Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o Krajowym Rejestrze Sądowym oraz o zmianie niektórych innych ustaw
projekt dotyczy usprawnienia procedury związanej z rozpoczęciem prowadzenia działalności gospodarczej tzw. zasady jednego okienka
- Kadencja sejmu: 7
- Nr druku: 2094
- Data wpłynięcia: 2014-01-23
- Uchwalenie: Projekt uchwalony
- tytuł: Ustawa o zmianie ustawy o Krajowym Rejestrze Sądowym oraz o zmianie niektórych innych ustaw
- data uchwalenia: 2014-06-26
- adres publikacyjny: Dz.U. poz. 1161
2094-cz-II
– 105 –
1)
w rubryce pierwszej:
a)
w polu pierwszym – oznaczenie formy prawnej podmiotu: wyrazy „samodzielny
publiczny zakład opieki zdrowotnej”,
b) w polu drugim – numer identyfikacyjny REGON oraz identyfikator podatkowy NIP
albo informację o jego unieważnieniu lub uchyleniu; przy wniosku o rejestrację
nowego podmiotu pole należy wypełnić, jeżeli podmiot uzyskał identyfikator
podatkowy NIP lub numer identyfikacyjny REGON przed wpisem do Krajowego
Rejestru Sądowego,
c)
w polu trzecim – nazwę zakładu,
d)
w polu czwartym – dane o wcześniejszej rejestracji, co obejmuje: nazwę rejestru
– „Rejestr samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej”, nazwę sądu
prowadzącego rejestr, numer w rejestrze,
e)
w polu piątym – informację, czy podmiot posiada status organizacji pożytku
publicznego;
2)
w rubryce drugiej:
a)
w polu pierwszym – siedzibę samodzielnego publicznego zakładu opieki
zdrowotnej zgodnie z krajowym rejestrem urzędowym podziału terytorialnego
kraju z wyjątkiem przypadku, o którym mowa w art. 35 pkt 3 ustawy,
b)
w polu drugim – adres samodzielnego publicznego zakładu opieki zdrowotnej
zgodnie z krajowym rejestrem urzędowym podziału terytorialnego kraju do
poziomu ulicy,
c)
w polu trzecim – adres poczty elektronicznej,
d)
w polu czwartym – adres strony internetowej;
3)
w rubryce trzeciej – dane posiadanych przez samodzielny publiczny zakład opieki
zdrowotnej jednostek terenowych:
a)
w polu pierwszym – nazwę jednostki terenowej,
b)
w polu drugim – siedzibę jednostki terenowej zgodnie z krajowym rejestrem
urzędowym podziału terytorialnego kraju z wyjątkiem przypadku, o którym mowa
w art. 35 pkt 3 ustawy,
c)
w polu trzecim – adres jednostki terenowej zgodnie z krajowym rejestrem
urzędowym podziału terytorialnego kraju do poziomu ulicy;
4)
w rubryce czwartej – informacje o statucie:
– 106 –
–
w polu pierwszym – informacje o sporządzeniu lub zmianie statutu, co
obejmuje: datę sporządzenia lub zmiany statutu, w przypadku zaś zmiany
statutu – także oznaczenie zmienionych paragrafów;
5)
w rubryce piątej:
–
w polu pierwszym – okres, na jaki został utworzony samodzielny publiczny
zakład opieki zdrowotnej; jeżeli podmiot został utworzony na czas
nieoznaczony, wpisuje się wyrazy „na czas nieoznaczony”;
6)
w rubryce szóstej – oznaczenie podmiotu, który utworzył samodzielny publiczny zakład
opieki zdrowotnej:
a)
w polu pierwszym – nazwę,
b)
w polu drugim – numer identyfikacyjny REGON podmiotu, jeżeli podmiot taki
numer posiada,
c)
w polu trzecim – numer KRS;
7)
w rubryce siódmej – organ sprawujący nadzór, co obejmuje:
– w polu pierwszym – nazwę organu;
8)
w rubryce ósmej – dane o sposobie powstania samodzielnego publicznego zakładu
opieki zdrowotnej, jeżeli powstał przez połączenie lub przekształcenie:
a)
w polu pierwszym – określenie okoliczności, o których mowa w art. 38 pkt 1 lit. f
ustawy, co obejmuje powstanie samodzielnego publicznego zakładu opieki
zdrowotnej w wyniku połączenia lub przekształcenia,
b)
w polu drugim – opis sposobu powstania samodzielnego publicznego zakładu
opieki zdrowotnej w wyniku połączenia lub przekształcenia oraz informacje
o dokumencie stanowiącym podstawę połączenia lub przekształcenia,
c)
w podrubryce pierwszej – dane podmiotów, z których powstał samodzielny
publiczny zakład opieki zdrowotnej w wyniku połączenia lub przekształcenia:
–
w polu pierwszym – nazwę,
–
w polu drugim – nazwę rejestru, w którym podmiot jest zarejestrowany,
–
w polu trzecim – numer w rejestrze; jeżeli podmiot jest zarejestrowany
w Krajowym Rejestrze Sądowym, należy wpisać numer KRS,
–
w polu czwartym – nazwę sądu prowadzącego rejestr,
–
w polu piątym – numer identyfikacyjny REGON,
–
w polu szóstym – identyfikator podatkowy NIP.
– 107 –
§ 157. W przypadku gdy w rubryce 3 lub 4 lub w podrubryce 1 rubryki 8 zachodzi
konieczność wpisania więcej niż jednego elementu, dane dotyczące każdego z nich wpisuje
się kolejno w odpowiedniej rubryce lub podrubryce.
§ 158. W dziale 2 rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych,
fundacji oraz samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej dla samodzielnego
publicznego zakładu opieki zdrowotnej wpisuje się:
1)
w rubryce pierwszej – organ uprawniony do reprezentacji podmiotu:
a)
w polu pierwszym – nazwę organu uprawnionego do reprezentowania
samodzielnego publicznego zakładu
opieki zdrowotnej – „kierownik
samodzielnego publicznego zakładu opieki zdrowotnej”,
b)
w polu drugim – nazwisko kierownika,
c)
w polu trzecim – imiona kierownika,
d)
w polu czwartym – numer PESEL kierownika,
e)
w polu piątym – kwalifikacje kierownika samodzielnego publicznego zakładu
opieki zdrowotnej;
2)
w rubryce drugiej – organy nadzoru:
a)
w polu pierwszym – „rada społeczna”,
b)
w podrubryce pierwszej – dane osób wchodzących w skład rady społecznej:
–
w polu pierwszym – nazwisko,
–
w polu drugim – imiona,
–
w polu trzecim – numer PESEL.
§ 159. W przypadku gdy w rubryce drugiej lub podrubryce pierwszej rubryki drugiej
zachodzi konieczność wpisania więcej niż jednego elementu, dane dotyczące każdego z nich
wpisuje się kolejno w odpowiedniej rubryce lub podrubryce.
§ 160. W dziale 3 rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych,
fundacji oraz samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej dla samodzielnego
publicznego zakładu opieki zdrowotnej wpisuje się:
1)
w rubryce pierwszej dla samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej nie
dokonuje się wpisów;
2)
w rubryce drugiej dla samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej nie
dokonuje się wpisów, z wyjątkiem podmiotów posiadających status organizacji pożytku
publicznego, dla których wpisuje się:
– 108 –
a)
w polu pierwszym – wzmiankę o złożeniu rocznego sprawozdania finansowego, co
obejmuje: okres, za jaki złożono sprawozdanie, i datę jego złożenia,
b) w polu drugim – nie dokonuje się wpisów,
c)
w polu trzecim – nie dokonuje się wpisów,
d) w polu czwartym – nie dokonuje się wpisów;
3)
w rubryce trzeciej:
– w polu pierwszym – cel działania organizacji;
4)
w rubryce czwartej – przedmiot działalności statutowej organizacji pożytku
publicznego:
a)
w polu pierwszym – odpłatna działalność statutowa według Polskiej Klasyfikacji
Działalności (PKD), określona rodzajem działalności,
b)
w polu drugim – nieodpłatna działalność statutowa według Polskiej Klasyfikacji
Działalności (PKD), określona rodzajem działalności.
§ 161. W przypadku gdy w rubryce 2 lub 4 zachodzi konieczność wpisania więcej niż
jednego elementu, dane dotyczące każdego z nich wpisuje się kolejno odpowiednio w rubryce
2 lub 4.
§ 162. W dziale 4 rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych,
fundacji oraz samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej dla publicznego
zakładu opieki zdrowotnej wpisuje się informacje wskazane w § 26 i § 27, przy czym
przedsiębiorcę – spółkę jawną, spółkę partnerską i spółkę komandytową zastępuje
samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej.
§ 163. W dziale 5 rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych,
fundacji oraz samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej dla samodzielnego
publicznego zakładu opieki zdrowotnej wpisuje się informacje wskazane w rozdziale 4
w § 57 i § 58, przy czym spółkę z o.o. oraz spółkę akcyjną zastępuje samodzielny publiczny
zakład opieki zdrowotnej.
§ 164. W dziale 6 rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych,
fundacji oraz samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej dla samodzielnego
publicznego zakładu opieki zdrowotnej wpisuje się:
– 109 –
1)
w rubryce pierwszej – informacje o likwidacji:
a)
w polu pierwszym – informacje o otwarciu likwidacji: informację, czy
zarządzeniem, czy uchwałą oraz organ wydający zarządzenie lub podejmujący
uchwałę, datę zarządzenia lub podjęcia uchwały, numer zarządzenia lub uchwały,
b)
w polu drugim – informacje o zakończeniu likwidacji, co obejmuje: datę
zakończenia likwidacji oraz informację o sposobie jej zakończenia,
c)
w polu trzecim – sposób reprezentacji samodzielnego publicznego zakładu opieki
zdrowotnej przez likwidatorów,
d)
w podrubryce pierwszej – dane likwidatorów:
–
w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę,
–
w polu drugim – imiona,
–
w polu trzecim – numer PESEL lub numer identyfikacyjny REGON,
–
w polu czwartym – numer KRS;
2)
w rubryce drugiej – informacje o połączeniu lub przekształceniu samodzielnego
publicznego zakładu opieki zdrowotnej:
a)
w polu pierwszym – określenie okoliczności, o których mowa w art. 44 ust. 1 pkt 4
ustawy, co obejmuje jedną z następujących okoliczności:
–
przekształcenie w inny podmiot,
–
połączenie z innym samodzielnym publicznym zakładem opieki zdrowotnej,
b)
w polu drugim – opis sposobu połączenia lub przekształcenia oraz informacje
o dokumencie stanowiącym podstawę połączenia lub przekształcenia,
c)
w podrubryce pierwszej dla samodzielnego publicznego zakładu opieki zdrowotnej
– dane podmiotu przejmującego samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej
lub podmiotu powstałego w wyniku przekształcenia lub połączenia:
–
w polu pierwszym – nazwę,
–
w polu drugim – nazwę rejestru, w którym podmiot jest zarejestrowany,
–
w polu trzecim – numer w rejestrze; jeżeli podmiot jest zarejestrowany
w Krajowym Rejestrze Sądowym, należy wpisać numer KRS,
–
w polu czwartym – nazwę sądu prowadzącego rejestr,
–
w polu piątym – numer identyfikacyjny REGON,
1)
w rubryce pierwszej:
a)
w polu pierwszym – oznaczenie formy prawnej podmiotu: wyrazy „samodzielny
publiczny zakład opieki zdrowotnej”,
b) w polu drugim – numer identyfikacyjny REGON oraz identyfikator podatkowy NIP
albo informację o jego unieważnieniu lub uchyleniu; przy wniosku o rejestrację
nowego podmiotu pole należy wypełnić, jeżeli podmiot uzyskał identyfikator
podatkowy NIP lub numer identyfikacyjny REGON przed wpisem do Krajowego
Rejestru Sądowego,
c)
w polu trzecim – nazwę zakładu,
d)
w polu czwartym – dane o wcześniejszej rejestracji, co obejmuje: nazwę rejestru
– „Rejestr samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej”, nazwę sądu
prowadzącego rejestr, numer w rejestrze,
e)
w polu piątym – informację, czy podmiot posiada status organizacji pożytku
publicznego;
2)
w rubryce drugiej:
a)
w polu pierwszym – siedzibę samodzielnego publicznego zakładu opieki
zdrowotnej zgodnie z krajowym rejestrem urzędowym podziału terytorialnego
kraju z wyjątkiem przypadku, o którym mowa w art. 35 pkt 3 ustawy,
b)
w polu drugim – adres samodzielnego publicznego zakładu opieki zdrowotnej
zgodnie z krajowym rejestrem urzędowym podziału terytorialnego kraju do
poziomu ulicy,
c)
w polu trzecim – adres poczty elektronicznej,
d)
w polu czwartym – adres strony internetowej;
3)
w rubryce trzeciej – dane posiadanych przez samodzielny publiczny zakład opieki
zdrowotnej jednostek terenowych:
a)
w polu pierwszym – nazwę jednostki terenowej,
b)
w polu drugim – siedzibę jednostki terenowej zgodnie z krajowym rejestrem
urzędowym podziału terytorialnego kraju z wyjątkiem przypadku, o którym mowa
w art. 35 pkt 3 ustawy,
c)
w polu trzecim – adres jednostki terenowej zgodnie z krajowym rejestrem
urzędowym podziału terytorialnego kraju do poziomu ulicy;
4)
w rubryce czwartej – informacje o statucie:
– 106 –
–
w polu pierwszym – informacje o sporządzeniu lub zmianie statutu, co
obejmuje: datę sporządzenia lub zmiany statutu, w przypadku zaś zmiany
statutu – także oznaczenie zmienionych paragrafów;
5)
w rubryce piątej:
–
w polu pierwszym – okres, na jaki został utworzony samodzielny publiczny
zakład opieki zdrowotnej; jeżeli podmiot został utworzony na czas
nieoznaczony, wpisuje się wyrazy „na czas nieoznaczony”;
6)
w rubryce szóstej – oznaczenie podmiotu, który utworzył samodzielny publiczny zakład
opieki zdrowotnej:
a)
w polu pierwszym – nazwę,
b)
w polu drugim – numer identyfikacyjny REGON podmiotu, jeżeli podmiot taki
numer posiada,
c)
w polu trzecim – numer KRS;
7)
w rubryce siódmej – organ sprawujący nadzór, co obejmuje:
– w polu pierwszym – nazwę organu;
8)
w rubryce ósmej – dane o sposobie powstania samodzielnego publicznego zakładu
opieki zdrowotnej, jeżeli powstał przez połączenie lub przekształcenie:
a)
w polu pierwszym – określenie okoliczności, o których mowa w art. 38 pkt 1 lit. f
ustawy, co obejmuje powstanie samodzielnego publicznego zakładu opieki
zdrowotnej w wyniku połączenia lub przekształcenia,
b)
w polu drugim – opis sposobu powstania samodzielnego publicznego zakładu
opieki zdrowotnej w wyniku połączenia lub przekształcenia oraz informacje
o dokumencie stanowiącym podstawę połączenia lub przekształcenia,
c)
w podrubryce pierwszej – dane podmiotów, z których powstał samodzielny
publiczny zakład opieki zdrowotnej w wyniku połączenia lub przekształcenia:
–
w polu pierwszym – nazwę,
–
w polu drugim – nazwę rejestru, w którym podmiot jest zarejestrowany,
–
w polu trzecim – numer w rejestrze; jeżeli podmiot jest zarejestrowany
w Krajowym Rejestrze Sądowym, należy wpisać numer KRS,
–
w polu czwartym – nazwę sądu prowadzącego rejestr,
–
w polu piątym – numer identyfikacyjny REGON,
–
w polu szóstym – identyfikator podatkowy NIP.
– 107 –
§ 157. W przypadku gdy w rubryce 3 lub 4 lub w podrubryce 1 rubryki 8 zachodzi
konieczność wpisania więcej niż jednego elementu, dane dotyczące każdego z nich wpisuje
się kolejno w odpowiedniej rubryce lub podrubryce.
§ 158. W dziale 2 rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych,
fundacji oraz samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej dla samodzielnego
publicznego zakładu opieki zdrowotnej wpisuje się:
1)
w rubryce pierwszej – organ uprawniony do reprezentacji podmiotu:
a)
w polu pierwszym – nazwę organu uprawnionego do reprezentowania
samodzielnego publicznego zakładu
opieki zdrowotnej – „kierownik
samodzielnego publicznego zakładu opieki zdrowotnej”,
b)
w polu drugim – nazwisko kierownika,
c)
w polu trzecim – imiona kierownika,
d)
w polu czwartym – numer PESEL kierownika,
e)
w polu piątym – kwalifikacje kierownika samodzielnego publicznego zakładu
opieki zdrowotnej;
2)
w rubryce drugiej – organy nadzoru:
a)
w polu pierwszym – „rada społeczna”,
b)
w podrubryce pierwszej – dane osób wchodzących w skład rady społecznej:
–
w polu pierwszym – nazwisko,
–
w polu drugim – imiona,
–
w polu trzecim – numer PESEL.
§ 159. W przypadku gdy w rubryce drugiej lub podrubryce pierwszej rubryki drugiej
zachodzi konieczność wpisania więcej niż jednego elementu, dane dotyczące każdego z nich
wpisuje się kolejno w odpowiedniej rubryce lub podrubryce.
§ 160. W dziale 3 rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych,
fundacji oraz samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej dla samodzielnego
publicznego zakładu opieki zdrowotnej wpisuje się:
1)
w rubryce pierwszej dla samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej nie
dokonuje się wpisów;
2)
w rubryce drugiej dla samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej nie
dokonuje się wpisów, z wyjątkiem podmiotów posiadających status organizacji pożytku
publicznego, dla których wpisuje się:
– 108 –
a)
w polu pierwszym – wzmiankę o złożeniu rocznego sprawozdania finansowego, co
obejmuje: okres, za jaki złożono sprawozdanie, i datę jego złożenia,
b) w polu drugim – nie dokonuje się wpisów,
c)
w polu trzecim – nie dokonuje się wpisów,
d) w polu czwartym – nie dokonuje się wpisów;
3)
w rubryce trzeciej:
– w polu pierwszym – cel działania organizacji;
4)
w rubryce czwartej – przedmiot działalności statutowej organizacji pożytku
publicznego:
a)
w polu pierwszym – odpłatna działalność statutowa według Polskiej Klasyfikacji
Działalności (PKD), określona rodzajem działalności,
b)
w polu drugim – nieodpłatna działalność statutowa według Polskiej Klasyfikacji
Działalności (PKD), określona rodzajem działalności.
§ 161. W przypadku gdy w rubryce 2 lub 4 zachodzi konieczność wpisania więcej niż
jednego elementu, dane dotyczące każdego z nich wpisuje się kolejno odpowiednio w rubryce
2 lub 4.
§ 162. W dziale 4 rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych,
fundacji oraz samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej dla publicznego
zakładu opieki zdrowotnej wpisuje się informacje wskazane w § 26 i § 27, przy czym
przedsiębiorcę – spółkę jawną, spółkę partnerską i spółkę komandytową zastępuje
samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej.
§ 163. W dziale 5 rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych,
fundacji oraz samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej dla samodzielnego
publicznego zakładu opieki zdrowotnej wpisuje się informacje wskazane w rozdziale 4
w § 57 i § 58, przy czym spółkę z o.o. oraz spółkę akcyjną zastępuje samodzielny publiczny
zakład opieki zdrowotnej.
§ 164. W dziale 6 rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych,
fundacji oraz samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej dla samodzielnego
publicznego zakładu opieki zdrowotnej wpisuje się:
– 109 –
1)
w rubryce pierwszej – informacje o likwidacji:
a)
w polu pierwszym – informacje o otwarciu likwidacji: informację, czy
zarządzeniem, czy uchwałą oraz organ wydający zarządzenie lub podejmujący
uchwałę, datę zarządzenia lub podjęcia uchwały, numer zarządzenia lub uchwały,
b)
w polu drugim – informacje o zakończeniu likwidacji, co obejmuje: datę
zakończenia likwidacji oraz informację o sposobie jej zakończenia,
c)
w polu trzecim – sposób reprezentacji samodzielnego publicznego zakładu opieki
zdrowotnej przez likwidatorów,
d)
w podrubryce pierwszej – dane likwidatorów:
–
w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę,
–
w polu drugim – imiona,
–
w polu trzecim – numer PESEL lub numer identyfikacyjny REGON,
–
w polu czwartym – numer KRS;
2)
w rubryce drugiej – informacje o połączeniu lub przekształceniu samodzielnego
publicznego zakładu opieki zdrowotnej:
a)
w polu pierwszym – określenie okoliczności, o których mowa w art. 44 ust. 1 pkt 4
ustawy, co obejmuje jedną z następujących okoliczności:
–
przekształcenie w inny podmiot,
–
połączenie z innym samodzielnym publicznym zakładem opieki zdrowotnej,
b)
w polu drugim – opis sposobu połączenia lub przekształcenia oraz informacje
o dokumencie stanowiącym podstawę połączenia lub przekształcenia,
c)
w podrubryce pierwszej dla samodzielnego publicznego zakładu opieki zdrowotnej
– dane podmiotu przejmującego samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej
lub podmiotu powstałego w wyniku przekształcenia lub połączenia:
–
w polu pierwszym – nazwę,
–
w polu drugim – nazwę rejestru, w którym podmiot jest zarejestrowany,
–
w polu trzecim – numer w rejestrze; jeżeli podmiot jest zarejestrowany
w Krajowym Rejestrze Sądowym, należy wpisać numer KRS,
–
w polu czwartym – nazwę sądu prowadzącego rejestr,
–
w polu piątym – numer identyfikacyjny REGON,
Dokumenty związane z tym projektem:
-
2094-cz-II
› Pobierz plik
-
2094-cz-I
› Pobierz plik