Rządowy projekt ustawy budżetowej na rok 2015
projekt ustawy dotyczy określenia rocznego planu dochodów i wydatków oraz przychodów i rozchodów państwa
- Kadencja sejmu: 7
- Nr druku: 2772
- Data wpłynięcia: 2014-09-29
- Uchwalenie: Projekt uchwalony
- tytuł: Ustawa budżetowa na rok 2015
- data uchwalenia: 2015-01-15
- adres publikacyjny: Dz.U. poz. 153
2772-uzasadnienie
Stan środków pieniężnych Funduszu na koniec 2015 r. zaplanowany został w wysokości
122.448 tys. zł.
Fundusz Rekompensacyjny
Utworzony z mocy art. 16 ust. 1 ustawy z dnia 8 lipca 2005 r. o realizacji prawa
do rekompensaty z tytułu pozostawienia nieruchomości poza obecnymi granicami
Rzeczypospolitej Polskiej (Dz.U. Nr 169, poz. 1418 z późn. zm.) państwowy fundusz celowy
– Fundusz Rekompensacyjny przeznaczony jest na finansowanie wypłat świadczeń
pieniężnych z tytułu rekompensat za mienie pozostawione poza obecnymi granicami RP
oraz na obsługę wypłat z tytułu tych świadczeń, realizowanych przez Bank Gospodarstwa
Krajowego.
W 2015 r. planowane są przychody Funduszu w wysokości 835.000 tys. zł.
Na powyższą kwotę składają się:
− środki z Agencji Nieruchomości Rolnych w kwocie 830.700 tys. zł przekazywane
do Ministerstwa Skarbu Państwa w formie zaliczek kwartalnych,
− odsetki od wolnych środków przekazanych w zarządzanie w wysokości 4.300 tys. zł.
Kwota odsetek oszacowana została w oparciu o oprocentowanie wolnych środków
przekazywanych w zarządzanie Ministrowi Finansów.
W roku 2015 planowane są koszty Funduszu w wysokości 623.000 tys. zł. Na powyższą
kwotę składają się:
− wypłaty rekompensat dla osób uprawnionych w kwocie 620.000 tys. zł. Kwota
ta oszacowana została przy założeniu realizacji ok. 5.480 wypłat rekompensat w ciągu
roku oraz przeciętnej wysokości wypłacanej rekompensaty wynoszącej 111 tys. zł.
− wypłata prowizji zmiennej i stałej dla Banku Gospodarstwa Krajowego oraz zapłata
wynagrodzenia za usługę wsparcia technicznego aplikacji Systemu Informatycznego
Rejestrów (SIR) w łącznej kwocie 3.000 tys. zł.
4. Fundusze związane z bezpieczeństwem i obronnością kraju
Do zadań realizowanych przez te fundusze należą: przebudowa i modernizacja
techniczna Sił Zbrojnych, bezpieczeństwo ruchu drogowego oraz bezpieczeństwo pojazdów
i ich właścicieli, modernizacja jednostek organizacyjnych Policji, udzielanie pomocy osobom
pozbawionym wolności, zwalnianym z zakładów karnych i aresztów śledczych, rodzinom
tych osób oraz osobom pokrzywdzonym, resocjalizację osób pozbawionych wolności
jak również modernizację przywięziennych zakładów pracy. Został utworzony nowy Fundusz
celowy pn. Fundusz Zapasów Agencyjnych celem zabezpieczenia ciągłości funkcjonowania
135
rynku paliwowego w Polsce i zapewnienia zaopatrzenia w ropę naftową i produkty naftowe
w sytuacji wystąpienia zakłóceń w ich dostawach na rynku krajowym.
W roku 2015 przychody dla tych funduszy zaplanowano na poziomie 1.354.714 tys. zł,
a koszty realizacji zadań tych funduszy ustalono w wysokości 1.322.865 tys. zł.
Fundusz Zapasów Agencyjnych
Fundusz Zapasów Agencyjnych został utworzony na podstawie art. 28a ustawy z dnia
16 lutego 2007 r. o zapasach ropy naftowej, produktów naftowych i gazu ziemnego oraz
zasadach postępowania w sytuacjach zagrożenia bezpieczeństwa paliwowego państwa
i zakłóceń na rynku naftowym (Dz. U. z 2012 r. poz. 1190, z 2013 r. poz. 984 oraz z 2014 r.
poz. 900).
Przychody Funduszu w 2015 r. zaplanowano w wysokości 1.078.114 tys. zł. Ich źródłem
będą głównie środki pochodzące ze składek opłaty zapasowej wnoszonej przez producentów
wykonujących działalność gospodarczą w zakresie produkcji paliw lub przetwarzania paliw
oraz handlowców wykonujących działalność gospodarczą w zakresie przywozu ropy naftowej
lub paliw. Podstawą obliczenia składki opłaty zapasowej będzie ilość paliw przywiezionych
lub wyprodukowanych w danym miesiącu kalendarzowym. Realizacja zadań w ramach
funduszu nie będzie dofinansowana środkami z budżetu państwa.
Wyjątek stanowi 2015 r., w którym dla zapewnienia finansowania zobowiązań z tytułu
utrzymywania zapasów agencyjnych w okresie pierwszych trzech miesięcy 2015 r.,
stosownie do art. 14 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o zmianie ustawy o zapasach ropy
naftowej, produktów naftowych i gazu ziemnego oraz zasadach postępowania w sytuacjach
zagrożenia bezpieczeństwa paliwowego państwa i zakłóceń na rynku naftowym oraz o
zmianie niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2014, poz. 900), Fundusz otrzyma środki z tytułu
pożyczki z budżetu państwa do wysokości 40 mln zł. Spłata pożyczki zostanie dokonana w
tym samym roku budżetowym.
W 2015 r. koszty Funduszu obejmą realizację następujących zadań:
− zakupy paliw na zapasy agencyjne – 782.841 tys. zł,
− utrzymywanie zapasów agencyjnych – 124.513 tys. zł.
Planowany stan środków pieniężnych Funduszu na koniec 2015 roku wyniesie 80.790 tys. zł.
Fundusz Wsparcia Policji
Fundusz Wsparcia Policji został utworzony na podstawie art. 13 ust. 4c ustawy
z dnia 6 kwietnia 1990 r. o Policji (Dz. U. z 2011 r. Nr 287, poz. 1687 ze zm.).
136
Stan Funduszu na początek roku 2015 wyniesie 39 tys. zł.
Przychody Funduszu w 2015 r. zaplanowano w wysokości 61.413 tys. zł.
Źródłem przychodów Funduszu będą środki finansowe uzyskiwane przez Policję
na podstawie umów i porozumień zawieranych przez dysponentów Funduszu, które
określają przeznaczenie środków przekazywanych jednostkom Policji.
Koszty zaplanowano w wysokości 61.413 tys. zł, z tego:
− koszty własne – 38.503 tys. zł, które będą przeznaczone na rekompensaty
za ponadnormatywny czas służby oraz nagrody za osiągnięcia w służbie dla
funkcjonariuszy służby prewencyjnej, zakup materiałów (w tym paliwa do samochodów
służbowych, materiałów do celów prewencyjnych, akcesoriów komputerowych,
artykułów papierniczych do sprzętu drukarskiego), zakup usług remontowych oraz
pozostałych, telekomunikacyjnych, dostępu do sieci Internet, usług obejmujących
wykonanie ekspertyz, analiz i opinii, a także zakup sprzętu i uzbrojenia;
− koszty inwestycyjne – 22.910 tys. zł, z przeznaczeniem głównie na pokrycie kosztów
dotyczących przede wszystkim współfinansowania budowy i rozbudowy budynków
komend wojewódzkich, powiatowych i komisariatów Policji oraz na zakup samochodów
służbowych, motocykli, sprzętu: informatycznego i łączności, specjalistycznego sprzętu
techniki policyjnej.
Planowany stan funduszu na koniec 2015 r. wyniesie 39 tys. zł (środki pieniężne).
Fundusz Modernizacji Bezpieczeństwa Publicznego
Fundusz Modernizacji Bezpieczeństwa Publicznego został utworzony na podstawie
art. 31 c ustawy z dnia 30 maja 1996 r. o gospodarowaniu niektórymi składnikami mienia
Skarbu Państwa oraz o Agencji Mienia Wojskowego (Dz. U. z 2013 r., poz. 712).
Stan Funduszu na początek 2015 r. wyniesie 9.997 tys. zł (środki pieniężne).
Przychody Funduszu w 2015 r. zaplanowano w wysokości 625 tys. zł.
Źródłem przychodów będą wpłaty dokonywane przez Agencję Mienia Wojskowego,
w wysokości 93% wpływów uzyskanych z gospodarowania mieniem Skarbu Państwa,
przekazanym Agencji przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych, pochodzących głównie
ze sprzedaży nieruchomości zbędnych oraz mienia ruchomego (uzbrojenia i sprzętu)
przekazanych do AMW przez jednostki resortu spraw wewnętrznych.
Koszty zaplanowane w wysokości 10.601 tys. zł przeznaczone będą na realizację zadań
inwestycyjnych oraz modernizację uzbrojenia i wyposażenia jednostek organizacyjnych
resortu spraw wewnętrznych, z tego:
137
− koszty własne – 1.001 tys. zł, które będą przeznaczone przede wszystkim na zakup
materiałów i wyposażenia dla jednostek,
− koszty inwestycyjne – 9.600 tys. zł z przeznaczeniem m.in. na dofinansowanie
następujących zadań: „budowa placówki SG w m. Olsztyn” w Warmińsko-Mazurskim
Oddziale SG, „Zmiana sposobu zasilania w energię elektryczną budynku nr 5 w
Kołobrzegu” Morskim Oddziale SG i „Przebudowa wewnętrznych instalacji strzelnicy
pistoletowej placówki SG Hrubieszów” w Nadbużańskim Oddziale SG.
Planowany stan funduszu na koniec 2015 roku wyniesie 21 tys. zł (środki pieniężne).
Fundusz - Centralna Ewidencja Pojazdów i Kierowców
Fundusz – Centralna Ewidencja Pojazdów i Kierowców został utworzony na podstawie
art. 80d ust. 2 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2012 r.
poz. 1137 ze zm.).
Stan funduszu na początek 2015 roku wyniesie 185.796 tys. zł.
Przychody Funduszu w 2015 r. zaplanowano w wysokości 120.114 tys. zł.
Źródłem przychodów Funduszu będą: wpływy z opłat pobieranych za udostępnienie
danych lub informacji z centralnej ewidencji pojazdów i centralnej ewidencji kierowców
w kwocie 2.560 tys. zł oraz wpływy z opłat ewidencyjnych w kwocie 114.054 tys. zł
(m.in. od umów OC – 92.336 tys. zł, za wpis terminu kolejnego badania technicznego –
12.109 tys. zł, za wydanie dowodu rejestracyjnego – 2.694 tys. zł, pozwolenia czasowego –
2.633 tys. zł, tablic rejestracyjnych – 1.846 tys. zł, nalepki kontrolnej – 1.324 tys. zł, pozostałe,
m.in. wydanie karty pojazdu, prawa jazdy, wymiana prawa jazdy, przedłużenie ważności prawa
jazdy, zwrot zatrzymanego prawa jazdy, przywrócenie uprawnień do kierowania pojazdem,
wydanie zaświadczenia ADR – 1.112 tys. zł).
Koszty zaplanowano w wysokości 144.156 tys. zł z tego:
− koszty własne – 108.726 tys. zł, z przeznaczeniem w szczególności na zakup usług
związanych z utworzeniem, serwisowaniem, eksploatacją i rozwojem Systemu
Informatycznego CEPiK oraz usług związanych z uruchomieniem, eksploatacją
i rozwojem sieci WAN CEPiK, a także usług związanych z udostępnianiem danych w
trybie urzędowym.
− koszty inwestycyjne – 35.430 tys. zł, które zostaną przeznaczone na zakupy
inwestycyjne realizowane na rzecz istniejącego systemu i jego modernizacji.
Planowany stan funduszu na koniec 2015 roku wyniesie 161.754 tys. zł. (środki
pieniężne).
138
Fundusz Aktywizacji Zawodowej Skazanych oraz Rozwoju Przywięziennych Zakładów
Pracy
Fundusz Aktywizacji Zawodowej Skazanych oraz Rozwoju Przywięziennych Zakładów
Pracy działa na podstawie ustawy z dnia 28 sierpnia 1997 r. o zatrudnianiu osób
pozbawionych wolności (Dz. U. Nr 123, poz. 777, z późn. zm.).
Przychodami Funduszu są wpłaty od przywięziennych zakładów pracy z tytułu zwolnień
uzyskanych przez te podmioty na podstawie ww. ustawy oraz wpłaty z tytułu potrąceń
z wynagrodzeń skazanych określonych w art. 125 § 1 ustawy z dnia 6 czerwca 1997 r. –
Kodeks karny wykonawczy.
Środki Funduszu przeznacza się na finansowanie działań w zakresie resocjalizacji osób
pozbawionych wolności, w szczególności na ochronę i tworzenie miejsc pracy dla
skazanych, modernizację przywięziennych zakładów pracy i ich produkcji oraz
organizowanie nauki zawodu i doskonalenia zawodowego dla osób pozbawionych wolności.
Zgodnie z ww. ustawą przedsiębiorcy zatrudniający osadzonych otrzymują ze środków
Funduszu Aktywizacji ryczałt w wysokości 20% wartości wynagrodzeń, przysługujących
zatrudnionym osobom pozbawionym wolności. Ze środków Funduszu mogą być również
przyznawane pożyczki i dotacje podmiotom zatrudniającym osoby pozbawione wolności.
W roku 2015 planowane jest uzyskanie przychodów w kwocie 38.300 tys. zł.
Koszty realizacji zadań zaplanowano w kwocie 42.287 tys. zł.
Fundusz Modernizacji Sił Zbrojnych
Fundusz Modernizacji Sił Zbrojnych utworzony został na podstawie art. 11 ustawy z dnia
25 maja 2001 r. o przebudowie i modernizacji technicznej oraz finansowaniu Sił Zbrojnych
Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. z 2009 r. Nr 67, poz. 570, z późn. zm).
Dysponentem Funduszu jest Minister Obrony Narodowej.
Stan Funduszu na początek roku 2015 zaplanowano w wysokości 153.891 tys. zł.
Przychody Funduszu na 2015 r. zaplanowano w kwocie 56.148 tys. zł.
Źródłami przychodów będą wpłaty z:
− Agencji Mienia Wojskowego (w wysokości co najmniej 93 % uzyskanego dochodu
pomniejszonego o dochód uzyskany z gospodarowania mieniem jednostek
organizacyjnych podległych ministrowi właściwemu do spraw wewnętrznych lub przez
niego nadzorowanych) – 50.902 tys. zł;
− usług świadczonych przez Siły Zbrojne w zakresie udostępniania poligonów wojskom
obcym – 1.500 tys. zł;
139
122.448 tys. zł.
Fundusz Rekompensacyjny
Utworzony z mocy art. 16 ust. 1 ustawy z dnia 8 lipca 2005 r. o realizacji prawa
do rekompensaty z tytułu pozostawienia nieruchomości poza obecnymi granicami
Rzeczypospolitej Polskiej (Dz.U. Nr 169, poz. 1418 z późn. zm.) państwowy fundusz celowy
– Fundusz Rekompensacyjny przeznaczony jest na finansowanie wypłat świadczeń
pieniężnych z tytułu rekompensat za mienie pozostawione poza obecnymi granicami RP
oraz na obsługę wypłat z tytułu tych świadczeń, realizowanych przez Bank Gospodarstwa
Krajowego.
W 2015 r. planowane są przychody Funduszu w wysokości 835.000 tys. zł.
Na powyższą kwotę składają się:
− środki z Agencji Nieruchomości Rolnych w kwocie 830.700 tys. zł przekazywane
do Ministerstwa Skarbu Państwa w formie zaliczek kwartalnych,
− odsetki od wolnych środków przekazanych w zarządzanie w wysokości 4.300 tys. zł.
Kwota odsetek oszacowana została w oparciu o oprocentowanie wolnych środków
przekazywanych w zarządzanie Ministrowi Finansów.
W roku 2015 planowane są koszty Funduszu w wysokości 623.000 tys. zł. Na powyższą
kwotę składają się:
− wypłaty rekompensat dla osób uprawnionych w kwocie 620.000 tys. zł. Kwota
ta oszacowana została przy założeniu realizacji ok. 5.480 wypłat rekompensat w ciągu
roku oraz przeciętnej wysokości wypłacanej rekompensaty wynoszącej 111 tys. zł.
− wypłata prowizji zmiennej i stałej dla Banku Gospodarstwa Krajowego oraz zapłata
wynagrodzenia za usługę wsparcia technicznego aplikacji Systemu Informatycznego
Rejestrów (SIR) w łącznej kwocie 3.000 tys. zł.
4. Fundusze związane z bezpieczeństwem i obronnością kraju
Do zadań realizowanych przez te fundusze należą: przebudowa i modernizacja
techniczna Sił Zbrojnych, bezpieczeństwo ruchu drogowego oraz bezpieczeństwo pojazdów
i ich właścicieli, modernizacja jednostek organizacyjnych Policji, udzielanie pomocy osobom
pozbawionym wolności, zwalnianym z zakładów karnych i aresztów śledczych, rodzinom
tych osób oraz osobom pokrzywdzonym, resocjalizację osób pozbawionych wolności
jak również modernizację przywięziennych zakładów pracy. Został utworzony nowy Fundusz
celowy pn. Fundusz Zapasów Agencyjnych celem zabezpieczenia ciągłości funkcjonowania
135
rynku paliwowego w Polsce i zapewnienia zaopatrzenia w ropę naftową i produkty naftowe
w sytuacji wystąpienia zakłóceń w ich dostawach na rynku krajowym.
W roku 2015 przychody dla tych funduszy zaplanowano na poziomie 1.354.714 tys. zł,
a koszty realizacji zadań tych funduszy ustalono w wysokości 1.322.865 tys. zł.
Fundusz Zapasów Agencyjnych
Fundusz Zapasów Agencyjnych został utworzony na podstawie art. 28a ustawy z dnia
16 lutego 2007 r. o zapasach ropy naftowej, produktów naftowych i gazu ziemnego oraz
zasadach postępowania w sytuacjach zagrożenia bezpieczeństwa paliwowego państwa
i zakłóceń na rynku naftowym (Dz. U. z 2012 r. poz. 1190, z 2013 r. poz. 984 oraz z 2014 r.
poz. 900).
Przychody Funduszu w 2015 r. zaplanowano w wysokości 1.078.114 tys. zł. Ich źródłem
będą głównie środki pochodzące ze składek opłaty zapasowej wnoszonej przez producentów
wykonujących działalność gospodarczą w zakresie produkcji paliw lub przetwarzania paliw
oraz handlowców wykonujących działalność gospodarczą w zakresie przywozu ropy naftowej
lub paliw. Podstawą obliczenia składki opłaty zapasowej będzie ilość paliw przywiezionych
lub wyprodukowanych w danym miesiącu kalendarzowym. Realizacja zadań w ramach
funduszu nie będzie dofinansowana środkami z budżetu państwa.
Wyjątek stanowi 2015 r., w którym dla zapewnienia finansowania zobowiązań z tytułu
utrzymywania zapasów agencyjnych w okresie pierwszych trzech miesięcy 2015 r.,
stosownie do art. 14 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o zmianie ustawy o zapasach ropy
naftowej, produktów naftowych i gazu ziemnego oraz zasadach postępowania w sytuacjach
zagrożenia bezpieczeństwa paliwowego państwa i zakłóceń na rynku naftowym oraz o
zmianie niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2014, poz. 900), Fundusz otrzyma środki z tytułu
pożyczki z budżetu państwa do wysokości 40 mln zł. Spłata pożyczki zostanie dokonana w
tym samym roku budżetowym.
W 2015 r. koszty Funduszu obejmą realizację następujących zadań:
− zakupy paliw na zapasy agencyjne – 782.841 tys. zł,
− utrzymywanie zapasów agencyjnych – 124.513 tys. zł.
Planowany stan środków pieniężnych Funduszu na koniec 2015 roku wyniesie 80.790 tys. zł.
Fundusz Wsparcia Policji
Fundusz Wsparcia Policji został utworzony na podstawie art. 13 ust. 4c ustawy
z dnia 6 kwietnia 1990 r. o Policji (Dz. U. z 2011 r. Nr 287, poz. 1687 ze zm.).
136
Stan Funduszu na początek roku 2015 wyniesie 39 tys. zł.
Przychody Funduszu w 2015 r. zaplanowano w wysokości 61.413 tys. zł.
Źródłem przychodów Funduszu będą środki finansowe uzyskiwane przez Policję
na podstawie umów i porozumień zawieranych przez dysponentów Funduszu, które
określają przeznaczenie środków przekazywanych jednostkom Policji.
Koszty zaplanowano w wysokości 61.413 tys. zł, z tego:
− koszty własne – 38.503 tys. zł, które będą przeznaczone na rekompensaty
za ponadnormatywny czas służby oraz nagrody za osiągnięcia w służbie dla
funkcjonariuszy służby prewencyjnej, zakup materiałów (w tym paliwa do samochodów
służbowych, materiałów do celów prewencyjnych, akcesoriów komputerowych,
artykułów papierniczych do sprzętu drukarskiego), zakup usług remontowych oraz
pozostałych, telekomunikacyjnych, dostępu do sieci Internet, usług obejmujących
wykonanie ekspertyz, analiz i opinii, a także zakup sprzętu i uzbrojenia;
− koszty inwestycyjne – 22.910 tys. zł, z przeznaczeniem głównie na pokrycie kosztów
dotyczących przede wszystkim współfinansowania budowy i rozbudowy budynków
komend wojewódzkich, powiatowych i komisariatów Policji oraz na zakup samochodów
służbowych, motocykli, sprzętu: informatycznego i łączności, specjalistycznego sprzętu
techniki policyjnej.
Planowany stan funduszu na koniec 2015 r. wyniesie 39 tys. zł (środki pieniężne).
Fundusz Modernizacji Bezpieczeństwa Publicznego
Fundusz Modernizacji Bezpieczeństwa Publicznego został utworzony na podstawie
art. 31 c ustawy z dnia 30 maja 1996 r. o gospodarowaniu niektórymi składnikami mienia
Skarbu Państwa oraz o Agencji Mienia Wojskowego (Dz. U. z 2013 r., poz. 712).
Stan Funduszu na początek 2015 r. wyniesie 9.997 tys. zł (środki pieniężne).
Przychody Funduszu w 2015 r. zaplanowano w wysokości 625 tys. zł.
Źródłem przychodów będą wpłaty dokonywane przez Agencję Mienia Wojskowego,
w wysokości 93% wpływów uzyskanych z gospodarowania mieniem Skarbu Państwa,
przekazanym Agencji przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych, pochodzących głównie
ze sprzedaży nieruchomości zbędnych oraz mienia ruchomego (uzbrojenia i sprzętu)
przekazanych do AMW przez jednostki resortu spraw wewnętrznych.
Koszty zaplanowane w wysokości 10.601 tys. zł przeznaczone będą na realizację zadań
inwestycyjnych oraz modernizację uzbrojenia i wyposażenia jednostek organizacyjnych
resortu spraw wewnętrznych, z tego:
137
− koszty własne – 1.001 tys. zł, które będą przeznaczone przede wszystkim na zakup
materiałów i wyposażenia dla jednostek,
− koszty inwestycyjne – 9.600 tys. zł z przeznaczeniem m.in. na dofinansowanie
następujących zadań: „budowa placówki SG w m. Olsztyn” w Warmińsko-Mazurskim
Oddziale SG, „Zmiana sposobu zasilania w energię elektryczną budynku nr 5 w
Kołobrzegu” Morskim Oddziale SG i „Przebudowa wewnętrznych instalacji strzelnicy
pistoletowej placówki SG Hrubieszów” w Nadbużańskim Oddziale SG.
Planowany stan funduszu na koniec 2015 roku wyniesie 21 tys. zł (środki pieniężne).
Fundusz - Centralna Ewidencja Pojazdów i Kierowców
Fundusz – Centralna Ewidencja Pojazdów i Kierowców został utworzony na podstawie
art. 80d ust. 2 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2012 r.
poz. 1137 ze zm.).
Stan funduszu na początek 2015 roku wyniesie 185.796 tys. zł.
Przychody Funduszu w 2015 r. zaplanowano w wysokości 120.114 tys. zł.
Źródłem przychodów Funduszu będą: wpływy z opłat pobieranych za udostępnienie
danych lub informacji z centralnej ewidencji pojazdów i centralnej ewidencji kierowców
w kwocie 2.560 tys. zł oraz wpływy z opłat ewidencyjnych w kwocie 114.054 tys. zł
(m.in. od umów OC – 92.336 tys. zł, za wpis terminu kolejnego badania technicznego –
12.109 tys. zł, za wydanie dowodu rejestracyjnego – 2.694 tys. zł, pozwolenia czasowego –
2.633 tys. zł, tablic rejestracyjnych – 1.846 tys. zł, nalepki kontrolnej – 1.324 tys. zł, pozostałe,
m.in. wydanie karty pojazdu, prawa jazdy, wymiana prawa jazdy, przedłużenie ważności prawa
jazdy, zwrot zatrzymanego prawa jazdy, przywrócenie uprawnień do kierowania pojazdem,
wydanie zaświadczenia ADR – 1.112 tys. zł).
Koszty zaplanowano w wysokości 144.156 tys. zł z tego:
− koszty własne – 108.726 tys. zł, z przeznaczeniem w szczególności na zakup usług
związanych z utworzeniem, serwisowaniem, eksploatacją i rozwojem Systemu
Informatycznego CEPiK oraz usług związanych z uruchomieniem, eksploatacją
i rozwojem sieci WAN CEPiK, a także usług związanych z udostępnianiem danych w
trybie urzędowym.
− koszty inwestycyjne – 35.430 tys. zł, które zostaną przeznaczone na zakupy
inwestycyjne realizowane na rzecz istniejącego systemu i jego modernizacji.
Planowany stan funduszu na koniec 2015 roku wyniesie 161.754 tys. zł. (środki
pieniężne).
138
Fundusz Aktywizacji Zawodowej Skazanych oraz Rozwoju Przywięziennych Zakładów
Pracy
Fundusz Aktywizacji Zawodowej Skazanych oraz Rozwoju Przywięziennych Zakładów
Pracy działa na podstawie ustawy z dnia 28 sierpnia 1997 r. o zatrudnianiu osób
pozbawionych wolności (Dz. U. Nr 123, poz. 777, z późn. zm.).
Przychodami Funduszu są wpłaty od przywięziennych zakładów pracy z tytułu zwolnień
uzyskanych przez te podmioty na podstawie ww. ustawy oraz wpłaty z tytułu potrąceń
z wynagrodzeń skazanych określonych w art. 125 § 1 ustawy z dnia 6 czerwca 1997 r. –
Kodeks karny wykonawczy.
Środki Funduszu przeznacza się na finansowanie działań w zakresie resocjalizacji osób
pozbawionych wolności, w szczególności na ochronę i tworzenie miejsc pracy dla
skazanych, modernizację przywięziennych zakładów pracy i ich produkcji oraz
organizowanie nauki zawodu i doskonalenia zawodowego dla osób pozbawionych wolności.
Zgodnie z ww. ustawą przedsiębiorcy zatrudniający osadzonych otrzymują ze środków
Funduszu Aktywizacji ryczałt w wysokości 20% wartości wynagrodzeń, przysługujących
zatrudnionym osobom pozbawionym wolności. Ze środków Funduszu mogą być również
przyznawane pożyczki i dotacje podmiotom zatrudniającym osoby pozbawione wolności.
W roku 2015 planowane jest uzyskanie przychodów w kwocie 38.300 tys. zł.
Koszty realizacji zadań zaplanowano w kwocie 42.287 tys. zł.
Fundusz Modernizacji Sił Zbrojnych
Fundusz Modernizacji Sił Zbrojnych utworzony został na podstawie art. 11 ustawy z dnia
25 maja 2001 r. o przebudowie i modernizacji technicznej oraz finansowaniu Sił Zbrojnych
Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. z 2009 r. Nr 67, poz. 570, z późn. zm).
Dysponentem Funduszu jest Minister Obrony Narodowej.
Stan Funduszu na początek roku 2015 zaplanowano w wysokości 153.891 tys. zł.
Przychody Funduszu na 2015 r. zaplanowano w kwocie 56.148 tys. zł.
Źródłami przychodów będą wpłaty z:
− Agencji Mienia Wojskowego (w wysokości co najmniej 93 % uzyskanego dochodu
pomniejszonego o dochód uzyskany z gospodarowania mieniem jednostek
organizacyjnych podległych ministrowi właściwemu do spraw wewnętrznych lub przez
niego nadzorowanych) – 50.902 tys. zł;
− usług świadczonych przez Siły Zbrojne w zakresie udostępniania poligonów wojskom
obcym – 1.500 tys. zł;
139
Dokumenty związane z tym projektem:
-
2772-uzasadnienie
› Pobierz plik

-
2772-zalaczniki-do-ustawy
› Pobierz plik

-
2772-trzyletni-plan-limitu-mianowan
› Pobierz plik

-
2772-uklad-zadaniowy
› Pobierz plik

-
2772-strategia
› Pobierz plik

-
2772-ustawa
› Pobierz plik



Projekty ustaw
Elektromobilność dojrzewa. Auta elektryczne kupujemy z rozsądku, nie dla idei