Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o obrocie z zagranicą towarami, technologiami i usługami o znaczeniu strategicznym dla bezpieczeństwa państwa, a także dla utrzymania międzynarodowego pokoju i bezpieczeństwa oraz o zmianie niektórych innych ustaw
Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o obrocie z zagranicą towarami, technologiami i usługami o znaczeniu strategicznym dla bezpieczeństwa państwa, a także dla utrzymania międzynarodowego pokoju i bezpieczeństwa oraz o zmianie niektórych innych ustaw
projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej
- Kadencja sejmu: 7
- Nr druku: 229
- Data wpłynięcia: 2012-02-08
- Uchwalenie: Projekt uchwalony
- tytuł: Ustawa o zmianie ustawy o obrocie z zagranicą towarami, technologiami i usługami o znaczeniu strategicznym dla bezpieczeństwa państwa, a także dla utrzymania międzynarodowego pokoju i bezpieczeństwa oraz niektórych innych ustaw
- data uchwalenia: 2012-05-25
- adres publikacyjny: Dz.U. poz. 707
229-cz-1
TYTUŁ PROJEKTU:
Projekt ustawy o zmianie ustawy o obrocie z zagranicą towarami, technologiami
i usługami o znaczeniu strategicznym dla bezpieczeństwa państwa, a także dla utrzymania
międzynarodowego pokoju i bezpieczeństwa oraz o zmianie niektórych innych ustaw
TYTUŁ WDRA ANEGO AKTU PRAWNEGO / Rozporządzenie Rady (WE) nr 428/2009 z dnia 5 maja 2009 r. ustanawiające
WDRA ANYCH AKTÓW PRAWNYCH 1):
wspólnotowy system kontroli wywozu, transferu, pośrednictwa i tranzytu w odniesieniu
do produktów podwójnego zastosowania (Dz. Urz. UE L 134 z 29.05.2009, str.1).
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
PRZEPISY UNII EUROPEJSKIEJ 2)
Jedn. red.
Treść przepisu UE
Koniecz
Jedn. red.
Tre ć przepisu/ów projektu
Uzasadnienie uwzględnienia
-no ć
w projekcie przepisów
wdrożenia
wykraczających poza
T / N
minimalne wymogi prawa
UE
Art. 4 ust.
1.W przypadku wywozu produktów
T
Art. 1 pkt 11 11)
po art. 17 dodaje się art. 17a w
1-3
podwójnego zastosowania
(dot. Art. 17a brzmieniu:
niewymienionych w załączniku I
art. 1 pkt 1) „Art. 17a. 1. Organ kontroli obrotu jest
wymagane jest zezwolenie, jeżeli
organem właściwym w zakresie:
eksporter został poinformowany
1) wykonywania obowiązków
przez właściwe organy państwa
dotyczących informowania
członkowskiego, w którym ma on
określonych w art. 4 ust. 1-3 i 6, art. 5
siedzibę, że wskazane produkty są lub
ust. 1, art. 8 ust. 2 i 3, art. 9 ust. 4 lit. b
mogą być przeznaczone, w całości
i c i ust. 6, art. 11 ust. 2, art. 13, art. 17
lub w części, do stosowania do celów
ust. 2 i art. 25 rozporządzenia nr
związanych z rozwojem,
428/2009;
wytwarzaniem, obsługą, eksploatacją,
konserwacją, przechowywaniem,
1
wykrywaniem, identyfikacją lub
rozprzestrzenianiem broni
chemicznej, biologicznej lub jądrowej
lub innych urządzeń do wybuchu
jądrowego lub z rozwojem,
wytwarzaniem, konserwacją lub
przechowywaniem pocisków
zdolnych do przenoszenia takich
broni.
2. Zezwolenie jest również
wymagane w przypadku wywozu
produktów podwójnego zastosowania
niewymienionych w załączniku I,
jeżeli kraj nabywający lub kraj
przeznaczenia podlega embargu na
broń ustanowionemu przez wspólne
stanowisko lub wspólne działanie,
przyjęte przez Radę lub decyzję
Organizacji Bezpieczeństwa i
Współpracy w Europie (OBWE), lub
embargu na broń nałożonemu przez
wiążącą rezolucję Rady
Bezpieczeństwa Organizacji
Narodów Zjednoczonych i jeżeli
eksporter został poinformowany
przez organy określone w ust. 1, że
wspomniane produkty są lub mogą
być przeznaczone, w całości lub w
części, do końcowego zastosowania
wojskowego. Do celów niniejszego
ustępu "końcowe zastosowanie
wojskowe" oznacza:
2
a) włączenie do produktów
wojskowych wymienionych w
wykazie uzbrojenia państw
członkowskich;
b) użycie sprzętu produkcyjnego,
badawczego lub analitycznego i ich
podzespołów do rozwoju,
wytwarzania lub konserwacji
produktów wojskowych
wymienionych we wspomnianym
wyżej wykazie;
c) użycie niedokończonego produktu
w zakładzie przemysłowym do
wytwarzania produktów wojskowych
wymienionych we wspomnianym
wyżej wykazie.
3. Zezwolenie jest także wymagane w
przypadku wywozu produktów
podwójnego zastosowania
niewymienionych w załączniku I,
jeżeli eksporter został
poinformowany przez organy
określone w ust. 1, że wspomniane
produkty są lub mogą być
przeznaczone, w całości lub w części,
do wykorzystania jako części lub
podzespoły w produktach
wojskowych wymienionych w
krajowym wykazie uzbrojenia, które
zostały wywiezione z terytorium
państwa członkowskiego bez
zezwolenia lub z naruszeniem
3
zezwolenia przewidzianego przez
ustawodawstwo krajowe tego
państwa członkowskiego.
Art.4 ust.
4. Jeżeli eksporter jest świadomy
T
Art. 1 pkt 11 11)
po art. 17 dodaje się art. 17a w
4
tego, że produkty podwójnego
(dot. Art. 17a brzmieniu:
zastosowania niewymienione w
art. 1 pkt 2) „Art. 17a. 1. Organ kontroli obrotu jest
załączniku I, które proponuje na
organem właściwym w zakresie:
wywóz, są przeznaczone w całości
2) rozstrzygania o konieczności
lub w części do jakichkolwiek
uzyskania zezwolenia na wywóz
zastosowań określonych w ust. 1, 2 i
produktów podwójnego zastosowania
3, musi on powiadomić organy
niewymienionych w załączniku I do
określone w ust. 1, które podejmą
rozporządzenia nr 428/2009 w
decyzję, czy wskazane jest
przypadku, o którym mowa w art. 4
wymaganie zezwolenia dla danego
ust. 4 rozporządzenia nr 428/2009;
wywozu.
Art.4 ust
Państwo członkowskie, które stosując
T
Art. 1 pkt 11 11)
po art. 17 dodaje się art. 17a w
6.
ust. 1–5, nakłada wymóg uzyskania
(dot. Art. 17a brzmieniu:
zezwolenia na wywóz produktów
ust. 1 pkt 1) „Art. 17a. 1. Organ kontroli obrotu jest
podwójnego zastosowania
organem właściwym w zakresie:
niewymienionych w załączniku I,
1) wykonywania obowiązków
informuje o tym w stosownych
dotyczących informowania
przypadkach pozostałe państwa
określonych w art. 4 ust. 1-3 i 6, art. 5
członkowskie i Komisję. Pozostałe
ust. 1, art. 8 ust. 2 i 3, art. 9 ust. 4 lit. b
państwa członkowskie należycie
i c i ust. 6, art. 11 ust. 2, art. 13, art. 17
uwzględniają wszystkie tego rodzaju
ust. 2 i art. 25 rozporządzenia nr
informacje i informują swoje
428/2009;
administracje celne i inne właściwe
organy krajowe.
4
Art.5 ust.
1. Na świadczenie usług
T
Art. 1 pkt 11 11)
po art. 17 dodaje się art. 17a w
1
pośrednictwa w odniesieniu do
(dot. Art.17a brzmieniu:
produktów podwójnego zastosowania
ust. 1 pkt 1) „Art. 17a. 1. Organ kontroli obrotu jest
wyszczególnionych w załączniku I
organem właściwym w zakresie:
wymagane jest zezwolenie, w
1) wykonywania obowiązków
przypadku gdy pośrednik został
dotyczących informowania
poinformowany przez właściwe
określonych w art. 4 ust. 1-3 i 6, art. 5
organy państwa członkowskiego, w
ust. 1, art. 8 ust. 2 i 3, art. 9 ust. 4 lit. b
którym ma miejsce pobytu lub
i c i ust. 6, art. 11 ust. 2, art. 13, art. 17
siedzibę, że odnośne produkty są lub
ust. 2 i art. 25 rozporządzenia nr
mogą być, w całości lub w części,
428/2009;
przeznaczone do zastosowań, o
których mowa w art. 4 ust. 1. Jeżeli
pośrednik jest świadomy tego, że
produkty podwójnego zastosowania
wyszczególnione w załączniku I, w
odniesieniu do których proponuje
usługi pośrednictwa, są lub mogą
być, w całości lub w części,
przeznaczone do zastosowań, o
których mowa w art. 4 ust. 1, musi
powiadomić właściwe organy; organy
te podejmą decyzję, czy celowe jest
wymaganie zezwolenia na takie
usługi pośrednictwa.
Art.6 ust.
1.Właściwe organy państwa, w
T
Art. 1 pkt 11 11)
po art. 17 dodaje się art. 17a w
1
którym ma miejsce tranzyt, mogą
(dot. Art. 17a brzmieniu:
zakazać tranzytu niewspólnotowych
ust. 1 pkt 3) „Art. 17a. 1. Organ kontroli obrotu jest
produktów podwójnego zastosowania
organem właściwym w zakresie:
wyszczególnionych w załączniku I,
3) wydawania zakazu tranzytu w
jeżeli produkty te są lub mogą być, w
przypadku, o którym mowa w art. 6
5
Dokumenty związane z tym projektem:
-
229-cz-1
› Pobierz plik

-
229-cz-2
› Pobierz plik



Projekty ustaw
Elektromobilność dojrzewa. Auta elektryczne kupujemy z rozsądku, nie dla idei