Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o drogach publicznych
Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o drogach publicznych
projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej
- Kadencja sejmu: 7
- Nr druku: 534
- Data wpłynięcia: 2012-06-25
- Uchwalenie: Projekt uchwalony
- tytuł: Ustawa o zmianie ustawy o drogach publicznych
- data uchwalenia: 2012-07-27
- adres publikacyjny: Dz.U. poz. 965
534
10) zapewniania jakości określania
czasu i położenia – wykorzystywanie
infrastruktury satelitarnej lub dowolnej
innej technologii zapewniającej
równorzędne poziomy dokładności na
potrzeby aplikacji ITS i usług ITS, które
wymagają globalnych, nieprzerwanych,
dokładnych i gwarantowanych usług
związanych z określaniem czasu i
położenia;
11) ułatwiania intermodalności –
uwzględnianie przy wdrażaniu ITS kwestii
związanych z koordynacją różnych
rodzajów transportu, jeżeli jest to celowe;
12) poszanowania spójności –
uwzględnianie istniejących zasad,
kierunków polityki i działań Unii
Europejskiej, które mają zastosowanie w
zakresie ITS, w szczególności w dziedzinie
normalizacji.
3. Minister właściwy do spraw transportu w
porozumieniu z ministrem właściwym do
spraw łączności, może określić, w drodze
rozporządzenia:
1) po wydaniu przez Komisję
Europejską specyfikacji w zakresie
wdrażania inteligentnych systemów
transportowych w obszarze
transportu drogowego,
szczegółowe wymagania
10
techniczne lub operacyjne dla
aplikacji ITS i usług ITS,
2) sposoby wdrażania aplikacji ITS i
usług ITS
- mając na uwadze potrzebę zapewnienia
skoordynowanego i spójnego wdrażania
inteligentnych systemów transportowych w
obszarze transportu drogowego oraz
zaspokajanie w możliwie szerokim zakresie
potrzeb użytkowników ITS.
4. Przy wydaniu rozporządzenia, o którym
mowa w ust. 3, uwzględnia się zasady, o
których mowa w ust. 2.
Art.5
T Art.
43 a. ust 3. pkt. 2) Minister właściwy do -
ust. 2.
Państwa członkowskie dokładają również starań
16a). spraw transportu w porozumieniu z
zmierzających do współpracy w obszarach
ministrem właściwym do spraw łączności,
priorytetowych, o ile nie zostały przyjęte
może określić, w drodze rozporządzenia:
specyfikacje.
1) po wydaniu przez Komisję
Europejską specyfikacji w zakresie
wdrażania inteligentnych systemów
transportowych w obszarze
transportu drogowego,
szczegółowe wymagania
techniczne lub operacyjne dla
aplikacji ITS i usług ITS,
2) sposoby wdrażania aplikacji ITS i
usług ITS
- mając na uwadze potrzebę zapewnienia
11
skoordynowanego i spójnego wdrażania
inteligentnych systemów transportowych w
obszarze transportu drogowego oraz
zaspokajanie w możliwie szerokim zakresie
potrzeb użytkowników ITS.
Artykuł 6 Specyfikacje
Art. 6
Komisja przyjmuje najpierw specyfikacje N
-
Przepis skierowany jest do Komisji -
ust. 1.
niezbędne do zapewnienia zgodności,
Europejskiej.
interoperacyjności i ciągłości w celu wdrożenia i
operacyjnego stosowania ITS w odniesieniu do
działań priorytetowych.
Art. 6
Komisja dąży do przyjęcia specyfikacji N
-
Przepis skierowany jest do Komisji -
ust. 2.
dotyczących jednego lub większej liczby działań
Europejskiej.
priorytetowych do dnia 27 lutego 2013 r.
Najpóźniej w terminie 12 miesięcy od przyjęcia
niezbędnych specyfikacji dotyczących działania
priorytetowego Komisja, w stosownych
przypadkach, po przeprowadzeniu oceny skutków
obejmującej analizę kosztów i korzyści,
przedstawia Parlamentowi Europejskiemu i
Radzie wniosek w sprawie wdrożenia tego
działania priorytetowego, zgodnie z art. 294
TFUE.
Art. 6
Po przyjęciu niezbędnych specyfikacji
N
-
Przepis skierowany jest do Komisji -
ust. 3.
dotyczących działań priorytetowych Komisja
Europejskiej.
przyjmuje specyfikacje zapewniające zgodność,
interoperacyjność i ciągłość w celu wdrożenia i
operacyjnego stosowania ITS w odniesieniu do
innych działań w obszarach priorytetowych.
Art. 6
W stosownych przypadkach oraz zależnie
od
N
-
Przepis skierowany jest do Komisji -
12
dziedziny objętej specyfikacją specyfikacja
Europejskiej.
ust. 4.
obejmuje jeden lub więcej następujących
rodzajów przepisów:
a) przepisy funkcjonalne, które opisują role
poszczególnych zainteresowanych stron oraz
przepływy informacji między nimi;
b) przepisy techniczne, które przewidują
techniczne środki realizacji przepisów
funkcjonalnych;
c) przepisy organizacyjne, które opisują
przewidziane procedurami obowiązki
poszczególnych zainteresowanych stron;
d) przepisy dotyczące usług, które opisują różne
poziomy usług i ich zakres w odniesieniu do
aplikacji i usług ITS.
Art. 6
Bez uszczerbku dla procedur przewidzianych w N
-
Przepis skierowany jest do Komisji -
ust. 5.
dyrektywie 98/34/WE, specyfikacje określają, w
Europejskiej.
stosownych przypadkach, warunki, na jakich
państwa członkowskie mogą, po powiadomieniu
Komisji, wprowadzić dodatkowe przepisy
dotyczące świadczenia usług ITS na całym ich
terytorium lub jego części, pod warunkiem że
przepisy te nie zmniejszają interoperacyjności.
Art. 6
W stosownych przypadkach specyfikacje są N
-
Przepis skierowany jest do Komisji -
ust. 6.
oparte na normach, o których mowa w art. 8.
Europejskiej.
Specyfikacje przewidują, w stosownych
przypadkach, ocenę zgodności zgodnie z decyzją
nr 768/2008/WE.
Specyfikacje są zgodne z zasadami określonymi
13
w załączniku II.
Art. 6
Przed przyjęciem specyfikacji Komisja
N
-
Przepis skierowany jest do Komisji -
ust. 7.
przeprowadza ocenę skutków obejmującą analizę
Europejskiej.
kosztów i korzyści.
Artykuł 7 Akty delegowane
Art. 7
W odniesieniu do specyfikacji Komisja może N
-
Przepis skierowany jest do Komisji -
ust. 1.
przyjmować akty delegowane zgodnie z art. 290
Europejskiej.
TFUE. Przyjmując takie akty delegowane,
Komisja działa zgodnie z odnośnymi przepisami
niniejszej dyrektywy, w szczególności z art. 6
oraz załącznikiem II.
Art. 7
W odniesieniu do każdego z działań N
-
Przepis skierowany jest do Komisji -
ust. 2.
priorytetowych przyjmowany jest osobny akt
Europejskiej.
delegowany.
Art. 7
Jeśli chodzi o akty delegowane, o których mowa N
-
Przepis skierowany jest do Komisji -
ust. 3.
w niniejszym artykule, zastosowanie ma
Europejskiej.
procedura ustanowiona w art. 12, 13 i 14.
Artykuł 8 Normy
Art. 8
Normy niezbędne do zapewnienia
N
-
Przepis skierowany jest do Komisji -
ust. 1.
interoperacyjności, zgodności i ciągłości w celu
Europejskiej.
wdrażania i operacyjnego stosowania ITS
opracowuje się w obszarach priorytetowych oraz
w odniesieniu do działań priorytetowych. W tym
celu Komisja, po konsultacji z komitetem, o
którym mowa w art. 15, zwraca się do
odpowiednich organów normalizacyjnych
14
czasu i położenia – wykorzystywanie
infrastruktury satelitarnej lub dowolnej
innej technologii zapewniającej
równorzędne poziomy dokładności na
potrzeby aplikacji ITS i usług ITS, które
wymagają globalnych, nieprzerwanych,
dokładnych i gwarantowanych usług
związanych z określaniem czasu i
położenia;
11) ułatwiania intermodalności –
uwzględnianie przy wdrażaniu ITS kwestii
związanych z koordynacją różnych
rodzajów transportu, jeżeli jest to celowe;
12) poszanowania spójności –
uwzględnianie istniejących zasad,
kierunków polityki i działań Unii
Europejskiej, które mają zastosowanie w
zakresie ITS, w szczególności w dziedzinie
normalizacji.
3. Minister właściwy do spraw transportu w
porozumieniu z ministrem właściwym do
spraw łączności, może określić, w drodze
rozporządzenia:
1) po wydaniu przez Komisję
Europejską specyfikacji w zakresie
wdrażania inteligentnych systemów
transportowych w obszarze
transportu drogowego,
szczegółowe wymagania
10
techniczne lub operacyjne dla
aplikacji ITS i usług ITS,
2) sposoby wdrażania aplikacji ITS i
usług ITS
- mając na uwadze potrzebę zapewnienia
skoordynowanego i spójnego wdrażania
inteligentnych systemów transportowych w
obszarze transportu drogowego oraz
zaspokajanie w możliwie szerokim zakresie
potrzeb użytkowników ITS.
4. Przy wydaniu rozporządzenia, o którym
mowa w ust. 3, uwzględnia się zasady, o
których mowa w ust. 2.
Art.5
T Art.
43 a. ust 3. pkt. 2) Minister właściwy do -
ust. 2.
Państwa członkowskie dokładają również starań
16a). spraw transportu w porozumieniu z
zmierzających do współpracy w obszarach
ministrem właściwym do spraw łączności,
priorytetowych, o ile nie zostały przyjęte
może określić, w drodze rozporządzenia:
specyfikacje.
1) po wydaniu przez Komisję
Europejską specyfikacji w zakresie
wdrażania inteligentnych systemów
transportowych w obszarze
transportu drogowego,
szczegółowe wymagania
techniczne lub operacyjne dla
aplikacji ITS i usług ITS,
2) sposoby wdrażania aplikacji ITS i
usług ITS
- mając na uwadze potrzebę zapewnienia
11
skoordynowanego i spójnego wdrażania
inteligentnych systemów transportowych w
obszarze transportu drogowego oraz
zaspokajanie w możliwie szerokim zakresie
potrzeb użytkowników ITS.
Artykuł 6 Specyfikacje
Art. 6
Komisja przyjmuje najpierw specyfikacje N
-
Przepis skierowany jest do Komisji -
ust. 1.
niezbędne do zapewnienia zgodności,
Europejskiej.
interoperacyjności i ciągłości w celu wdrożenia i
operacyjnego stosowania ITS w odniesieniu do
działań priorytetowych.
Art. 6
Komisja dąży do przyjęcia specyfikacji N
-
Przepis skierowany jest do Komisji -
ust. 2.
dotyczących jednego lub większej liczby działań
Europejskiej.
priorytetowych do dnia 27 lutego 2013 r.
Najpóźniej w terminie 12 miesięcy od przyjęcia
niezbędnych specyfikacji dotyczących działania
priorytetowego Komisja, w stosownych
przypadkach, po przeprowadzeniu oceny skutków
obejmującej analizę kosztów i korzyści,
przedstawia Parlamentowi Europejskiemu i
Radzie wniosek w sprawie wdrożenia tego
działania priorytetowego, zgodnie z art. 294
TFUE.
Art. 6
Po przyjęciu niezbędnych specyfikacji
N
-
Przepis skierowany jest do Komisji -
ust. 3.
dotyczących działań priorytetowych Komisja
Europejskiej.
przyjmuje specyfikacje zapewniające zgodność,
interoperacyjność i ciągłość w celu wdrożenia i
operacyjnego stosowania ITS w odniesieniu do
innych działań w obszarach priorytetowych.
Art. 6
W stosownych przypadkach oraz zależnie
od
N
-
Przepis skierowany jest do Komisji -
12
dziedziny objętej specyfikacją specyfikacja
Europejskiej.
ust. 4.
obejmuje jeden lub więcej następujących
rodzajów przepisów:
a) przepisy funkcjonalne, które opisują role
poszczególnych zainteresowanych stron oraz
przepływy informacji między nimi;
b) przepisy techniczne, które przewidują
techniczne środki realizacji przepisów
funkcjonalnych;
c) przepisy organizacyjne, które opisują
przewidziane procedurami obowiązki
poszczególnych zainteresowanych stron;
d) przepisy dotyczące usług, które opisują różne
poziomy usług i ich zakres w odniesieniu do
aplikacji i usług ITS.
Art. 6
Bez uszczerbku dla procedur przewidzianych w N
-
Przepis skierowany jest do Komisji -
ust. 5.
dyrektywie 98/34/WE, specyfikacje określają, w
Europejskiej.
stosownych przypadkach, warunki, na jakich
państwa członkowskie mogą, po powiadomieniu
Komisji, wprowadzić dodatkowe przepisy
dotyczące świadczenia usług ITS na całym ich
terytorium lub jego części, pod warunkiem że
przepisy te nie zmniejszają interoperacyjności.
Art. 6
W stosownych przypadkach specyfikacje są N
-
Przepis skierowany jest do Komisji -
ust. 6.
oparte na normach, o których mowa w art. 8.
Europejskiej.
Specyfikacje przewidują, w stosownych
przypadkach, ocenę zgodności zgodnie z decyzją
nr 768/2008/WE.
Specyfikacje są zgodne z zasadami określonymi
13
w załączniku II.
Art. 6
Przed przyjęciem specyfikacji Komisja
N
-
Przepis skierowany jest do Komisji -
ust. 7.
przeprowadza ocenę skutków obejmującą analizę
Europejskiej.
kosztów i korzyści.
Artykuł 7 Akty delegowane
Art. 7
W odniesieniu do specyfikacji Komisja może N
-
Przepis skierowany jest do Komisji -
ust. 1.
przyjmować akty delegowane zgodnie z art. 290
Europejskiej.
TFUE. Przyjmując takie akty delegowane,
Komisja działa zgodnie z odnośnymi przepisami
niniejszej dyrektywy, w szczególności z art. 6
oraz załącznikiem II.
Art. 7
W odniesieniu do każdego z działań N
-
Przepis skierowany jest do Komisji -
ust. 2.
priorytetowych przyjmowany jest osobny akt
Europejskiej.
delegowany.
Art. 7
Jeśli chodzi o akty delegowane, o których mowa N
-
Przepis skierowany jest do Komisji -
ust. 3.
w niniejszym artykule, zastosowanie ma
Europejskiej.
procedura ustanowiona w art. 12, 13 i 14.
Artykuł 8 Normy
Art. 8
Normy niezbędne do zapewnienia
N
-
Przepis skierowany jest do Komisji -
ust. 1.
interoperacyjności, zgodności i ciągłości w celu
Europejskiej.
wdrażania i operacyjnego stosowania ITS
opracowuje się w obszarach priorytetowych oraz
w odniesieniu do działań priorytetowych. W tym
celu Komisja, po konsultacji z komitetem, o
którym mowa w art. 15, zwraca się do
odpowiednich organów normalizacyjnych
14
Dokumenty związane z tym projektem:
-
534
› Pobierz plik



Projekty ustaw
Elektromobilność dojrzewa. Auta elektryczne kupujemy z rozsądku, nie dla idei