Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy - Prawo lotnicze
Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy - Prawo lotnicze
projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej
- Kadencja sejmu: 7
- Nr druku: 739
- Data wpłynięcia: 2012-09-19
- Uchwalenie: Projekt uchwalony
- tytuł: Ustawa o zmianie ustawy - Prawo lotnicze
- data uchwalenia: 2012-12-07
- adres publikacyjny: Dz.U. 2013 r. poz. 134
739
towarzyszy ich urzędowej publikacji. Metody
dokonywania takiego odniesienia są określane przez
państwa członkowskie.
30
Art.
2. Państwa członkowskie przekazują Komisji teksty
N
13
podstawowych przepisów prawa krajowego przyjętych w
ust. 2
dziedzinie objętej niniejszą dyrektywą.
31
Art.
Wejście w Życie
N
14
Niniejsza dyrektywa wchodzi w życie następnego dnia po
jej opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii
Europejskiej.
32
Art.
Adresaci
N
15
Niniejsza dyrektywa skierowana jest do państw
członkowskich.
33
-
Przepis ten związany jest z
- (dodatkowe zmiany)
-
Art.
Dodany art. 77b w brzmieniu:
77b
Art. 77b. 1. Zarządzający lotniskiem użytku funkcjonującymi
obecnie
publicznego obsługującym w ciągu roku nie przepisami, zgodnie z którymi
więcej niż 5 000 000 pasażerów przekazuje opłaty
lotniskowe
podlegają
Prezesowi Urzędu, do wiadomości, nie później niż zatwierdzeniu przez Prezesa
na 40 dni przed planowanym terminem wejścia w Urzędu na wszystkich lotniskach
życie taryfy opłat lotniskowych, ustaloną przez użytku
publicznego.
W
niego, po przeprowadzeniu konsultacji, o których odniesieniu do lotnisk o ruchu
mowa w art. 77, taryfę opłat lotniskowych.
poniżej 5 mln pasażerów rocznie
2. Prezes Urzędu, w terminie 14 dni od dnia wprowadza
się
liberalizację
otrzymania taryfy opłat lotniskowych, o której dotychczasowych zasad
mowa w ust. 1, w drodze decyzji administracyjnej, polegającą na zniesieniu wymogu
nakazuje zmianę taryfy opłat lotniskowych w zatwierdzenia opłat na rzecz
przypadku, gdy jest ona niezgodna z zasadami wprowadzenia zgłoszenia opłat do
dotyczącymi ustalania opłat lotniskowych wiadomości Prezesa Urzędu, który
ustalonymi w Konwencji, o której mowa w art. 3 w określonym terminie może
ust. 2, prawie lotniczym lub w przepisach wyrazić sprzeciw wobec opłat,
międzynarodowych, w tym gdy zarządzający jeśli naruszają one przepisy prawa.
lotniskiem nie dopełnił
obowiązku
przeprowadzenia konsultacji zgodnie z art. 77. W
decyzji Prezes Urzędu określa, czy zarządzający
lotniskiem użytku publicznego jest obowiązany do
ponownego przeprowadzenia konsultacji, o
których mowa w art. 77 ust. 1, biorąc pod uwagę
zakres nakazanej zmiany oraz jej wpływ na
przewoźników lotniczych.
3. Prezes Urzędu może, w celu weryfikacji
22
zgodności taryfy opłat lotniskowych z zasadami, o
których mowa w ust. 2, zażądać od
zarządzającego
lotniskiem
przedstawienia
informacji potwierdzających zgodność taryfy opłat
lotniskowych z tymi zasadami. W takim
przypadku termin 14 dni, o którym mowa w ust. 2,
biegnie od dnia otrzymania żądanych informacji.
W okresie tym przekazana do wiadomości Prezesa
Urzędu taryfa opłat lotniskowych nie wchodzi w
życie.
4. Z zastrzeżeniem ust. 3, taryfa opłat
lotniskowych, o której mowa w ust. 1, wchodzi w
życie, jeżeli Prezes Urzędu nie nakazał jej zmiany
w terminie, o którym mowa w ust. 2.
5. Przewoźnik lotniczy stale korzystający z
danego lotniska, o którym mowa w art. 77 ust. 2,
lub podmiot reprezentujący takich przewoźników,
w szczególności działający na danym lotnisku
komitet
przewoźników
lotniczych
lub
stowarzyszenie przewoźników lotniczych, może w
przypadku
uznania,
iż
ustalona
przez
zarządzającego lotniskiem, o którym mowa w ust.
1, taryfa opłat lotniskowych narusza zasady
ustalania opłat lotniskowych określone w
Konwencji, o której mowa w art. 3 ust. 2, prawie
lotniczym lub przepisach międzynarodowych,
zwrócić się do Prezesa Urzędu z wnioskiem o
nakazanie zmiany taryfy opłat lotniskowych na
tym lotnisku.
6. Wraz z wnioskiem, o którym mowa w ust. 5,
przedstawia się uzasadnienie obejmujące:
1) wskazanie postanowień taryfy opłat
lotniskowych naruszających zasady, o których
mowa w ust. 5;
2) wskazanie przepisów Konwencji, o której
mowa w art. 3 ust. 2, prawa lotniczego lub prawa
międzynarodowego, które zostały naruszone;
3) argumenty potwierdzające naruszenia, o
których mowa w pkt 1.
7. Po rozpatrzeniu wniosku, o którym mowa w
ust. 5, w przypadku stwierdzenia, że taryfa opłat
lotniskowych narusza zasady ustalania tych opłat
23
określone w Konwencji, o której mowa w art. 3
ust. 2, prawie lotniczym lub przepisach
międzynarodowych Prezes Urzędu, w drodze
decyzji administracyjnej, nakazuje jej zmianę,
określając
termin
dokonania zmiany.
Dotychczasowe opłaty lotniskowe mogą być
pobierane do czasu wejścia w życie zmienionych
opłat albo do czasu upływu terminu określonego
w decyzji Prezesa Urzędu, w zależności od tego,
który z tych terminów jest wcześniejszy.
8. Przepisy ust. 1-7 stosuje się odpowiednio do
zmiany poszczególnych postanowień taryfy opłat
lotniskowych.
9. W przypadku nowozakładanych lotnisk użytku
publicznego przepisy ust. 1-7 stosuje się, przy
czym konsultacje, o których mowa w ust. 1,
prowadzone są z przewoźnikami lotniczymi,
którzy planują wykonywanie operacji do lub z
danego lotniska użytku publicznego w sezonie
rozkładowym, w którym planowane jest wejście w
życie taryfy opłat lotniskowych lub w pierwszym
sezonie rozkładowym następującym po sezonie, w
którym planowane jest wejście w życie opłat, i
poinformowali o takich planach zarządzającego
lotniskiem, lub z przedstawicielami tych
przewoźników.
10. Przepisów ust. 1-9 nie stosuje się do
zarządzającego lotniskiem użytku publicznego
obsługującym w ciągu roku nie więcej niż 5 000
000 pasażerów, które jest lotniskiem użytku
publicznego obsługującym największą liczbę
pasażerów na terytorium Rzeczypospolitej
Polskiej.
34
- (dodatkowe zmiany)
Art.
Dodany art. 77h w brzmieniu:
Przepis dotyczy podania taryfy
77h
Art. 77h. 1. Taryfa opłat lotniskowych dla lotniska opłat lotniskowych do publicznej
użytku publicznego lub zmiana jej postanowień wiadomości.
Utrzymuje
on
zatwierdzona przez Prezesa Urzędu oraz taryfa dotychczas obowiązującą zasadę
opłat lotniskowych, lub zmiana jej postanowień publikacji opłat w Dzienniku
przekazana do wiadomości Prezesowi Urzędu, w Urzędowym ULC oraz w AIP
odniesieniu do której Prezes Urzędu nie nakazał (publikacja opłat w AIP wynika z
zmiany, podlegają ogłoszeniu w Dzienniku Załącznika 15 do Konwencji o
Urzędowym Urzędu Lotnictwa Cywilnego.
międzynarodowym
lotnictwie
24
2. Taryfa opłat lotniskowych jest zamieszczana w cywilnym z 1944 r.). W związku z
Zintegrowanym Pakiecie Informacji Lotniczych w upowszechnieniem się Internetu
Zbiorze Informacji Lotniczych Polska (AIP jako środka przekazu informacji
Polska).
dodatkowo wprowadza się –
3. Zarządzający lotniskiem użytku publicznego celem zachowania przejrzystości i
podaje do publicznej wiadomości aktualną taryfę umożliwienia
wszystkim
opłat lotniskowych, w szczególności przez jej użytkownikom
lotniska
zamieszczenie na swojej stronie internetowej, o ile swobodnego
dostępu
do
taką posiada.
informacji o wysokości opłat
lotniskowych
–
obowiązek
publikacji taryfy opłat na stronie
internetowej
zarządzającego
lotniskiem.
35
-
Wprowadzenie
możliwości
- (dodatkowe zmiany)
-
Art.
Dodany art. 78a w brzmieniu:
78a
Art. 78a. 1. Zarządzający lotniskiem użytku odmowy świadczenia usług jest
publicznego może odmówić podmiotowi, o niezbędne
ze
względu
na
którym mowa w art. 75 ust. 1, korzystania z ograniczone
możliwości
obiektów, urządzeń lub świadczenia usług, jeśli zastosowania przez
podmiot ten dopuścił się zwłoki, w rozumieniu zarządzającego lotniskiem użytku
przepisów Kodeksu cywilnego, w regulowaniu publicznego sankcji wobec
opłat
lotniskowych
należnych
temu dłużników nie wywiązujących się
zarządzającemu, pod warunkiem, że nie ze zobowiązań z tytułu opłat
spowoduje
to
zagrożenia
bezpieczeństwa lotniskowych. Wynika to z jednej
wykonywania operacji lotniczych, pasażerów lub strony z faktu, iż określone w art.
ładunków.
78 ustawy Prawo lotnicze prawo
2. Przed zastosowaniem odmowy, o której mowa zatrzymania statku powietrznego
w ust. 1, zarządzający lotniskiem użytku może być stosowane w bardzo
publicznego jest obowiązany do wyznaczenia ograniczonym zakresie – w
podmiotowi, który dopuścił się zwłoki, praktyce tylko wobec polskich
dodatkowego terminu do wykonania
statków powietrznych
zobowiązania, nie krótszego niż 5 dni roboczych wykonujących loty nieregularne.
oraz wskazania, iż w razie bezskutecznego upływu Przedmiotowe ograniczenie
wyznaczonego terminu zarządzający lotniskiem możliwości
stosowania
może zastosować tę odmowę.
zatrzymania wynika z art. 156
3. Zarządzający lotniskiem użytku publicznego ustawy Prawo lotnicze oraz
niezwłocznie informuje podmiot, który pomimo Konwencji o ujednostajnieniu
upływu wyznaczonego terminu nie uregulował niektórych prawideł dotyczących
zaległych opłat lotniskowych, o podjęciu decyzji zajęcia zabezpieczającego statków
w sprawie odmowy, o której mowa w ust. 1.
powietrznych z 29 maja 1933 r.
4. Zarządzający lotniskiem użytku publicznego (Dz. U z 1937 r. Nr 74, poz. 540).
niezwłocznie informuje Prezesa Urzędu o Jednocześnie, zgodnie z art. 66
podjęciu decyzji w sprawie odmowy, o której ustawy Prawo lotnicze,
25
mowa w ust. 1. Prezes Urzędu nie ponosi zarządzający lotniskiem użytku
odpowiedzialności za skutki spowodowane publicznego
może
odmówić
odmową, o której mowa w ust. 1.
przyjęcia statku powietrznego
5. Zarządzający lotniskiem użytku publicznego wyłącznie ze względu na ważne
przyznaje podmiotowi, o którym mowa w ust. 1, okoliczności
związane
z
prawo do korzystania z obiektów i urządzeń oraz funkcjonowaniem lotniska,
usług objętych odmową niezwłocznie po uniemożliwiające bezpieczne jego
uregulowaniu przez ten podmiot zaległych opłat lądowanie. Przytoczone wyżej
lotniskowych stanowiących podstawę dla przepisy znacząco ograniczają w
odmowy.
praktyce stosowanie przez
6. Odmowa, o której mowa w ust. 1, nie może zarządzającego
lotniskiem
spowodować podjęcia działań określonych w art. mechanizmów mających na celu
156 ustawy.”
odzyskanie należności z tytułu
opłat
lotniskowych
od
użytkowników nie wywiązujących
się z ustalonych warunków i
terminów płatności. Dlatego też
zasadnym jest uwzględnienie w
treści
ustawy
dodatkowego
mechanizmu w postaci odmowy
świadczenia usług na rzecz
takiego użytkownika. Odmowa
taka nie może mieć jednak
wpływu
na
bezpieczeństwo
operacji lotniczych, pasażerów lub
ładunków.
36
- (dodatkowe zmiany)
Art.
W art. 23 w ust. 2, pkt 4 otrzymuje brzmienie:
Zmiana ma charakter redakcyjny –
23
4) opłaty, o których mowa w art. 77h ust.1 oraz dostosowujący do zmienionej
ust. 2
art. 130
numeracji i brzmienia artykułów.
pkt 4
26
dokonywania takiego odniesienia są określane przez
państwa członkowskie.
30
Art.
2. Państwa członkowskie przekazują Komisji teksty
N
13
podstawowych przepisów prawa krajowego przyjętych w
ust. 2
dziedzinie objętej niniejszą dyrektywą.
31
Art.
Wejście w Życie
N
14
Niniejsza dyrektywa wchodzi w życie następnego dnia po
jej opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii
Europejskiej.
32
Art.
Adresaci
N
15
Niniejsza dyrektywa skierowana jest do państw
członkowskich.
33
-
Przepis ten związany jest z
- (dodatkowe zmiany)
-
Art.
Dodany art. 77b w brzmieniu:
77b
Art. 77b. 1. Zarządzający lotniskiem użytku funkcjonującymi
obecnie
publicznego obsługującym w ciągu roku nie przepisami, zgodnie z którymi
więcej niż 5 000 000 pasażerów przekazuje opłaty
lotniskowe
podlegają
Prezesowi Urzędu, do wiadomości, nie później niż zatwierdzeniu przez Prezesa
na 40 dni przed planowanym terminem wejścia w Urzędu na wszystkich lotniskach
życie taryfy opłat lotniskowych, ustaloną przez użytku
publicznego.
W
niego, po przeprowadzeniu konsultacji, o których odniesieniu do lotnisk o ruchu
mowa w art. 77, taryfę opłat lotniskowych.
poniżej 5 mln pasażerów rocznie
2. Prezes Urzędu, w terminie 14 dni od dnia wprowadza
się
liberalizację
otrzymania taryfy opłat lotniskowych, o której dotychczasowych zasad
mowa w ust. 1, w drodze decyzji administracyjnej, polegającą na zniesieniu wymogu
nakazuje zmianę taryfy opłat lotniskowych w zatwierdzenia opłat na rzecz
przypadku, gdy jest ona niezgodna z zasadami wprowadzenia zgłoszenia opłat do
dotyczącymi ustalania opłat lotniskowych wiadomości Prezesa Urzędu, który
ustalonymi w Konwencji, o której mowa w art. 3 w określonym terminie może
ust. 2, prawie lotniczym lub w przepisach wyrazić sprzeciw wobec opłat,
międzynarodowych, w tym gdy zarządzający jeśli naruszają one przepisy prawa.
lotniskiem nie dopełnił
obowiązku
przeprowadzenia konsultacji zgodnie z art. 77. W
decyzji Prezes Urzędu określa, czy zarządzający
lotniskiem użytku publicznego jest obowiązany do
ponownego przeprowadzenia konsultacji, o
których mowa w art. 77 ust. 1, biorąc pod uwagę
zakres nakazanej zmiany oraz jej wpływ na
przewoźników lotniczych.
3. Prezes Urzędu może, w celu weryfikacji
22
zgodności taryfy opłat lotniskowych z zasadami, o
których mowa w ust. 2, zażądać od
zarządzającego
lotniskiem
przedstawienia
informacji potwierdzających zgodność taryfy opłat
lotniskowych z tymi zasadami. W takim
przypadku termin 14 dni, o którym mowa w ust. 2,
biegnie od dnia otrzymania żądanych informacji.
W okresie tym przekazana do wiadomości Prezesa
Urzędu taryfa opłat lotniskowych nie wchodzi w
życie.
4. Z zastrzeżeniem ust. 3, taryfa opłat
lotniskowych, o której mowa w ust. 1, wchodzi w
życie, jeżeli Prezes Urzędu nie nakazał jej zmiany
w terminie, o którym mowa w ust. 2.
5. Przewoźnik lotniczy stale korzystający z
danego lotniska, o którym mowa w art. 77 ust. 2,
lub podmiot reprezentujący takich przewoźników,
w szczególności działający na danym lotnisku
komitet
przewoźników
lotniczych
lub
stowarzyszenie przewoźników lotniczych, może w
przypadku
uznania,
iż
ustalona
przez
zarządzającego lotniskiem, o którym mowa w ust.
1, taryfa opłat lotniskowych narusza zasady
ustalania opłat lotniskowych określone w
Konwencji, o której mowa w art. 3 ust. 2, prawie
lotniczym lub przepisach międzynarodowych,
zwrócić się do Prezesa Urzędu z wnioskiem o
nakazanie zmiany taryfy opłat lotniskowych na
tym lotnisku.
6. Wraz z wnioskiem, o którym mowa w ust. 5,
przedstawia się uzasadnienie obejmujące:
1) wskazanie postanowień taryfy opłat
lotniskowych naruszających zasady, o których
mowa w ust. 5;
2) wskazanie przepisów Konwencji, o której
mowa w art. 3 ust. 2, prawa lotniczego lub prawa
międzynarodowego, które zostały naruszone;
3) argumenty potwierdzające naruszenia, o
których mowa w pkt 1.
7. Po rozpatrzeniu wniosku, o którym mowa w
ust. 5, w przypadku stwierdzenia, że taryfa opłat
lotniskowych narusza zasady ustalania tych opłat
23
określone w Konwencji, o której mowa w art. 3
ust. 2, prawie lotniczym lub przepisach
międzynarodowych Prezes Urzędu, w drodze
decyzji administracyjnej, nakazuje jej zmianę,
określając
termin
dokonania zmiany.
Dotychczasowe opłaty lotniskowe mogą być
pobierane do czasu wejścia w życie zmienionych
opłat albo do czasu upływu terminu określonego
w decyzji Prezesa Urzędu, w zależności od tego,
który z tych terminów jest wcześniejszy.
8. Przepisy ust. 1-7 stosuje się odpowiednio do
zmiany poszczególnych postanowień taryfy opłat
lotniskowych.
9. W przypadku nowozakładanych lotnisk użytku
publicznego przepisy ust. 1-7 stosuje się, przy
czym konsultacje, o których mowa w ust. 1,
prowadzone są z przewoźnikami lotniczymi,
którzy planują wykonywanie operacji do lub z
danego lotniska użytku publicznego w sezonie
rozkładowym, w którym planowane jest wejście w
życie taryfy opłat lotniskowych lub w pierwszym
sezonie rozkładowym następującym po sezonie, w
którym planowane jest wejście w życie opłat, i
poinformowali o takich planach zarządzającego
lotniskiem, lub z przedstawicielami tych
przewoźników.
10. Przepisów ust. 1-9 nie stosuje się do
zarządzającego lotniskiem użytku publicznego
obsługującym w ciągu roku nie więcej niż 5 000
000 pasażerów, które jest lotniskiem użytku
publicznego obsługującym największą liczbę
pasażerów na terytorium Rzeczypospolitej
Polskiej.
34
- (dodatkowe zmiany)
Art.
Dodany art. 77h w brzmieniu:
Przepis dotyczy podania taryfy
77h
Art. 77h. 1. Taryfa opłat lotniskowych dla lotniska opłat lotniskowych do publicznej
użytku publicznego lub zmiana jej postanowień wiadomości.
Utrzymuje
on
zatwierdzona przez Prezesa Urzędu oraz taryfa dotychczas obowiązującą zasadę
opłat lotniskowych, lub zmiana jej postanowień publikacji opłat w Dzienniku
przekazana do wiadomości Prezesowi Urzędu, w Urzędowym ULC oraz w AIP
odniesieniu do której Prezes Urzędu nie nakazał (publikacja opłat w AIP wynika z
zmiany, podlegają ogłoszeniu w Dzienniku Załącznika 15 do Konwencji o
Urzędowym Urzędu Lotnictwa Cywilnego.
międzynarodowym
lotnictwie
24
2. Taryfa opłat lotniskowych jest zamieszczana w cywilnym z 1944 r.). W związku z
Zintegrowanym Pakiecie Informacji Lotniczych w upowszechnieniem się Internetu
Zbiorze Informacji Lotniczych Polska (AIP jako środka przekazu informacji
Polska).
dodatkowo wprowadza się –
3. Zarządzający lotniskiem użytku publicznego celem zachowania przejrzystości i
podaje do publicznej wiadomości aktualną taryfę umożliwienia
wszystkim
opłat lotniskowych, w szczególności przez jej użytkownikom
lotniska
zamieszczenie na swojej stronie internetowej, o ile swobodnego
dostępu
do
taką posiada.
informacji o wysokości opłat
lotniskowych
–
obowiązek
publikacji taryfy opłat na stronie
internetowej
zarządzającego
lotniskiem.
35
-
Wprowadzenie
możliwości
- (dodatkowe zmiany)
-
Art.
Dodany art. 78a w brzmieniu:
78a
Art. 78a. 1. Zarządzający lotniskiem użytku odmowy świadczenia usług jest
publicznego może odmówić podmiotowi, o niezbędne
ze
względu
na
którym mowa w art. 75 ust. 1, korzystania z ograniczone
możliwości
obiektów, urządzeń lub świadczenia usług, jeśli zastosowania przez
podmiot ten dopuścił się zwłoki, w rozumieniu zarządzającego lotniskiem użytku
przepisów Kodeksu cywilnego, w regulowaniu publicznego sankcji wobec
opłat
lotniskowych
należnych
temu dłużników nie wywiązujących się
zarządzającemu, pod warunkiem, że nie ze zobowiązań z tytułu opłat
spowoduje
to
zagrożenia
bezpieczeństwa lotniskowych. Wynika to z jednej
wykonywania operacji lotniczych, pasażerów lub strony z faktu, iż określone w art.
ładunków.
78 ustawy Prawo lotnicze prawo
2. Przed zastosowaniem odmowy, o której mowa zatrzymania statku powietrznego
w ust. 1, zarządzający lotniskiem użytku może być stosowane w bardzo
publicznego jest obowiązany do wyznaczenia ograniczonym zakresie – w
podmiotowi, który dopuścił się zwłoki, praktyce tylko wobec polskich
dodatkowego terminu do wykonania
statków powietrznych
zobowiązania, nie krótszego niż 5 dni roboczych wykonujących loty nieregularne.
oraz wskazania, iż w razie bezskutecznego upływu Przedmiotowe ograniczenie
wyznaczonego terminu zarządzający lotniskiem możliwości
stosowania
może zastosować tę odmowę.
zatrzymania wynika z art. 156
3. Zarządzający lotniskiem użytku publicznego ustawy Prawo lotnicze oraz
niezwłocznie informuje podmiot, który pomimo Konwencji o ujednostajnieniu
upływu wyznaczonego terminu nie uregulował niektórych prawideł dotyczących
zaległych opłat lotniskowych, o podjęciu decyzji zajęcia zabezpieczającego statków
w sprawie odmowy, o której mowa w ust. 1.
powietrznych z 29 maja 1933 r.
4. Zarządzający lotniskiem użytku publicznego (Dz. U z 1937 r. Nr 74, poz. 540).
niezwłocznie informuje Prezesa Urzędu o Jednocześnie, zgodnie z art. 66
podjęciu decyzji w sprawie odmowy, o której ustawy Prawo lotnicze,
25
mowa w ust. 1. Prezes Urzędu nie ponosi zarządzający lotniskiem użytku
odpowiedzialności za skutki spowodowane publicznego
może
odmówić
odmową, o której mowa w ust. 1.
przyjęcia statku powietrznego
5. Zarządzający lotniskiem użytku publicznego wyłącznie ze względu na ważne
przyznaje podmiotowi, o którym mowa w ust. 1, okoliczności
związane
z
prawo do korzystania z obiektów i urządzeń oraz funkcjonowaniem lotniska,
usług objętych odmową niezwłocznie po uniemożliwiające bezpieczne jego
uregulowaniu przez ten podmiot zaległych opłat lądowanie. Przytoczone wyżej
lotniskowych stanowiących podstawę dla przepisy znacząco ograniczają w
odmowy.
praktyce stosowanie przez
6. Odmowa, o której mowa w ust. 1, nie może zarządzającego
lotniskiem
spowodować podjęcia działań określonych w art. mechanizmów mających na celu
156 ustawy.”
odzyskanie należności z tytułu
opłat
lotniskowych
od
użytkowników nie wywiązujących
się z ustalonych warunków i
terminów płatności. Dlatego też
zasadnym jest uwzględnienie w
treści
ustawy
dodatkowego
mechanizmu w postaci odmowy
świadczenia usług na rzecz
takiego użytkownika. Odmowa
taka nie może mieć jednak
wpływu
na
bezpieczeństwo
operacji lotniczych, pasażerów lub
ładunków.
36
- (dodatkowe zmiany)
Art.
W art. 23 w ust. 2, pkt 4 otrzymuje brzmienie:
Zmiana ma charakter redakcyjny –
23
4) opłaty, o których mowa w art. 77h ust.1 oraz dostosowujący do zmienionej
ust. 2
art. 130
numeracji i brzmienia artykułów.
pkt 4
26
Dokumenty związane z tym projektem:
-
739
› Pobierz plik