lotniczych i Służb Żeglugi Powietrznej
41.
ZZPPL
związanych z opłatami kosztów.”
potrzeby dublowania tych informacji przy 1
oraz dyrektywą 2009/12/WE opłaty lotniskowe
okazji konsultacji. Plany rozwoju infrastruktury
powinny być powiązane z kosztami świadczonych
i ich wpływ na przepustowość lotniska
zarządzający k
usług oraz udostępnianej infrastruktury.
onsultuje zgodnie z art. 77 c 1
pkt 15 i 16 więc nie widzimy sensu ponawia
W związku z powyższym, o ile zarządzanie
nia
przychodami przez zarządzającego jest w jego
tych zapisów w tym miejscu.
wyłącznej kompetencji, to zarówno struktura oraz
wysokości kosztów, jak również struktura
przychodów zarządzającego powinny być
20
Dokumenty związane z tym projektem:
-
739
› Pobierz plik