Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o systemie informacji w ochronie zdrowia oraz niektórych innych ustaw
projekt dotyczy doprecyzowania ram prawnych niezbędnych do wdrożenia rozwiązań w zakresie sytemu informacji w ochronie zdrowia
- Kadencja sejmu: 7
- Nr druku: 3763
- Data wpłynięcia: 2015-07-24
- Uchwalenie: sprawa niezamknięta
3763-cz-1
– 65 –
10) charakterystykę bazy dydaktycznej do zajęć teoretycznych i praktycznych.
3. Informacje, o których mowa w ust. 2, są składane w postaci elektronicznej
z wykorzystaniem formularza opublikowanego w Biuletynie Informacji Publicznej
CMKP.”,
b)
po ust. 4 dodaje się ust. 4a w brzmieniu:
„4a. Zgłoszenia do uczestnictwa w kursach szkoleniowych objętych
programem danej specjalizacji są realizowane wyłącznie za pomocą SMK. CMKP
dokonuje weryfikacji wszystkich zgłoszeń uczestników kursów oraz kwalifikuje
uczestników do udziału we właściwych kursach szkoleniowych. Powiadomienie
lekarza o zakwalifikowaniu na kurs objęty programem danej specjalizacji odbywa
się za pomocą SMK.”,
c)
ust. 5 i 6 otrzymują brzmienie:
„5. Dyrektor CMKP publikuje, w terminie do dnia 31 grudnia każdego roku,
na swojej stronie internetowej oraz w SMK, listę kursów szkoleniowych objętych
programami specjalizacji.
6. Podmiot, który zrealizował kurs szkoleniowy, o którym mowa w ust. 1, w
terminie 7 dni od dnia zakończenia kursu przekazuje do CMKP, za pomocą SMK,
listę lekarzy, którzy ukończyli i zaliczyli kurs szkoleniowy, zawierającą imię i
nazwisko oraz numer PESEL lekarza, a w przypadku jego braku – cechy
dokumentu potwierdzającego tożsamość: nazwę i numer dokumentu oraz kraj
wydania, a także imię i nazwisko kierownika kursu. Dane te są zamieszczane przez
CMKP w SMK.”,
d)
dodaje się ust. 7 i 8 w brzmieniu:
„7. Po zamieszczeniu danych określonych w ust. 6 w SMK, CMKP generuje
za pomocą SMK elektroniczny dokument potwierdzający ukończenie kursu,
zawierający:
1)
nazwę i siedzibę jednostki organizacyjnej lub imię, nazwisko i adres osoby,
która przeprowadziła kurs specjalizacyjny;
2)
imię i nazwisko oraz tytuł zawodowy lub stopień naukowy, lub tytuł naukowy
osoby, która była kierownikiem naukowym kursu specjalizacyjnego;
3)
tytuł kursu;
4)
datę rozpoczęcia i zakończenia kursu;
– 66 –
5)
imię i nazwisko oraz numer prawa wykonywania zawodu lekarza, który
ukończył i zaliczył kurs;
6)
numer dokumentu.
8. Elektroniczny dokument potwierdzający ukończenie kursu udostępnia się
użytkownikom systemu za pomocą SMK.”;
32) w art. 19i ust. 12 otrzymuje brzmienie:
„12. Osobom wykonującym czynności kontrolne przysługuje:
1)
wynagrodzenie za wykonanie czynności kontrolnych w wysokości nie wyższej niż
300 złotych;
2)
zwrot kosztów przejazdu w wysokości i na warunkach określonych w przepisach
wydanych na podstawie art. 775 § 2 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks
pracy przysługujących pracownikom z tytułu podróży służbowej na obszarze kraju;
3)
zwolnienie od pracy w dniach wykonywania czynności kontrolnych bez
zachowania prawa do wynagrodzenia.”;
33) w art. 42 ust. 3 otrzymuje brzmienie:
„3. W przypadku, o którym mowa w ust. 2, recepty lub zlecenia, a w przypadku
recepty i zlecenia w postaci elektronicznej, wydruk informacyjny, o którym mowa w
art. 96b ustawy z dnia 6 września 2001 r. – Prawo farmaceutyczne (Dz. U. z 2008 r.
Nr 45, poz. 271, z późn. zm.3)) i art. 38a ustawy z dnia 12 maja 2011 r. o refundacji
leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów
medycznych (Dz. U. z 2015 r. poz. 345 i …), mogą być przekazane:
1)
przedstawicielowi ustawowemu pacjenta albo osobie upoważnionej przez pacjenta
do odbioru recepty lub zlecenia, a w przypadku wystawienia recepty i zlecenia w
postaci elektronicznej – wydruku informacyjnego;
2)
osobie trzeciej, jeżeli pacjent oświadczy podmiotowi udzielającemu świadczeń
zdrowotnych, że recepty lub zlecenia, a w przypadku recepty i zlecenia w postaci
elektronicznej – wydruk informacyjny, mogą być odebrane przez osoby trzecie bez
szczegółowego określania tych osób.”;
34) w art. 45:
a)
po ust. 1 dodaje się ust. 1a w brzmieniu:
„1a. Lekarz wystawia recepty na leki na zasadach określonych w art. 95b–96b
ustawy z dnia 6 września 2001 r. – Prawo farmaceutyczne.”,
– 67 –
b) ust. 2 otrzymuje brzmienie:
„2. Lekarz może również wystawiać recepty na leki osobom, o których mowa
w art. 43–46 ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej
finansowanych ze środków publicznych, na zasadach określonych w tej ustawie
oraz w ustawie z dnia 12 maja 2011 r. o refundacji leków, środków spożywczych
specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych. Lekarz jest
obowiązany do odnotowania uprawnień tych osób na recepcie w sposób określony
w art. 96a ust. 8 pkt 3 ustawy z dnia 6 września 2001 r. – Prawo farmaceutyczne.”,
c)
ust. 2a otrzymuje brzmienie:
„2a. W przypadku wystawiania recept na leki, środki spożywcze specjalnego
przeznaczenia żywieniowego, wyroby medyczne określone w wykazach, o których
mowa w art. 37 ustawy z dnia 12 maja 2011 r. o refundacji leków, środków
spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów
medycznych, lekarz jest obowiązany do odnotowania na recepcie, w sposób
określony w art. 96a ust. 8 pkt 7 ustawy z dnia 6 września 2001 r. – Prawo
farmaceutyczne, odpłatności, jeżeli lek, środek spożywczy specjalnego
przeznaczenia żywieniowego, wyrób medyczny występuje w tych wykazach w co
najmniej dwóch odpłatnościach, o których mowa w art. 6 ust. 2 ustawy z dnia
12 maja 2011 r. o refundacji leków, środków spożywczych specjalnego
przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych.”,
d)
uchyla się ust. 5;
35) art. 45a otrzymuje brzmienie:
„Art. 45a. 1. Lekarz jest obowiązany zgłosić podmiotowi odpowiedzialnemu za
wprowadzenie produktu leczniczego na rynek i Prezesowi Urzędu Rejestracji
Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych, działanie
niepożądane produktu leczniczego.
2. Zgłoszenia, o którym mowa w ust. 1, lekarz dokonuje na formularzu zgłoszenia
działania niepożądanego produktu leczniczego składanym pisemnie w postaci
papierowej albo elektronicznej.”.
Art. 5. W ustawie z dnia 27 lipca 2001 r. o diagnostyce laboratoryjnej (Dz. U. z 2014 r.
poz. 1384 i 1491) wprowadza się następujące zmiany:
1)
w art. 8 w ust. 2 dodaje się pkt 5 w brzmieniu:
„5) datę zgonu.”;
– 68 –
2)
art. 30a–30d otrzymują brzmienie:
„Art. 30a. 1. Diagnosta laboratoryjny uzyskuje tytuł specjalisty, o którym mowa w
art. 30, po odbyciu szkolenia specjalizacyjnego, ustalonego programem specjalizacji i
zdaniu Państwowego Egzaminu Specjalizacyjnego Diagnostów Laboratoryjnych,
zwanego dalej „PESDL”.
2. Opłatę za szkolenie specjalizacyjne i PESDL ponosi diagnosta laboratoryjny
odbywający specjalizację.
3. Wysokość opłaty za szkolenie specjalizacyjne ustala kierownik jednostki
szkolącej, o której mowa w art. 30b ust. 1. Wysokość opłaty nie może być wyższa niż
planowane koszty związane z przeprowadzeniem szkolenia specjalizacyjnego. Opłata
stanowi dochód jednostki szkolącej.
4. Minister właściwy do spraw zdrowia może, w ramach środków budżetu
państwa, których jest dysponentem, dofinansować koszty związane ze szkoleniem
specjalizacyjnym diagnostów laboratoryjnych.
5. Minister właściwy do spraw zdrowia może, w drodze rozporządzenia, uznać
dziedziny diagnostyki laboratoryjnej za priorytetowe, kierując się potrzebami w zakresie
realizacji świadczeń zdrowotnych.
Art. 30b. 1. Szkolenie specjalizacyjne w ramach kształcenia podyplomowego jest
prowadzone przez podstawowe jednostki organizacyjne uczelni, które prowadzą studia
na kierunku analityka medyczna, zwane dalej „jednostkami szkolącymi”, po uzyskaniu
akredytacji udzielonej przez dyrektora Centrum Medycznego Kształcenia
Podyplomowego, zwanego dalej „dyrektorem CMKP”.
2. Akredytacja może zostać udzielona podmiotom, które:
1)
powołały zespół do spraw szkolenia specjalizacyjnego, w tym podpisały umowy na
pełnienie obowiązków kierowników specjalizacji z osobami posiadającymi tytuł
specjalisty w danej dziedzinie, z zastrzeżeniem art. 30zf ust. 5;
2)
spełniają standardy kształcenia w danym szkoleniu specjalizacyjnym określone w
programie szkolenia specjalizacyjnego;
3)
są jednostkami, których działalność obejmuje profil prowadzonego szkolenia
specjalizacyjnego i które zawarły porozumienia z innymi podmiotami na realizację
staży kierunkowych lub kursów specjalizacyjnych określonych programem
szkolenia specjalizacyjnego, jeżeli ich odbywania jednostka szkoląca nie może
zapewnić w ramach swojej struktury organizacyjnej;
– 69 –
4)
opracowały regulamin organizacyjny szkolenia specjalizacyjnego.
3. Regulamin organizacyjny szkolenia specjalizacyjnego, o którym mowa w ust. 2
pkt 4, określa w szczególności:
1)
maksymalną liczbę osób, które mogą zostać przyjęte na szkolenie specjalizacyjne;
2)
organizację szkolenia specjalizacyjnego, w tym harmonogram zajęć i staży
kierunkowych;
3)
szczegółowy zakres obowiązków kierowników specjalizacji, opiekunów staży
kierunkowych, wykładowców i innych osób prowadzących zajęcia;
4)
sposoby sprawdzania wiadomości i umiejętności;
5)
sposoby oceny organizacji i przebiegu szkolenia specjalizacyjnego przez osoby w
nim uczestniczące.
4. Podmiot zamierzający prowadzić szkolenie specjalizacyjne składa do dyrektora
CMKP za pomocą Systemu Monitorowania Kształcenia Pracowników Medycznych, o
którym mowa w art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 28 kwietnia 2011 r. o systemie informacji w
ochronie zdrowia, zwanego dalej „SMK”, wniosek o udzielenie akredytacji w postaci
elektronicznej, przy użyciu bezpiecznego podpisu elektronicznego weryfikowanego przy
pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu w rozumieniu ustawy z dnia 18 września
2001 r. o podpisie elektronicznym (Dz. U. z 2013 r. poz. 262 oraz z 2014 r. poz. 1662)
lub podpisu potwierdzonego profilem zaufanym ePUAP w rozumieniu ustawy z dnia
17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania
publiczne (Dz. U. z 2014 r. poz. 1114). Wniosek zawiera następujące dane:
1)
oznaczenie podmiotu ubiegającego się o uzyskanie akredytacji;
2)
dziedzinę specjalizacji, w której podmiot zamierza prowadzić szkolenie
specjalizacyjne;
3)
liczbę i kwalifikacje kadry dydaktycznej prowadzącej zajęcia teoretyczne i
praktyczne na kursie specjalizacyjnym (wymagana specjalizacja, posiadany stopień
naukowy lub tytuł naukowy);
4)
opis bazy dydaktycznej i warunków organizacyjnych właściwych dla danego
szkolenia specjalizacyjnego;
5)
plan realizacji programu szkolenia specjalizacyjnego w danej dziedzinie;
6)
oświadczenie o spełnieniu warunków niezbędnych do realizacji planu, o którym
mowa w pkt 5.
10) charakterystykę bazy dydaktycznej do zajęć teoretycznych i praktycznych.
3. Informacje, o których mowa w ust. 2, są składane w postaci elektronicznej
z wykorzystaniem formularza opublikowanego w Biuletynie Informacji Publicznej
CMKP.”,
b)
po ust. 4 dodaje się ust. 4a w brzmieniu:
„4a. Zgłoszenia do uczestnictwa w kursach szkoleniowych objętych
programem danej specjalizacji są realizowane wyłącznie za pomocą SMK. CMKP
dokonuje weryfikacji wszystkich zgłoszeń uczestników kursów oraz kwalifikuje
uczestników do udziału we właściwych kursach szkoleniowych. Powiadomienie
lekarza o zakwalifikowaniu na kurs objęty programem danej specjalizacji odbywa
się za pomocą SMK.”,
c)
ust. 5 i 6 otrzymują brzmienie:
„5. Dyrektor CMKP publikuje, w terminie do dnia 31 grudnia każdego roku,
na swojej stronie internetowej oraz w SMK, listę kursów szkoleniowych objętych
programami specjalizacji.
6. Podmiot, który zrealizował kurs szkoleniowy, o którym mowa w ust. 1, w
terminie 7 dni od dnia zakończenia kursu przekazuje do CMKP, za pomocą SMK,
listę lekarzy, którzy ukończyli i zaliczyli kurs szkoleniowy, zawierającą imię i
nazwisko oraz numer PESEL lekarza, a w przypadku jego braku – cechy
dokumentu potwierdzającego tożsamość: nazwę i numer dokumentu oraz kraj
wydania, a także imię i nazwisko kierownika kursu. Dane te są zamieszczane przez
CMKP w SMK.”,
d)
dodaje się ust. 7 i 8 w brzmieniu:
„7. Po zamieszczeniu danych określonych w ust. 6 w SMK, CMKP generuje
za pomocą SMK elektroniczny dokument potwierdzający ukończenie kursu,
zawierający:
1)
nazwę i siedzibę jednostki organizacyjnej lub imię, nazwisko i adres osoby,
która przeprowadziła kurs specjalizacyjny;
2)
imię i nazwisko oraz tytuł zawodowy lub stopień naukowy, lub tytuł naukowy
osoby, która była kierownikiem naukowym kursu specjalizacyjnego;
3)
tytuł kursu;
4)
datę rozpoczęcia i zakończenia kursu;
– 66 –
5)
imię i nazwisko oraz numer prawa wykonywania zawodu lekarza, który
ukończył i zaliczył kurs;
6)
numer dokumentu.
8. Elektroniczny dokument potwierdzający ukończenie kursu udostępnia się
użytkownikom systemu za pomocą SMK.”;
32) w art. 19i ust. 12 otrzymuje brzmienie:
„12. Osobom wykonującym czynności kontrolne przysługuje:
1)
wynagrodzenie za wykonanie czynności kontrolnych w wysokości nie wyższej niż
300 złotych;
2)
zwrot kosztów przejazdu w wysokości i na warunkach określonych w przepisach
wydanych na podstawie art. 775 § 2 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks
pracy przysługujących pracownikom z tytułu podróży służbowej na obszarze kraju;
3)
zwolnienie od pracy w dniach wykonywania czynności kontrolnych bez
zachowania prawa do wynagrodzenia.”;
33) w art. 42 ust. 3 otrzymuje brzmienie:
„3. W przypadku, o którym mowa w ust. 2, recepty lub zlecenia, a w przypadku
recepty i zlecenia w postaci elektronicznej, wydruk informacyjny, o którym mowa w
art. 96b ustawy z dnia 6 września 2001 r. – Prawo farmaceutyczne (Dz. U. z 2008 r.
Nr 45, poz. 271, z późn. zm.3)) i art. 38a ustawy z dnia 12 maja 2011 r. o refundacji
leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów
medycznych (Dz. U. z 2015 r. poz. 345 i …), mogą być przekazane:
1)
przedstawicielowi ustawowemu pacjenta albo osobie upoważnionej przez pacjenta
do odbioru recepty lub zlecenia, a w przypadku wystawienia recepty i zlecenia w
postaci elektronicznej – wydruku informacyjnego;
2)
osobie trzeciej, jeżeli pacjent oświadczy podmiotowi udzielającemu świadczeń
zdrowotnych, że recepty lub zlecenia, a w przypadku recepty i zlecenia w postaci
elektronicznej – wydruk informacyjny, mogą być odebrane przez osoby trzecie bez
szczegółowego określania tych osób.”;
34) w art. 45:
a)
po ust. 1 dodaje się ust. 1a w brzmieniu:
„1a. Lekarz wystawia recepty na leki na zasadach określonych w art. 95b–96b
ustawy z dnia 6 września 2001 r. – Prawo farmaceutyczne.”,
– 67 –
b) ust. 2 otrzymuje brzmienie:
„2. Lekarz może również wystawiać recepty na leki osobom, o których mowa
w art. 43–46 ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej
finansowanych ze środków publicznych, na zasadach określonych w tej ustawie
oraz w ustawie z dnia 12 maja 2011 r. o refundacji leków, środków spożywczych
specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych. Lekarz jest
obowiązany do odnotowania uprawnień tych osób na recepcie w sposób określony
w art. 96a ust. 8 pkt 3 ustawy z dnia 6 września 2001 r. – Prawo farmaceutyczne.”,
c)
ust. 2a otrzymuje brzmienie:
„2a. W przypadku wystawiania recept na leki, środki spożywcze specjalnego
przeznaczenia żywieniowego, wyroby medyczne określone w wykazach, o których
mowa w art. 37 ustawy z dnia 12 maja 2011 r. o refundacji leków, środków
spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów
medycznych, lekarz jest obowiązany do odnotowania na recepcie, w sposób
określony w art. 96a ust. 8 pkt 7 ustawy z dnia 6 września 2001 r. – Prawo
farmaceutyczne, odpłatności, jeżeli lek, środek spożywczy specjalnego
przeznaczenia żywieniowego, wyrób medyczny występuje w tych wykazach w co
najmniej dwóch odpłatnościach, o których mowa w art. 6 ust. 2 ustawy z dnia
12 maja 2011 r. o refundacji leków, środków spożywczych specjalnego
przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych.”,
d)
uchyla się ust. 5;
35) art. 45a otrzymuje brzmienie:
„Art. 45a. 1. Lekarz jest obowiązany zgłosić podmiotowi odpowiedzialnemu za
wprowadzenie produktu leczniczego na rynek i Prezesowi Urzędu Rejestracji
Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych, działanie
niepożądane produktu leczniczego.
2. Zgłoszenia, o którym mowa w ust. 1, lekarz dokonuje na formularzu zgłoszenia
działania niepożądanego produktu leczniczego składanym pisemnie w postaci
papierowej albo elektronicznej.”.
Art. 5. W ustawie z dnia 27 lipca 2001 r. o diagnostyce laboratoryjnej (Dz. U. z 2014 r.
poz. 1384 i 1491) wprowadza się następujące zmiany:
1)
w art. 8 w ust. 2 dodaje się pkt 5 w brzmieniu:
„5) datę zgonu.”;
– 68 –
2)
art. 30a–30d otrzymują brzmienie:
„Art. 30a. 1. Diagnosta laboratoryjny uzyskuje tytuł specjalisty, o którym mowa w
art. 30, po odbyciu szkolenia specjalizacyjnego, ustalonego programem specjalizacji i
zdaniu Państwowego Egzaminu Specjalizacyjnego Diagnostów Laboratoryjnych,
zwanego dalej „PESDL”.
2. Opłatę za szkolenie specjalizacyjne i PESDL ponosi diagnosta laboratoryjny
odbywający specjalizację.
3. Wysokość opłaty za szkolenie specjalizacyjne ustala kierownik jednostki
szkolącej, o której mowa w art. 30b ust. 1. Wysokość opłaty nie może być wyższa niż
planowane koszty związane z przeprowadzeniem szkolenia specjalizacyjnego. Opłata
stanowi dochód jednostki szkolącej.
4. Minister właściwy do spraw zdrowia może, w ramach środków budżetu
państwa, których jest dysponentem, dofinansować koszty związane ze szkoleniem
specjalizacyjnym diagnostów laboratoryjnych.
5. Minister właściwy do spraw zdrowia może, w drodze rozporządzenia, uznać
dziedziny diagnostyki laboratoryjnej za priorytetowe, kierując się potrzebami w zakresie
realizacji świadczeń zdrowotnych.
Art. 30b. 1. Szkolenie specjalizacyjne w ramach kształcenia podyplomowego jest
prowadzone przez podstawowe jednostki organizacyjne uczelni, które prowadzą studia
na kierunku analityka medyczna, zwane dalej „jednostkami szkolącymi”, po uzyskaniu
akredytacji udzielonej przez dyrektora Centrum Medycznego Kształcenia
Podyplomowego, zwanego dalej „dyrektorem CMKP”.
2. Akredytacja może zostać udzielona podmiotom, które:
1)
powołały zespół do spraw szkolenia specjalizacyjnego, w tym podpisały umowy na
pełnienie obowiązków kierowników specjalizacji z osobami posiadającymi tytuł
specjalisty w danej dziedzinie, z zastrzeżeniem art. 30zf ust. 5;
2)
spełniają standardy kształcenia w danym szkoleniu specjalizacyjnym określone w
programie szkolenia specjalizacyjnego;
3)
są jednostkami, których działalność obejmuje profil prowadzonego szkolenia
specjalizacyjnego i które zawarły porozumienia z innymi podmiotami na realizację
staży kierunkowych lub kursów specjalizacyjnych określonych programem
szkolenia specjalizacyjnego, jeżeli ich odbywania jednostka szkoląca nie może
zapewnić w ramach swojej struktury organizacyjnej;
– 69 –
4)
opracowały regulamin organizacyjny szkolenia specjalizacyjnego.
3. Regulamin organizacyjny szkolenia specjalizacyjnego, o którym mowa w ust. 2
pkt 4, określa w szczególności:
1)
maksymalną liczbę osób, które mogą zostać przyjęte na szkolenie specjalizacyjne;
2)
organizację szkolenia specjalizacyjnego, w tym harmonogram zajęć i staży
kierunkowych;
3)
szczegółowy zakres obowiązków kierowników specjalizacji, opiekunów staży
kierunkowych, wykładowców i innych osób prowadzących zajęcia;
4)
sposoby sprawdzania wiadomości i umiejętności;
5)
sposoby oceny organizacji i przebiegu szkolenia specjalizacyjnego przez osoby w
nim uczestniczące.
4. Podmiot zamierzający prowadzić szkolenie specjalizacyjne składa do dyrektora
CMKP za pomocą Systemu Monitorowania Kształcenia Pracowników Medycznych, o
którym mowa w art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 28 kwietnia 2011 r. o systemie informacji w
ochronie zdrowia, zwanego dalej „SMK”, wniosek o udzielenie akredytacji w postaci
elektronicznej, przy użyciu bezpiecznego podpisu elektronicznego weryfikowanego przy
pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu w rozumieniu ustawy z dnia 18 września
2001 r. o podpisie elektronicznym (Dz. U. z 2013 r. poz. 262 oraz z 2014 r. poz. 1662)
lub podpisu potwierdzonego profilem zaufanym ePUAP w rozumieniu ustawy z dnia
17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania
publiczne (Dz. U. z 2014 r. poz. 1114). Wniosek zawiera następujące dane:
1)
oznaczenie podmiotu ubiegającego się o uzyskanie akredytacji;
2)
dziedzinę specjalizacji, w której podmiot zamierza prowadzić szkolenie
specjalizacyjne;
3)
liczbę i kwalifikacje kadry dydaktycznej prowadzącej zajęcia teoretyczne i
praktyczne na kursie specjalizacyjnym (wymagana specjalizacja, posiadany stopień
naukowy lub tytuł naukowy);
4)
opis bazy dydaktycznej i warunków organizacyjnych właściwych dla danego
szkolenia specjalizacyjnego;
5)
plan realizacji programu szkolenia specjalizacyjnego w danej dziedzinie;
6)
oświadczenie o spełnieniu warunków niezbędnych do realizacji planu, o którym
mowa w pkt 5.
Dokumenty związane z tym projektem:
-
3763-cz-2
› Pobierz plik
-
3763-cz-1
› Pobierz plik