Rządowy projekt ustawy budżetowej na rok 2015
projekt ustawy dotyczy określenia rocznego planu dochodów i wydatków oraz przychodów i rozchodów państwa
- Kadencja sejmu: 7
- Nr druku: 2772
- Data wpłynięcia: 2014-09-29
- Uchwalenie: Projekt uchwalony
- tytuł: Ustawa budżetowa na rok 2015
- data uchwalenia: 2015-01-15
- adres publikacyjny: Dz.U. poz. 153
2772-uklad-zadaniowy
Miernik 1: Liczba decyzji administracyjnych i postanowień Głównego Inspektora Nadzoru Budowlanego
w stosunku do liczby złożonych odwołań, zażaleń i wniosków (w %)
Opis miernika:
Wartości miernika
Miernik odnosi się do sprawności i jakości orzecznictwa
administracyjnego
Głównego
Inspektora
Nadzoru
Bazowa
PW
Planowane
Budowlanego GINB), który pełni funkcję organu wyższego
stopnia
w
rozumieniu
Kodeksu
postępowania
2013 r.
2014 r.
2015 r.
2016 r.
2017 r.
administracyjnego
w
stosunku
do
wojewodów
i wojewódzkich inspektorów nadzoru budowlanego.
103
100
100
100
100
Ryzyka:
Informacje dodatkowe:
Ryzyko niewykonania planowanej wartości miernika
Miernik wykorzystywany jest pomocniczo w analizach
związane
jest
przede
wszystkim
z
ewentualnym
efektywności działania GINB (przy uwzględnieniu jego
wystąpieniem ponadprzeciętnego napływu spraw lub też
składowych oraz poziomu ponoszonych nakładów), a także
ponadprzeciętnej liczby spraw szczególnie złożonych.
skuteczności (przy uwzględnieniu ograniczającego wpływu
Wpływ na wartość miernika może mieć również fluktuacja
czynników niezależnych, tj. np. liczby przypadków,
kadr.
w których wydano więcej niż jedno rozstrzygnięcie).
Miernik 2: Stosunek liczby uchylonych rozstrzygnięć do liczby rozstrzygnięć wydanych w zakresie
administracji budowlanej oraz nadzoru budowlanego (w %)
Opis miernika:
Wartości miernika
Miernik odnosi się do liczby wydanych decyzji, postanowień
kończących sprawę oraz postanowień w toku postępowania,
Bazowa
PW
Planowane
których trwałość pozwala ocenić efektywność i skuteczność
działania organów nadzoru budowlanego oraz administracji
2013 r.
2014 r.
2015 r.
2016 r.
2017 r.
architektoniczno-budowlanej
w
województwach,
w szczególności
w zakresie
jakości
orzecznictwa
5,1
5,4
5,2
5,0
4,9
administracyjnego.
Ryzyka:
W związku z realizacją zadania zidentyfikowano trzy
czynniki ryzyka:
− prawne
(związane
ze
zmianami
przepisów
Informacje dodatkowe:
wpływającymi na konieczność przekazywania spraw do
Niższa liczba uchylonych rozstrzygnięć przekłada się m.in.
ponownego rozpoznania),
na wzrost bezpieczeństwa na budowach i obiektach
− zarządcze (związane z fluktuacją kadr i trudnościami budowlanych, a także mniejszą liczbę produkowanych
w pozyskaniu
wysoko
wyspecjalizowanych
wadliwych wyrobów budowlanych.
pracowników),
− zewnętrzne (np. klęski żywiołowe, katastrofy
budowlane, itp.).
57
Funkcja 8. Kultura fizyczna
Funkcja obejmuje zadania i podzadania mające na celu promocję i upowszechnianie aktywności fizycznej
w społeczeństwie, wspieranie sportu wyczynowego oraz rozwój infrastruktury sportowej. Realizowane
w ramach funkcji przedsięwzięcia przyczyniają się także do poprawy stanu zdrowia społeczeństwa, poziomu
edukacji czy zwiększenia wydajności pracy. Celem funkcji 8. jest zwiększenie aktywności fizycznej
społeczeństwa. Stan realizacji tego celu określony jest przez liczbę osób deklarujących aktywność fizyczną
w danym roku w stosunku do liczby takich osób w roku poprzednim. Prognozowane w WPFP na lata 2015-2017
wartości miernika kształtują się na poziomie 101%. W ramach funkcji 8. wyodrębniono 4 zadania budżetowe.
Zadanie 8.1. Promowanie i wspieranie rozwoju sportu dla wszystkich
Celem zadania jest zwiększenie aktywności fizycznej społeczeństwa – ze środków publicznych
dofinansowywane są przedsięwzięcia z zakresu upowszechniania aktywności fizycznej wśród dzieci
i młodzieży, osób niepełnosprawnych oraz różnych grup społecznych i środowiskowych. W ramach zadania
realizowane są także działania promujące społeczne, edukacyjne, wychowawcze i zdrowotne wartości sportu, jak
również inicjowane i realizowane są kampanie społeczne na rzecz kształtowania świadomości zachowań
i nawyków prozdrowotnych społeczeństwa. Zadanie zawiera się w dziale administracji rządowej Kultura
fizyczna.
Na realizację zadania w 2015 r. zaplanowana została skonsolidowana kwota wydatków państwa w wysokości
0,12 mld zł, a do pomiaru stopnia jego realizacji wykorzystywany będzie następujący miernik:
Odsetek społeczeństwa podejmującego aktywność fizyczną w danym roku, uzyskany w badaniu
ankietowym (w %)
Opis miernika:
Miernik
umożliwia
bezpośrednie
monitorowanie
Wartości miernika
skuteczności oraz efektywności działań finansowanych ze
środków
publicznych,
które
zorientowane
są
na
Bazowa
PW
Planowane
upowszechnianie kultury fizycznej, sukcesywne zwiększanie
poziomu
aktywności
fizycznej
społeczeństwa,
a w konsekwencji kształtowanie świadomości społecznej co
2013 r.
2014 r.
2015 r.
2016 r.
2017 r.
do korzyści wynikających z aktywnego trybu życia, w tym
w szczególności przejawiających się w postaci poprawy
20,5
20,5
21
21
21,5
ogólnej kondycji zdrowotnej.
Ryzyka:
Informacje dodatkowe:
W krótkim okresie o niewielkich odchyleniach wartości
1.
Przewiduje się, iż w perspektywie planowania
miernika mogą decydować zmienne zewnętrzne związane ze
następował będzie powolny, ale stabilny wzrost
specyfiką badań ankietowych (np. zmienne warunki
poziomu aktywności fizycznej społeczeństwa do
atmosferyczne, determinujące subiektywne odpowiedzi
około 21,5% w 2017 r.,
ankietowanych). Ryzyko to ma jednak ograniczony
2.
W ujęciu skonsolidowanym w realizację miernika na
charakter w perspektywie wieloletniej, z uwagi na
poziomie zadania wpisują się również wydatki
zastosowanie jednolitej metodologii prowadzonych badań.
finansowane ze środków dwóch państwowych
Ryzyko związane jest również z uzależnieniem powodzenia
funduszy celowych, których dysponentem jest
realizacji
zadania
od
zaangażowania
podmiotów
Minister Sportu i Turystyki, tj. Funduszu Rozwoju
zewnętrznych (np. jednostek samorządu terytorialnego czy
Kultury Fizycznej i Funduszu Zajęć Sportowych dla
organizacji pozarządowych), które uwarunkowane jest ich
Uczniów.
kondycją finansową.
58
Zadanie 8.2. Wspieranie sportu wyczynowego
Celem polityki państwa realizowanym w ramach zadania jest poprawa poziomu reprezentantów Polski we
Z
współzawodnictwie międzynarodowym w sportach olimpijskich i paraolimpijskich oraz głuchych. Zadanie
a
d
obejmuje wspieranie działalności związków sportowych i innych organizacji funkcjonujących w obszarze sportu
a
n
i
w zakresie sportu wyczynowego, sportu młodzieżowego oraz współzawodnictwa sportowego osób
e p
niepełnosprawnych. Istotnym obszarem działalności Państwa jest także utrzymanie i zarządzanie obiektami
rio
sportowymi. Prowadzone są działania w celu poprawy poziomu sportowego oraz wzmocnienia pozycji Polski
ryt
we współzawodnictwie międzynarodowym w sportach olimpijskich i paraolimpijskich oraz głuchych, co
eto
realizowane jest poprzez kompleksową i całościową opiekę nad zawodnikami kadry narodowej. Zadanie zawiera
w
e
się w dziale administracji rządowej Kultura fizyczna.
Na realizację zadania w 2015 r. zaplanowana została skonsolidowana kwota wydatków państwa w wysokości
0,42 mld zł, a do pomiaru stopnia jego realizacji wykorzystywany będzie następujący miernik:
Liczba zdobytych medali przez członków kadry narodowej w igrzyskach olimpijskich, paraolimpijskich
i głuchych oraz MŚ i ME w danym roku (szt.) w relacji do przyjętych założeń przed wydarzeniem (w %)
Opis miernika:
Wartości miernika
Miernik odnosi się do pozycji Polski w światowych
rankingach medalowych, odzwierciedlając stan polskiego
Bazowa
PW
Planowane
sportu wyczynowego w skali międzynarodowej oraz poziom
przygotowania polskich sportowców. Pomiar odnosi się do
2013 r.
2014 r.
2015 r.
2016 r.
2017 r.
liczby
medali
zdobytych
we
współzawodnictwie
międzynarodowym i pośrednio umożliwia ocenę sprawności
szt.
447
410
420
410
430
i skuteczności systemu szkolenia sportowego w Polsce oraz
monitorowanie jakości przygotowania kadry narodowej do
rywalizacji na arenie międzynarodowej.
%
98
100
100
100
100
Ryzyka:
Na niewykonanie wartości docelowej miernika mogą mieć
Informacje dodatkowe:
wpływ przede wszystkim czynniki losowe, takie jak kontuzje,
1.
W okresie planowania odbywać się będą m.in. Letnie
choroby
czy
nieszczęśliwe
wypadki,
eliminujące
Igrzyska
Olimpijskie
oraz
Letnie
Igrzyska
zawodników z współzawodnictwa, a także indywidualne
Paraolimpijskie w Rio de Janeiro w 2016 r.
decyzje sportowców dotyczące ich kariery zawodowej (np.
2.
W ujęciu skonsolidowanym w realizację miernika na
rezygnacje z uprawiania sportu wyczynowego). Istotnym
poziomie zadania wpisują się również wydatki
czynnikiem, którzy może odbić się na liczebności szans
finansowane ze środków Funduszu Rozwoju Kultury
medalowych jest również reforma współzawodnictwa osób
Fizycznej, którego dysponentem jest Minister Sportu
niepełnosprawnych, w ramach której łączone są klasy
i Turystyki.
medalowe.
Zadanie 8.2. realizowane będzie również przez Centralny Ośrodek Sportu, dla którego działalności przyjęto
mierniki pn.: „Poziom wykorzystania infrastruktury COS w danym roku przez zawodników kadr PZS i innych
organizacji funkcjonujących w obszarze sportu uczestniczących w szkoleniu sportowym w COS w celu
przygotowania się do udziału w startach we współzawodnictwie międzynarodowym w sportach olimpijskich,
paraolimpijskich oraz głuchych (w osobodniach)”. Planowana wartość docelowa miernika na lata 2015-2017
kształtować się będzie na poziomie 444.000 osobodni w każdym roku.
59
Zadanie 8.3. Wspieranie rozwoju infrastruktury sportowej
Głównym celem zadania jest zwiększenie dostępności nowoczesnej infrastruktury sportowej. Realizacji celu
służą inicjatywy wspierające rozwój infrastruktury w sporcie powszechnym i wyczynowym – w szczególności
związane z budową, remontami i przebudowywaniem obiektów infrastruktury sportowej, aby spełniały one
wymogi europejskie i międzynarodowe. Zadanie zawiera się w dziale administracji rządowej Kultura fizyczna.
Na realizację zadania w 2015 r. zaplanowana została skonsolidowana kwota wydatków państwa w wysokości
0,39 mld zł, a do pomiaru stopnia jego realizacji wykorzystywany będzie następujący miernik:
Odsetek zadań inwestycyjnych zrealizowanych przy wsparciu finansowym MSiT w stosunku do stanu
z roku 2013 (w %)
Opis miernika:
Wartości miernika
Miernik umożliwia określenie postępów stopnia rozwoju
infrastruktury sportowej, jak również ogólnej poprawy stanu
Bazowa
PW
Planowane
bazy sportowej w całym kraju, zarówno w obszarze sportu
dla wszystkich, jak i obszarze sportu wyczynowego poprzez
2013 r.
2014 r.
2015 r.
2016 r.
2017 r.
przyrost ilości zadań inwestycyjnych zrealizowanych przy
wsparciu finansowym Ministerstwa Sportu i Turystyki.
100
104
108
113
117
Ryzyka:
Na wykonanie wartości docelowej zadania mogą mieć
Informacje dodatkowe:
wpływ opóźnienia w realizacji zadań inwestycyjnych
W ujęciu skonsolidowanym w realizację miernika na
spowodowane
czynnikami
zewnętrznymi,
tj.
np.
poziomie
zadania
wpisują
się
również
wydatki
niekorzystnymi
warunkami pogodowymi, problemami
finansowane ze środków Funduszu Rozwoju Kultury
z właściwym przeprowadzeniem procesu inwestycyjnego
Fizycznej, którego dysponentem jest Minister Sportu
oraz nierzetelnym wykonawstwem robót inwestycyjnych,
i Turystyki..
jak
również
mniejsze
zainteresowanie
podmiotów
inwestycjami w infrastrukturę sportową.
Zadanie 8.3. realizowane będzie również przez Centralny Ośrodek Sportu, dla którego działalności przyjęto
miernik pn.: „Liczba zadań inwestycyjnych zrealizowanych przy wsparciu finansowym MSiT w stosunku do
liczby zadań zrealizowanych do roku 2013 (w %)”. Planowana wartość docelowa miernika kształtować się
będzie na poziomie 170% w 2015 r., 185% w 2016 r. oraz 197% w 2017 r.
Zadanie 8.4. Kreowanie polityki państwa w zakresie kultury fizycznej
Zasadniczy cel zadania stanowi wdrożenie zadań na dany rok w ramach polityki państwa w zakresie
kultury fizycznej wynikającej z dokumentów strategicznych resortu na lata 2012-2020. Kreowanie polityki
państwa w zakresie kultury fizycznej obejmuje m.in. działania z zakresu bezpieczeństwa imprez sportowych
oraz zwalczania niedozwolonego dopingu i innych negatywnych zjawisk w sporcie. W ramach zadania
prowadzona jest obsługa i rozbudowa Systemu Informacji Sportowej, tworzone są warunki dla współpracy
w obszarze kultury fizycznej w kraju i zagranicą, a także prowadzone jest kształcenie i doskonalenie kadr
kultury fizycznej. Zadanie zawiera się w dziale administracji rządowej Kultura fizyczna.
Na realizację zadania w 2015 r. zaplanowana została skonsolidowana kwota wydatków państwa w wysokości
0,06 mld zł, a do pomiaru stopnia jego realizacji wykorzystywany będzie następujący miernik:
60
Wskaźnik zwalczania negatywnych zjawisk w sporcie (w %)
Opis miernika:
Wartości miernika
Miernik odzwierciedla skuteczność realizacji zadań Ministra
Sportu i Turystki w jednym z kluczowych obszarów
Bazowa
PW
Planowane
interwencji strategicznej w dziedzinie sportu, jakim jest
ograniczanie zjawisk negatywnych w sporcie oraz promocja
2013 r.
2014 r.
2015 r.
2016 r.
2017 r.
takich priorytetowych wartości jak: fair play, tolerancja,
szacunek dla przeciwnika i umiejętność współdziałania
16
17
19
22
24
w zespole.
Informacje dodatkowe:
Wartość miernika jest średnią arytmetyczną (wyrażoną w procentach) trzech składników: stosunku liczby zawodników
z tzw. rejestrowanej grupy zawodników, od których pobrano próbkę antydopingową przez Komisję do Zwalczania
Dopingu w Sporcie przynajmniej trzykrotnie w ciągu roku do liczby zawodników z tzw. rejestrowanej grupy zawodników
ogółem; stosunku liczby ośrodków projektu „Kibice razem” funkcjonujących przy klubach piłkarskich dwóch
najwyższych klas rozgrywkowych w Polsce do liczby klubów piłkarskich w dwóch najwyższych klasach rozgrywkowych
w Polsce ogółem; stosunku liczby polskich związków sportowych objętych programami profilaktyczno-edukacyjnymi
w zakresie zwalczania korupcji w sporcie do liczby polskich związków sportowych ogółem. Każdemu z 3 składników
została przypisana taka sama waga.
61
w stosunku do liczby złożonych odwołań, zażaleń i wniosków (w %)
Opis miernika:
Wartości miernika
Miernik odnosi się do sprawności i jakości orzecznictwa
administracyjnego
Głównego
Inspektora
Nadzoru
Bazowa
PW
Planowane
Budowlanego GINB), który pełni funkcję organu wyższego
stopnia
w
rozumieniu
Kodeksu
postępowania
2013 r.
2014 r.
2015 r.
2016 r.
2017 r.
administracyjnego
w
stosunku
do
wojewodów
i wojewódzkich inspektorów nadzoru budowlanego.
103
100
100
100
100
Ryzyka:
Informacje dodatkowe:
Ryzyko niewykonania planowanej wartości miernika
Miernik wykorzystywany jest pomocniczo w analizach
związane
jest
przede
wszystkim
z
ewentualnym
efektywności działania GINB (przy uwzględnieniu jego
wystąpieniem ponadprzeciętnego napływu spraw lub też
składowych oraz poziomu ponoszonych nakładów), a także
ponadprzeciętnej liczby spraw szczególnie złożonych.
skuteczności (przy uwzględnieniu ograniczającego wpływu
Wpływ na wartość miernika może mieć również fluktuacja
czynników niezależnych, tj. np. liczby przypadków,
kadr.
w których wydano więcej niż jedno rozstrzygnięcie).
Miernik 2: Stosunek liczby uchylonych rozstrzygnięć do liczby rozstrzygnięć wydanych w zakresie
administracji budowlanej oraz nadzoru budowlanego (w %)
Opis miernika:
Wartości miernika
Miernik odnosi się do liczby wydanych decyzji, postanowień
kończących sprawę oraz postanowień w toku postępowania,
Bazowa
PW
Planowane
których trwałość pozwala ocenić efektywność i skuteczność
działania organów nadzoru budowlanego oraz administracji
2013 r.
2014 r.
2015 r.
2016 r.
2017 r.
architektoniczno-budowlanej
w
województwach,
w szczególności
w zakresie
jakości
orzecznictwa
5,1
5,4
5,2
5,0
4,9
administracyjnego.
Ryzyka:
W związku z realizacją zadania zidentyfikowano trzy
czynniki ryzyka:
− prawne
(związane
ze
zmianami
przepisów
Informacje dodatkowe:
wpływającymi na konieczność przekazywania spraw do
Niższa liczba uchylonych rozstrzygnięć przekłada się m.in.
ponownego rozpoznania),
na wzrost bezpieczeństwa na budowach i obiektach
− zarządcze (związane z fluktuacją kadr i trudnościami budowlanych, a także mniejszą liczbę produkowanych
w pozyskaniu
wysoko
wyspecjalizowanych
wadliwych wyrobów budowlanych.
pracowników),
− zewnętrzne (np. klęski żywiołowe, katastrofy
budowlane, itp.).
57
Funkcja 8. Kultura fizyczna
Funkcja obejmuje zadania i podzadania mające na celu promocję i upowszechnianie aktywności fizycznej
w społeczeństwie, wspieranie sportu wyczynowego oraz rozwój infrastruktury sportowej. Realizowane
w ramach funkcji przedsięwzięcia przyczyniają się także do poprawy stanu zdrowia społeczeństwa, poziomu
edukacji czy zwiększenia wydajności pracy. Celem funkcji 8. jest zwiększenie aktywności fizycznej
społeczeństwa. Stan realizacji tego celu określony jest przez liczbę osób deklarujących aktywność fizyczną
w danym roku w stosunku do liczby takich osób w roku poprzednim. Prognozowane w WPFP na lata 2015-2017
wartości miernika kształtują się na poziomie 101%. W ramach funkcji 8. wyodrębniono 4 zadania budżetowe.
Zadanie 8.1. Promowanie i wspieranie rozwoju sportu dla wszystkich
Celem zadania jest zwiększenie aktywności fizycznej społeczeństwa – ze środków publicznych
dofinansowywane są przedsięwzięcia z zakresu upowszechniania aktywności fizycznej wśród dzieci
i młodzieży, osób niepełnosprawnych oraz różnych grup społecznych i środowiskowych. W ramach zadania
realizowane są także działania promujące społeczne, edukacyjne, wychowawcze i zdrowotne wartości sportu, jak
również inicjowane i realizowane są kampanie społeczne na rzecz kształtowania świadomości zachowań
i nawyków prozdrowotnych społeczeństwa. Zadanie zawiera się w dziale administracji rządowej Kultura
fizyczna.
Na realizację zadania w 2015 r. zaplanowana została skonsolidowana kwota wydatków państwa w wysokości
0,12 mld zł, a do pomiaru stopnia jego realizacji wykorzystywany będzie następujący miernik:
Odsetek społeczeństwa podejmującego aktywność fizyczną w danym roku, uzyskany w badaniu
ankietowym (w %)
Opis miernika:
Miernik
umożliwia
bezpośrednie
monitorowanie
Wartości miernika
skuteczności oraz efektywności działań finansowanych ze
środków
publicznych,
które
zorientowane
są
na
Bazowa
PW
Planowane
upowszechnianie kultury fizycznej, sukcesywne zwiększanie
poziomu
aktywności
fizycznej
społeczeństwa,
a w konsekwencji kształtowanie świadomości społecznej co
2013 r.
2014 r.
2015 r.
2016 r.
2017 r.
do korzyści wynikających z aktywnego trybu życia, w tym
w szczególności przejawiających się w postaci poprawy
20,5
20,5
21
21
21,5
ogólnej kondycji zdrowotnej.
Ryzyka:
Informacje dodatkowe:
W krótkim okresie o niewielkich odchyleniach wartości
1.
Przewiduje się, iż w perspektywie planowania
miernika mogą decydować zmienne zewnętrzne związane ze
następował będzie powolny, ale stabilny wzrost
specyfiką badań ankietowych (np. zmienne warunki
poziomu aktywności fizycznej społeczeństwa do
atmosferyczne, determinujące subiektywne odpowiedzi
około 21,5% w 2017 r.,
ankietowanych). Ryzyko to ma jednak ograniczony
2.
W ujęciu skonsolidowanym w realizację miernika na
charakter w perspektywie wieloletniej, z uwagi na
poziomie zadania wpisują się również wydatki
zastosowanie jednolitej metodologii prowadzonych badań.
finansowane ze środków dwóch państwowych
Ryzyko związane jest również z uzależnieniem powodzenia
funduszy celowych, których dysponentem jest
realizacji
zadania
od
zaangażowania
podmiotów
Minister Sportu i Turystyki, tj. Funduszu Rozwoju
zewnętrznych (np. jednostek samorządu terytorialnego czy
Kultury Fizycznej i Funduszu Zajęć Sportowych dla
organizacji pozarządowych), które uwarunkowane jest ich
Uczniów.
kondycją finansową.
58
Zadanie 8.2. Wspieranie sportu wyczynowego
Celem polityki państwa realizowanym w ramach zadania jest poprawa poziomu reprezentantów Polski we
Z
współzawodnictwie międzynarodowym w sportach olimpijskich i paraolimpijskich oraz głuchych. Zadanie
a
d
obejmuje wspieranie działalności związków sportowych i innych organizacji funkcjonujących w obszarze sportu
a
n
i
w zakresie sportu wyczynowego, sportu młodzieżowego oraz współzawodnictwa sportowego osób
e p
niepełnosprawnych. Istotnym obszarem działalności Państwa jest także utrzymanie i zarządzanie obiektami
rio
sportowymi. Prowadzone są działania w celu poprawy poziomu sportowego oraz wzmocnienia pozycji Polski
ryt
we współzawodnictwie międzynarodowym w sportach olimpijskich i paraolimpijskich oraz głuchych, co
eto
realizowane jest poprzez kompleksową i całościową opiekę nad zawodnikami kadry narodowej. Zadanie zawiera
w
e
się w dziale administracji rządowej Kultura fizyczna.
Na realizację zadania w 2015 r. zaplanowana została skonsolidowana kwota wydatków państwa w wysokości
0,42 mld zł, a do pomiaru stopnia jego realizacji wykorzystywany będzie następujący miernik:
Liczba zdobytych medali przez członków kadry narodowej w igrzyskach olimpijskich, paraolimpijskich
i głuchych oraz MŚ i ME w danym roku (szt.) w relacji do przyjętych założeń przed wydarzeniem (w %)
Opis miernika:
Wartości miernika
Miernik odnosi się do pozycji Polski w światowych
rankingach medalowych, odzwierciedlając stan polskiego
Bazowa
PW
Planowane
sportu wyczynowego w skali międzynarodowej oraz poziom
przygotowania polskich sportowców. Pomiar odnosi się do
2013 r.
2014 r.
2015 r.
2016 r.
2017 r.
liczby
medali
zdobytych
we
współzawodnictwie
międzynarodowym i pośrednio umożliwia ocenę sprawności
szt.
447
410
420
410
430
i skuteczności systemu szkolenia sportowego w Polsce oraz
monitorowanie jakości przygotowania kadry narodowej do
rywalizacji na arenie międzynarodowej.
%
98
100
100
100
100
Ryzyka:
Na niewykonanie wartości docelowej miernika mogą mieć
Informacje dodatkowe:
wpływ przede wszystkim czynniki losowe, takie jak kontuzje,
1.
W okresie planowania odbywać się będą m.in. Letnie
choroby
czy
nieszczęśliwe
wypadki,
eliminujące
Igrzyska
Olimpijskie
oraz
Letnie
Igrzyska
zawodników z współzawodnictwa, a także indywidualne
Paraolimpijskie w Rio de Janeiro w 2016 r.
decyzje sportowców dotyczące ich kariery zawodowej (np.
2.
W ujęciu skonsolidowanym w realizację miernika na
rezygnacje z uprawiania sportu wyczynowego). Istotnym
poziomie zadania wpisują się również wydatki
czynnikiem, którzy może odbić się na liczebności szans
finansowane ze środków Funduszu Rozwoju Kultury
medalowych jest również reforma współzawodnictwa osób
Fizycznej, którego dysponentem jest Minister Sportu
niepełnosprawnych, w ramach której łączone są klasy
i Turystyki.
medalowe.
Zadanie 8.2. realizowane będzie również przez Centralny Ośrodek Sportu, dla którego działalności przyjęto
mierniki pn.: „Poziom wykorzystania infrastruktury COS w danym roku przez zawodników kadr PZS i innych
organizacji funkcjonujących w obszarze sportu uczestniczących w szkoleniu sportowym w COS w celu
przygotowania się do udziału w startach we współzawodnictwie międzynarodowym w sportach olimpijskich,
paraolimpijskich oraz głuchych (w osobodniach)”. Planowana wartość docelowa miernika na lata 2015-2017
kształtować się będzie na poziomie 444.000 osobodni w każdym roku.
59
Zadanie 8.3. Wspieranie rozwoju infrastruktury sportowej
Głównym celem zadania jest zwiększenie dostępności nowoczesnej infrastruktury sportowej. Realizacji celu
służą inicjatywy wspierające rozwój infrastruktury w sporcie powszechnym i wyczynowym – w szczególności
związane z budową, remontami i przebudowywaniem obiektów infrastruktury sportowej, aby spełniały one
wymogi europejskie i międzynarodowe. Zadanie zawiera się w dziale administracji rządowej Kultura fizyczna.
Na realizację zadania w 2015 r. zaplanowana została skonsolidowana kwota wydatków państwa w wysokości
0,39 mld zł, a do pomiaru stopnia jego realizacji wykorzystywany będzie następujący miernik:
Odsetek zadań inwestycyjnych zrealizowanych przy wsparciu finansowym MSiT w stosunku do stanu
z roku 2013 (w %)
Opis miernika:
Wartości miernika
Miernik umożliwia określenie postępów stopnia rozwoju
infrastruktury sportowej, jak również ogólnej poprawy stanu
Bazowa
PW
Planowane
bazy sportowej w całym kraju, zarówno w obszarze sportu
dla wszystkich, jak i obszarze sportu wyczynowego poprzez
2013 r.
2014 r.
2015 r.
2016 r.
2017 r.
przyrost ilości zadań inwestycyjnych zrealizowanych przy
wsparciu finansowym Ministerstwa Sportu i Turystyki.
100
104
108
113
117
Ryzyka:
Na wykonanie wartości docelowej zadania mogą mieć
Informacje dodatkowe:
wpływ opóźnienia w realizacji zadań inwestycyjnych
W ujęciu skonsolidowanym w realizację miernika na
spowodowane
czynnikami
zewnętrznymi,
tj.
np.
poziomie
zadania
wpisują
się
również
wydatki
niekorzystnymi
warunkami pogodowymi, problemami
finansowane ze środków Funduszu Rozwoju Kultury
z właściwym przeprowadzeniem procesu inwestycyjnego
Fizycznej, którego dysponentem jest Minister Sportu
oraz nierzetelnym wykonawstwem robót inwestycyjnych,
i Turystyki..
jak
również
mniejsze
zainteresowanie
podmiotów
inwestycjami w infrastrukturę sportową.
Zadanie 8.3. realizowane będzie również przez Centralny Ośrodek Sportu, dla którego działalności przyjęto
miernik pn.: „Liczba zadań inwestycyjnych zrealizowanych przy wsparciu finansowym MSiT w stosunku do
liczby zadań zrealizowanych do roku 2013 (w %)”. Planowana wartość docelowa miernika kształtować się
będzie na poziomie 170% w 2015 r., 185% w 2016 r. oraz 197% w 2017 r.
Zadanie 8.4. Kreowanie polityki państwa w zakresie kultury fizycznej
Zasadniczy cel zadania stanowi wdrożenie zadań na dany rok w ramach polityki państwa w zakresie
kultury fizycznej wynikającej z dokumentów strategicznych resortu na lata 2012-2020. Kreowanie polityki
państwa w zakresie kultury fizycznej obejmuje m.in. działania z zakresu bezpieczeństwa imprez sportowych
oraz zwalczania niedozwolonego dopingu i innych negatywnych zjawisk w sporcie. W ramach zadania
prowadzona jest obsługa i rozbudowa Systemu Informacji Sportowej, tworzone są warunki dla współpracy
w obszarze kultury fizycznej w kraju i zagranicą, a także prowadzone jest kształcenie i doskonalenie kadr
kultury fizycznej. Zadanie zawiera się w dziale administracji rządowej Kultura fizyczna.
Na realizację zadania w 2015 r. zaplanowana została skonsolidowana kwota wydatków państwa w wysokości
0,06 mld zł, a do pomiaru stopnia jego realizacji wykorzystywany będzie następujący miernik:
60
Wskaźnik zwalczania negatywnych zjawisk w sporcie (w %)
Opis miernika:
Wartości miernika
Miernik odzwierciedla skuteczność realizacji zadań Ministra
Sportu i Turystki w jednym z kluczowych obszarów
Bazowa
PW
Planowane
interwencji strategicznej w dziedzinie sportu, jakim jest
ograniczanie zjawisk negatywnych w sporcie oraz promocja
2013 r.
2014 r.
2015 r.
2016 r.
2017 r.
takich priorytetowych wartości jak: fair play, tolerancja,
szacunek dla przeciwnika i umiejętność współdziałania
16
17
19
22
24
w zespole.
Informacje dodatkowe:
Wartość miernika jest średnią arytmetyczną (wyrażoną w procentach) trzech składników: stosunku liczby zawodników
z tzw. rejestrowanej grupy zawodników, od których pobrano próbkę antydopingową przez Komisję do Zwalczania
Dopingu w Sporcie przynajmniej trzykrotnie w ciągu roku do liczby zawodników z tzw. rejestrowanej grupy zawodników
ogółem; stosunku liczby ośrodków projektu „Kibice razem” funkcjonujących przy klubach piłkarskich dwóch
najwyższych klas rozgrywkowych w Polsce do liczby klubów piłkarskich w dwóch najwyższych klasach rozgrywkowych
w Polsce ogółem; stosunku liczby polskich związków sportowych objętych programami profilaktyczno-edukacyjnymi
w zakresie zwalczania korupcji w sporcie do liczby polskich związków sportowych ogółem. Każdemu z 3 składników
została przypisana taka sama waga.
61
Dokumenty związane z tym projektem:
-
2772-uzasadnienie
› Pobierz plik
-
2772-zalaczniki-do-ustawy
› Pobierz plik
-
2772-trzyletni-plan-limitu-mianowan
› Pobierz plik
-
2772-uklad-zadaniowy
› Pobierz plik
-
2772-strategia
› Pobierz plik
-
2772-ustawa
› Pobierz plik