Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o systemie informacji w ochronie zdrowia oraz niektórych innych ustaw
projekt dotyczy doprecyzowania ram prawnych niezbędnych do wdrożenia rozwiązań w zakresie sytemu informacji w ochronie zdrowia
- Kadencja sejmu: 7
- Nr druku: 3763
- Data wpłynięcia: 2015-07-24
- Uchwalenie: sprawa niezamknięta
3763-cz-1
– 125 –
2) organizację szkolenia specjalizacyjnego, w tym harmonogram zajęć i staży
kierunkowych;
3) szczegółowy zakres obowiązków kierowników specjalizacji, opiekunów staży
kierunkowych, wykładowców i innych osób prowadzących zajęcia;
4)
sposoby sprawdzania wiadomości i umiejętności;
5)
sposoby oceny organizacji i przebiegu szkolenia specjalizacyjnego przez osoby w
nim uczestniczące.
4. Podmiot zamierzający prowadzić szkolenie specjalizacyjne składa do dyrektora
CMKP za pomocą Systemu Monitorowania Kształcenia Pracowników Medycznych, o
którym mowa w art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 28 kwietnia 2011 r. o systemie informacji w
ochronie zdrowia, zwanego dalej „SMK”, wniosek o udzielenie akredytacji, w postaci
elektronicznej, przy użyciu bezpiecznego podpisu elektronicznego weryfikowanego przy
pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu w rozumieniu ustawy z dnia 18 września
2001 r. o podpisie elektronicznym lub podpisu potwierdzonego profilem zaufanym
ePUAP w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności
podmiotów realizujących zadania publiczne. Wniosek zawiera następujące dane:
1)
oznaczenie podmiotu ubiegającego się o uzyskanie akredytacji;
2)
dziedzinę specjalizacji, w której podmiot zamierza prowadzić szkolenie
specjalizacyjne;
3)
liczbę i kwalifikacje kadry dydaktycznej prowadzącej zajęcia teoretyczne i
praktyczne na kursie specjalizacyjnym (wymagana specjalizacja, posiadany stopień
naukowy lub tytuł naukowy);
4)
opis bazy dydaktycznej i warunków organizacyjnych właściwych dla danego
szkolenia specjalizacyjnego;
5)
plan realizacji programu szkolenia specjalizacyjnego w danej dziedzinie;
6)
oświadczenie o spełnieniu warunków niezbędnych do realizacji planu, o którym
mowa w pkt 5.
5. Do wniosku, o którym mowa w ust. 4, dołącza się:
1)
odwzorowanie cyfrowe dokumentów potwierdzających status prawny podmiotu;
2)
informacje o dotychczasowym przebiegu prowadzonej przez podmiot działalności;
3)
odwzorowanie cyfrowe dokumentów potwierdzających spełnianie warunków, o
których mowa w ust. 2.
– 126 –
6. Wniosek, o którym mowa w ust. 4, składa się najpóźniej na 4 miesiące przed
planowanym terminem rozpoczęcia przez jednostkę szkolącą prowadzenia szkolenia
specjalizacyjnego.
7. Dyrektor CMKP sprawdza pod względem formalnym dokumenty, o których
mowa w ust. 5. W przypadku stwierdzenia braków formalnych, dyrektor CMKP wzywa
podmiot, który złożył wniosek do ich usunięcia w terminie 7 dni od dnia doręczenia
wezwania, przekazywanego za pomocą SMK. Po bezskutecznym upływie tego terminu
wniosek jest pozostawiany bez rozpoznania.
8. Dyrektor CMKP, w celu uzyskania opinii o spełnieniu przez podmiot
warunków, o których mowa w ust. 2 powołuje zespół ekspertów, w składzie:
1)
przedstawiciel stowarzyszenia będącego zgodnie z postanowieniami jego statutu
towarzystwem naukowym o zasięgu krajowym, zrzeszającym specjalistów w danej
dziedzinie, zgłoszony przez zarząd tego stowarzyszenia;
2)
dwóch ekspertów w danej dziedzinie, zgłoszonych przez konsultanta krajowego w
danej dziedzinie albo w dziedzinie pokrewnej, jeżeli w danej dziedzinie nie ma
powołanego konsultanta krajowego;
3)
przedstawiciel Naczelnej Izby Aptekarskiej, zwany dalej „przedstawicielem NIA”.
9. Zespół ekspertów, o którym mowa w ust. 8, opiniuje wnioski w miarę potrzeby,
nie rzadziej niż raz na kwartał, i przekazuje swoją opinię dyrektorowi CMKP
niezwłocznie po jej sporządzeniu, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia jej
sporządzenia. Wnioski mogą być opiniowane w trybie obiegowym, z użyciem
dostępnych systemów teleinformatycznych lub systemów łączności.
10. Dyrektor CMKP:
1)
dokonuje wpisu jednostki organizacyjnej, o której mowa w ust. 1, na prowadzoną
przez siebie, za pomocą SMK, listę jednostek posiadających akredytację, wraz z
określeniem maksymalnej liczby miejsc szkoleniowych w zakresie danego
szkolenia specjalizacyjnego dla osób mogących odbywać szkolenie
specjalizacyjne, na okres 5 lat, w przypadku gdy opinia zespołu ekspertów, o
którym mowa w ust. 8, jest pozytywna, albo
2)
odmawia wpisu jednostki organizacyjnej, o której mowa w ust. 1, na prowadzoną
przez siebie, za pomocą SMK, listę jednostek posiadających akredytację, w
przypadku gdy opinia zespołu ekspertów, o którym mowa w ust. 8, jest negatywna,
i zawiadamia o tym niezwłocznie wnioskodawcę.
– 127 –
11. Dyrektor CMKP występuje do jednostki organizacyjnej wpisanej na listę, o
której mowa w ust. 10, na 6 miesięcy przed dniem upływu okresu, o którym mowa w
ust. 10 pkt 1, o weryfikację akredytacji, mając na względzie konieczność zapewnienia
farmaceutom ciągłości szkolenia specjalizacyjnego w tej jednostce. Przepisy ust. 1–10
stosuje się odpowiednio.
12. Dyrektor CMKP publikuje i aktualizuje na swojej stronie internetowej oraz w
SMK listę jednostek posiadających akredytację.
13. W przypadku gdy jednostka, o której mowa w ust. 1, przestała spełniać
warunki niezbędne do uzyskania akredytacji do prowadzenia szkolenia
specjalizacyjnego, powiadamia o tym niezwłocznie wojewodę i dyrektora CMKP.
14. Dyrektor CMKP, w drodze decyzji, skreśla z listy, o której mowa w ust. 10,
jednostkę szkolącą, która nie realizuje szczegółowego programu szkolenia
specjalizacyjnego lub nie przestrzega standardów szkolenia specjalizacyjnego
farmaceutów, o których mowa w art. 107e ust. 2, albo przestała spełniać warunki
niezbędne do uzyskania akredytacji do szkolenia specjalizacyjnego. Od decyzji tej
przysługuje wniosek o ponowne rozpatrzenie sprawy.
15. Staże kierunkowe i kursy specjalizacyjne objęte programem danej specjalizacji
prowadzą podmioty, o których mowa w ust. 1. Centrum Medyczne Kształcenia
Podyplomowego, zwane dalej „CMKP”, koordynuje organizację staży kierunkowych
oraz kursów specjalizacyjnych objętych programem danej specjalizacji zgodnie z
wymogami odpowiednich specjalizacji oraz liczbą i rozmieszczeniem regionalnym
farmaceutów odbywających szkolenie specjalizacyjne.
16. Dyrektor CMKP publikuje na swojej stronie internetowej i w SMK, listę staży
kierunkowych oraz listę kursów specjalizacyjnych, objętych programami specjalizacji,
które zawierają:
1)
nazwę i siedzibę podmiotu, o którym mowa w ust. 1 lub imię, nazwisko i adres
osoby fizycznej prowadzącej kurs specjalizacyjny;
2)
termin, miejsce oraz liczbę osób mogących uczestniczyć w stażu kierunkowym
albo kursie specjalizacyjnym.
17. Podmioty, o których mowa w ust. 1, przekazują na bieżąco do CMKP
informacje niezbędne do prowadzenia staży kierunkowych i kursów specjalizacyjnych,
za pomocą SMK.
– 128 –
18. Podmiot, który zrealizował staż albo kurs specjalizacyjny, o których mowa w
ust. 17, przekazuje do CMKP listę farmaceutów, którzy ukończyli staż kierunkowy albo
kurs specjalizacyjny, zawierającą imię i nazwisko oraz numer PESEL farmaceuty, a w
przypadku jego braku – cechy dokumentu potwierdzającego tożsamość: nazwę i numer
dokumentu oraz kraj wydania.
19. Opłatę za szkolenie specjalizacyjne i PESF ponosi farmaceuta. Wysokość
opłaty za szkolenie specjalizacyjne ustala kierownik jednostki szkolącej. Wysokość
opłaty nie może być wyższa niż planowane koszty związane z przeprowadzeniem
szkolenia specjalizacyjnego. Opłata stanowi dochód jednostki szkolącej.
Art. 107b. 1. Nadzór nad prowadzeniem szkolenia specjalizacyjnego i szkolenia
ciągłego, o którym mowa w art. 107zf, sprawuje minister właściwy do spraw zdrowia,
za pośrednictwem dyrektora CMKP.
2. W ramach nadzoru, o którym mowa w ust. 1, dyrektor CMKP jest uprawniony
do:
1)
kontroli jednostki szkolącej;
2)
żądania przedstawienia dokumentacji i wyjaśnień dotyczących prowadzonej
specjalizacji;
3)
wydawania zaleceń dotyczących usunięcia stwierdzonych uchybień.
Art. 107c. 1. Kontrola realizacji szkolenia specjalizacyjnego jest prowadzona przez
zespół kontrolny powoływany przez dyrektora CMKP. W skład zespołu mogą
wchodzić, poza pracownikami CMKP:
1)
konsultant krajowy w danej dziedzinie albo w dziedzinie pokrewnej, jeżeli w danej
dziedzinie nie ma powołanego konsultanta krajowego;
2)
przedstawiciel stowarzyszenia będącego zgodnie z postanowieniami jego statutu
towarzystwem naukowym o zasięgu krajowym, zrzeszającego specjalistów w danej
dziedzinie farmacji, który posiada tytuł specjalisty w danej dziedzinie albo decyzję
ministra właściwego do spraw zdrowia o uznaniu dotychczasowego dorobku
naukowego i zawodowego farmaceuty za równoważny ze zrealizowaniem
programu właściwej specjalizacji, uzyskaną na podstawie dotychczasowych
przepisów;
3)
osoby posiadające tytuł specjalisty w danej dziedzinie lub legitymujące się
dorobkiem naukowym i zawodowym w tej dziedzinie zgłoszone przez konsultanta
– 129 –
krajowego w danej dziedzinie albo w dziedzinie pokrewnej, jeżeli w danej
dziedzinie nie ma powołanego konsultanta krajowego;
4)
przedstawiciel właściwego miejscowo wojewody;
5)
przedstawiciel NIA, który posiada tytuł specjalisty w danej dziedzinie albo w
dziedzinie pokrewnej.
2. Zespół kontrolny, w składzie co najmniej 3-osobowym, wykonując czynności
kontrolne, za okazaniem upoważnienia, ma prawo:
1)
wstępu do pomieszczeń dydaktycznych;
2)
udziału w zajęciach w charakterze obserwatora;
3)
wglądu do dokumentacji przebiegu szkolenia specjalizacyjnego prowadzonej przez
jednostkę szkolącą;
4)
żądania od kierownika jednostki szkolącej ustnych i pisemnych wyjaśnień;
5)
badania opinii uczestników szkolenia i kadry dydaktycznej.
3. Z przeprowadzonych czynności kontrolnych sporządza się protokół, który
zawiera:
1)
nazwę i adres jednostki szkolącej;
2)
miejsce odbywania szkolenia specjalizacyjnego;
3)
datę rozpoczęcia i zakończenia czynności kontrolnych;
4)
imiona i nazwiska osób wykonujących czynności kontrolne;
5)
opis stanu faktycznego;
6)
stwierdzone nieprawidłowości albo informację o braku zastrzeżeń;
7)
wnioski osób wykonujących czynności kontrolne;
8)
datę i miejsce sporządzenia protokołu;
9)
w przypadku odmowy podpisania protokołu przez kierownika jednostki szkolącej,
informację o takiej odmowie.
4. Protokół podpisują osoby wykonujące czynności kontrolne oraz kierownik
jednostki szkolącej. Odmowa podpisania protokołu przez kierownika jednostki szkolącej
nie stanowi przeszkody do podpisania protokołu przez osoby wykonujące czynności
kontrolne.
5. Protokół sporządza się w dwóch egzemplarzach, z których jeden jest
przekazywany kierownikowi jednostki szkolącej.
6. Kierownik jednostki szkolącej, w terminie 7 dni od dnia otrzymania protokołu,
ma prawo do wniesienia pisemnych umotywowanych zastrzeżeń co do faktów
2) organizację szkolenia specjalizacyjnego, w tym harmonogram zajęć i staży
kierunkowych;
3) szczegółowy zakres obowiązków kierowników specjalizacji, opiekunów staży
kierunkowych, wykładowców i innych osób prowadzących zajęcia;
4)
sposoby sprawdzania wiadomości i umiejętności;
5)
sposoby oceny organizacji i przebiegu szkolenia specjalizacyjnego przez osoby w
nim uczestniczące.
4. Podmiot zamierzający prowadzić szkolenie specjalizacyjne składa do dyrektora
CMKP za pomocą Systemu Monitorowania Kształcenia Pracowników Medycznych, o
którym mowa w art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 28 kwietnia 2011 r. o systemie informacji w
ochronie zdrowia, zwanego dalej „SMK”, wniosek o udzielenie akredytacji, w postaci
elektronicznej, przy użyciu bezpiecznego podpisu elektronicznego weryfikowanego przy
pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu w rozumieniu ustawy z dnia 18 września
2001 r. o podpisie elektronicznym lub podpisu potwierdzonego profilem zaufanym
ePUAP w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności
podmiotów realizujących zadania publiczne. Wniosek zawiera następujące dane:
1)
oznaczenie podmiotu ubiegającego się o uzyskanie akredytacji;
2)
dziedzinę specjalizacji, w której podmiot zamierza prowadzić szkolenie
specjalizacyjne;
3)
liczbę i kwalifikacje kadry dydaktycznej prowadzącej zajęcia teoretyczne i
praktyczne na kursie specjalizacyjnym (wymagana specjalizacja, posiadany stopień
naukowy lub tytuł naukowy);
4)
opis bazy dydaktycznej i warunków organizacyjnych właściwych dla danego
szkolenia specjalizacyjnego;
5)
plan realizacji programu szkolenia specjalizacyjnego w danej dziedzinie;
6)
oświadczenie o spełnieniu warunków niezbędnych do realizacji planu, o którym
mowa w pkt 5.
5. Do wniosku, o którym mowa w ust. 4, dołącza się:
1)
odwzorowanie cyfrowe dokumentów potwierdzających status prawny podmiotu;
2)
informacje o dotychczasowym przebiegu prowadzonej przez podmiot działalności;
3)
odwzorowanie cyfrowe dokumentów potwierdzających spełnianie warunków, o
których mowa w ust. 2.
– 126 –
6. Wniosek, o którym mowa w ust. 4, składa się najpóźniej na 4 miesiące przed
planowanym terminem rozpoczęcia przez jednostkę szkolącą prowadzenia szkolenia
specjalizacyjnego.
7. Dyrektor CMKP sprawdza pod względem formalnym dokumenty, o których
mowa w ust. 5. W przypadku stwierdzenia braków formalnych, dyrektor CMKP wzywa
podmiot, który złożył wniosek do ich usunięcia w terminie 7 dni od dnia doręczenia
wezwania, przekazywanego za pomocą SMK. Po bezskutecznym upływie tego terminu
wniosek jest pozostawiany bez rozpoznania.
8. Dyrektor CMKP, w celu uzyskania opinii o spełnieniu przez podmiot
warunków, o których mowa w ust. 2 powołuje zespół ekspertów, w składzie:
1)
przedstawiciel stowarzyszenia będącego zgodnie z postanowieniami jego statutu
towarzystwem naukowym o zasięgu krajowym, zrzeszającym specjalistów w danej
dziedzinie, zgłoszony przez zarząd tego stowarzyszenia;
2)
dwóch ekspertów w danej dziedzinie, zgłoszonych przez konsultanta krajowego w
danej dziedzinie albo w dziedzinie pokrewnej, jeżeli w danej dziedzinie nie ma
powołanego konsultanta krajowego;
3)
przedstawiciel Naczelnej Izby Aptekarskiej, zwany dalej „przedstawicielem NIA”.
9. Zespół ekspertów, o którym mowa w ust. 8, opiniuje wnioski w miarę potrzeby,
nie rzadziej niż raz na kwartał, i przekazuje swoją opinię dyrektorowi CMKP
niezwłocznie po jej sporządzeniu, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia jej
sporządzenia. Wnioski mogą być opiniowane w trybie obiegowym, z użyciem
dostępnych systemów teleinformatycznych lub systemów łączności.
10. Dyrektor CMKP:
1)
dokonuje wpisu jednostki organizacyjnej, o której mowa w ust. 1, na prowadzoną
przez siebie, za pomocą SMK, listę jednostek posiadających akredytację, wraz z
określeniem maksymalnej liczby miejsc szkoleniowych w zakresie danego
szkolenia specjalizacyjnego dla osób mogących odbywać szkolenie
specjalizacyjne, na okres 5 lat, w przypadku gdy opinia zespołu ekspertów, o
którym mowa w ust. 8, jest pozytywna, albo
2)
odmawia wpisu jednostki organizacyjnej, o której mowa w ust. 1, na prowadzoną
przez siebie, za pomocą SMK, listę jednostek posiadających akredytację, w
przypadku gdy opinia zespołu ekspertów, o którym mowa w ust. 8, jest negatywna,
i zawiadamia o tym niezwłocznie wnioskodawcę.
– 127 –
11. Dyrektor CMKP występuje do jednostki organizacyjnej wpisanej na listę, o
której mowa w ust. 10, na 6 miesięcy przed dniem upływu okresu, o którym mowa w
ust. 10 pkt 1, o weryfikację akredytacji, mając na względzie konieczność zapewnienia
farmaceutom ciągłości szkolenia specjalizacyjnego w tej jednostce. Przepisy ust. 1–10
stosuje się odpowiednio.
12. Dyrektor CMKP publikuje i aktualizuje na swojej stronie internetowej oraz w
SMK listę jednostek posiadających akredytację.
13. W przypadku gdy jednostka, o której mowa w ust. 1, przestała spełniać
warunki niezbędne do uzyskania akredytacji do prowadzenia szkolenia
specjalizacyjnego, powiadamia o tym niezwłocznie wojewodę i dyrektora CMKP.
14. Dyrektor CMKP, w drodze decyzji, skreśla z listy, o której mowa w ust. 10,
jednostkę szkolącą, która nie realizuje szczegółowego programu szkolenia
specjalizacyjnego lub nie przestrzega standardów szkolenia specjalizacyjnego
farmaceutów, o których mowa w art. 107e ust. 2, albo przestała spełniać warunki
niezbędne do uzyskania akredytacji do szkolenia specjalizacyjnego. Od decyzji tej
przysługuje wniosek o ponowne rozpatrzenie sprawy.
15. Staże kierunkowe i kursy specjalizacyjne objęte programem danej specjalizacji
prowadzą podmioty, o których mowa w ust. 1. Centrum Medyczne Kształcenia
Podyplomowego, zwane dalej „CMKP”, koordynuje organizację staży kierunkowych
oraz kursów specjalizacyjnych objętych programem danej specjalizacji zgodnie z
wymogami odpowiednich specjalizacji oraz liczbą i rozmieszczeniem regionalnym
farmaceutów odbywających szkolenie specjalizacyjne.
16. Dyrektor CMKP publikuje na swojej stronie internetowej i w SMK, listę staży
kierunkowych oraz listę kursów specjalizacyjnych, objętych programami specjalizacji,
które zawierają:
1)
nazwę i siedzibę podmiotu, o którym mowa w ust. 1 lub imię, nazwisko i adres
osoby fizycznej prowadzącej kurs specjalizacyjny;
2)
termin, miejsce oraz liczbę osób mogących uczestniczyć w stażu kierunkowym
albo kursie specjalizacyjnym.
17. Podmioty, o których mowa w ust. 1, przekazują na bieżąco do CMKP
informacje niezbędne do prowadzenia staży kierunkowych i kursów specjalizacyjnych,
za pomocą SMK.
– 128 –
18. Podmiot, który zrealizował staż albo kurs specjalizacyjny, o których mowa w
ust. 17, przekazuje do CMKP listę farmaceutów, którzy ukończyli staż kierunkowy albo
kurs specjalizacyjny, zawierającą imię i nazwisko oraz numer PESEL farmaceuty, a w
przypadku jego braku – cechy dokumentu potwierdzającego tożsamość: nazwę i numer
dokumentu oraz kraj wydania.
19. Opłatę za szkolenie specjalizacyjne i PESF ponosi farmaceuta. Wysokość
opłaty za szkolenie specjalizacyjne ustala kierownik jednostki szkolącej. Wysokość
opłaty nie może być wyższa niż planowane koszty związane z przeprowadzeniem
szkolenia specjalizacyjnego. Opłata stanowi dochód jednostki szkolącej.
Art. 107b. 1. Nadzór nad prowadzeniem szkolenia specjalizacyjnego i szkolenia
ciągłego, o którym mowa w art. 107zf, sprawuje minister właściwy do spraw zdrowia,
za pośrednictwem dyrektora CMKP.
2. W ramach nadzoru, o którym mowa w ust. 1, dyrektor CMKP jest uprawniony
do:
1)
kontroli jednostki szkolącej;
2)
żądania przedstawienia dokumentacji i wyjaśnień dotyczących prowadzonej
specjalizacji;
3)
wydawania zaleceń dotyczących usunięcia stwierdzonych uchybień.
Art. 107c. 1. Kontrola realizacji szkolenia specjalizacyjnego jest prowadzona przez
zespół kontrolny powoływany przez dyrektora CMKP. W skład zespołu mogą
wchodzić, poza pracownikami CMKP:
1)
konsultant krajowy w danej dziedzinie albo w dziedzinie pokrewnej, jeżeli w danej
dziedzinie nie ma powołanego konsultanta krajowego;
2)
przedstawiciel stowarzyszenia będącego zgodnie z postanowieniami jego statutu
towarzystwem naukowym o zasięgu krajowym, zrzeszającego specjalistów w danej
dziedzinie farmacji, który posiada tytuł specjalisty w danej dziedzinie albo decyzję
ministra właściwego do spraw zdrowia o uznaniu dotychczasowego dorobku
naukowego i zawodowego farmaceuty za równoważny ze zrealizowaniem
programu właściwej specjalizacji, uzyskaną na podstawie dotychczasowych
przepisów;
3)
osoby posiadające tytuł specjalisty w danej dziedzinie lub legitymujące się
dorobkiem naukowym i zawodowym w tej dziedzinie zgłoszone przez konsultanta
– 129 –
krajowego w danej dziedzinie albo w dziedzinie pokrewnej, jeżeli w danej
dziedzinie nie ma powołanego konsultanta krajowego;
4)
przedstawiciel właściwego miejscowo wojewody;
5)
przedstawiciel NIA, który posiada tytuł specjalisty w danej dziedzinie albo w
dziedzinie pokrewnej.
2. Zespół kontrolny, w składzie co najmniej 3-osobowym, wykonując czynności
kontrolne, za okazaniem upoważnienia, ma prawo:
1)
wstępu do pomieszczeń dydaktycznych;
2)
udziału w zajęciach w charakterze obserwatora;
3)
wglądu do dokumentacji przebiegu szkolenia specjalizacyjnego prowadzonej przez
jednostkę szkolącą;
4)
żądania od kierownika jednostki szkolącej ustnych i pisemnych wyjaśnień;
5)
badania opinii uczestników szkolenia i kadry dydaktycznej.
3. Z przeprowadzonych czynności kontrolnych sporządza się protokół, który
zawiera:
1)
nazwę i adres jednostki szkolącej;
2)
miejsce odbywania szkolenia specjalizacyjnego;
3)
datę rozpoczęcia i zakończenia czynności kontrolnych;
4)
imiona i nazwiska osób wykonujących czynności kontrolne;
5)
opis stanu faktycznego;
6)
stwierdzone nieprawidłowości albo informację o braku zastrzeżeń;
7)
wnioski osób wykonujących czynności kontrolne;
8)
datę i miejsce sporządzenia protokołu;
9)
w przypadku odmowy podpisania protokołu przez kierownika jednostki szkolącej,
informację o takiej odmowie.
4. Protokół podpisują osoby wykonujące czynności kontrolne oraz kierownik
jednostki szkolącej. Odmowa podpisania protokołu przez kierownika jednostki szkolącej
nie stanowi przeszkody do podpisania protokołu przez osoby wykonujące czynności
kontrolne.
5. Protokół sporządza się w dwóch egzemplarzach, z których jeden jest
przekazywany kierownikowi jednostki szkolącej.
6. Kierownik jednostki szkolącej, w terminie 7 dni od dnia otrzymania protokołu,
ma prawo do wniesienia pisemnych umotywowanych zastrzeżeń co do faktów
Dokumenty związane z tym projektem:
-
3763-cz-2
› Pobierz plik
-
3763-cz-1
› Pobierz plik