eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustawRządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o drogach publicznych

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o drogach publicznych

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o drogach publicznych

projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej

  • Kadencja sejmu: 7
  • Nr druku: 534
  • Data wpłynięcia: 2012-06-25
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: Ustawa o zmianie ustawy o drogach publicznych
  • data uchwalenia: 2012-07-27
  • adres publikacyjny: Dz.U. poz. 965

534



N
-
Przepis skierowany jest do Komisji -
Europejskiej.
Komisja ustanawia Europejską Grupę Doradczą
ds. ITS, która będzie doradzać Komisji w zakresie
gospodarczych i technicznych aspektów
wdrażania i stosowania ITS na terenie Unii.
Grupa składa się z wysokiego szczebla
przedstawicieli zainteresowanych dostawców
usług ITS, stowarzyszeń użytkowników,
przewoźników i operatorów obiektów, przemysłu
wytwórczego, partnerów społecznych,
stowarzyszeń branżowych, władz lokalnych i
innych właściwych forów.

Artykuł 17 Sprawozdawczość





Art. 17 Państwa członkowskie przekazują Komisji do N -
Przepisy
są już realizowane przez polską -
ust. 1
dnia 27 sierpnia 2011 r. sprawozdanie w sprawie
administrację centralną i nie wymagają
ich krajowych działań i projektów dotyczących
implementacji w przepisach powszechnie
obszarów priorytetowych.
obowiązujących.
Art. 17 Państwa członkowskie przekazują Komisji do N -
Przepisy
są już realizowane przez polską -
ust. 2.
dnia 27 sierpnia 2012 r. informacje dotyczące
administrację centralną i nie wymagają
krajowych działań w zakresie ITS przewidzianych
implementacji w przepisach powszechnie
na kolejny okres pięciu lat.
obowiązujących.
Wytyczne dotyczące sprawozdawczości państw
członkowskich przyjmuje się zgodnie z procedurą
doradczą, o której mowa w art. 15 ust. 2.
Art. 17 Po przekazaniu pierwszego sprawozdania państwa N -
Przepisy
są już realizowane przez polską -
ust. 3.
członkowskie przekazują co trzy lata
administrację centralną i nie wymagają
sprawozdania dotyczące postępów w realizacji
implementacji w przepisach powszechnie
działań, o których mowa w ust. 1.
obowiązujących.
Art. 17 Komisja co trzy lata przekazuje Parlamentowi N
-
Przepis skierowany jest do Komisji -
ust. 4.
Europejskiemu i Radzie sprawozdanie z postępów
Europejskiej.
we wdrażaniu niniejszej dyrektywy. Do
20 
 
sprawozdania dołączana jest analiza
funkcjonowania i wdrażania art. 5–11 i 16, w tym
analiza wykorzystanych i potrzebnych zasobów
finansowych; sprawozdanie ocenia także w
stosownych przypadkach, czy istnieje potrzeba
wprowadzenia zmian do niniejszej dyrektywy.
Art. 17 Zgodnie z procedurą doradczą, o której mowa w N
-
Przepis skierowany jest do Komisji -
ust. 5.
art. 15 ust. 2, Komisja przyjmuje program
Europejskiej.
roboczy do dnia 27 lutego 2011 r. Program
roboczy obejmuje cele i terminy jego realizacji w
każdym roku oraz, jeśli to konieczne, propozycje
niezbędnych dostosowań.





Artykuł 18 Transpozycja

Art. 18
Państwa członkowskie wprowadzają w życie T
Art. 2
Ustawa wchodzi w życie po upływie 30 dni -
ust. 1.
przepisy ustawowe, wykonawcze i
od dnia ogłoszenia.
administracyjne niezbędne do wykonania
niniejszej dyrektywy do dnia 27 lutego 2012 r.
Przepisy przyjęte przez państwa członkowskie
zawierają odniesienie do niniejszej dyrektywy lub
odniesienie takie towarzyszy ich urzędowej
publikacji. Metody dokonywania takiego
odniesienia i jego brzmienie określane są przez
państwa członkowskie.
Art. 18
Państwa członkowskie przekazują Komisji teksty N
-
Przepis nie wymaga implementacji.
-
ust. 2.
podstawowych przepisów prawa krajowego
przyjętych w dziedzinie objętej niniejszą
dyrektywą.
Artykuł 19 Wejście w życie





Art. 19

N
-
Przepis nie wymaga implementacji.
-
21 
 
Niniejsza dyrektywa wchodzi w życie
dwudziestego dnia po jej opublikowaniu w
Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Artykuł 20 Adresaci





Art. 20. Niniejsza dyrektywa skierowana jest do państw
N
-
Przepis nie wymaga implementacji
-
członkowskich.

Zał. I
Obszary i działania priorytetowe (o których mowa N
-
Przepis skierowany jest do Komisji -
w art. 2 i 3)
Europejskiej.
Zał.II
Zasady dotyczące specyfikacji i wdrażania (o T Art.
Art. 43 a ust.2. Podmioty, o których -
których mowa w art. 5, 6 i 8)
2.
mowa w ust. 1, przy wyborze i wdrażaniu
aplikacji ITS i usług ITS stosują

odpowiednio następujące zasady:
1) skuteczności – rzeczywiste
przyczynianie się do rozwiązania
kluczowych wyzwań mających wpływ na
transport drogowy w Europie, w
szczególności zmniejszenia zatorów,
ograniczenia emisji zanieczyszczeń,
zwiększenia efektywności energetycznej
transportu, osiągnięcia wyższych
poziomów bezpieczeństwa i ochrony
użytkowników ITS, w tym szczególnie
zagrożonych uczestników ruchu
drogowego;
2) opłacalności – optymalizowanie
stosunku kosztów do rezultatów
mierzonych realizacją celów;
22 
 
3) proporcjonalności – zapewnianie
różnych poziomów osiągalnej jakości usług
ITS i ich wdrażania, z uwzględnieniem
specyfiki lokalnej, regionalnej, krajowej i
europejskiej, jeżeli jest to celowe;
4) wspierania ciągłości usług ITS –
zapewnianie ciągłości usług ITS na
obszarze Unii Europejskiej, w
szczególności w ramach transeuropejskiej
sieci drogowej oraz, w miarę możliwości,
na zewnętrznych granicach Unii; ciągłość
usług powinna być zapewniona na
poziomie dostosowanym do cech sieci
łączących odpowiednio państwa, regiony, a
także miasta z obszarami wiejskimi;
5) zapewniania interoperacyjności –
zapewnianie, aby ITS oraz procesy
gospodarcze będące ich podstawą były
zdolne do wymiany danych, informacji i
wiedzy, by umożliwić skuteczne
świadczenie usług ITS;
6) wspierania zgodności wstecznej –
zapewnianie zdolności ITS do współpracy
z istniejącymi systemami służącymi temu
samemu celowi bez utrudniania rozwoju
nowych technologii, jeżeli jest to celowe;
7) poszanowania
istniejącej
infrastruktury krajowej i cech sieci
drogowej – uwzględnianie naturalnych
różnic między cechami sieci drogowych, w
23 
 
szczególności w zakresie natężenia ruchu
oraz warunków drogowych związanych z
pogodą;
8) promowania równego dostępu –
nieutrudnianie dostępu do aplikacji ITS i
usług ITS szczególnie zagrożonym
uczestnikom ruchu drogowego oraz ich
niedyskryminowanie w
zakresie tego
dostępu;
9) wspierania
dojrzałości –
wykazywanie, po dokonaniu odpowiedniej
oceny ryzyka, odporności innowacyjnych
ITS osiągniętej dzięki odpowiedniemu
poziomowi zaawansowania technicznego i
wykorzystania operacyjnego;
10) zapewniania jakości określania
czasu i położenia – wykorzystywanie
infrastruktury satelitarnej lub dowolnej
innej technologii zapewniającej
równorzędne poziomy dokładności na
potrzeby aplikacji ITS i usług ITS, które
wymagają globalnych, nieprzerwanych,
dokładnych i gwarantowanych usług
związanych z określaniem czasu i
położenia;
11) ułatwiania intermodalności –
uwzględnianie przy wdrażaniu ITS kwestii
związanych z koordynacją różnych
rodzajów transportu, jeżeli jest to celowe;
12) poszanowania spójności –
24 
 
strony : 1 ... 8 . [ 9 ] . 10

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: