Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o Prokuratorii Generalnej Skarbu Państwa oraz niektórych innych ustaw
projekt dotyczy wyeliminowania utrudnień w funkcjonowaniu Prokuratorii Generalnej Skarbu Państwa, zmniejszenia obciążania Prokuratorii Generalnej sprawami mniejszej wagi oraz przyznania Generalnej nowej kompetencji tj. przejmowania na polecenie Prezesa Rady Ministrów zastępstwa procesowego niektórych państwowych osób prawnych za ich zgodą
- Kadencja sejmu: 7
- Nr druku: 3643
- Data wpłynięcia: 2015-07-08
- Uchwalenie: Projekt uchwalony
- tytuł: Ustawa o zmianie ustawy o Prokuratorii Generalnej Skarbu Państwa oraz niektórych innych ustaw
- data uchwalenia: 2015-08-05
- adres publikacyjny: Dz.U. poz. 1635
3643
ROZPORZ ŹZźNIź
RAŹY MINISTRÓW
z dnia
zmieniaj ce rozporz dzenie w sprawie zasad wynagradzania pracowników niebęd cych
członkami korpusu służby cywilnej zatrudnionych w urzędach administracji rz dowej
i pracowników innych jednostek
Na podstawie art. 21 ust. 3, art. 22 ust. 2, art. 23 ust. 2, art. 24 ust. 2 w związku z art. 43
ust. 1 i 2, art. 44, art. 46 i art. 53 ust. 3 ustawy z dnia 16 września 1982 r. o pracownikach
urzędów państwowych (Dz. U. z 2013 r. poz. 269) zarządza się, co następuje:
§ 1. W rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 2 lutego 2010 r. w sprawie zasad wynagradzania
pracowników niebędących członkami korpusu służby cywilnej zatrudnionych w urzędach
administracji rządowej i pracowników innych jednostek (Dz. U. Nr 27, poz. 134, z pó n. zm.) w
załączniku nr 3 („Tabele stanowisk, zaszeregowań i kwalifikacji”) pkt X otrzymuje następujące
brzmienie:
X. PRACOWNIKÓW ZATRUŹNIONYCH W PROKURATORII GźNźRALNźJ
SKARBU PA STWA
Lp.
Stanowisko
Kategoria
Stawka
Wymagane kwalifikacje
zaszeregowania
dodatku
funkcyjnego
do
wykształcenie liczba lat
pracy
1
2
3
4
5
6
1
Dyrektor biura
XIX–XXI
10
wyższe
7
2
Wicedyrektor biura
XVIII–XX
9
wyższe
7
główny księgowy
według odrębnych przepisów
– 2 –
3
Pełnomocnik do spraw
XVII–XIX
9
wyższe
7
ochrony informacji
niejawnych
4
Naczelnik wydziału
XVII–XVIII
8
wyższe
7
5
Główny specjalista
XV–XVII
6
wyższe
7
6
Asystent radcy
XII–XVI
-
wyższe
1
prawnicze
7
Specjalista
XII–XV
-
wyższe
4
8
Starszy inspektor,
XI–XIV
-
wyższe
2
samodzielny księgowy
średnie
4
9
Inspektor
IX–XIII
-
wyższe
-
średnie
2
10 Starszy referent,
VIII–XI
-
średnie
-
księgowy
11 Referent
VI–IX
-
średnie
-
§ 2. Rozporządzenie wchodzi w życie pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu
ogłoszenia.
PRźZźS RAŹY MINISTRÓW
– 3 –
UZASADNIENIE
Potrzeba zmiany rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie zasad wynagradzania pracowników
niebędących członkami korpusu służby cywilnej zatrudnionych w urzędach administracji
rządowej i pracowników innych jednostek wynika z wprowadzenia, ustawą o zmianie ustawy o
Prokuratorii Generalnej Skarbu Państwa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. ...), nowej
kategorii pracowników Prokuratorii Generalnej, tj. asystenta radcy.
Stanowisko to, z uwagi na zakres przypisanych mu zadań, wymaga posiadania przez pracownika
specjalistycznego wykształcenia (wyższe prawnicze) oraz przynajmniej rocznego doświadczenia
zawodowego. Wysokie wymagania zostały skorelowane z kategorią zaszeregowania,
umiejscowioną pomiędzy specjalistą, a głównym specjalistą.
Projekt rozporządzenia nie wymaga notyfikacji w rozumieniu przepisów rozporządzenia Rady
Ministrów z dnia 23 grudnia 2002 r. w sprawie sposobu funkcjonowania krajowego systemu
notyfikacji norm i aktów prawnych (Źz. U. Nr 239, poz. 2039, z pó n. zm.).
Projektowana regulacja prawna nie jest sprzeczna z prawem Unii Europejskiej, a problematyka w
niej ujęta jest pozostawiona swobodnemu uznaniu państw członkowskich.
– 4 –
Nazwa projektu:
Źata sporz dzenia:
rozporządzenie Rady Ministrów zmieniające rozporządzenie w sprawie 10.06.2015 r.
zasad wynagradzania pracowników niebędących członkami korpusu
służby cywilnej zatrudnionych w urzędach administracji rządowej i
ródło:
pracowników innych jednostek.
inne – kontrola Kancelarii Prezesa Rady
Ministerstwo wiod ce i ministerstwa współpracuj ce
Ministrów w Prokuratorii Generalnej Skarbu
Ministerstwo Skarbu Państwa
Państwa.
Osoba odpowiedzialna za projekt w randze Ministra, Sekretarza
Nr w Wykazie:
Stanu lub Podsekretarza Stanu
Sekretarz Stanu Zdzisław Gawlik
Kontakt do opiekuna merytorycznego projektu
Piotr Zasieczny – specjalista
Źepartament Prawny i Procesowy w Ministerstwie Skarbu Państwa
tel. (0 22) 695-86-49, piotr.zasieczny@msp.gov.pl
OCźNA SKUTKÓW RźGULACJI
1. Jaki problem jest rozwi zywany?
Brak regulacji zasad wynagradzania na stanowisku pracy asystenta radcy Prokuratorii Generalnej Skarbu Państwa, które
jest przewidziane w art. 67 ust. 1 ustawy z dnia 8 lipca 2005 r. o Prokuratorii Generalnej Skarbu Państwa (Źz. U. z
2013 r. poz. 1150 i 1247), w brzmieniu nadanym ustawą o zmianie ustawy o Prokuratorii Generalnej Skarbu Państwa
oraz niektórych innych ustaw.
2. Rekomendowane rozwi zanie, w tym planowane narzędzia interwencji, i oczekiwany efekt
Rekomendowane rozwiązanie, w tym planowane narzędzia interwencji: nowelizacja rozporządzenia Rady Ministrów z
dnia z dnia 2 lutego 2010 r. w sprawie zasad wynagradzania pracowników niebędących członkami korpusu służby
cywilnej zatrudnionych w urzędach administracji rządowej i pracowników innych jednostek (Dz. U. Nr 27, poz. 134,
z pó n. zm.).
Zakres zmian względem dotychczas obowiązującego rozporządzenia obejmuje:
nadanie w Załączniku nr 3 („Tabele stanowisk, zaszeregowań i kwalifikacji”) nowego brzmienia pkt X („Pracowników
zatrudnionych w Prokuratorii Generalnej Skarbu Państwa”), w tym dodanie nowego pkt 6 „Asystent radcy”, oraz zmianę
numeracji następujących po nim punktów w tabeli.
Oczekiwany efekt: uregulowanie zasad wynagradzania na stanowisku pracy asystenta radcy Prokuratorii Generalnej
Skarbu Państwa, co zapobiegnie powstaniu luki prawnej w dniu wejścia w życie ustawy o zmianie ustawy o Prokuratorii
Generalnej Skarbu Państwa oraz niektórych innych ustaw, która nadaje nowe brzmienie art. 67 ust. 1 ustawy z dnia 8
lipca 2005 r. o Prokuratorii Generalnej Skarbu Państwa (Dz. U. z 2013 r. poz. 1150 i 1247).
3. Jak problem został rozwi zany w innych krajach, w szczególności krajach członkowskich OźCŹ/Uź?
Brak danych.
4. Podmioty, na które oddziałuje projekt
Grupa
Wielkość
ródło danych
Oddziaływanie
Prokuratoria Generalna
1 państwowa jednostka Ustawa z dnia 8 lipca 2005 r.
Ustanowienie ram prawnych
Skarbu Państwa
organizacyjna
o Prokuratorii Generalnej Skarbu wynagradzania nowej
Państwa (Źz. U. z 2013 r.
kategorii pracowników
poz. 1150 i 1247)
Prokuratorii Generalnej.
5. Informacje na temat zakresu, czasu trwania i podsumowanie wyników konsultacji
Projekt zostanie opublikowany, w celu przeprowadzenia konsultacji, na stronie internetowej Ministerstwa Skarbu
Państwa oraz Rządowego Centrum Legislacji.
6. Wpływ na sektor finansów publicznych
(ceny stałe z 2013 r.)
Skutki w okresie 10 lat od wejścia w życie zmian [mln zł]
0
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Łącznie (0–10)
– 5 –
Źochody ogółem
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
budżet państwa
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
JST
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
pozostałe jednostki (oddzielnie) 0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
Wydatki ogółem
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
budżet państwa
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
JST
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
pozostałe jednostki (oddzielnie) 0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
Saldo ogółem
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
budżet państwa
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
JST
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
pozostałe jednostki (oddzielnie) 0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
ródła finansowania
Brak skutków finansowych dla budżetu państwa.
Dodatkowe
Projekt nie przewiduje zwiększenia budżetu Prokuratorii Generalnej Skarbu Państwa.
informacje, w tym
Projekt zakłada pozostawienie budżetu Prokuratorii Generalnej na niezmienionym poziomie.
wskazanie ródeł
danych i przyjętych do
obliczeń założeń
7. Wpływ na konkurencyjność gospodarki i przedsiębiorczość, w tym na funkcjonowanie przedsiębiorców oraz
na rodzinę, obywateli i gospodarstwa domowe
Skutki
Czas w latach od wejścia w życie zmian
0
1
2
3
5
10
Łącznie (0–10)
W ujęciu
duże przedsiębiorstwa 0
0
0
0
0
0
0
pieniężnym
sektor mikro-, małych i 0
0
0
0
0
0
0
(w mln zł,
średnich
ceny stałe
przedsiębiorstw
z 2013 r.)
rodzina, obywatele
0
0
0
0
0
0
0
oraz gospodarstwa
domowe
W ujęciu
duże przedsiębiorstwa Nie dotyczy.
niepieniężnym sektor mikro-, małych i Nie dotyczy.
średnich
przedsiębiorstw
rodzina, obywatele
Nie dotyczy.
oraz gospodarstwa
domowe
Dodatkowe
Projekt nie wpływa na konkurencyjność gospodarki i przedsiębiorczość, w tym na
informacje, w tym
funkcjonowanie przedsiębiorstw oraz na rodzinę, obywateli i gospodarstwa domowe.
wskazanie ródeł
danych i przyjętych do
obliczeń założeń
8. Zmiana obci żeń regulacyjnych (w tym obowi zków informacyjnych) wynikaj cych z projektu
nie dotyczy
Wprowadzane są obciążenia poza bezwzględnie
tak
wymaganymi przez Uź (szczegóły w odwróconej
nie
tabeli zgodności).
nie dotyczy
Dokumenty związane z tym projektem:
-
3643
› Pobierz plik