Rządowy projekt ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności
Rządowy projekt ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności
projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej
- Kadencja sejmu: 7
- Nr druku: 3138
- Data wpłynięcia: 2015-02-06
- Uchwalenie: Projekt uchwalony
- tytuł: Ustawa o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności
- data uchwalenia: 2015-02-20
- adres publikacyjny: Dz.U. poz. 378
3138
Ponadto art. 14 ust. 4 pkt 7 projektowanej ustawy wskazuje, że umowa ramowa
określać będzie m.in. warunki zmiany albo rozwiązania umowy, a w szczególności
dotyczyć to powinno zmiany ewentualnej zmiany alokacji funduszy EFSI,
w przypadku gdy w LSR zwiększany jest poziom wskaźników realizacji tej LSR lub
z uwagi na wyniki przeprowadzonych kontroli realizacji LSR. Jednocześnie wśród
elementów umowy ramowej wskazano zobowiązanie LGD do stosowania wytycznych,
o których mowa w art. 8 ust. 2 projektu ustawy PROW 2014–2020.
Art. 15 projektowanej ustawy wskazuje, że formularze wniosku o wybór LSR i umowy
ramowej, a także regulamin wyboru tworzone przez ministra właściwego do spraw
rozwoju wsi i rybołówstwa powinny być uzgodnione i zaopiniowane przez odpowiednie
podmioty, przy czym uzgodnienie powinno dotyczyć instytucji zarządzających
pozostałymi programami, a opiniowanie pozostałych podmiotów zaangażowanych
w realizację RLKS.
Mając na uwadze postulat skoordynowanego udzielania wsparcia, wyrażony w art. 32
ust. 3 rozporządzenia nr 1303/2013, zgodnie z art. 16 ust. 1 projektowanej ustawy,
wsparcie przygotowawcze, o którym mowa w art. 35 ust. 1 lit. a rozporządzenia
nr 1303/2013, temu samemu podmiotowi może być udzielone tylko raz i tylko
w ramach jednego programu współfinansowanego z EFSI. Projektowany art. 16 ust. 2
pkt 2, w tym odesłanie do projektowanego art. 5 ust. 2, wyklucza także udzielenie
wsparcia na przygotowanie dwóch LSR dla tego samego obszaru z uwzględnieniem
wyjątków związanych z branżowymi rybackimi LSR. Z kolei zgodnie z art. 16 ust. 2
pkt 1 do obszaru planowanego do objęcia LSR zastosowanie mają wymogi określone
w art. 5 ust. 2 pkt 2 projektowanej ustawy, dotyczące obszaru objętego LSR (podczas
późniejszego wyboru LSR), a więc minimalne i maksymalne liczby ludności oraz gmin
objętych przygotowywanymi LSR.
W art. 17 projektowanej ustawy określono warunki udzielenia wsparcia na wdrażanie
operacji w ramach LSR, o którym mowa w art. 35 ust. 1 lit. b rozporządzenia
nr 1303/2013. Pozostałe wspólne zasady dotyczące tego wsparcia przewidziane są
w art. 19–23 projektowanej ustawy. Zgodnie z art. 17 ust. 1 projektowanej ustawy
wsparcie na wdrażanie operacji w ramach LSR może być udzielone, jeżeli spełnione są
warunki udzielenia wsparcia (przyznania pomocy lub dofinansowania projektu)
określone m.in. w odpowiednich ustawach (w ustawie w zakresie polityki spójności,
równolegle projektowanej ustawie PROW 2014–2020, czy przyszłej ustawie EFR).
18
Wsparcie może być udzielone tylko na operacje wybrane przez LGD i w ramach
dostępnych środków wskazanych w umowie ramowej. W art. 17 ust. 2 projektowanej
ustawy określono przesłanki, których zaistnienie z mocy prawa będzie stanowiło
o nieprawidłowości dokonania wyboru operacji przez LGD w ramach zakresu
dotyczącego realizacji operacji w ramach lokalnych strategii rozwoju. Do przesłanek
tych należy brak zastosowania określonych w LSR: procedury zapewniającej
bezstronność członków rady, brak prawidłowej oceny według kryteriów wyboru
operacji, a także brak zachowania wymaganego przepisami rozporządzenia
nr 1303/2013 składu rady oraz parytetu. Zgodnie z art. 17 ust. 3 projektowanej ustawy
wsparcie to może być udzielone także LGD – w ramach projektu grantowego,
tj. operacji, która obejmuje swoim zakresem grupę projektów realizowanych w jej
ramach przez podmioty inne niż LGD ubiegająca się o to wsparcie oraz operacji
własnych LGD. Zgodnie z art. 17 ust. 4 projektowanej ustawy do projektów grantowych
zastosowanie będą mieć art. 35 i art. 36 ustawy w zakresie polityki spójności, a zgodnie
z art. 17 ust. 5 projektowanej ustawy art. 17 ust. 1 pkt 1 oraz ust. 2 projektowanej
ustawy, zamiast do wyboru projektu grantowego zastosowanie będą miały do wyboru
grantobiorców. Natomiast zgodnie z art. 17 ust. 6 wsparcie na operacje własne LGD
może być udzielone, pod warunkiem że nikt inny uprawniony do wsparcia nie zgłosił
zamiaru realizacji takiej operacji.
Z kolei wsparcie przygotowania i realizacji przedsięwzięć LGD w zakresie współpracy,
o którym mowa w art. 35 ust. 1 lit. c rozporządzenia nr 1303/2013, oraz kosztów
bieżących i animowania, o których mowa w art. 35 ust. 1 lit. d i e rozporządzenia
nr 1303/2013, zgodnie z art. 18 ust. 1 projektowanej ustawy, udzielane będzie jedynie
LGD, które zawrą umowę ramową, przy czym zgodnie z art. 18 ust. 2 wsparcie kosztów
bieżących i animowania udzielane będzie do wysokości środków określonych na to
wsparcie w ramach umowy ramowej.
W art. 19 projektowanej ustawy określono termin i sposób podawania do publicznej
wiadomości ogłoszenia o naborze wniosków o wsparcie wdrażania operacji w ramach
LSR, które będą wybrane przez LGD w trybie konkursowym. Wskazano także
elementy, które w szczególności będzie ogłoszenie zawierać. Z kolei art. 20 wskazuje,
do kogo składa się wnioski o wsparcie wdrażania operacji w ramach LSR (co do zasady
do właściwej LGD, jednak w przypadku gdy LGD jest wnioskodawcą – do właściwego
zarządu województwa).
19
Art. 21–23 projektowanej ustawy dotyczą kwestii procedowania z wnioskami
o wsparcie wdrażania operacji w ramach LSR, przy czym art. 21 dotyczy wyboru
operacji, art. 22 – procedury odwoławczej od tego wyboru, a art. 23 – udzielania
wsparcia (przyznawania pomocy lub dofinansowania projektu) przez właściwą
instytucję.
Zgodnie z art. 21 ust. 1 projektowanej ustawy LGD niezwłocznie po przyjęciu wniosku
dokonuje oceny zgodności operacji z LSR. Stosownie do art. 21 ust. 4 projektowanej
ustawy operacje zgodne z LSR są przedmiotem wyboru dokonywanego przez radę
LGD. Zgodnie z art. 21 ust. 5 projektowanej ustawy wyniki oceny zgodności operacji
z LSR oraz wyboru dokonanego przez radę LGD przekazywane są do podmiotów
ubiegających się o wsparcie (w zakresie poszczególnych operacji) oraz zamieszczane są
na stronie internetowej LGD (lista operacji zgodnych z LSR i lista operacji wybranych,
w tym mieszczących się w limicie środków wskazanym w ogłoszeniu o naborze).
Zgodnie z art. 22 projektowanej ustawy od negatywnej oceny zgodności operacji
z LSR, nieuzyskania przez operację minimalnej liczby punktów, której uzyskanie jest
warunkiem wyboru operacji albo od wyniku wyboru, który powoduje, że operacja nie
mieści się w limicie środków wskazanym w ogłoszeniu o naborze wniosków,
podmiotowi ubiegającemu się o wsparcie na realizację operacji w ramach LSR
przysługuje prawo wniesienia protestu. Zgodnie z art. 22 ust. 2–8 projektowanej ustawy
zastosowanie mają w tym przypadku reguły wynikające z rozdziału 15 (procedura
odwoławcza) ustawy w zakresie polityki spójności, z pewnymi modyfikacjami
dotyczącymi m.in.:
1) terminu wniesienia tego protestu (ust. 2);
2) dodatkowego elementu, który zawierać musi protest (ust. 4 i ust. 8 pkt 2);
3) jednoznacznego wskazania podmiotu, który rozpatruje protest, oraz podmiotu, za
pośrednictwem którego składany jest protest (ust. 5);
4) obowiązku niezwłocznego poinformowania właściwej instytucji (SW) przez LGD
o wpłynięciu protestu (ust. 6);
5) niewstrzymywania (przez protest) przekazywania wniosków o wsparcie do zarządu
województwa (ust. 7);
6) terminu weryfikacji protestu przez LGD (ust. 8 pkt 1);
7) przypadków, gdy zarząd województwa pozostawia protest bez rozpatrzenia, a sąd nie
przekazuje sprawy do ponownego rozpatrzenia (ust. 8 pkt 3).
20
Zgodnie z art. 23 ust. 1 projektowanej ustawy wnioski wybrane zgodnie z art. 21 (wraz
z dokumentacją dotyczącą wyboru), LGD przekazuje do właściwego zarządu
województwa, który przeprowadza weryfikację warunków udzielenia wsparcia, zgodnie
z przepisami dotyczącymi wsparcia z poszczególnych EFSI.
Zgodnie z art. 23 ust. 2 zarząd województwa wzywa LGD do uzupełnienia braków
i złożenia wyjaśnień w zakresie przekazanych wniosków i dokumentacji związanej
z wyborem operacji.
Zgodnie z art. 23 ust. 4 udzielanie wsparcia następuje zgodnie z przepisami
regulującymi zasady wsparcia z udziałem poszczególnych funduszy EFSI (ustawa
w zakresie polityki spójności, równolegle projektowana ustawa PROW 2014–2020 oraz
przyszła ustawa EFMR), oczywiście pod warunkiem, że operacja spełnia warunki
udzielenia tego wsparcia, a więc również jest wybrana zgodnie z art. 17 ust. 1
projektowanej ustawy. Jeśli jednak okaże się, że operacja nie spełnia tych warunków,
zgodnie z art. 23 ust. 3 projektowanej ustawy, zarząd województwa informuje podmiot
ubiegający się o wsparcie (wnioskodawcę) o odmowie tego wsparcia.
Zgodnie z art. 23 ust. 5 projektowanej ustawy wnioskodawcy wzywani są przez zarząd
województwa do usunięcia braków lub poprawienia oczywistych omyłek, jednak
zgodnie z art. 23 ust. 6 nie może to prowadzić do istotnej modyfikacji wniosku
o udzielenie wsparcia, z kolei nieusunięcie przez wnioskodawcę braków skutkuje
pozostawieniem wniosku bez rozpatrzenia.
W art. 23 ust. 7 zawarto regulację, zgodnie z którą po upływie 6 miesięcy od dnia
przekazania wniosków do właściwej instytucji okaże się, że nie ma możliwości
udzielenia wsparcia operacjom wybranym, ale niemieszczącym się w limicie środków
wskazanym w ogłoszeniu o naborze, tj. że w wyniku postępowań w stosunku do
wniosków wybranych i mieszczących się w tym limicie nie zostały uwolnione środki
pozwalające na wsparcie kolejnych na liście wniosków, właściwa instytucja informuje
podmiot ubiegający się o wsparcie o braku dostępnych środków i pozostawieniu
wniosku bez rozpatrzenia.
Projektowana ustawa nie reguluje wspólnych zasad mających zastosowanie do
informowania podmiotu ubiegającego się o wsparcie o jego przyznaniu bądź odmowie
ani środków odwoławczych w tym zakresie, stąd zgodnie z art. 3 ust. 3 projektowanej
równolegle ustawy PROW 2014–2020, zgodnie z projektowanym nowym art. 30a ust. 3
ustawy w zakresie polityki spójności oraz zgodnie z przepisami przyszłej EFMR,
21
zastosowanie będą miały odpowiednie przepisy tych ustaw. W szczególności
możliwość sądowej kontroli rozstrzygnięć zarządu województwa w zakresie udzielania
wsparcia wynikać będzie z rozdziału 15 ustawy w zakresie polityki spójności
(w przypadku EFS i EFRR) oraz art. 35 projektowanej równolegle ustawy PROW
2014–2020.
Projekt ustawy jest zgodny z przepisami Unii Europejskiej.
Projektowana ustawa nie zawiera przepisów technicznych, w związku z tym jej projekt
nie podlega notyfikacji w rozumieniu przepisów rozporządzenia Rady Ministrów z dnia
23 grudnia 2002 r. w sprawie sposobu funkcjonowania krajowego systemu notyfikacji
norm i aktów prawnych (Dz. U. Nr 239, poz. 2039 oraz z 2004 r. Nr 65, poz. 597).
Projekt ustawy został umieszczony w Biuletynie Informacji Publicznej Ministerstwa
Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Ponadto projekt został umieszczony w Biuletynie Informacji
Publicznej Rządowego Centrum Legislacji oraz został zgłoszony do wykazu prac
legislacyjnych Rady Ministrów.
22
określać będzie m.in. warunki zmiany albo rozwiązania umowy, a w szczególności
dotyczyć to powinno zmiany ewentualnej zmiany alokacji funduszy EFSI,
w przypadku gdy w LSR zwiększany jest poziom wskaźników realizacji tej LSR lub
z uwagi na wyniki przeprowadzonych kontroli realizacji LSR. Jednocześnie wśród
elementów umowy ramowej wskazano zobowiązanie LGD do stosowania wytycznych,
o których mowa w art. 8 ust. 2 projektu ustawy PROW 2014–2020.
Art. 15 projektowanej ustawy wskazuje, że formularze wniosku o wybór LSR i umowy
ramowej, a także regulamin wyboru tworzone przez ministra właściwego do spraw
rozwoju wsi i rybołówstwa powinny być uzgodnione i zaopiniowane przez odpowiednie
podmioty, przy czym uzgodnienie powinno dotyczyć instytucji zarządzających
pozostałymi programami, a opiniowanie pozostałych podmiotów zaangażowanych
w realizację RLKS.
Mając na uwadze postulat skoordynowanego udzielania wsparcia, wyrażony w art. 32
ust. 3 rozporządzenia nr 1303/2013, zgodnie z art. 16 ust. 1 projektowanej ustawy,
wsparcie przygotowawcze, o którym mowa w art. 35 ust. 1 lit. a rozporządzenia
nr 1303/2013, temu samemu podmiotowi może być udzielone tylko raz i tylko
w ramach jednego programu współfinansowanego z EFSI. Projektowany art. 16 ust. 2
pkt 2, w tym odesłanie do projektowanego art. 5 ust. 2, wyklucza także udzielenie
wsparcia na przygotowanie dwóch LSR dla tego samego obszaru z uwzględnieniem
wyjątków związanych z branżowymi rybackimi LSR. Z kolei zgodnie z art. 16 ust. 2
pkt 1 do obszaru planowanego do objęcia LSR zastosowanie mają wymogi określone
w art. 5 ust. 2 pkt 2 projektowanej ustawy, dotyczące obszaru objętego LSR (podczas
późniejszego wyboru LSR), a więc minimalne i maksymalne liczby ludności oraz gmin
objętych przygotowywanymi LSR.
W art. 17 projektowanej ustawy określono warunki udzielenia wsparcia na wdrażanie
operacji w ramach LSR, o którym mowa w art. 35 ust. 1 lit. b rozporządzenia
nr 1303/2013. Pozostałe wspólne zasady dotyczące tego wsparcia przewidziane są
w art. 19–23 projektowanej ustawy. Zgodnie z art. 17 ust. 1 projektowanej ustawy
wsparcie na wdrażanie operacji w ramach LSR może być udzielone, jeżeli spełnione są
warunki udzielenia wsparcia (przyznania pomocy lub dofinansowania projektu)
określone m.in. w odpowiednich ustawach (w ustawie w zakresie polityki spójności,
równolegle projektowanej ustawie PROW 2014–2020, czy przyszłej ustawie EFR).
18
Wsparcie może być udzielone tylko na operacje wybrane przez LGD i w ramach
dostępnych środków wskazanych w umowie ramowej. W art. 17 ust. 2 projektowanej
ustawy określono przesłanki, których zaistnienie z mocy prawa będzie stanowiło
o nieprawidłowości dokonania wyboru operacji przez LGD w ramach zakresu
dotyczącego realizacji operacji w ramach lokalnych strategii rozwoju. Do przesłanek
tych należy brak zastosowania określonych w LSR: procedury zapewniającej
bezstronność członków rady, brak prawidłowej oceny według kryteriów wyboru
operacji, a także brak zachowania wymaganego przepisami rozporządzenia
nr 1303/2013 składu rady oraz parytetu. Zgodnie z art. 17 ust. 3 projektowanej ustawy
wsparcie to może być udzielone także LGD – w ramach projektu grantowego,
tj. operacji, która obejmuje swoim zakresem grupę projektów realizowanych w jej
ramach przez podmioty inne niż LGD ubiegająca się o to wsparcie oraz operacji
własnych LGD. Zgodnie z art. 17 ust. 4 projektowanej ustawy do projektów grantowych
zastosowanie będą mieć art. 35 i art. 36 ustawy w zakresie polityki spójności, a zgodnie
z art. 17 ust. 5 projektowanej ustawy art. 17 ust. 1 pkt 1 oraz ust. 2 projektowanej
ustawy, zamiast do wyboru projektu grantowego zastosowanie będą miały do wyboru
grantobiorców. Natomiast zgodnie z art. 17 ust. 6 wsparcie na operacje własne LGD
może być udzielone, pod warunkiem że nikt inny uprawniony do wsparcia nie zgłosił
zamiaru realizacji takiej operacji.
Z kolei wsparcie przygotowania i realizacji przedsięwzięć LGD w zakresie współpracy,
o którym mowa w art. 35 ust. 1 lit. c rozporządzenia nr 1303/2013, oraz kosztów
bieżących i animowania, o których mowa w art. 35 ust. 1 lit. d i e rozporządzenia
nr 1303/2013, zgodnie z art. 18 ust. 1 projektowanej ustawy, udzielane będzie jedynie
LGD, które zawrą umowę ramową, przy czym zgodnie z art. 18 ust. 2 wsparcie kosztów
bieżących i animowania udzielane będzie do wysokości środków określonych na to
wsparcie w ramach umowy ramowej.
W art. 19 projektowanej ustawy określono termin i sposób podawania do publicznej
wiadomości ogłoszenia o naborze wniosków o wsparcie wdrażania operacji w ramach
LSR, które będą wybrane przez LGD w trybie konkursowym. Wskazano także
elementy, które w szczególności będzie ogłoszenie zawierać. Z kolei art. 20 wskazuje,
do kogo składa się wnioski o wsparcie wdrażania operacji w ramach LSR (co do zasady
do właściwej LGD, jednak w przypadku gdy LGD jest wnioskodawcą – do właściwego
zarządu województwa).
19
Art. 21–23 projektowanej ustawy dotyczą kwestii procedowania z wnioskami
o wsparcie wdrażania operacji w ramach LSR, przy czym art. 21 dotyczy wyboru
operacji, art. 22 – procedury odwoławczej od tego wyboru, a art. 23 – udzielania
wsparcia (przyznawania pomocy lub dofinansowania projektu) przez właściwą
instytucję.
Zgodnie z art. 21 ust. 1 projektowanej ustawy LGD niezwłocznie po przyjęciu wniosku
dokonuje oceny zgodności operacji z LSR. Stosownie do art. 21 ust. 4 projektowanej
ustawy operacje zgodne z LSR są przedmiotem wyboru dokonywanego przez radę
LGD. Zgodnie z art. 21 ust. 5 projektowanej ustawy wyniki oceny zgodności operacji
z LSR oraz wyboru dokonanego przez radę LGD przekazywane są do podmiotów
ubiegających się o wsparcie (w zakresie poszczególnych operacji) oraz zamieszczane są
na stronie internetowej LGD (lista operacji zgodnych z LSR i lista operacji wybranych,
w tym mieszczących się w limicie środków wskazanym w ogłoszeniu o naborze).
Zgodnie z art. 22 projektowanej ustawy od negatywnej oceny zgodności operacji
z LSR, nieuzyskania przez operację minimalnej liczby punktów, której uzyskanie jest
warunkiem wyboru operacji albo od wyniku wyboru, który powoduje, że operacja nie
mieści się w limicie środków wskazanym w ogłoszeniu o naborze wniosków,
podmiotowi ubiegającemu się o wsparcie na realizację operacji w ramach LSR
przysługuje prawo wniesienia protestu. Zgodnie z art. 22 ust. 2–8 projektowanej ustawy
zastosowanie mają w tym przypadku reguły wynikające z rozdziału 15 (procedura
odwoławcza) ustawy w zakresie polityki spójności, z pewnymi modyfikacjami
dotyczącymi m.in.:
1) terminu wniesienia tego protestu (ust. 2);
2) dodatkowego elementu, który zawierać musi protest (ust. 4 i ust. 8 pkt 2);
3) jednoznacznego wskazania podmiotu, który rozpatruje protest, oraz podmiotu, za
pośrednictwem którego składany jest protest (ust. 5);
4) obowiązku niezwłocznego poinformowania właściwej instytucji (SW) przez LGD
o wpłynięciu protestu (ust. 6);
5) niewstrzymywania (przez protest) przekazywania wniosków o wsparcie do zarządu
województwa (ust. 7);
6) terminu weryfikacji protestu przez LGD (ust. 8 pkt 1);
7) przypadków, gdy zarząd województwa pozostawia protest bez rozpatrzenia, a sąd nie
przekazuje sprawy do ponownego rozpatrzenia (ust. 8 pkt 3).
20
Zgodnie z art. 23 ust. 1 projektowanej ustawy wnioski wybrane zgodnie z art. 21 (wraz
z dokumentacją dotyczącą wyboru), LGD przekazuje do właściwego zarządu
województwa, który przeprowadza weryfikację warunków udzielenia wsparcia, zgodnie
z przepisami dotyczącymi wsparcia z poszczególnych EFSI.
Zgodnie z art. 23 ust. 2 zarząd województwa wzywa LGD do uzupełnienia braków
i złożenia wyjaśnień w zakresie przekazanych wniosków i dokumentacji związanej
z wyborem operacji.
Zgodnie z art. 23 ust. 4 udzielanie wsparcia następuje zgodnie z przepisami
regulującymi zasady wsparcia z udziałem poszczególnych funduszy EFSI (ustawa
w zakresie polityki spójności, równolegle projektowana ustawa PROW 2014–2020 oraz
przyszła ustawa EFMR), oczywiście pod warunkiem, że operacja spełnia warunki
udzielenia tego wsparcia, a więc również jest wybrana zgodnie z art. 17 ust. 1
projektowanej ustawy. Jeśli jednak okaże się, że operacja nie spełnia tych warunków,
zgodnie z art. 23 ust. 3 projektowanej ustawy, zarząd województwa informuje podmiot
ubiegający się o wsparcie (wnioskodawcę) o odmowie tego wsparcia.
Zgodnie z art. 23 ust. 5 projektowanej ustawy wnioskodawcy wzywani są przez zarząd
województwa do usunięcia braków lub poprawienia oczywistych omyłek, jednak
zgodnie z art. 23 ust. 6 nie może to prowadzić do istotnej modyfikacji wniosku
o udzielenie wsparcia, z kolei nieusunięcie przez wnioskodawcę braków skutkuje
pozostawieniem wniosku bez rozpatrzenia.
W art. 23 ust. 7 zawarto regulację, zgodnie z którą po upływie 6 miesięcy od dnia
przekazania wniosków do właściwej instytucji okaże się, że nie ma możliwości
udzielenia wsparcia operacjom wybranym, ale niemieszczącym się w limicie środków
wskazanym w ogłoszeniu o naborze, tj. że w wyniku postępowań w stosunku do
wniosków wybranych i mieszczących się w tym limicie nie zostały uwolnione środki
pozwalające na wsparcie kolejnych na liście wniosków, właściwa instytucja informuje
podmiot ubiegający się o wsparcie o braku dostępnych środków i pozostawieniu
wniosku bez rozpatrzenia.
Projektowana ustawa nie reguluje wspólnych zasad mających zastosowanie do
informowania podmiotu ubiegającego się o wsparcie o jego przyznaniu bądź odmowie
ani środków odwoławczych w tym zakresie, stąd zgodnie z art. 3 ust. 3 projektowanej
równolegle ustawy PROW 2014–2020, zgodnie z projektowanym nowym art. 30a ust. 3
ustawy w zakresie polityki spójności oraz zgodnie z przepisami przyszłej EFMR,
21
zastosowanie będą miały odpowiednie przepisy tych ustaw. W szczególności
możliwość sądowej kontroli rozstrzygnięć zarządu województwa w zakresie udzielania
wsparcia wynikać będzie z rozdziału 15 ustawy w zakresie polityki spójności
(w przypadku EFS i EFRR) oraz art. 35 projektowanej równolegle ustawy PROW
2014–2020.
Projekt ustawy jest zgodny z przepisami Unii Europejskiej.
Projektowana ustawa nie zawiera przepisów technicznych, w związku z tym jej projekt
nie podlega notyfikacji w rozumieniu przepisów rozporządzenia Rady Ministrów z dnia
23 grudnia 2002 r. w sprawie sposobu funkcjonowania krajowego systemu notyfikacji
norm i aktów prawnych (Dz. U. Nr 239, poz. 2039 oraz z 2004 r. Nr 65, poz. 597).
Projekt ustawy został umieszczony w Biuletynie Informacji Publicznej Ministerstwa
Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Ponadto projekt został umieszczony w Biuletynie Informacji
Publicznej Rządowego Centrum Legislacji oraz został zgłoszony do wykazu prac
legislacyjnych Rady Ministrów.
22
Dokumenty związane z tym projektem:
-
3138
› Pobierz plik