eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustawRządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o drogach publicznych

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o drogach publicznych

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o drogach publicznych

projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej

  • Kadencja sejmu: 7
  • Nr druku: 534
  • Data wpłynięcia: 2012-06-25
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: Ustawa o zmianie ustawy o drogach publicznych
  • data uchwalenia: 2012-07-27
  • adres publikacyjny: Dz.U. poz. 965

534

zgodnie z procedurą przewidzianą w dyrektywie
98/34/WE o dołożenie wszelkich niezbędnych
starań, by szybko przyjąć wspomniane normy.

Art. 8

N
-
Przepis skierowany jest do Komisji -
ust. 2.
Przy wydawaniu upoważnienia organom
Europejskiej.
normalizacyjnym przestrzegane są zasady
określone w załączniku II oraz wszelkie przepisy
funkcjonalne zawarte w specyfikacji przyjętej
zgodnie z art. 6.
Artykuł 9 rodki niewiążące





Art. 9
Komisja może przyjmować wytyczne i inne
N
-
Przepis skierowany jest do Komisji -
niewiążące środki mające na celu ułatwienie
Europejskiej.
współpracy państw członkowskich w obszarach
priorytetowych, zgodnie z procedurą doradczą, o
której mowa w art.15 ust. 2.




Art. 10 dyrektywy wymaga od państw
członkowskich UE implementacji dyrektyw
Artykuł 10 Przepisy dotyczące prywatności, ochrony i
o numerach 95/46/WE, 2002/58/WE i
ponownego wykorzystania informacji
2003/98/WE. Przepisy w nich zawarte są
już wdrożone przez ustawę z dnia 29

sierpnia 1997 r. o ochronie danych
osobowych (Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz.
926, z późn. zm.), ustawę z dnia 16 lipca
2004 r. Prawo telekomunikacyjne (Dz. U.
Nr 171, poz. 1800, z późn. zm.) oraz
ustawę z dnia 6 września 2001 r. o dostępie
do informacji publicznej (Dz. U. Nr 112,
poz. 1198, z późn. zm.). Przepisy te nie
zawierają wyłączeń dla ITS.

Art. 10 Państwa członkowskie zapewniają,
by N
-
Przepis nie wymaga implementacji.
-
15 
 
ust. 1.
przetwarzanie danych osobowych w kontekście
obsługi aplikacji i usług ITS było prowadzone
zgodnie z przepisami Unii dotyczącymi ochrony
podstawowych praw i wolności osób fizycznych,
w szczególności z dyrektywą 95/46/WE i
dyrektywą 2002/58/WE.
Art. 10 W szczególności państwa członkowskie N
-
Przepis nie wymaga implementacji.
-
ust. 2.
zapewniają ochronę danych osobowych przed
nadużyciami, w tym bezprawnym dostępem,
zmianami lub utratą.
Art. 10 Bez uszczerbku dla ust. 1, w celu zapewnienia N
-
Przepis nie wymaga implementacji.
-
ust. 3.
prywatności, zachęca się do wykorzystywania, w
stosownych przypadkach, anonimowych danych
przy korzystaniu z aplikacji i usług ITS.
Bez uszczerbku dla dyrektywy 95/46/WE, dane
osobowe są przetwarzane tylko w zakresie, w
którym przetwarzanie to jest konieczne do
korzystania z aplikacji i usług ITS.
Art. 10 Jeżeli chodzi o stosowanie dyrektywy 95/46/WE, N
-
Przepis nie wymaga implementacji
-
ust. 4.
a zwłaszcza w przypadkach dotyczących
szczególnych kategorii danych, państwa
członkowskie zapewniają także poszanowanie
przepisów dotyczących zgody na przetwarzanie
takich danych osobowych.
Art. 10
N
-
Przepis nie wymaga implementacji.
-
ust. 5.
Zastosowanie ma dyrektywa 2003/98/WE.

Artykuł 11 Przepisy dotyczące odpowiedzialności


Art. 11 dyrektywy ITS wymaga od państw
członkowskich implementacji dyrektywy o

numerze 85/374/EWG z 25 lipca 1985.
Przepisy wynikające z niej zawarte są w
ustawie z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie
niektórych praw konsumentów oraz o
odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną
przez produkt niebezpieczny (Dz. U. Nr 22,
poz. 271). Przepisy te nie zawierają
16 
 
wyłączeń dla ITS.

Art. 11

N
-
Przepis nie wymaga implementacji.
-
Państwa członkowskie zapewniają, aby kwestie
związane z odpowiedzialnością dotyczące
wdrażania i stosowania aplikacji i usług ITS
zawarte w specyfikacjach przyjętych zgodnie z
art. 6, były rozwiązywane zgodnie z przepisami
Unii, w tym w szczególności z dyrektywą Rady
85/374/EWG z dnia 25 lipca 1985 r. w sprawie
zbliżenia przepisów ustawowych, wykonawczych
i administracyjnych państw członkowskich
dotyczących odpowiedzialności za produkty
wadliwe [17], a także z odnośnymi przepisami
krajowymi.






Artykuł 12 Wykonanie przekazania uprawnień

Art. 1. Uprawnienia do przyjmowania aktów
N
-
Przepis skierowany jest do Komisji -
ust. 1
delegowanych, o których mowa w art. 7, powierza
Europejskiej.
się Komisji na okres siedmiu lat od dnia 27
sierpnia 2010 r. Komisja przedkłada
sprawozdanie na temat przekazanych uprawnień
nie później niż sześć miesięcy przed
zakończeniem pięcioletniego okresu
rozpoczynającego się dnia 27 sierpnia 2010 r.
Art. 1. Niezwłocznie po przyjęciu aktu delegowanego N
-
Przepis skierowany jest do Komisji -
ust. 2
Komisja powiadamia o nim równocześnie
Europejskiej.
Parlament Europejski i Radę.
Art. 1. Uprawnienia do przyjmowania aktów
N
-
Przepis skierowany jest do Komisji -
ust. 3
delegowanych powierzone Komisji podlegają
Europejskiej.
17 
 
warunkom określonym w art. 13 i 14.





Artykuł 13 Odwołanie przekazania uprawnień

Art. 13
Przekazanie uprawnień, o którym mowa w art. 7, N
-
Przepis skierowany jest do Parlamentu
-
ust. 1.
może zostać odwołane przez Parlament
Europejskiego i Rady.
Europejski lub Radę.
Art. 13
Instytucja, która wszczęła procedurę wewnętrzną N
-
Przepis skierowany jest do Parlamentu
-
ust. 2.
mającą na celu podjęcie decyzji o ewentualnym
Europejskiego i Rady.
odwołaniu przekazanych uprawnień, dokłada
starań w celu powiadomienia drugiej instytucji i
Komisji w rozsądnym czasie przed podjęciem
ostatecznej decyzji, określając, które z
przekazanych uprawnień mogłyby zostać
odwołane, i wskazując ewentualne przyczyny
takiego odwołania.
Art. 13
Decyzja o odwołaniu kończy przekazanie N
-
Przepis skierowany jest do Parlamentu
-
ust. 3.
uprawnień określonych w tej decyzji. Staje się
Europejskiego i Rady.
ona skuteczna natychmiast lub od późniejszej
daty, która jest w niej określona. Nie wpływa ona
na ważność już obowiązujących aktów
delegowanych. Decyzja ta zostaje opublikowana
w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.





Artykuł 14 Sprzeciw wobec aktów delegowanych

Art. 14
Parlament Europejski lub Rada może wyrazić
N
-
Przepis skierowany jest do Parlamentu
-
ust. 1.
sprzeciw wobec aktu delegowanego w terminie
Europejskiego i Rady.
dwóch miesięcy od daty powiadomienia.
Z inicjatywy Parlamentu Europejskiego lub Rady
18 
 
termin ten jest przedłużany o dwa miesiące.

Art. 14
Jeżeli do momentu upływu tego terminu ani
N
-
Przepis skierowany jest do Parlamentu
-
ust. 2.
Parlament Europejski ani Rada nie wyraża
Europejskiego i Rady.
sprzeciwu wobec aktu delegowanego, zostaje on
opublikowany w Dzienniku Urzędowym Unii
Europejskiej i wchodzi w życie z dniem w nim
określonym.
Akt delegowany może zostać opublikowany w
Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej i wejść
w życie przed upływem tego terminu, jeżeli
Parlament Europejski i Rada poinformują
Komisję, że nie zamierzają wyrazić sprzeciwu.

Art. 14 Jeżeli Parlament Europejski lub Rada wyraża N
-
Przepis skierowany jest do Parlamentu
-
ust. 3.
sprzeciw wobec przyjętego aktu delegowanego,
Europejskiego i Rady.
nie wchodzi on w życie. Instytucja, która wyraża
sprzeciw wobec aktu delegowanego, przedstawia
powody tego sprzeciwu.






Artykuł 15 Procedura komitetowa

Art. 15 Komisja jest wspierana przez Europejski Komitet N
-
Przepis skierowany jest do Komisji -
ust. 1.
ds. ITS (EIC).
Europejskiej.
Art. 15 W przypadku odesłania do niniejszego ustępu N
-
Przepis skierowany jest do Komisji -
ust. 2.
stosuje się art. 3 i 7 decyzji 1999/468/WE, z
Europejskiej.
uwzględnieniem przepisów jej art. 8.
Artykuł 16 Europejska Grupa Doradcza ds. ITS





19 
 
strony : 1 ... 7 . [ 8 ] . 9 . 10

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: