eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustawRządowy projekt ustawy o zmianie ustawy - Prawo łowieckie

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy - Prawo łowieckie

projekt dotyczy wykonania wyroku Trybunału Konstytucyjnego; wprowadzenia mechanizmów wzmacniających nadzór na Polskim Związkiem Łowickim oraz dyscyplinującym dzierżawców i zarządców obwodów łowieckich w zakresie wykonywania rocznych planów łowieckich i zapewniających wypłatę odszkodowań za szkody łowieckie w przypadku niezrealizowania tego obowiązku przez koła łowieckie

  • Kadencja sejmu: 7
  • Nr druku: 3192
  • Data wpłynięcia: 2015-02-25
  • Uchwalenie: sprawa niezamknięta

3192

– 6 –

z art. 5 ustawy z dnia 7 lipca 2005 r. o działalno ci lobbingowej w procesie stanowienia
prawa (Dz. U. Nr 169, poz. 1414, z pó n. zm.) projekt rozporządzenia, z chwilą przekazania
do konsultacji publicznych i opiniowania oraz uzgodnień międzyresortowych, zostanie
umieszczony w Biuletynie Informacji Publicznej Rządowego Centrum Legislacji.
Projekt rozporządzenia nie podlega procedurze notyfikacji oraz jest zgodny z prawem
UE.

– 7 –

Data sporządzenia:
Nazwa projektu:
19 lutego 2015 r.
rozporządzenie Ministra
rodowiska w sprawie zakresu danych
zawartych w dokumencie potwierdzającym przyjęcie tuszy

zwierzyny do
ródłoŚ
punktu skupu oraz oznakowania tusz.
upowa nienie ustawowe zawarte w art. 42c
Ministerstwo wiodące i ministerstwa współpracujące
ust. 5 ustawy z dnia 13 pa dziernika 1995 r.
Ministerstwo rodowiska
– Prawo łowieckie (Źz. U. z 2013 r.
Osoba odpowiedzialna za projekt w randze Ministra, Sekretarza Stanu
poz. 1226, z pó n. zm.).
lub Podsekretarza Stanu

Piotr Otawski– Podsekretarz Stanu,
Nr w wykazie prac leg. M :
Kontakt do opiekuna merytorycznego projektu
Anna ornaczuk-Łuba – Z-ca Dyrektora Źepartamentu Le nictwa
i Ochrony Przyrody, tel. 22 579-2550, e-mail: anna.zornaczuk-
luba@mos.gov.pl
OCźNA SKUTKÓW RźGULACJI
1. Jaki problem jest rozwiązywany?
Regulacja okre la dane, które powinny zostać zawarte w dokumencie potwierdzającym przyjęcie tuszy zwierzyny do
punktu skupu, wzór i opis znaku słu ącego do oznakowania tusz oraz sposób oznakowania, mając na uwadze
konieczno ć zapewnienia mo liwo ci identyfikacji tusz.
2. Rekomendowane rozwiązanie, w tym planowane narzędzia interwencji, i oczekiwany efekt
Konieczno ć wydania nowego rozporządzenia, wynika z faktu rozdzielenia tre ci delegacji zawartej dotychczas w art. 43
ust. 3 ustawy – Prawo łowieckie na dwie odrębne delegacje – jedną dotyczącą tusz, drugą dotyczącą szczegółowych
wymagań w zakresie wykonywania polowania, wymagań dotyczących postępowania z bronią my liwską, trybu
rozstrzygania spornych strzałów, wzoru upowa nienia do wykonywania polowania indywidualnego oraz wzoru
i sposobu prowadzenia ewidencji pobytu na polowaniu indywidualnym.
3. Jak problem został rozwiązany w innych krajach, w szczególno ci krajach członkowskich OźCŹ/Uź?
Kwestię obrotu tuszami zwierząt łownych regulują przepisy unijne, tj. rozporządzenie (Wź) 853/2004 Parlamentu
Europejskiego i Rady z dnia 29 kwietnia 2004 r. ustanawiające szczególne przepisy dotyczące higieny w odniesieniu do
ywno ci pochodzenia zwierzęcego, które okre la wymogi równie dla mięsa zw. łownych oraz rozporządzenie (WE)
852/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 29 kwietnia 2004 r. w sprawie higieny rodków spo ywczych, którego
przepisy zabraniają przyjęcie tuszy, je eli wiadomo, e produkt końcowy nie będzie się nadawał do spo ycia. Znakowanie
tuszy w punkcie skupu lub przez osoby przeszkolone za wiadcza, e tusza jest legalnie pozyskana, spełnia wymagania
dotyczące higieny w odniesieniu do ywno ci pochodzenia zwierzęcego oraz umo liwia pełną jej identyfikację.
4. Podmioty, na które oddziałuje projekt
Grupa
Wielko ć
ródło danych
Oddziaływanie
Polski Związek Łowiecki
Członkowie Polskiego
Publikacje GUS
Mo liwo ć znakowania tuszy

Związku Łowieckiego
przez my liwych.
– 116 tys.
Przedsiębiorstwa skupujące Ze względu na

Znakowanie tuszy podczas jej
dziczyznę
sezonowo ć tego typu
przyjmowania do punktu skupu.
działalno ci,
zamykanie punktów
skupu i otwieranie
nowych okre lenie
liczby podmiotów jest
niemo liwe
5. Informacje na temat zakresu, czasu trwania i podsumowanie wyników konsultacji
W ramach konsultacji publicznych i opiniowania projekt otrzymająŚ Polski Związek Łowiecki, Źyrekcja Generalna
Lasów Państwowych, Polskie Towarzystwo Le ne. Projekt zostanie tak e umieszczony w Biuletynie Informacji
Publicznej Rządowego Centrum Legislacji.
– 8 –

6. Wpływ na sektor finansów publicznych
(ceny stałe z … r.)
Skutki w okresie 10 lat od wej cia w ycie zmian [mln zł]
0
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Łącznie (0–10)
Źochody ogółem











0
bud et państwa












JST












pozostałe jednostki (oddzielnie)












Wydatki ogółem











0
bud et państwa












JST












pozostałe jednostki (oddzielnie)












Saldo ogółem











0
bud et państwa












JST












pozostałe jednostki (oddzielnie)












ródła finansowania

Dodatkowe informacje,
Regulacja nie ma wpływu na finanse publiczne.
w tym wskazanie
ródeł danych
i przyjętych do obliczeń
zało eń
7. Wpływ na konkurencyjno ć gospodarki i przedsiębiorczo ć, w tym na funkcjonowanie przedsiębiorców oraz
na rodzinę, obywateli i gospodarstwa domowe
Skutki
Czas w latach od wej cia w ycie zmian
0
1
2
3
5
10
Łącznie (0–10)
W ujęciu
du e przedsiębiorstwa






0
pienię nym
sektor mikro-, małych






0
(w mln zł,
i rednich
przedsiębiorstw
ceny stałe
z … r.)
rodzina, obywatele oraz






0
gospodarstwa domowe
W ujęciu
du e przedsiębiorstwa

niepienię nym
sektor mikro-, małych

i rednich
przedsiębiorstw
rodzina, obywatele oraz

gospodarstwa domowe
Niemierzalne


Dodatkowe informacje,
Regulacja nie ma wpływu na konkurencyjno ć gospodarki, rodzinę, obywateli i gospodarstwa
w tym wskazanie
domowe.
ródeł danych

i przyjętych do obliczeń
zało eń
8. Zmiana obciążeń regulacyjnych (w tym obowiązków informacyjnych) wynikających z projektu
nie dotyczy
Wprowadzane są obcią enia poza bezwzględnie
tak
wymaganymi przez UE (szczegóły w odwróconej tabeli
nie
zgodno ci).
nie dotyczy
– 9 –

zmniejszenie liczby dokumentów
zwiększenie liczby dokumentów
zmniejszenie liczby procedur
zwiększenie liczby procedur
skrócenie czasu na załatwienie sprawy
wydłu enie czasu na załatwienie sprawy
inne:
inne:

Wprowadzane obcią enia są przystosowane do ich
tak
elektronizacji.
nie
nie dotyczy

Komentarz
9. Wpływ na rynek pracy
Wej cie w ycie rozporządzenia nie będzie miało wpływu na rynek pracy.
10. Wpływ na pozostałe obszary



rodowisko naturalne
demografia
informatyzacja
sytuacja i rozwój regionalny
mienie państwowe
zdrowie
inne:
Omówienie wpływu
Regulacja nie wpływa na pozostałe obszary.
11. Planowane wykonanie przepisów aktu prawnego
Wej cie w ycie rozporządzenia jest istotne ze względu na konieczno ć uznania tuszy za legalnie pozyskaną i spełniającą
wymagania dotyczące higieny w odniesieniu do ywno ci pochodzenia zwierzęcego.
12. W jaki sposób i kiedy nastąpi ewaluacja efektów projektu oraz jakie mierniki zostaną zastosowane?
Nie planuje się ewaluacji.
13. Załączniki (istotne dokumenty ródłowe, badania, analizy itp.)
Brak.
























35/02/KC
Projekt
R O Z P O R Z Ą D Z E N I E
M I N I S T R A Ś R O D O W I S K A 1)
z dnia
w sprawie kryteriów uznawania trofeów łowieckich za trofea o szczególnej warto ci
kulturowej i przyrodniczej
Na podstawie art. 42e ust. 3 ustawy z dnia 13 października 1995 r. – Prawo łowieckie
(Dz. U. z 2013 r. poz. 1226, z późn. zm.2)) zarządza się, co następuje:
§ 1. 1. Za trofea o szczególnej wartości przyrodniczej uznaje się trofea łowieckie
wycenione jako:
1)
złotomedalowe;
2)
srebrnomedalowe;
3)
brązowomedalowe.
2. Wyceny, o której mowa w ust. 1, dokonuje się na podstawie kryteriów określonych
w załączniku nr 1 do rozporządzenia, i zgodnie z instrukcją wyceny, stanowiącą załącznik
nr 2 do rozporządzenia.
3. Liczbę punktów niezbędną do zakwalifikowania trofeum łowieckiego jako
złotomedalowe, srebrnomedalowe albo brązowomedalowe trofeum łowieckie określa
załącznik nr 3 do rozporządzenia.
§ 2. Za trofea o szczególnej wartości kulturowej uznaje się rekordowe trofea łowieckie,
którymi są trofea łowieckie zwierzyny pozyskanej na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
które uzyskało, w wyniku dokonanej wyceny, jedną z sześciu najwyższych dla danego
gatunku punktacji, bez względu na rok pozyskania.
§ 3. Rozporządzenie wchodzi w życie … .
MINISTER ŚRODOWISKA

1) Minister rodowiska kieruje działem administracji rządowej – rodowisko, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2
rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 22 wrze nia 2014 r. w sprawie szczegółowego zakresu
działania Ministra rodowiska (Źz. U. poz. 1267).
2) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2013 r. poz. 1247, z 2014 r.
poz. 228 i 951 oraz z 2015 r. … .
strony : 1 ... 10 ... 20 ... 30 . [ 31 ] . 32 ... 40

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: