eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustawPoselski projekt ustawy o podatku dochodowym

Poselski projekt ustawy o podatku dochodowym

projekt dotyczy wprowadzenia kompleksowej regulacji prawnej w zakresie podatku dochodowego, która ma zastąpić ustawy: z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych i z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne

  • Kadencja sejmu: 7
  • Nr druku: 424
  • Data wpłynięcia: 2011-11-15
  • Uchwalenie: odrzucony na pos. nr 16 dnia 15-06-2012

424

Zał cznik nr 2
WYKAZ KRAJÓW I TERYTORIÓW STOSUJ CYCH SZKODLIWA KONKURENCJ
PODATKOW
W 1
Szkodliwa konkurencja podatkowa jest stosowana w systemach podatkowych w następujących krajach oraz
terytoriach:
1) Księstwo Andory;
2) Anguilla - Terytorium Zamorskie Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej;
3) Antigua i Barbuda;
4) Aruba - Terytorium Królestwa Niderlandów;
5) Wspólnota Bahamów;
6) Królestwo Bahrajnu;
7) Barbados;
8) Belize;
9) Bermudy - Terytorium Zamorskie Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej;
10) Brytyjskie Wyspy Dziewicze - Terytorium Zamorskie Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i
Irlandii Północnej;
11) Wyspy Cooka - Samorządne Terytorium Stowarzyszone z Nową Zelandią;
12) Wspólnota Dominiki;
13) Gibraltar -Terytorium Zamorskie Korony Brytyjskiej;
14) Grenada;
15) Guernsey/Sark/Alderney - Terytoria Zależne Korony Brytyjskiej;
16) Hongkong - Specjalny Region Administracyjny Chińskiej Republiki Ludowej;
17) Jersey - Terytorium Zależne Korony Brytyjskiej;
18) Kajmany - Terytorium Zamorskie Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej;
19) Republika Liberii;
20) Księstwo Liechtensteinu;
21) Makau - Specjalny Region Administracyjny Chińskiej Republiki Ludowej;
22) Republika Malediwów;
23) Wyspa Man - Terytorium Zależne Korony Brytyjskiej;
24) Republika Wysp Marshalla;
25) Republika Mauritiusu;
26) Księstwo Monako;
27) Montserrat - Terytorium Zamorskie Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej;
28) Republika Nauru;
29) Curaçao i St Marteen,
30) Bonaire, Saba i St Eustatius – Terytorium zamorskie Królestwa Niderlandów;
31) Niue - Samorządne Terytorium Stowarzyszone z Nową Zelandią;
32) Republika Panamy;
33) Niezależne Państwo Samoa;
34) Republika Seszeli;
35) Federacja Sant Christopher i Nevis;
36) Saint Lucia;
37) Saint Vincent i Grenadyny;
38) Królestwo Tonga;
39) Turks i Caicos - Terytorium Zamorskie Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej;
40) Wyspy Dziewicze Stanów Zjednoczonych - Terytorium Nieinkorporowane Stanów Zjednoczonych;
41) Republika Vanuatu.

W 2
Szkodliwa konkurencja podatkowa jest stosowana w systemach podatkowych w następujących krajach oraz
terytoriach:
1) Republika Malediwów;
2) Montserrat - Terytorium Zamorskie Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej;
3) Republika Nauru;
4) Niue - Samorządne Terytorium Stowarzyszone z Nową Zelandią;
5) Królestwo Tonga.



Projekt rozporządzenia w sprawie wykonania niektórych przepisów podatku dochodowego. Wersja z dnia 15 września 2011 r.

16
UZASADNIENIE
do rozporz dzenia Ministra Finansów z dnia … w sprawie wykonania niektórych przepisów podatku
dochodowego

Projekt przewiduje uregulowanie w jednym akcie prawa wykonanie większości delegacji ustawowych
zawartych w ustawie o podatku dochodowym. Projekt nie dotyczy podatkowej księgi przychodów i rozchodów
oraz deklaracji i formularzy podatkowych, które, ze względów praktycznych, są przedmiotem odrębnych
rozporządzeń. Rozporządzenie to wyraża jedną z głównych idei nowej kodyfikacji podatku dochodowego, jaką
jest maksymalne ograniczenie ilości obowiązujących aktów wykonawczych.
Intencją projektodawcy jest maksymalne ograniczenie wprowadzanych zmian w rozporządzeniach podatku
dochodowego w celu uszanowania istniejącej tradycji oraz przyzwyczajeń. Wprowadzone zmiany mają głównie
charakter techniczny i organizacyjny.
Rozporządzenie wykonawcze określać będzie:
1) szczegółową właściwość miejscową organów podatkowych w sprawach niektórych przychodów
podatników podatku dochodowego podlegających ograniczonemu obowiązkowi podatkowemu;
2) zasady prowadzenia ewidencji przychodów oraz wykazu środków trwałych i wartości niematerialnych i
prawnych przez podatników, którzy podstawę opodatkowania określają zgodnie z art. 143 ustawy z dnia
… o podatku dochodowym (Dz. U. Nr … poz. … ), a także wzór ewidencji przychodów;
3) szczegółowy zakres poniesionych wydatków zaliczanych do kosztów uzyskania przychodów z tytułu
pracy najemnej za rok podatkowy, wraz z wymogami ich dokumentowania;
4) maksymalną wysokość wpłat na rzecz Polskiej Organizacji Turystycznej, uznawaną za koszt uzyskania
przychodów,
5) maksymalną wysokość składek organizacji spółdzielczych na rzecz związków rewizyjnych i Krajowej
Rady Spółdzielczej;
6) wykaz krajów i terytoriów stosujących szkodliwą konkurencję podatkową;
7) wzór sprawozdania, dotyczący prawidłowości wyboru i stosowania metody ustalania ceny transakcyjnej
między podmiotami powiązanymi;
8) sposób ustalania tożsamości i miejsca stałego zamieszkania faktycznych odbiorców, w celu umożliwienia
podmiotom wypłacającym dokonywania identyfikacji faktycznych odbiorców przychodów;
9) sposób prowadzenia ewidencji zatrudnienia przez niektórych podatników podatku dochodowego.

Rozdział 2 (§ 3-4)

Przepisy te regulują szczególną właściwość organów podatkowych w sprawach niektórych przychodów
podatników podatku dochodowego podlegających ograniczonemu obowiązkowi podatkowemu. Projektowane
regulacje nawiązują do poprzednio obowiązujących przepisów § 5-6 rozporządzenia Ministra Żinansów z dnia
22 sierpnia 2005 r. w sprawie właściwości organów podatkowych (Dz. U. Nr 165 poz. 1371 ze zm.). Zachowany
został podział kompetencji organów podatkowych pomiędzy tzw. „małe” organy podatkowe w przypadku osób
fizycznych oraz tzw. „duże” organy podatkowe w przypadku osób prawnych. Dotychczasowa właściwość
miejscowa tych organów, jako utrwalona w praktyce, została również zachowana.

Rozdział 3 (§ 5-15)
Przepisy te regulują zasady prowadzenia ewidencji przychodów i wykazu środków trwałych oraz wartości
niematerialnych i prawnych przez podatników opodatkowanych zgodnie z art. 143 ustawy o podatku
dochodowym (tzn. opodatkowanych dotychczas w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych zgodnie
z ustawą z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów
osiąganych przez osoby fizyczne). Przepisy te nawiązują dotychczas obowiązujących regulacji rozporządzenia
Ministra Żinansów z dnia 17 grudnia 2002 r. w sprawie prowadzenia ewidencji przychodów i wykazu środków
trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych (Dz. U. Nr 219 poz. 1836 ze zm.). Przepisy wskazanego
rozporządzenia, po blisko dziesięcioletnim okresie obowiązywania, nowelizowane były tylko raz. Oznacza to, że
prawidłowo spełniały one swoją funkcję, zaś praktyka ich stosowania została zaakceptowana oraz utrwalona
wśród podatników. Z tego też względu zmiany dokonane w dotychczas obowiązującym stanie prawnym miały
przede wszystkim charakter porządkujący i dostosowujący to rozporządzenie do potrzeb nowej regulacji podatku
dochodowego.
Przepis § 5 reguluje, które podmioty i w jakiej formie obowiązane są do prowadzenia ewidencji. Przepisy § 6
- 9 regulują, w jaki sposób powinny być dokonywane zapisy w ewidencji oraz zasady prowadzenia dziennego
zestawienia faktur. Przepis § 10 wprowadza możliwość i zasady prowadzenia ewidencji w formie elektronicznej.
Przepis § 11 możliwość odstąpienia od prowadzenia ewidencji zgodnie z zasadami opisanymi w rozporządzeniu
w przypadku prowadzenia ewidencji na podstawie ustawy o podatku od towarów i usług. Przepis § 12 reguluje
zasady dokonywania pomniejszeń i zwiększeń kwoty podstawy opodatkowania w ewidencji. Przepis § 13
reguluje zasady rzetelnego i niewadliwego prowadzenia ewidencji.


Projekt rozporządzenia w sprawie wykonania niektórych przepisów podatku dochodowego. Wersja z dnia 15 września 2011 r.

17
Przepis § 14-15 regulują zasady i sposób prowadzenia wykazu środków trwałych oraz wartości
niematerialnych i prawnych.

Rozdział 4 (§ 16 - 23)

Przepisy te regulują szczegółowy wykaz wydatków zaliczanych do kosztów uzyskania przychodów z tytułu
stosunku służbowego, stosunku pracy oraz pracy nakładczej za rok podatkowy. Regulacja ta, która nie ma
odpowiednika w dotychczas obowiązujących przepisach, jest odzwierciedleniem jednego postulatów, którym
kierował się ustawodawca tworząc nowa kodyfikację podatku dochodowego, a mianowicie zniesienia
dyskryminacji dochodów. Dotychczas w praktyce podatnik podatku dochodowego będący osobą fizyczną
zatrudnioną na zasadzie stosunku służbowego, stosunku pracy lub pracy nakładczej nie miał prawa do
uwzględnienia realnie poniesionych kosztów uzyskania przychodów. Przedmiotowe przepisy zmieniają ten stan,
wskazując na te kategorie wydatków, które podatnik taki będzie mógł do kosztów zaliczyć. Ze względu na
specyfikę tych form zatrudnienia, kategorie tych wydatków, w celu uniknięcia nadużyć prawa podatkowego,
należało ograniczyć. Z tego też względu wszystkie przedmiotowe regulacje przewidują obowiązek
udokumentowania ich fakturami VAT w rozumieniu ustawy o podatku od towarów i usług.
Przepis § 16 reguluje zasady zaliczania do kosztów uzyskania przychodów wydatków dokonanych przez
podatnika na dojazd do zakładu pracy oraz rodzaje środków komunikacji, którymi przejazd uprawnia do uznania
za koszt.
Przepis § 17 reguluje zasady zaliczania do kosztów uzyskania przychodów wydatków dokonanych przez
podatnika na nabycie ubioru służbowego oraz wskazuje na maksymalną ilość ubiorów nabytych w ciągu roku
podatkowego, na które wydatek podatnik będzie mógł zaliczyć do kosztów.
Przepis § 18 reguluje zasady zaliczania do kosztów uzyskania przychodów wydatków dokonanych przez
podatnika na narzędzia pracy oraz innego niż narzędzia sprzętu, uznawanego za środek trwały w rozumieniu
ustawy o podatku dochodowym i używanego do wykonywania pracy. Przepis § 19 reguluje zasady zaliczania do
kosztów uzyskania przychodów wydatków dokonanych przez podatnika na zakup materiałów potrzebnych
podatnikowi w pracy, innych niż wymienione w § 18. Przepis § 20 stanowi doprecyzowanie, kiedy opisane w
dwóch poprzednich paragrafach przedmioty można uznać za stanowiące dające prawo do uznania za koszt.
Przepis § 21 daje podatnikowi prawo do zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków
dokonanych na nabycie świadczeń medycznych.
Przepis § 22 reguluje zasady zaliczania do kosztów uzyskania przychodów wydatków dokonanych przez
podatnika na remont miejsca zamieszkania.
Przepis § 23 reguluje zasady zaliczania do kosztów uzyskania przychodów wydatków dokonanych przez
podatnika na nabycie prac pomocniczych związanych z miejscem zamieszkania niebędacych remontem, takich
jak wydatki na sprzątanie lub opieka nad dziećmi.

Rozdział 5 (§ 24) i Rozdział 6 (§ 25)
Rozdziały te regulują:
1) maksymalną wysokość wpłat na rzecz Polskiej Organizacji Turystycznej, uznawanej za koszt uzyskania
przychodów, regulowaną dotychczas rozporządzeniem Ministra Żinansów z dnia 7 marca 2000 r. w
sprawie określenia maksymalnej wysokości wpłat na rzecz Polskiej Organizacji Turystycznej, uznawanej
za koszt uzyskania przychodów (Dz. U. Nr 17 poz. 217);
2) górną granicę składek organizacji spółdzielczych na rzecz związków rewizyjnych i Krajowej Rady
Spółdzielczej, regulowaną dotychczas rozporządzeniem Ministra Żinansów z dnia 19 marca 1999 r. w
sprawie określenia górnej granicy składek organizacji spółdzielczych na rzecz związków rewizyjnych i
Krajowej Rady Spółdzielczej (Dz. U. Nr 30 poz. 290).
Przepisy zawarte we wspomnianych rozdziałach zostały wdrożone z przepisów rozporządzeń
obowiązujących dotychczas, po dostosowaniu ich do potrzeb nowej kodyfikacji podatku dochodowego. Zabieg
taki jest uzasadniony, gdyż przepisy te nie budziły wątpliwości interpretacyjnych i sprawdziły się w praktyce.
Dostosowanie terminologii w nich zawartych do terminologii używanej w nowej ustawie oraz rozporządzeniach
wykonawczych do niej jest niezbędne dla zachowania wewnętrznej spójności regulacji oraz ma na celu
zachowanie czytelności regulacji.

Rozdział 7 (§ 26)

Przepis § 26 wskazuje, że wykaz krajów i terytoriów, w których systemach podatkowych jest stosowana
szkodliwa konkurencja podatkowa w zakresie podatku dochodowego, został zawarty w załączniku nr 2 do
rozporządzenia. Projekt zakłada 2 warianty tego załącznika:
Wariant 1:
We wspomnianym załączniku zachowany został tradycyjny katalog, obecny w przepisach
poprzednio obowiązującego rozporządzenia ministra finansów z dnia 16 maja 2005 r. Wykaz
państw, stosujących szkodliwą konkurencję podatkową sprawdził się w praktyce, dlatego


Projekt rozporządzenia w sprawie wykonania niektórych przepisów podatku dochodowego. Wersja z dnia 15 września 2011 r.

18
zasadne było utrzymanie go w całości w stanie niezmienionym (ale z uwzględnieniem zmiany
statusu Antyli Niderlandzkich, który nastąpił w roku 2010).
Wariant 2:
We wspomnianym załączniku zamieszczony został katalog zgodny z raportem OECD z dnia 10
sierpnia 2011 r. Rzeczpospolita Polska jako, państwo członkowskie OECD, ma na względzie w
jak najszerszym stopniu stosowanie się do zaleceń tej organizacji. Wspomniany katalog zawiera
najbardziej aktualny wykaz państw stosujących szkodliwą konkurencję podatkową, w związku z
czym celowe dla interesu Państwa było uwzględnienie go w nowej kodyfikacji podatku
dochodowego.

Rozdział 8 (§ 27-49)
Przepisy te określają sposób i tryb określania dochodów osób prawnych w drodze oszacowania oraz sposobu
i trybu eliminowania podwójnego opodatkowania osób prawnych w przypadku korekty zysków podmiotów
powiązanych. Celem projektowanych przepisów jest zachowanie zasad metodologii ustalania cen transakcyjnych
i wartości rynkowej niektórych dóbr i usług, określonych w przepisach dotychczas obowiązujących:
1) rozporządzenia Ministra Żinansów z dnia 10 września 2009 r. w sprawie sposobu i trybu określania
dochodów osób prawnych w drodze oszacowania oraz sposobu i trybu eliminowania podwójnego
opodatkowania osób prawnych w przypadku korekty zysków podmiotów powiązanych (Dz. U. Nr 160
poz. 1268) oraz
2) rozporządzenia Ministra Żinansów z dnia 10 września 2009 r. w sprawie sposobu i trybu określania
dochodów osób fizycznych w drodze oszacowania oraz sposobu i trybu eliminowania podwójnego
opodatkowania osób fizycznych w przypadku korekty zysków podmiotów powiązanych (Dz. U. Nr 160
poz. 1267).
- z jednoczesnym ich uścisleniem, uporządkowaniem i sformułowaniem niektórych zapisów w sposób
właściwy dla nowej kodyfikacji podatku dochodowego. Przepisy te respektują postanowień zawartych w
wytycznych OECD oraz Kodeksie postępowania wspierającego skuteczne wykonanie Konwencji w sprawie
unikania podwójnego opodatkowania w przypadku korekty zysków przedsiębiorstw powiązanych (Dz. Urz. UE
C 176 z 28.07.2006, str. 8-12).
Przyjęty w rozporządzeniu tryb postępowania, w tym zakresie, jest zgodny z zasadami określonymi normami
prawa międzynarodowego, a w szczególności zasadami wskazanymi w Wytycznych Organizacji Współpracy
Gospodarczej i Rozwoju w sprawie wyceny transferu dla przedsiębiorstw międzynarodowych oraz administracji
podatkowych.
Z uwagi na fakt, iż metodologia ustalania cen transakcyjnych, wartości rynkowej niektórych dóbr i usług a
także sposób i tryb eliminowania podwójnego opodatkowania w przypadku korekty zysków przedsiębiorstw
powiązanych jest taki sam zarówno dla wszystkich podatników podatku dochodowego, nie ma potrzeby
kontynuacji stosowania odrębnych regulacji dla tych dwóch grup podatników.
Metodologia ustalania cen transakcyjnych i wartości rynkowej niektórych dóbr i usług, przyjęta w
projektowanym rozporządzeniu opiera się na metodologii przyjętej w dotychczasowych regulacjach. Zmiany w
relacji do obecnie funkcjonującego rozporządzenia mają jedynie charakter porządkujący i precyzujący. Nie
ingerują natomiast w merytoryczny sposób stosowania metod ustalania cen transakcyjnych, ustalania wartości
rynkowej niektórych dóbr i usług, sposób i tryb eliminowania podwójnego opodatkowania w przypadku korekty
zysków przedsiębiorstw powiązanych.
Przedmiotowe przepisy zachowały układ paragrafów przyjęty w dotychczasowych rozporządzeniach,
jednakże ze względu na włączenie tych regulacji do rozbudowanego rozporządzenia konieczna stała się
likwidacja rozdziałów oraz przesunięcie niektórych zapisów. I tak w niniejszym rozporządzeniu:
1) § 27-28 nawiązują do regulacji zawartych w Rozdziale 1 „Przepisy ogólne” dotychczasowych
rozporządzeń; część regulacji zawartych w § 3 i 4, a także cały § 5 przeniesione zostały, ze względu na
swoje istotne znaczenie, do treści ustawy o podatku dochodowym;
2) § 29-35 nawiązują do regulacji zawartych w Rozdziale 2 „Analiza porównywalności transakcji”
dotychczasowych rozporządzeń;
3) § 36-38 nawiązują do regulacji zawartych w Rozdziale 3 „Podstawowe metody określania dochodów
podatników w drodze oszacowania cen” dotychczasowych rozporządzeń;
4) § 39-42 nawiązują do regulacji zawartych w Rozdziale 4 „Określanie dochodów przy zastosowaniu
metod zysku transakcyjnego” dotychczasowych rozporządzeń;
5) § 43-47 nawiązują do regulacji zawartych w Rozdziale 5 „Szczególne przypadki i warunki ustalania
wartości rynkowej dóbr niematerialnych i usług” dotychczasowych rozporządzeń;
6) § 48 nawiązuje do regulacji zawartych w Rozdziale 6 „Tryb dokonywania korekty zobowiązań
podatkowych” dotychczasowych rozporządzeń;
7) § 49 nawiązuje do regulacji zawartych w Rozdziale 7 „Sposób i tryb eliminowania podwójnego
opodatkowania w przypadku korekty zysków podmiotów powiązanych” dotychczasowych rozporządzeń.



Projekt rozporządzenia w sprawie wykonania niektórych przepisów podatku dochodowego. Wersja z dnia 15 września 2011 r.

19
Rozdział 9 (§ 50 – 52)
Przepisy te regulują sposób ustalania tożsamości i miejsca stałego zamieszkania faktycznych odbiorców.
Regulacja zawarta w § 50 – 52 opisywanego rozporządzenia stanowi nawiązanie do przepisów rozporządzenia
Ministra Żinansów z dnia 30 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobu ustalania tożsamości i miejsca stałego
zamieszkania faktycznych odbiorców (Dz. U. z dnia 4 maja 2004 r.). Przepis § 50 zawiera regulację określającą
zakres określenia tożsamości faktycznego odbiorcy przez wypłacającego przychody (dochody), o których mowa
w art. 243 ust. 5 ustawy. Wypłacający wspomniane przychody (dochody) ma obowiązek zidentyfikować imię,
nazwisko, adres zamieszkania oraz numer identyfikacji podatkowej jeżeli został mu taki nadany. Jeśli numer
identyfikacji podatkowej nie został faktycznemu odbiorcy nadany, jego tożsamość uzupełnia się o datę i miejsce
jego urodzenia.
Przepis § 51 wskazuje natomiast na jakiej podstawie podmiot wypłacający ustala państwo lub terytorium, w
którym faktyczny odbiorca posiada stałe miejsce zamieszkania.
W § 52 znajduje się natomiast norma szczególna w stosunku normy wynikającej z §50. Zgodnie z tym
przepisem, w odniesieniu do przychodów (dochodów) wypłaconych lub postawionych do dyspozycji
faktycznemu odbiorcy na podstawie umów zawartych przed dniem 1 stycznia 2004 r., podmiot wypłacający
przychody (dochody), o których mowa w art. 243 ust. 5 ustawy, może ustalić, na podstawie posiadanych
informacji, tożsamość faktycznego odbiorcy wyłącznie w zakresie imienia, nazwiska oraz adresu zamieszkania.
Normy wynikające ze wskazanych przepisów pozostały niezmienione w stosunku do tych, wynikających z
przepisów obowiązujących dotychczas. Regulacje te obowiązywały w sposób niezmieniony od 2005 r., nie
powodując trudności w praktycznym ich zastosowaniu. W związku z tym uległy one zmianie tylko w zakresie
niezbędnym dla ujednolicenia terminologii, stosowanej zarówno w opisywanym akcie wykonawczym, jak w
całej ustawie o podatku dochodowym. Wpłynie to niewątpliwie pozytywnie na przejrzystość regulacji oraz na jej
wewnętrzną spójność.

Rozdział 10 (§ 53)

Przepis ten reguluje sposób prowadzenia ewidencji zatrudnienia przez niektórych podatników podatku
dochodowego, którzy określają podstawę opodatkowania zgodnie z art. 143 ust. 1 i 2 ustawy o podatku
dochodowym. W § 53 znajduje się regulacja analogiczna do przepisów rozporządzenia Ministra Żinansów z dnia
17 grudnia 2002 r. w sprawie prowadzenia ewidencji zatrudnienia. Należy nadmienić, że treść przepisów tego
rozporządzenia nie była dotychczas zmieniana, gdyż nie powodowała problemów interpretacyjnych związanych
z ich stosowaniem.
Przepis § 53 niniejszego rozporządzenia wskazuje jakie dane należy zamieścić w ewidencji zatrudnienia,
termin dokonywania w niej zapisów oraz nakazuje jej zbroszurowanie i ponumerowania kolejno jej kart. Są to
przepisy mające charakter czysto techniczny, sprawdzone już w praktyce. Dlatego normy z nich wynikające
pozostały niezmienione w stosunku do tych, wynikających z przepisów uprzednich. Wszelkie zmiany miały
charakter redakcyjny, dzięki czemu została zachowana przejrzystość i spójność regulacji.



OCENA SKUTKÓW WEJ CIA W YCIE PRZEPISÓW ROZPORZ DZENIA

1. Podmioty, na które oddziałuje akt normatywny
Rozporządzenie skierowane jest do wszystkich podatników podatku dochodowego.

2. Konsultacje społeczne
Projekt nie został przedstawiony do konsultacji społecznych. Zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 2005 r. o
działalności lobbingowej w procesie stanowienia prawa (Dz.U. Nr 169, poz. 1414, z późn. zm.) projekt zostanie
zamieszczony na stronach Biuletynu Informacji Publicznej Ministerstwa Żinansów –="http://www.mf.gov.pl/" Od tego
momentu każdy będzie mógł zgłosić zainteresowanie pracami nad projektem (art. 7 ust. 1 ustawy).

3. Wpływ aktu normatywnego na sektor finansów publicznych, w tym budżet państwa i jednostek
samorz du terytorialnego
Samo wejście w życie przepisów rozporządzenia nie wywiera skutków w zakresie budżetu państwa i
jednostek samorządu terytorialnego. Wprowadzenie przepisów ma na celu jedynie uporządkowanie i
uproszczenie systemu podatku dochodowego.

4. Wpływ aktu normatywnego na rynek pracy
Rozporządzenie nie będzie miało wpływu na rynek pracy w Polsce. Jednakże przepisy Rozdziału 4,
stanowiące uściślenie regulacji ustawowej, w dłuższym okresie obowiązywania powinny przyczynić się do
wzrostu zatrudnienia.


Projekt rozporządzenia w sprawie wykonania niektórych przepisów podatku dochodowego. Wersja z dnia 15 września 2011 r.

20
strony : 1 ... 10 ... 50 ... 60 . [ 61 ] . 62 ... 70 ... 72

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: