eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustawRządowy projekt ustawy o Agencji Wywiadu

Rządowy projekt ustawy o Agencji Wywiadu

projekt dotyczy reformy systemu służb specjalnych RP określa organizację AW oraz uprawnienia i obowiązki funkcjonariuszy AW

  • Kadencja sejmu: 7
  • Nr druku: 2294
  • Data wpłynięcia: 2014-04-02
  • Uchwalenie: sprawa niezamknięta

2294-cz-II

– 3 – 
 
ZAŁĄCZNIKI 
do rozporządzenia 
Prezesa Rady Ministrów 
z dnia … (poz. ...) 

 
ZAŁĄCZNIK nr 1 
 
WYSOKOŚĆ RÓWNOWAŻNIKA PIENIĘŻNEGO W ZAMIAN ZA NIEWYDANE 
UMUNDUROWANIE 
 
Lp. 
 Korpus lub stopień służbowy 
 Wysokość przysługującego równoważnika 
 
funkcjonariusza 
pieniężnego w zamian za umundurowanie 
 
 

 generał brygady 
 mężczyzna - 2.870,41 zł kobieta   - 2.807,52 zł 
 
 
 

 pułkownik, podpułkownik, 
 mężczyzna - 2.616,06 zł kobieta   - 2.553,16 zł 
 
major 
 
 

 kapitan, 
 mężczyzna - 2.562,87 zł kobieta   - 2.499,98 zł 
 
porucznik, 
 
podporucznik 
 

 korpus chorążych 
 mężczyzna - 2.473,89 zł kobieta   - 2.410,99 zł 
 
 
 

 korpus podoficerów 
 mężczyzna - 2.403,55 zł kobieta   - 2.340,66 zł 
 
 
 

 starszy szeregowy 
 mężczyzna - 2.371,70 zł kobieta   - 2.308,81 zł 
 
 
 

 szeregowy 
 mężczyzna - 2.303,13 zł kobieta   - 2.240,24 zł 
 
 
 
 
 
 
– 4 – 
 
ZAŁĄCZNIK nr 2 
 
WYSOKOŚĆ RÓWNOWAŻNIKA PIENIĘŻNEGO Z TYTUŁU UZUPEŁNIENIA 
UMUNDUROWANIA 
 
Lp. 
 Określenie zmiany korpusu lub stopnia służbowego 
 Kwota 
 
 
 

 funkcjonariuszowi mianowanemu na stopień generała brygady 
 823,75 zł 
 
 
 

 funkcjonariuszowi posiadającemu stopień kapitana, porucznika, 
 443,80 zł 
 
podporucznika mianowanemu na stopień pułkownika, 
 
podpułkownika, majora 
 
 

 funkcjonariuszowi posiadającemu stopień służbowy w korpusie 
 484,09 zł 
 
chorążych, podoficerów albo szeregowych mianowanemu na 
 
stopień pułkownika, podpułkownika, majora 
 

 funkcjonariuszowi posiadającemu stopień służbowy w korpusie 
 348,80 zł 
 
chorążych, podoficerów albo szeregowych mianowanemu na 
 
stopień kapitana, porucznika, podporucznika 
 

 funkcjonariuszowi posiadającemu stopień służbowy w korpusie 
 346,70 zł 
 
podoficerów albo szeregowych mianowanemu na stopień służbowy 
 
w korpusie chorążych 
 
 
 
 
– 5 – 
 
ZAŁĄCZNIK nr 3 
 
UMUNDUROWANIE, KTÓREGO WYDANIE FUNKCJONARIUSZOWI AGENCJI 
WYWIADU W NATURZE PO RAZ PIERWSZY POWODUJE ZMNIEJSZENIE 
WYPŁACANEGO RÓWNOWAŻNIKA PIENIĘŻNEGO W ZAMIAN ZA 
UMUNDUROWANIE O KWOTĘ STANOWIĄCĄ ROCZNY KOSZT TEGO 
UMUNDUROWANIA 
  1.  Czapka gabardynowa wyjściowa 
  2.  Czapka wyjściowa letnia 
  3.  Czapka zimowa 
  4.  Beret 
  5.  Bluza letnia 
  6.  Bluza służbowa 
  7.  Buty służbowe 
  8.  Kurtka gabardynowa wyjściowa 
  9.  Kurtka nieprzemakalna z podpinką 
10.  Kurtka wyjściowa letnia 
11.  Płaszcz wyjściowy z podpinką 
11a. Spodnie  do  butów  z  cholewami  przysługujące  funkcjonariuszowi  w  stopniu  generała 
brygady 
12.  Spodnie gabardynowe służbowe/spódnica gabardynowa służbowa 
13.  Spodnie gabardynowe wyjściowe/spódnica gabardynowa wyjściowa 
14.  Spodnie służbowe letnie/spódnica służbowa letnia 
15.  Spodnie wyjściowe letnie/spódnica wyjściowa letnia 
16.  Spodnie zimowe 
17.  Sweter 
 
 
 
 
 
– 6 – 
 
UZASADNIENIE 
 
Projekt  przedmiotowego  rozporządzenia  stanowi  wykonanie  upoważnienia  ustawowego 
zawartego w art. 83 ust. 7 ustawy z dnia …  o Agencji Wywiadu.  
Projektowane rozporządzenie określa: 
1)  wysokość równoważnika pieniężnego w zamian za niewydane umundurowanie,  
2)  wysokość  równoważnika  pieniężnego  z  tytułu  uzupełnienia  umundurowania  i  oznak 
służbowych, 
3)  sposób  ustalania  wysokości  równoważnika  pieniężnego  w  zamian  za  niewydane 
umundurowanie pomniejszonego o koszt wydanego przedmiotu umundurowania, 
4)  terminy  wypłaty  równoważników  pieniężnych  w  zamian  za  niewydane  umundurowanie 
oraz  z  tytułu  uzupełnienia  umundurowania  i  oznak  służbowych,  a  także  podmioty 
właściwe w sprawach wypłaty tych równoważników 
–  uwzględniając  różnice  wynikające  z  posiadanych  przez  funkcjonariuszy  stopni 
służbowych  oraz  przynależności  funkcjonariuszy  do  poszczególnych  korpusów,  a  także 
sprawność postępowania w sprawie wypłaty tych równoważników. 
Przedmiotowy  projekt  rozporządzenia  nie  podlega  notyfikacji zgodnie z trybem 
przewidzianym w przepisach dot. sposobu funkcjonowania krajowego systemu notyfikacji 
norm i aktów prawnych, ponieważ nie zawiera przepisów technicznych. 
Projekt  rozporządzenia  podlega  udostępnieniu  na  stronie  Biuletynu  Informacji Publicznej, 
zgodnie  z  art.  5  ustawy  z  dnia  7  lipca  2005  roku  o  działalności  lobbingowej  w  procesie 
stanowienia prawa (Dz. U. Nr 169, poz. 1414, z późn. zm.). Ponadto zgodnie z § 52 uchwały 
nr  190  Rady  Ministrów  z  dnia  29  października  2013  r.  Regulamin  pracy Rady Ministrów 
(M.P. poz. 979) projekt podlega udostępnieniu na stronie internetowej Rządowego Centrum 
Legislacji  w  zakładce  Rządowy  Proces  Legislacyjny.  Przedmiot  projektowanego 
rozporządzenia pozostaje poza zakresem prawa Unii Europejskiej. 
 
 
 
 
 
 
 
 
– 7 – 
 
OCENA SKUTKÓW REGULACJI (OSR) 
 
1.  Wskazanie podmiotów, na które oddziałuje akt normatywny 
Przedmiotowy  projekt  rozporządzenia  był  konsultowany  z  zainteresowanymi  jednostkami 
organizacyjnymi  AW.  Rozwiązania  prawne  przyjęte  w  projekcie  rozporządzenia  dotyczą 
wyłącznie funkcjonariuszy AW. 
 
2.  Wyniki przeprowadzonych konsultacji i społecznych 
Wąski  zakres  podmiotowy  rozporządzenia  oraz  brak  szerszych  skutków  społecznych,  jakie 
może wywołać wejście w życie omawianej regulacji, spowodował odstąpienie od poddawania 
go konsultacjom społecznym. 
 
3.  Wpływ aktu normatywnego w szczególności na sektor finansów publicznych, w tym 
na budżet państwa i budżety jednostek samorządu terytorialnego 
Przedmiotowy  projekt  nie  będzie  miał  wpływu  na  sektor  finansów  publicznych,  w  tym  na 
budżet państwa i budżety jednostek samorządu terytorialnego. 
 
4.  Wpływ  aktu  normatywnego  na  rynek  pracy,  konkurencyjność  gospodarki 
i przedsiębiorczość,  w  tym  na  funkcjonowanie  przedsiębiorstw,  sytuację  i  rozwój 
regionalny 
Przedmiotowy projekt nie wywoła skutków społecznych, w szczególności mających wpływ 
na rynek pracy, konkurencyjność gospodarki i przedsiębiorczość, w tym na funkcjonowanie 
przedsiębiorstw, oraz sytuację i rozwój regionalny. 
 
5. Wskazanie źródeł finansowania 
Wejście w życie rozporządzenia nie spowoduje skutków finansowych dla budżetu państwa, 
w tym budżetu AW. 
 
 
 
 
 
 
 
52/03/KC 
strony : 1 ... 40 ... 45 . [ 46 ] . 47 ... 60 ... 71

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: