eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustawRządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o systemie informacji w ochronie zdrowia oraz niektórych innych ustaw

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o systemie informacji w ochronie zdrowia oraz niektórych innych ustaw

projekt dotyczy doprecyzowania ram prawnych niezbędnych do wdrożenia rozwiązań w zakresie sytemu informacji w ochronie zdrowia

  • Kadencja sejmu: 7
  • Nr druku: 3763
  • Data wpłynięcia: 2015-07-24
  • Uchwalenie: sprawa niezamknięta

3763-cz-1

– 60 –
4. Za wynik pozytywny PES uznaje się uzyskanie pozytywnych wyników z obu
jego części, o których mowa w art. 16rc ust. 2.
5. W przypadku gdy PES w danej sesji egzaminacyjnej składa się z egzaminu
testowego i egzaminu ustnego oraz gdy dyrektor CEM ustalił, zgodnie z art. 16rc ust. 2,
że jako pierwszy jest przeprowadzany egzamin testowy, warunkiem przystąpienia do
egzaminu ustnego jest złożenie z wynikiem pozytywnym egzaminu testowego. Wynik
pozytywny z części PES jest uznawany w kolejnych sześciu sesjach egzaminacyjnych
po sesji, w której został uzyskany. W przypadku nieuzyskania wyniku pozytywnego z
egzaminu ustnego albo nieprzystąpienia do egzaminu ustnego w ustalonym terminie,
lekarz może przystąpić w innej sesji egzaminacyjnej tylko do tej części PES.
6. Oceną końcową PES jest ocena wynikająca ze średniej arytmetycznej ocen z
egzaminu testowego i ustnego.
7. Lekarzowi, który złożył PES z wynikiem pozytywnym, dyrektor CEM wydaje
dyplom PES w terminie 30 dni od dnia otrzymania kompletnej dokumentacji
egzaminacyjnej od PKE.
8. Dokumentacja dotycząca szkolenia specjalizacyjnego lekarza, która nie jest
gromadzona w SMK, jest przechowywana przez właściwe podmioty, o których mowa w
art. 16r ust. 2, a kopia dyplomu PES jest przechowywana przez CEM, zgodnie z art. 5 i
art. 6 ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach.
9. Wyniki PES dyrektor CEM udostępnia za pomocą SMK organom, o których
mowa w art. 16c ust. 8, uczelniom w zakresie ich absolwentów, jednostkom
akredytowanym w zakresie lekarzy, którzy odbywali w nich szkolenie specjalizacyjne,
oraz Naczelnej Radzie Lekarskiej.
10. Na wniosek lekarza, który złożył PES, dyrektor CEM wydaje, odpłatnie,
duplikat albo odpis dyplomu albo dokonuje korekty dyplomu PES. Opłata za te
czynności wynosi 50 zł. Opłaty nie wnosi się, w przypadku gdy korekta wynika z błędu
CEM.”;
28) w art. 16x:
a)
w ust. 1:

po pkt 5 dodaje się pkt 5a–5c w brzmieniu:
„5a) szczegółowy tryb unieważniania pytań testowych,
5b) wysokość wynagrodzenia dla członków i przewodniczącego PKE albo
zespołu egzaminacyjnego, o którym mowa w art. 16u ust. 7 pkt 1,
– 61 –
5c) wysokość i sposób uiszczania opłaty, o której mowa w art. 16t ust. 1,”,

dodaje się pkt 13–16 w brzmieniu:
„13) tryb wydawania przez dyrektora CEM duplikatu lub odpisu dyplomu PES
oraz sposób uiszczania opłaty za wydanie duplikatu lub odpisu dyplomu
PES,
14) tryb dokonywania przez dyrektora CEM korekty dyplomu PES oraz
sposób uiszczania opłaty za dokonanie korekty dyplomu,
15) wzór dokumentu, o którym mowa w art. 19g ust. 7, potwierdzającego
ukończenie kursu,
16) wysokość wynagrodzenia za wykonywanie czynności kontrolnych, o
którym mowa w art. 19i ust. 12 pkt 1
– uwzględniając nakład pracy związany z przeprowadzaniem czynności
kontrolnych.”,
b)
ust. 2 otrzymuje brzmienie:
„2. Minister Obrony Narodowej w porozumieniu z ministrem właściwym do
spraw zdrowia, po zasięgnięciu opinii Wojskowej Rady Lekarskiej, określi, w
drodze rozporządzenia, regulamin postępowania kwalifikacyjnego, tryb i sposób
odbywania szkolenia specjalizacyjnego przez lekarza będącego żołnierzem w
czynnej służbie wojskowej, a także pełniącego służbę lub zatrudnionego w
podmiocie leczniczym, dla którego podmiotem tworzącym i nadzorującym jest
Minister Obrony Narodowej, oraz wzory dokumentów, o których mowa w ust. 1
pkt 10, uwzględniając konieczność zapewnienia prawidłowego przebiegu i
specyfikę szkolenia specjalizacyjnego lekarza będącego żołnierzem w czynnej
służbie wojskowej oraz pełniącego służbę lub zatrudnionego w podmiocie
leczniczym, dla którego podmiotem tworzącym jest Minister Obrony Narodowej.”;
29) w art. 18 po ust. 1 dodaje się ust. 1a w brzmieniu:
„1a. Dopełnienie obowiązku doskonalenia zawodowego lekarza okręgowa rada
lekarska potwierdza za pomocą SMK oraz przez dokonanie wpisu w okręgowym
rejestrze lekarzy. Potwierdzenia dokonuje się na podstawie przedłożonej przez lekarza
indywidualnej ewidencji przebiegu doskonalenia zawodowego oraz dokumentacji
potwierdzającej odbycie określonych form doskonalenia zawodowego.”;
– 62 –
30) w art. 19f:
a)
w ust. 2:

pkt 5 otrzymuje brzmienie:
„5) zatrudnić na podstawie umowy o pracę lub na podstawie umowy
cywilnoprawnej albo posiadać zatrudnionych na stanowisku służbowym
w oddziałach szpitalnych lub w komórkach organizacyjnych, o których
mowa w pkt 1:
a)
co najmniej jednego lekarza z tytułem specjalisty lub z II stopniem
specjalizacji w odpowiedniej dziedzinie medycyny lub
b)
co najmniej dwóch lekarzy z tytułem specjalisty lub II stopniem
specjalizacji w dziedzinie pokrewnej, w przypadku specjalności, dla
których przepisy obowiązujące przed dniem wejścia w życie ustawy
nie przewidywały uzyskania II stopnia specjalizacji lub tytułu
specjalisty, lub
c)
co najmniej jednego lekarza z tytułem specjalisty lub II stopniem
specjalizacji w odpowiedniej dziedzinie stomatologii, w przypadku
jednostek organizacyjnych lub komórek organizacyjnych
realizujących szkolenie specjalizacyjne w dziedzinach stomatologii

którzy wyrazili zgodę na pełnienie funkcji kierownika specjalizacji;”,

uchyla się pkt 11,
b)
ust. 4 otrzymuje brzmienie:
„4. Jednostka organizacyjna, o której mowa w art. 19 ust. 1, przedstawia
CMKP, za pomocą SMK, w celu uzyskania opinii powołanego przez dyrektora
CMKP zespołu ekspertów o spełnieniu przez jednostkę warunków, o których mowa
w ust. 2, informację zawierającą dane określone w ust. 2 oraz dane o podmiotach, o
których mowa w ust. 3.”,
c)
ust. 6 i 7 otrzymują brzmienie:
„6. Zespół ekspertów zbiera się w miarę potrzeby, nie rzadziej niż raz na
kwartał. Informacje przedstawione przez jednostkę organizacyjną mogą być
opiniowane w trybie obiegowym, z użyciem dostępnych systemów
teleinformatycznych lub systemów łączności.
7. Dyrektor CMKP na podstawie przedstawionej opinii zespołu ekspertów
dokonuje, za pomocą SMK, wpisu jednostki organizacyjnej, o której mowa w
– 63 –
ust. 1, na prowadzoną przez siebie listę jednostek akredytowanych i określa
maksymalną liczbę miejsc szkoleniowych w zakresie danej specjalizacji dla lekarzy
mogących odbywać szkolenie specjalizacyjne lub staż kierunkowy w komórce
organizacyjnej wchodzącej w jej skład.”,
d) po ust. 7 dodaje się ust. 7a i 7b w brzmieniu:
„7a. Dyrektor CMKP dokonuje wpisu jednostki organizacyjnej, o której
mowa w ust. 1, na prowadzoną przez siebie, za pomocą SMK, listę jednostek
akredytowanych, wraz z określeniem maksymalnej liczby miejsc szkoleniowych w
zakresie danej specjalizacji dla lekarzy mogących odbywać szkolenie
specjalizacyjne lub staż kierunkowy w komórce organizacyjnej wchodzącej w jej
skład, na okres 5 lat.
7b. Dyrektor CMKP występuje do jednostki organizacyjnej wpisanej na listę,
o której mowa w ust. 1, na 6 miesięcy przed dniem upływu okresu, o którym mowa
w ust. 7a, o weryfikację akredytacji, mając na względzie konieczność zapewnienia
lekarzom ciągłości szkolenia specjalizacyjnego w tej jednostce. Przepisy ust. 1–7a
stosuje się odpowiednio.”,
e)
ust. 8 i 9 otrzymują brzmienie:
„8. Listy jednostek akredytowanych, o których mowa w ust. 1 i 3, dyrektor
CMKP publikuje i aktualizuje na swojej stronie internetowej oraz w SMK.
9. W przypadku zmiany formy prawnej jednostki akredytowanej, o której
mowa w ust. 1 i 3, albo jej reorganizacji jednostka ta może prowadzić szkolenie
specjalizacyjne lub staż kierunkowy, jeżeli złoży do wojewody i ministra
właściwego do spraw zdrowia, za pomocą SMK, oświadczenie o spełnianiu
wymagań określonych w ust. 2. Przepis ust. 10 stosuje się odpowiednio.”,
f)
ust. 11 otrzymuje brzmienie:
„11. W przypadku negatywnej opinii zespołu ekspertów wydanej jednostce, o
której mowa w ust. 1 i 3, dyrektor CMKP, w drodze decyzji, skreśla jednostkę
organizacyjną z listy jednostek akredytowanych, o której mowa w ust. 1 i 3. Od
decyzji przysługuje wniosek o ponowne rozpatrzenie sprawy.”;
31) w art. 19g:
a)
ust. 1–3 otrzymują brzmienie:
„1. Kursy szkoleniowe objęte programem danej specjalizacji mogą być
prowadzone przez jednostki organizacyjne, o których mowa w art. 19 ust. 1, po
– 64 –
zatwierdzeniu pod względem merytorycznym programu kursu przez konsultanta
krajowego w danej dziedzinie medycyny, a w przypadku jego braku – właściwego
konsultanta wojewódzkiego w danej dziedzinie medycyny oraz po wpisaniu, za
pomocą SMK, na listę prowadzoną przez CMKP, o której mowa w ust. 5.
2. Podmiot zamierzający prowadzić kurs specjalizacyjny objęty programem
danej specjalizacji przedstawia CMKP w terminie do dnia 1 października każdego
roku następujące informacje:
1)
nazwę i siedzibę jednostki organizacyjnej lub imię, nazwisko i adres osoby
zamierzającej przeprowadzić kurs specjalizacyjny;
2)
imię i nazwisko oraz kwalifikacje zawodowe (posiadana specjalizacja i
stopień lub tytuł naukowy) osoby mającej być kierownikiem naukowym kursu
specjalizacyjnego;
3)
kwalifikacje kadry dydaktycznej prowadzącej zajęcia teoretyczne i praktyczne
na kursie specjalizacyjnym (wymagana specjalizacja, posiadany stopień
naukowy lub tytuł naukowy);
4)
formę kursu specjalizacyjnego (kurs stacjonarny, kurs e-learning, inne);
5)
program kursu specjalizacyjnego określający co najmniej:
a)
cele kursu i oczekiwane wyniki kształcenia,
b)
wymagane kwalifikacje uczestników kursu,
c)
zakres tematyczny, czas trwania i treść zajęć teoretycznych i
praktycznych,
d)
sposób sprawdzenia nabytej wiedzy i umiejętności praktycznych;
6)
regulamin kursu szkoleniowego określający:
a)
sposób organizacji kursu specjalizacyjnego,
b)
zasady i sposób naboru uczestników kursu specjalizacyjnego,
c)
wzór karty przebiegu kursu specjalizacyjnego,
d)
prawa i obowiązki uczestników kursu specjalizacyjnego,
e)
zakres obowiązków wykładowców i innych prowadzących zajęcia
teoretyczne i zajęcia praktyczne;
7)
sposób oceny organizacji i przebiegu kursu specjalizacyjnego przez jego
uczestników;
8)
termin i miejsce kursu;
9)
liczbę osób mogących uczestniczyć w kursie;
strony : 1 ... 12 . [ 13 ] . 14 ... 20 ... 60 ... 61

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: