eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustawRządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o Straży Granicznej oraz niektórych innych ustaw

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o Straży Granicznej oraz niektórych innych ustaw

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o Straży Granicznej oraz niektórych innych ustaw

projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej

  • Kadencja sejmu: 7
  • Nr druku: 3464
  • Data wpłynięcia: 2015-06-02
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: Ustawa o zmianie ustawy o Straży Granicznej oraz niektórych innych ustaw
  • data uchwalenia: 2015-07-09
  • adres publikacyjny: Dz.U. poz. 1336

3464

państw członkowskich i innych
podmiotów,
codziennych
i
cotygodniowych
raportów
sytuacyjnych, danych statystycznych
oraz pakietów informacyjnych dla
mediów;
c)
podwarstwa
„informacje
o
środowisku”, która zawiera informacje
na temat terenu i warunków
pogodowych
na
granicach
zewnętrznych.
38.
Art. 10 6. Informacjom dotyczącym środków N



ust. 6
własnych objętych warstwą operacyjną
europejskiego obrazu sytuacji nadaje się
klauzulę tajności RźSTRźINT Uź/źU
RESTRICTED.
39.
Art. 10 7. Warstwa analityczna europejskiego N



ust. 7
obrazu sytuacji ma taką samą strukturę,
jak warstwa analityczna krajowego
obrazu sytuacji określona w art. 9 ust. 7.
Art. 11
Wspólny przedgraniczny obraz sytuacji
40.
Art. 11
1. Agencja
tworzy
i
utrzymuje N



ust. 1
wspólny przedgraniczny obraz sytuacji,

aby dostarczyć krajowym ośrodkom
koordynacji skutecznych, dokładnych i
aktualnych
informacji
i
analiz
dotyczących strefy przedgranicznej.
41.
Art. 11
2. Wspólny
przedgraniczny obraz N



ust. 2
sytuacji składa się z informacji
pochodzących z następujących źródeł:
a) krajowe ośrodki koordynacji, w tym
informacje i sprawozdania przekazane
przez oficerów łącznikowych państw
członkowskich za pośrednictwem
właściwych organów krajowych;
b) delegatury i biura Unii;
c) agencja, w tym informacje i

16
sprawozdania przekazane przez jej
oficerów łącznikowych;
d) inne odpowiednie organy, biura i
agencje Unii oraz organizacje
międzynarodowe, o których mowa w
art. 18;
e) organy państw trzecich, na podstawie
umów dwu- lub wielostronnych lub w
ramach sieci regionalnych, o których
mowa w art. 2Ń, za pośrednictwem
krajowych ośrodków koordynacji;
f) inne źródła.
42.
Art. 11
3. Wspólny
przedgraniczny obraz N



ust. 3
sytuacji może zawierać informacje
istotne dla ochrony granicy powietrznej
oraz odpraw w przejściach granicznych
na granicach zewnętrznych.
43.
Art. 11
4. Warstwa zdarzeniowa, operacyjna i N



ust. 4
analityczna
wspólnego
przedgranicznego obrazu sytuacji ma
taką samą strukturę jak warstwy
europejskiego
obrazu
sytuacji,
określone w art. ńŃ.
44.
Art. 11
5. Agencja
przypisuje
pojedynczy N



ust. 5
orientacyjny poziom ryzyka każdemu
zdarzeniu
objętemu
warstwą
zdarzeniową
wspólnego
przedgranicznego obrazu sytuacji na
obszarze przedgranicznym. Agencja
informuje krajowe ośrodki koordynacji
o wszelkich zdarzeniach w strefie
przedgranicznej.
Art. 12
Wspólne stosowanie narzędzi nadzoru
45.
Art. 12 1. Agencja
koordynuje
wspólne N



ust. 1
stosowanie narzędzi nadzoru, aby
zapewnić
krajowym
ośrodkom
koordynacji i własnym strukturom

17
informacje na temat ochrony granic
zewnętrznych
oraz
strefy
przedgranicznej w sposób regularny,
rzetelny i efektywny pod względem
kosztów.
46.
Art. 12 2. Na wniosek krajowego ośrodka N



ust. 2
koordynacji
agencja
dostarcza
lit. a-e
informacji
na
temat
granic
zewnętrznych składającego wniosek
państwa członkowskiego i na temat
strefy przedgranicznej, które to
informacje można uzyskać w ramach:
a)
selektywnego
monitorowania
wyznaczonych portów i terenów
nadbrzeżnych państw trzecich, które
zostały wskazane na podstawie analizy
ryzyka
i
informacji
jako
punkty
przyjmowania na pokład lub punkt
tranzytowy dla pojazdów lub statków
morskich
i
innych
jednostek
wykorzystywanych
do
celów
związanych z nielegalną imigracją lub
przestępczością transgraniczną;
b) śledzenia na morzu pełnym statków
morskich lub innych jednostek, co do
których zachodzi podejrzenie lub
zostało
wskazane,
że

wykorzystywane do celów związanych
z
nielegalną
imigracją
lub
przestępczością transgraniczną;
c) monitorowania wyznaczonych stref
na
obszarach
morskich
w
celu
wykrywania,
identyfikowania
i
śledzenia statków morskich i innych
jednostek, wykorzystywanych lub co do
których zachodzi podejrzenie, że są
wykorzystywane do celów związanych
z
nielegalną
imigracją
lub
przestępczością transgraniczną;

18
d) oceny oddziaływania na środowisko
w odniesieniu do wyznaczonych stref na
obszarach morskich oraz na lądowej
granicy zewnętrznej, przeprowadzonej
w celu zoptymalizowania działań w
zakresie monitorowania i patrolowania;
e)
selektywnego
monitorowania
wyznaczonych stref przedgranicznych
przy granicach zewnętrznych, które
zostały wskazane na podstawie analizy
ryzyka i informacji jako potencjalne
strefy wyjazdu lub tranzytu do celów
nielegalnej imigracji lub przestępczości
transgranicznej.
3. Agencja dostarcza informacje, o
47.
Art. 12
których mowa w ust. ń, poprzez N



ust. 3
połączenie i analizę danych, które mogą
lit. a-c
pochodzić z następujących systemów,
czujników i platform:
a) systemy zgłaszania statków morskich
zgodnie
z
określającymi
je
odpowiednimi podstawami prawnymi;
b) obraz satelitarny;
c)
czujniki
umieszczone
na
jakimkolwiek pojeździe, statku morskim
lub innej jednostce.
Art. 12 4. Agencja może odrzucić wniosek N



48.
ust. 4
złożony przez krajowy ośrodek
koordynacji ze względów technicznych,
finansowych lub operacyjnych. Agencja
w
stosownym
czasie
powiadamia
krajowy ośrodek koordynacji o
powodach takiego odrzucenia.
49.
Art. 12 5. Agencja może z własnej inicjatywy N



ust. 5
korzystać z narzędzi nadzoru, o których
mowa w ust. 2, w celu gromadzenia
informacji istotnych w kontekście
wspólnego przedgranicznego obrazu
sytuacji.

19
Art. 13
Przetwarzanie danych osobowych
50.
Art. 13
1. W przypadku gdy krajowy obraz N



ust. 1
sytuacji
jest
wykorzystywany
do
przetwarzania danych osobowych, dane
te są przetwarzane zgodnie z dyrektywą
95/46/Wź,
decyzją
ramową
2008/977/WSiSW oraz odpowiednimi
przepisami
krajowymi
w
zakresie
ochrony danych.
51.
Art. 13
2. źuropejski obraz sytuacji i wspólny N



ust. 2
przedgraniczny obraz sytuacji mogą być
wykorzystywane
do
przetwarzania
danych
osobowych
jedynie
w
odniesieniu
do
numerów
identyfikacyjnych statków morskich.

Te dane są przetwarzane zgodnie z art.
ńńca
rozporządzenia
(Wź)
nr
2ŃŃ7/2ŃŃ4. Są one przetwarzane jedynie
do celów wykrywania, identyfikowania
i śledzenia statków morskich oraz do
celów, o których mowa w art. ńńc ust. 3
tego
rozporządzenia.

one
automatycznie usuwane w terminie
siedmiu dni od daty otrzymania ich
przez agencję, lub – w przypadku gdy
niezbędny jest dodatkowy czas na
wyśledzenie statku morskiego– w
terminie dwóch miesięcy od daty
otrzymania stosownych danych przez
agencję.
Rozdział III
Zdolność reagowania
Art. 14
Wyznaczenie odcinków granicy zewnętrznej

20
strony : 1 ... 20 ... 30 . [ 31 ] . 32 ... 40 ... 63

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: