Rządowy projekt ustawy o zmianie ustaw regulujących warunki dostępu do wykonywania niektórych zawodów
projekt dotyczy kontynuacji deregulacji lub dereglamentacji 101 zawodów ale także ochrony prawnej rzeczy ruchomych o wartości historycznej, artystycznej lub naukowej wypożyczonych z zagranicy na wystawę czasową organizowaną na terytorium RP (tzw. immunitet muzealny)
- Kadencja sejmu: 7
- Nr druku: 2331
- Data wpłynięcia: 2014-04-15
- Uchwalenie: Projekt uchwalony
- tytuł: Ustawa o zmianie ustaw regulujących warunki dostępu do wykonywania niektórych zawodów
- data uchwalenia: 2015-08-05
- adres publikacyjny: Dz.U. poz. 1505
2331-cz-II
OCENA SKUTKÓW REGULACJI (OSR)
1. Podmioty, na które oddziałują projektowane regulacje
1) Prezes Państwowej Agencji Atomistyki – organ nadający uprawnienia do pracy na
stanowiskach mających istotne znaczenie dla zapewnienia bezpieczeństwa jądrowego
i ochrony radiologicznej oraz dla osób, ubiegających się o nadanie uprawnień
inspektora ochrony radiologicznej;
2) Państwowa Agencja Atomistyki – urząd administracji centralnej organizujący
egzaminy, pobierający opłaty egzaminacyjne i finansujący postępowanie
egzaminacyjne;
3) osoby, ubiegające się o nadanie uprawnieńś
4) jednostki organizacyjne, w których zostały stanowiska mające istotne znaczenie dla
zapewnienia bezpieczeństwa jądrowego i ochrony radiologicznej o różnych
specjalnościach, a także jednostki organizacyjne wykonujące działalność związaną
z narażeniem, wymagającą zezwolenia (zgodnie z art. 7 ust. 3 ustawy – Prawo
atomowe wewnętrzny nadzór nad przestrzeganiem wymagań bezpieczeństwa
jądrowego i ochrony radiologicznej w takich jednostkach sprawuje osoba, która
posiada uprawnienia inspektora ochrony radiologicznej).
2. Konsultacje
Projekt rozporządzenia w ramach konsultacji społecznych zostanie skierowany do
następujących podmiotówŚ
1) Polskie Towarzystwo Nukleoniczne, ul. Dorodna 16, 03-195 Warszawa,
2) Stowarzyszenie Inspektorów Ochrony Radiologicznej, ul. Garbary 15, Poznań,
3) Stowarzyszenie Elektryków Polskich – Komitet Energetyki Jądrowej SEP,
ul. więtokrzyska 14, 00 – 050 Warszawa,
4) Centralne
Laboratorium
Ochrony
Radiologicznej,
ul
Konwaliowa
7,
01-194 Warszawa,
5) Zakład Unieszkodliwiania Odpadów Promieniotwórczych, 05-400 Otwock- wierk,
6) Narodowe Centrum Badań Jądrowych, ul. Andrzeja Sołtana 7, 05-400 Otwock-
wierk,
7) Instytut Żizyki Jądrowej – PAN, ul. Radzikowskiego 152, 31-342 Kraków,
8) PGE EJ1 Sp. z o.o., ul. Mysia 2, 00-496 Warszawa,
– 31 –
9) PGE Energia Jądrowa S.A., ul. Mysia 2, 00-496 Warszawa,
10) PGE Polska Grupa Energetyczna S.A., ul. Mysia 2, 00-496 Warszawa,
11) Stowarzyszenie Ekologów na Rzecz Energii Nuklearnej – SEREN Polska
ul. więtokrzyska 14, 00 – 050 Warszawa,
12) Instytut Na Rzecz Ekorozwoju, ul. Nabielaka 15 lok. 1, 00 – 743 Warszawa,
13) Polski Klub Ekologiczny, ul. Sławkowska 26A, 31 – 014 Kraków,
14) Centrum
Europejskie Zrównoważonego Rozwoju, ul. Kołłątaja, 21
50-006 Wrocław,
15) Fundacja Greenpeace Polska, ul. Lirowa 13, 02-387 Warszawa,
16) Fundacja
Wspierania
Inicjatyw
Ekologicznych,
ul.
Czysta
17/4,
31-121 Kraków,
17) Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych, ul. Klonowa 6, 00-591 Warszawa,
18) Konfederacja Pracodawców Polskich, ul. Brukselska 7, 03-973 Warszawa,
19) Komisja Krajowa NSZZ „Solidarność”, ul. Wały Piastowskie 24, 80-855 Gdańsk,
20) Ogólnopolskie Porozumienie Związków Zawodowych, ul. Kopernika 36/40,
00-924 Warszawa,
21) Business Center Club, ul. Plac elaznej Bramy 10, 00-136 Warszawa,
22) Związek Rzemiosła Polskiego, skr. poczt. 54, 00-952 Warszawa
23) Żorum Związków Zawodowych, Plac Teatralny 4, 85-069 Bydgoszcz,
24) Rada Krajowa Żederacji Konsumentów, Al. Jerozolimskie 47 lok. 8,
00-697 Warszawa,
25) Żorum Odbiorców Energii Elektrycznej i Gazu, ul. Poleczki 21, 02-822 Warszawa.
3. Wpływ regulacji na sektor finansów publicznych, w tym budżet państwa i budżety
jednostek samorządu terytorialnego
Rozporządzenie nie będzie miało wpływu na sektor finansów publicznych, gdyż nie
wprowadza nowych regulacji powodujących zmianę wysokości dotychczasowych
przychodów i wydatków budżetowych.
3. Wpływ regulacji na rynek pracy
Rozporządzenie nie będzie miało wpływu na rynek pracy w stosunku do dotychczasowego
stanu.
– 32 –
4. Wpływ regulacji na konkurencyjność gospodarki i przedsiębiorców, w tym na
funkcjonowanie przedsiębiorstw
Przyjęcie rozporządzenia będzie miało korzystny wpływ na konkurencyjność gospodarki
w tym funkcjonowanie przedsiębiorstw. Zostaną utrzymane podstawy prawne do nadawania
uprawnień do zajmowania stanowisk i pełnienia funkcji mających bezpośredni wpływ na
wykonywanie działalności, w tym działalności gospodarczej, z wykorzystaniem
promieniowania jonizującego w sposób bezpieczny dla ludzi.
5. Wpływ regulacji na sytuację i rozwój regionów
Regulacje zaproponowane w projekcie rozporządzenia nie będą miały wpływu na sytuację
i rozwój regionów.
6. Wskazanie źródeł finansowania
Koszty działania komisji egzaminacyjnej i organizacji egzaminów zostaną pokryte z budżetu
państwa – część 68 – Państwowa Agencja Atomistyki.
7. Korzyści społeczne
Wejście w życie rozporządzenia przyczyni się do lepszego merytorycznego przygotowania
specjalistów pełniących funkcje inspektorów ochrony radiologicznej i zatrudnionych na
stanowiskach mających istotne znaczenie dla zapewnienia bezpieczeństwa jądrowego
i ochrony radiologicznej o określonych specjalnościach co, z uwagi na zakres zadań
wykonywanych przez te osoby, ma pozytywne znaczenie społeczne w postaci zwiększenia
poziomu bezpieczeństwa jądrowego i ochrony radiologicznej.
9. Wpływ rozporządzenia na środowisko
Wejście w życie rozporządzenia stworzy podstawy prawne do nadawania uprawnień do
zajmowania stanowisk i pełnienia funkcji mających bezpośredni wpływ na wykonywanie
działalności, w tym działalności gospodarczej, z wykorzystaniem promieniowania
jonizującego w sposób bezpieczny dla środowiska.
21/03/KC
Projekt
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA ROLNICTWA I ROZWOJU WSI1)
z dnia
w sprawie wzorów, kolorów oraz sposobu przydziału i zwracania munduru
pracowników Inspekcji Jakości Handlowej Artykułów Rolno-
-Spożywczych, dokonujących kontroli granicznej artykułów rolno-spożywczych na
granicy państwa
Na podstawie art. 20 ust. 8 ustawy z dnia 21 grudnia 2000 r. o jakości handlowej
artykułów rolno-spożywczych (Dz. U. z 2005 r. Nr 187, poz. 1577, z późn. zm.2)) zarządza
się, co następujeŚ
§ 1. 1. Mundur pracowników Inspekcji Jakości Handlowej Artykułów Rolno-
Spożywczych składa się zŚ
1) zimowej marynarki z gabardyny w kolorze grafitowym;
2) zimowych spodni lub spódnicy z gabardyny w kolorze grafitowymś
3) letniej marynarki z tropiku w kolorze grafitowym;
4) letnich spodni lub spódnicy z tropiku w kolorze grafitowymś
5) koszuli z długim rękawem w kolorze błękitnymś
6) koszuli z krótkim rękawem w kolorze błękitnymś
7) swetra w kolorze grafitowym;
8) wiatrówki zimowej z gabardyny w kolorze grafitowym;
9) wiatrówki letniej z tropiku w kolorze grafitowymś
10) zimowej kurtki z nieprzemakalnego materiału z podpinką w kolorze grafitowymś
11) zimowej czapki z tkaniny wełnianej w kolorze grafitowymś
1) Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi kieruje działem administracji rządowej – rynki rolne, na podstawie § 1
ust. 2 pkt 3 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 listopada 2011 r. w sprawie szczegółowego
zakresu działania Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi (Dz. U. Nr 248, poz. 1486).
2) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2006 r. Nr 170, poz. 1217,
Nr 171, poz. 1225 i Nr 208, poz. 1541, z 2007 r. Nr 176, poz. 1238, z 2008 r. Nr 214, poz. 1346 i Nr 227,
poz. 1505, z 2009 r. Nr 18, poz. 97 i Nr 31, poz. 206, z 2011 r. Nr 106, poz. 622 i Nr 120, poz. 690, oraz
z 2014 r. poz. …
– 2 –
12) beretu z tkaniny wełnianej w kolorze grafitowym – dla mężczyznś
13) furażerki z gabardyny w kolorze grafitowym – dla kobiet;
14) letnich skarpet w kolorze czarnym – dla mężczyznś
15) letnich rajstop w kolorze beżowym – dla kobiet;
16) zimowych skarpet w kolorze czarnym – dla mężczyznś
17) zimowych rajstop w kolorze beżowym – dla kobiet;
18) zimowych rękawiczek skórzanych ocieplanych w kolorze czarnymś
19) szalika w kolorze grafitowym;
20) krawata w kolorze grafitowym;
21) paska skórzanego do spodni (spódnicy) w kolorze czarnymś
22) zimowych trzewików skórzanych ocieplanych w kolorze czarnym – dla mężczyznś
23) zimowych kozaków skórzanych ocieplanych w kolorze czarnym – dla kobiet;
24) letnich pantofli skórzanych w kolorze czarnym;
25) odznaki Inspekcji Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych.
2. Mundur jest przydzielany przez wojewódzkiego inspektora jakości handlowej
artykułów rolno-spożywczych pracownikom Inspekcji Jakości Handlowej Artykułów Rolno-
Spożywczych przeprowadzającym kontrole graniczne artykułów rolno-spożywczych na
granicy państwa raz na dwa lata, z zastrzeżeniem ust. 3 i 4.
3. Składniki munduru, o których mowa w ust. 1 pkt 5 i 6 przyznaje się w ilości dwóch
sztuk te, o których mowa w ust. 1 pkt 14–17 przyznaje się w ilości pięciu par. zaś te o których
mowa w ust. 1 pkt 25 przyznaje się w ilości pięciu sztuk. Podlegają one wymianie na bieżąco
w miarę ich zużycia.
4. Oprócz przypadku, o którym mowa w ust. 2, mundur albo jego składniki podlegają
wymianie w przypadku zniszczenia albo uszkodzenia niepozwalającego na normalne
użytkowanie.
5. Pracownik Inspekcji Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych jest
zobowiązany do zwrotu munduru w przypadkach, o których mowa w ust. 2 i 4, a także
w przypadku rozwiązania stosunku pracy.
§ 2. 1. Na składnikach munduru, o których mowa w § 1 pkt 1, 3 i 8–10, umieszcza się
odznakę Inspekcji Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych. Odznakę umieszcza
się na zewnętrznej stronie lewego rękawa, w odległości 15 centymetrów od górnego szwu.
Dokumenty związane z tym projektem:
-
2331-cz-I
› Pobierz plik
-
2331-cz-II
› Pobierz plik