Rządowy projekt ustawy o Agencji Wywiadu
projekt dotyczy reformy systemu służb specjalnych RP określa organizację AW oraz uprawnienia i obowiązki funkcjonariuszy AW
- Kadencja sejmu: 7
- Nr druku: 2294
- Data wpłynięcia: 2014-04-02
- Uchwalenie: sprawa niezamknięta
2294-cz-II
– 3 –
ZAŁĄCZNIKI
do rozporządzenia
Prezesa Rady Ministrów
z dnia … (poz. ...)
ZAŁĄCZNIK nr 1
WYSOKOŚĆ RÓWNOWAŻNIKA PIENIĘŻNEGO W ZAMIAN ZA NIEWYDANE
UMUNDUROWANIE
Lp.
Korpus lub stopień służbowy
Wysokość przysługującego równoważnika
funkcjonariusza
pieniężnego w zamian za umundurowanie
1
generał brygady
mężczyzna - 2.870,41 zł kobieta - 2.807,52 zł
2
pułkownik, podpułkownik,
mężczyzna - 2.616,06 zł kobieta - 2.553,16 zł
major
3
kapitan,
mężczyzna - 2.562,87 zł kobieta - 2.499,98 zł
porucznik,
podporucznik
4
korpus chorążych
mężczyzna - 2.473,89 zł kobieta - 2.410,99 zł
5
korpus podoficerów
mężczyzna - 2.403,55 zł kobieta - 2.340,66 zł
6
starszy szeregowy
mężczyzna - 2.371,70 zł kobieta - 2.308,81 zł
7
szeregowy
mężczyzna - 2.303,13 zł kobieta - 2.240,24 zł
– 4 –
ZAŁĄCZNIK nr 2
WYSOKOŚĆ RÓWNOWAŻNIKA PIENIĘŻNEGO Z TYTUŁU UZUPEŁNIENIA
UMUNDUROWANIA
Lp.
Określenie zmiany korpusu lub stopnia służbowego
Kwota
1
funkcjonariuszowi mianowanemu na stopień generała brygady
823,75 zł
2
funkcjonariuszowi posiadającemu stopień kapitana, porucznika,
443,80 zł
podporucznika mianowanemu na stopień pułkownika,
podpułkownika, majora
3
funkcjonariuszowi posiadającemu stopień służbowy w korpusie
484,09 zł
chorążych, podoficerów albo szeregowych mianowanemu na
stopień pułkownika, podpułkownika, majora
4
funkcjonariuszowi posiadającemu stopień służbowy w korpusie
348,80 zł
chorążych, podoficerów albo szeregowych mianowanemu na
stopień kapitana, porucznika, podporucznika
5
funkcjonariuszowi posiadającemu stopień służbowy w korpusie
346,70 zł
podoficerów albo szeregowych mianowanemu na stopień służbowy
w korpusie chorążych
– 5 –
ZAŁĄCZNIK nr 3
UMUNDUROWANIE, KTÓREGO WYDANIE FUNKCJONARIUSZOWI AGENCJI
WYWIADU W NATURZE PO RAZ PIERWSZY POWODUJE ZMNIEJSZENIE
WYPŁACANEGO RÓWNOWAŻNIKA PIENIĘŻNEGO W ZAMIAN ZA
UMUNDUROWANIE O KWOTĘ STANOWIĄCĄ ROCZNY KOSZT TEGO
UMUNDUROWANIA
1. Czapka gabardynowa wyjściowa
2. Czapka wyjściowa letnia
3. Czapka zimowa
4. Beret
5. Bluza letnia
6. Bluza służbowa
7. Buty służbowe
8. Kurtka gabardynowa wyjściowa
9. Kurtka nieprzemakalna z podpinką
10. Kurtka wyjściowa letnia
11. Płaszcz wyjściowy z podpinką
11a. Spodnie do butów z cholewami przysługujące funkcjonariuszowi w stopniu generała
brygady
12. Spodnie gabardynowe służbowe/spódnica gabardynowa służbowa
13. Spodnie gabardynowe wyjściowe/spódnica gabardynowa wyjściowa
14. Spodnie służbowe letnie/spódnica służbowa letnia
15. Spodnie wyjściowe letnie/spódnica wyjściowa letnia
16. Spodnie zimowe
17. Sweter
– 6 –
UZASADNIENIE
Projekt przedmiotowego rozporządzenia stanowi wykonanie upoważnienia ustawowego
zawartego w art. 83 ust. 7 ustawy z dnia … o Agencji Wywiadu.
Projektowane rozporządzenie określa:
1) wysokość równoważnika pieniężnego w zamian za niewydane umundurowanie,
2) wysokość równoważnika pieniężnego z tytułu uzupełnienia umundurowania i oznak
służbowych,
3) sposób ustalania wysokości równoważnika pieniężnego w zamian za niewydane
umundurowanie pomniejszonego o koszt wydanego przedmiotu umundurowania,
4) terminy wypłaty równoważników pieniężnych w zamian za niewydane umundurowanie
oraz z tytułu uzupełnienia umundurowania i oznak służbowych, a także podmioty
właściwe w sprawach wypłaty tych równoważników
– uwzględniając różnice wynikające z posiadanych przez funkcjonariuszy stopni
służbowych oraz przynależności funkcjonariuszy do poszczególnych korpusów, a także
sprawność postępowania w sprawie wypłaty tych równoważników.
Przedmiotowy projekt rozporządzenia nie podlega notyfikacji zgodnie z trybem
przewidzianym w przepisach dot. sposobu funkcjonowania krajowego systemu notyfikacji
norm i aktów prawnych, ponieważ nie zawiera przepisów technicznych.
Projekt rozporządzenia podlega udostępnieniu na stronie Biuletynu Informacji Publicznej,
zgodnie z art. 5 ustawy z dnia 7 lipca 2005 roku o działalności lobbingowej w procesie
stanowienia prawa (Dz. U. Nr 169, poz. 1414, z późn. zm.). Ponadto zgodnie z § 52 uchwały
nr 190 Rady Ministrów z dnia 29 października 2013 r. Regulamin pracy Rady Ministrów
(M.P. poz. 979) projekt podlega udostępnieniu na stronie internetowej Rządowego Centrum
Legislacji w zakładce Rządowy Proces Legislacyjny. Przedmiot projektowanego
rozporządzenia pozostaje poza zakresem prawa Unii Europejskiej.
– 7 –
OCENA SKUTKÓW REGULACJI (OSR)
1. Wskazanie podmiotów, na które oddziałuje akt normatywny
Przedmiotowy projekt rozporządzenia był konsultowany z zainteresowanymi jednostkami
organizacyjnymi AW. Rozwiązania prawne przyjęte w projekcie rozporządzenia dotyczą
wyłącznie funkcjonariuszy AW.
2. Wyniki przeprowadzonych konsultacji i społecznych
Wąski zakres podmiotowy rozporządzenia oraz brak szerszych skutków społecznych, jakie
może wywołać wejście w życie omawianej regulacji, spowodował odstąpienie od poddawania
go konsultacjom społecznym.
3. Wpływ aktu normatywnego w szczególności na sektor finansów publicznych, w tym
na budżet państwa i budżety jednostek samorządu terytorialnego
Przedmiotowy projekt nie będzie miał wpływu na sektor finansów publicznych, w tym na
budżet państwa i budżety jednostek samorządu terytorialnego.
4. Wpływ aktu normatywnego na rynek pracy, konkurencyjność gospodarki
i przedsiębiorczość, w tym na funkcjonowanie przedsiębiorstw, sytuację i rozwój
regionalny
Przedmiotowy projekt nie wywoła skutków społecznych, w szczególności mających wpływ
na rynek pracy, konkurencyjność gospodarki i przedsiębiorczość, w tym na funkcjonowanie
przedsiębiorstw, oraz sytuację i rozwój regionalny.
5. Wskazanie źródeł finansowania
Wejście w życie rozporządzenia nie spowoduje skutków finansowych dla budżetu państwa,
w tym budżetu AW.
52/03/KC
ZAŁĄCZNIKI
do rozporządzenia
Prezesa Rady Ministrów
z dnia … (poz. ...)
ZAŁĄCZNIK nr 1
WYSOKOŚĆ RÓWNOWAŻNIKA PIENIĘŻNEGO W ZAMIAN ZA NIEWYDANE
UMUNDUROWANIE
Lp.
Korpus lub stopień służbowy
Wysokość przysługującego równoważnika
funkcjonariusza
pieniężnego w zamian za umundurowanie
1
generał brygady
mężczyzna - 2.870,41 zł kobieta - 2.807,52 zł
2
pułkownik, podpułkownik,
mężczyzna - 2.616,06 zł kobieta - 2.553,16 zł
major
3
kapitan,
mężczyzna - 2.562,87 zł kobieta - 2.499,98 zł
porucznik,
podporucznik
4
korpus chorążych
mężczyzna - 2.473,89 zł kobieta - 2.410,99 zł
5
korpus podoficerów
mężczyzna - 2.403,55 zł kobieta - 2.340,66 zł
6
starszy szeregowy
mężczyzna - 2.371,70 zł kobieta - 2.308,81 zł
7
szeregowy
mężczyzna - 2.303,13 zł kobieta - 2.240,24 zł
– 4 –
ZAŁĄCZNIK nr 2
WYSOKOŚĆ RÓWNOWAŻNIKA PIENIĘŻNEGO Z TYTUŁU UZUPEŁNIENIA
UMUNDUROWANIA
Lp.
Określenie zmiany korpusu lub stopnia służbowego
Kwota
1
funkcjonariuszowi mianowanemu na stopień generała brygady
823,75 zł
2
funkcjonariuszowi posiadającemu stopień kapitana, porucznika,
443,80 zł
podporucznika mianowanemu na stopień pułkownika,
podpułkownika, majora
3
funkcjonariuszowi posiadającemu stopień służbowy w korpusie
484,09 zł
chorążych, podoficerów albo szeregowych mianowanemu na
stopień pułkownika, podpułkownika, majora
4
funkcjonariuszowi posiadającemu stopień służbowy w korpusie
348,80 zł
chorążych, podoficerów albo szeregowych mianowanemu na
stopień kapitana, porucznika, podporucznika
5
funkcjonariuszowi posiadającemu stopień służbowy w korpusie
346,70 zł
podoficerów albo szeregowych mianowanemu na stopień służbowy
w korpusie chorążych
– 5 –
ZAŁĄCZNIK nr 3
UMUNDUROWANIE, KTÓREGO WYDANIE FUNKCJONARIUSZOWI AGENCJI
WYWIADU W NATURZE PO RAZ PIERWSZY POWODUJE ZMNIEJSZENIE
WYPŁACANEGO RÓWNOWAŻNIKA PIENIĘŻNEGO W ZAMIAN ZA
UMUNDUROWANIE O KWOTĘ STANOWIĄCĄ ROCZNY KOSZT TEGO
UMUNDUROWANIA
1. Czapka gabardynowa wyjściowa
2. Czapka wyjściowa letnia
3. Czapka zimowa
4. Beret
5. Bluza letnia
6. Bluza służbowa
7. Buty służbowe
8. Kurtka gabardynowa wyjściowa
9. Kurtka nieprzemakalna z podpinką
10. Kurtka wyjściowa letnia
11. Płaszcz wyjściowy z podpinką
11a. Spodnie do butów z cholewami przysługujące funkcjonariuszowi w stopniu generała
brygady
12. Spodnie gabardynowe służbowe/spódnica gabardynowa służbowa
13. Spodnie gabardynowe wyjściowe/spódnica gabardynowa wyjściowa
14. Spodnie służbowe letnie/spódnica służbowa letnia
15. Spodnie wyjściowe letnie/spódnica wyjściowa letnia
16. Spodnie zimowe
17. Sweter
– 6 –
UZASADNIENIE
Projekt przedmiotowego rozporządzenia stanowi wykonanie upoważnienia ustawowego
zawartego w art. 83 ust. 7 ustawy z dnia … o Agencji Wywiadu.
Projektowane rozporządzenie określa:
1) wysokość równoważnika pieniężnego w zamian za niewydane umundurowanie,
2) wysokość równoważnika pieniężnego z tytułu uzupełnienia umundurowania i oznak
służbowych,
3) sposób ustalania wysokości równoważnika pieniężnego w zamian za niewydane
umundurowanie pomniejszonego o koszt wydanego przedmiotu umundurowania,
4) terminy wypłaty równoważników pieniężnych w zamian za niewydane umundurowanie
oraz z tytułu uzupełnienia umundurowania i oznak służbowych, a także podmioty
właściwe w sprawach wypłaty tych równoważników
– uwzględniając różnice wynikające z posiadanych przez funkcjonariuszy stopni
służbowych oraz przynależności funkcjonariuszy do poszczególnych korpusów, a także
sprawność postępowania w sprawie wypłaty tych równoważników.
Przedmiotowy projekt rozporządzenia nie podlega notyfikacji zgodnie z trybem
przewidzianym w przepisach dot. sposobu funkcjonowania krajowego systemu notyfikacji
norm i aktów prawnych, ponieważ nie zawiera przepisów technicznych.
Projekt rozporządzenia podlega udostępnieniu na stronie Biuletynu Informacji Publicznej,
zgodnie z art. 5 ustawy z dnia 7 lipca 2005 roku o działalności lobbingowej w procesie
stanowienia prawa (Dz. U. Nr 169, poz. 1414, z późn. zm.). Ponadto zgodnie z § 52 uchwały
nr 190 Rady Ministrów z dnia 29 października 2013 r. Regulamin pracy Rady Ministrów
(M.P. poz. 979) projekt podlega udostępnieniu na stronie internetowej Rządowego Centrum
Legislacji w zakładce Rządowy Proces Legislacyjny. Przedmiot projektowanego
rozporządzenia pozostaje poza zakresem prawa Unii Europejskiej.
– 7 –
OCENA SKUTKÓW REGULACJI (OSR)
1. Wskazanie podmiotów, na które oddziałuje akt normatywny
Przedmiotowy projekt rozporządzenia był konsultowany z zainteresowanymi jednostkami
organizacyjnymi AW. Rozwiązania prawne przyjęte w projekcie rozporządzenia dotyczą
wyłącznie funkcjonariuszy AW.
2. Wyniki przeprowadzonych konsultacji i społecznych
Wąski zakres podmiotowy rozporządzenia oraz brak szerszych skutków społecznych, jakie
może wywołać wejście w życie omawianej regulacji, spowodował odstąpienie od poddawania
go konsultacjom społecznym.
3. Wpływ aktu normatywnego w szczególności na sektor finansów publicznych, w tym
na budżet państwa i budżety jednostek samorządu terytorialnego
Przedmiotowy projekt nie będzie miał wpływu na sektor finansów publicznych, w tym na
budżet państwa i budżety jednostek samorządu terytorialnego.
4. Wpływ aktu normatywnego na rynek pracy, konkurencyjność gospodarki
i przedsiębiorczość, w tym na funkcjonowanie przedsiębiorstw, sytuację i rozwój
regionalny
Przedmiotowy projekt nie wywoła skutków społecznych, w szczególności mających wpływ
na rynek pracy, konkurencyjność gospodarki i przedsiębiorczość, w tym na funkcjonowanie
przedsiębiorstw, oraz sytuację i rozwój regionalny.
5. Wskazanie źródeł finansowania
Wejście w życie rozporządzenia nie spowoduje skutków finansowych dla budżetu państwa,
w tym budżetu AW.
52/03/KC
Dokumenty związane z tym projektem:
-
2294-cz-I
› Pobierz plik
-
2294-cz-II
› Pobierz plik