eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustawRządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o systemie informacji w ochronie zdrowia oraz niektórych innych ustaw

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o systemie informacji w ochronie zdrowia oraz niektórych innych ustaw

projekt dotyczy doprecyzowania ram prawnych niezbędnych do wdrożenia rozwiązań w zakresie sytemu informacji w ochronie zdrowia

  • Kadencja sejmu: 7
  • Nr druku: 3763
  • Data wpłynięcia: 2015-07-24
  • Uchwalenie: sprawa niezamknięta

3763-cz-1

– 120 –
c)
numer telefonu,
d)
numer NIP;
2)
nazwę produktu leczniczego lub wyrobu medycznego;
3)
postać farmaceutyczną;
4)
dawkę;
5)
wielkość opakowania;
6)
ilość;
7)
podpis i pieczątkę kierownika podmiotu wykonującego działalność leczniczą.
11. Termin ważności zapotrzebowania wynosi 14 dni od dnia jego wystawienia.
12. Minister właściwy do spraw zdrowia określi, w drodze rozporządzenia:
1)
sposób i tryb wystawiania recept w postaci elektronicznej i w postaci papierowej,
2)
zakres danych dla recept w postaci elektronicznej i w postaci papierowej oraz wzór
recept w postaci papierowej uprawniających do nabycia leku, środka spożywczego
specjalnego przeznaczenia żywieniowego lub wyrobu medycznego,
3)
sposób nadawania numeru identyfikującego receptę w postaci elektronicznej oraz
budowę i sposób nadawania numeru identyfikującego receptę w postaci
papierowej,
4)
sposób przechowywania recept w postaci elektronicznej oraz w postaci papierowej,
5)
sposób realizacji recept w postaci elektronicznej i w postaci papierowej, w tym
autoryzacji recepty w postaci elektronicznej,
6)
minimalne wymagania techniczne dla systemów teleinformatycznych, których
spełnienie jest konieczne dla wystawiania i realizacji recept w postaci
elektronicznej
– uwzględniając konieczność zapewnienia prawidłowego wystawiania recept w postaci
elektronicznej i w postaci papierowej oraz prawidłowej realizacji takich recept.
Art. 96b. 1. W przypadku wystawienia recepty w postaci elektronicznej pacjent
otrzymuje informację o wystawionej recepcie zawierającą następujące dane:
1)
klucz dostępu do recepty lub pakietu recept;
2)
kod dostępu;
3)
identyfikator recepty;
4)
datę wystawienia recepty;
5)
datę realizacji „od dnia”, jeżeli dotyczy;
6)
imię i nazwisko pacjenta;
– 121 –
7)
imię i nazwisko osoby wystawiającej receptę;
8)
numer prawa wykonywania zawodu osoby wystawiającej receptę;
9)
numer telefonu do bezpośredniego kontaktu z osobą wystawiającą receptę;
10) nazwę powszechnie stosowaną (międzynarodową) lub nazwę handlową produktu
leczniczego albo rodzajową lub handlową nazwę środka spożywczego specjalnego
przeznaczenia żywieniowego lub wyrobu medycznego lub ich nazwę skróconą;
11) postać;
12) dawkę;
13) ilość;
14) sposób dawkowania albo stosowania;
15) wskazany termin kontroli lekarskiej, jeżeli dotyczy.
2. Informację, o której mowa w ust. 1, pacjent otrzymuje:
1)
na wskazany w systemie informacji w ochronie zdrowia adres poczty
elektronicznej, jeżeli dotyczy;
2)
na wskazany w systemie informacji w ochronie zdrowia numer telefonu, w formie
wiadomości tekstowej zawierającej kod dostępu, o którym mowa w ust. 1 pkt 2,
oraz informację o wymagalności numeru dokumentu potwierdzającego tożsamość
przy realizacji recepty;
3)
w formie wydruku – w przypadku braku wskazania w systemie informacji w
ochronie zdrowia danych, o których mowa w pkt 1 i 2, oraz na każde żądanie
pacjenta, albo w innej uzgodnionej formie zawierającej kod dostępu i nazwę
produktu leczniczego – w przypadku udzielania świadczenia zdrowotnego w
miejscu wezwania i braku możliwości przekazania informacji w formie wydruku.
3. Informację, o której mowa w ust. 2 pkt 3, wydaje osoba wystawiająca receptę.
4. Informacja o wystawionej recepcie nie może zawierać żadnych innych niż
określone w ust. 1 treści, w szczególności o charakterze reklamy.
5. Informacja, o której mowa w ust. 1, nie zastępuje recepty.
Art. 96c. Apteka może informować pacjenta o możliwości realizacji recept lub
zleceń w postaci elektronicznej.”;
– 122 –
13) w art. 100:
a)
w ust. 1:

pkt 1 otrzymuje brzmienie:
„1) oznaczenie podmiotu, jego siedzibę i adres, a w przypadku podmiotu
będącego osobą fizyczną – imię, nazwisko oraz adres prowadzenia
działalności gospodarczej;”,

dodaje się pkt 7 i 8 w brzmieniu:
„7) dane apteki, takie jak numer telefonu, numer faksu, adres e-mail, adres
strony www, jeśli apteka takie posiada;
8)
dni i godziny pracy apteki.”,
b)
w ust. 2 pkt 5 otrzymuje brzmienie:
„5) imię i nazwisko farmaceuty odpowiedzialnego za prowadzenie apteki, jego
identyfikator jako pracownika medycznego, o którym mowa w art. 17c ust. 5
ustawy z dnia 28 kwietnia 2011 r. o systemie informacji w ochronie zdrowia,
oraz dokumenty potwierdzające spełnienie wymagań określonych w art. 88
ust. 2;”,
c)
po ust. 2 dodaje się ust. 2a w brzmieniu:
„2a. Dokumenty, o których mowa w ust. 2, składa się w postaci elektronicznej
albo papierowej.”,
d)
ust. 3 otrzymuje brzmienie:
„3. Wniosek, o którym mowa w ust. 1, ubiegający się o zezwolenie składa do
wojewódzkiego inspektora farmaceutycznego w postaci elektronicznej.”;
14) w art. 102 pkt 1 otrzymuje brzmienie:
„1) nazwę i siedzibę podmiotu, na rzecz którego zostało wydane zezwolenie, a w
przypadku podmiotu będącego osobą fizyczną – imię, nazwisko i adres, pod
którym jest wykonywana działalność gospodarcza;”;
15) w art. 107:
a)
ust. 2 otrzymuje brzmienie:
„2. Rejestr zezwoleń na prowadzenie aptek ogólnodostępnych, punktów
aptecznych zawiera:
1)
dane określone w art. 100 ust. 1 pkt 1, 7 i 8;
2)
numer REGON;
3)
unikalny identyfikator apteki lub punktu;
– 123 –
4)
imię i nazwisko kierownika apteki albo kierownika punktu oraz jego
identyfikator jako pracownika medycznego, o którym mowa w art. 17c ust. 5
ustawy z dnia 28 kwietnia 2011 r. o systemie informacji w ochronie zdrowia;
5)
dane określone w art. 102 pkt 2–6;
6)
datę podjęcia działalności przez aptekę lub punkt;
7)
datę cofnięcia albo wygaszenia zezwolenia.”,
b)
po ust. 2 dodaje się ust. 2a w brzmieniu:
„2a. Podmiot prowadzący aptekę ogólnodostępną lub punkt apteczny jest
obowiązany do przekazywania do właściwego miejscowo wojewódzkiego
inspektora farmaceutycznego informacji o zmianie danych określonych w ust. 2
pkt 1, 3–5, niezwłocznie po wystąpieniu zmiany.”,
c)
ust. 3 otrzymuje brzmienie:
„3. Rejestr udzielonych zgód na prowadzenie aptek szpitalnych, zakładowych
i działów farmacji szpitalnej zawiera:
1)
nazwę (firmę), adres podmiotu leczniczego, na rzecz którego została
udzielona zgoda, a w przypadku osoby fizycznej – imię, nazwisko i adres;
2)
numer REGON;
3)
adres apteki lub działu;
4)
dane apteki lub działu – numer telefonu, numer faksu, adres e-mail, adres
strony internetowej, jeżeli takie posiada;
5)
dni i godziny pracy apteki lub działu;
6)
zakres działalności apteki lub działu;
7)
imię i nazwisko kierownika apteki lub działu oraz jego identyfikator jako
pracownika medycznego, o którym mowa w art. 17c ust. 5 ustawy z dnia
28 kwietnia 2011 r. o systemie informacji w ochronie zdrowia;
8)
unikalny identyfikator apteki lub działu;
9)
datę podjęcia działalności przez aptekę lub dział;
10) datę cofnięcia albo wygaszenia zgody.”,
d)
po ust. 3 dodaje się ust. 3a w brzmieniu:
„3a. Podmiot prowadzący aptekę szpitalną, zakładową i dział farmacji
szpitalnej jest obowiązany do przekazywania do właściwego miejscowo
wojewódzkiego inspektora farmaceutycznego informacji o zmianie danych
– 124 –
objętych rejestrem, o którym mowa w ust. 3, niezwłocznie po wystąpieniu
zmiany.”,
e)
ust. 4 otrzymuje brzmienie:
„4. Zmiana danych określonych w ust. 2 i 3 wymaga wprowadzenia zmian w
rejestrach, o których mowa w ust. 1.”,
f)
po ust. 4 dodaje się ust. 4a w brzmieniu:
„4a. Dane zawarte w rejestrach, o których mowa w ust. 1, określone w ust. 2 i
3, są dostępne publicznie.”;
16) po rozdziale 7 dodaje się rozdział 7a w brzmieniu:
„Rozdział 7a
Kształcenie podyplomowe farmaceutów
Art. 107a. 1. Szkolenie specjalizacyjne w ramach kształcenia podyplomowego jest
prowadzone przez podstawowe jednostki organizacyjne uczelni, które prowadzą studia
na kierunku farmacja, po uzyskaniu akredytacji, zwane dalej „jednostkami szkolącymi”,
udzielonej przez dyrektora Centrum Medycznego Kształcenia Podyplomowego,
zwanego dalej „CMKP”.
2. Akredytacja może zostać udzielona podmiotom, które:
1)
powołały zespół do spraw szkolenia specjalizacyjnego, w tym podpisały umowy na
pełnienie obowiązków kierowników specjalizacji z osobami posiadającymi tytuł
specjalisty w danej dziedzinie, z zastrzeżeniem art. 107ze ust. 5;
2)
spełniają standardy kształcenia w danym szkoleniu specjalizacyjnym określone w
programie szkolenia specjalizacyjnego;
3)
są jednostkami, których działalność obejmuje profil prowadzonego szkolenia
specjalizacyjnego, i które zawarły porozumienia z innymi podmiotami na
realizację staży kierunkowych lub kursów specjalizacyjnych określonych
programem szkolenia specjalizacyjnego, jeżeli ich odbywania jednostka szkoląca
nie może zapewnić w ramach swojej struktury organizacyjnej;
4)
opracowały regulamin organizacyjny szkolenia specjalizacyjnego.
3. Regulamin organizacyjny szkolenia specjalizacyjnego, o którym mowa w ust. 2
pkt 4, określa w szczególności:
1) maksymalną liczbę osób, które mogą zostać przyjęte na szkolenie
specjalizacyjne;
strony : 1 ... 20 ... 24 . [ 25 ] . 26 ... 40 ... 61

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: