eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustawRządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o Krajowym Rejestrze Sądowym oraz o zmianie niektórych innych ustaw

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o Krajowym Rejestrze Sądowym oraz o zmianie niektórych innych ustaw

projekt dotyczy usprawnienia procedury związanej z rozpoczęciem prowadzenia działalności gospodarczej tzw. zasady jednego okienka

  • Kadencja sejmu: 7
  • Nr druku: 2094
  • Data wpłynięcia: 2014-01-23
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: Ustawa o zmianie ustawy o Krajowym Rejestrze Sądowym oraz o zmianie niektórych innych ustaw
  • data uchwalenia: 2014-06-26
  • adres publikacyjny: Dz.U. poz. 1161

2094-cz-II

– 100 – 
zagranicznego  zakładu  ubezpieczeń  lub  główny  oddział  zagranicznego  zakładu 
reasekuracji: 
a) 
w polu pierwszym – datę rozpoczęcia zawieszenia wykonywania działalności, 
b)  w polu drugim – datę wznowienia wykonywania działalności. 
§ 144. 1. W  rubryce  5  w  polach  3  i  4  oraz  w  podrubryce  1  wpisuje  się  odpowiednio 
informacje  o  wtórnym  postępowaniu  upadłościowym  i  syndyku  ustanowionym  w  takim 
postępowaniu. 
2. W  podrubryce  2  rubryki  5  wpisuje  się  dane  osób  powołanych  we  wtórnym 
postępowaniu  upadłościowym  lub  dane  zarządcy  zagranicznego  ustanowionego 
w postępowaniu o uznanie zagranicznego postępowania upadłościowego. 
3. W przypadku gdy w rubryce  7  zachodzi  konieczność  wpisania  kolejnych  informacji 
o zawieszeniu  albo  wznowieniu  wykonywania  działalności  gospodarczej,  informacje  te 
wpisuje się kolejno w odpowiednich polach rubryki 7. 
§ 145. W rubryce 6 ujawnia się także informacje o postępowaniu układowym lub innym 
podobnym  postępowaniu,  któremu  podlega  zagraniczny  przedsiębiorca,  zagraniczny  zakład 
ubezpieczeń  lub  zagraniczny  zakład  reasekuracji,  przy  uwzględnieniu  odrębności  tych 
postępowań. 
§ 146. W przypadkach gdy w rubrykach 1, 3, 4, 5, 6, podrubryce 1 rubryki 1, 
podrubryce  1  rubryki  3  lub  podrubrykach  1  i  2  rubryki  5  zachodzi  konieczność  wpisania 
więcej  niż  jednego  elementu,  dane  dotyczące  każdego  z  nich  wpisuje  się  kolejno 
w odpowiedniej rubryce lub podrubryce. 
Rozdział 5 
Przepisy szczegółowe dla poszczególnych rodzajów podmiotów 
Oddział 1 
Fundacje, stowarzyszenia, inne organizacje społeczne i zawodowe oraz podmioty 
podlegające obowiązkowi wpisu do rejestru na podstawie art. 49a ust. 1 ustawy 
§ 147. W dziale 1 rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, 
fundacji  oraz  samodzielnych  publicznych  zakładów  opieki  zdrowotnej  dla  fundacji, 
stowarzyszeń oraz innych organizacji społecznych i zawodowych wpisuje się: 
– 101 – 
1) 
w rubryce pierwszej: 
a) 
w polu pierwszym –  oznaczenie  rodzaju  organizacji,  zgodnie  z  załącznikiem  nr  3 
do rozporządzenia, 
b)  w polu drugim – numer identyfikacyjny REGON oraz identyfikator podatkowy NIP 
albo  informację  o  jego  unieważnieniu  lub  uchyleniu;  przy  wniosku  o  rejestrację 
nowej organizacji pole należy  wypełnić,  jeżeli  podmiot  uzyskał  identyfikator 
podatkowy NIP lub numer identyfikacyjny REGON przed wpisem  do Krajowego 
Rejestru Sądowego, 
c) 
w polu trzecim – nazwę organizacji, 
d) 
w polu czwartym –  dane  o  wcześniejszej  rejestracji,  co  obejmuje:  nazwę  rejestru, 
nazwę  sądu  prowadzącego  rejestr,  numer  w  rejestrze.  W  przypadku  wpisu 
podmiotu posiadającego status organizacji pożytku publicznego, będącego inną niż 
podlegające  wpisowi  do  Krajowego  Rejestru  Sądowego  osobą  prawną  lub 
jednostką  nieposiadającą  osobowości  prawnej,  ujawnia  się  dane  o  wcześniejszej 
rejestracji, chociażby dokonywał jej organ inny niż sąd, 
e) 
w polu piątym – nie dokonuje się wpisów, 
f) 
w polu szóstym –  informację,  czy  podmiot  posiada  status  organizacji  pożytku 
publicznego; 
2) 
w rubryce drugiej: 
a) 
w polu pierwszym –  siedzibę  organizacji  zgodnie  z  krajowym  rejestrem 
urzędowym podziału terytorialnego kraju z wyjątkiem przypadku, o którym mowa 
w art. 35 pkt 3 ustawy, 
b) 
w polu drugim –  adres  organizacji  zgodnie  z  krajowym  rejestrem  urzędowym 
podziału terytorialnego kraju do poziomu ulicy, 
c) 
w polu trzecim – adres poczty elektronicznej, 
d) 
w polu czwartym – adres strony internetowej; 
3) 
w rubryce trzeciej –  dane posiadanych przez organizację  jednostek  terenowych  lub 
oddziałów: 
a) 
w polu pierwszym – nazwę jednostki terenowej lub oddziału, 
b) 
w polu drugim –  siedzibę  jednostki  terenowej  lub  oddziału  zgodnie  z  krajowym 
rejestrem  urzędowym  podziału  terytorialnego  kraju  z  wyjątkiem  przypadku, 
o którym mowa w art. 35 pkt 3 ustawy, 
– 102 – 
c) 
w polu trzecim –  adres  jednostki  terenowej  lub  oddziału  zgodnie  z  krajowym 
rejestrem urzędowym podziału terytorialnego kraju do poziomu ulicy; 
4) 
w rubryce czwartej – informacje o statucie: 
– 
w polu pierwszym –  informacje  o  sporządzeniu  lub  zmianie  statutu,  co 
obejmuje:  datę  sporządzenia  lub  zmiany  statutu,  w  przypadku  zaś  zmiany 
statutu  –  także  oznaczenie  zmienionych  paragrafów,  a  w  wypadku  ustalenia 
nowego tekstu umowy lub statutu – zaznaczenie tej okoliczności; 
5) 
w rubryce piątej: 
– 
w polu pierwszym –  okres,  na  jaki  została  utworzona  organizacja;  jeżeli 
organizacja została utworzona na czas nieoznaczony, wpisuje się wyrazy „na 
czas nieoznaczony”; 
6) 
w rubryce szóstej –  dane  o  sposobie  powstania  organizacji,  jeżeli  powstała  przez 
połączenie lub podział innych podmiotów: 
a) 
w polu pierwszym – określenie okoliczności, o których mowa w art. 38 pkt 1 lit. f 
ustawy, co obejmuje: połączenie lub podział, 
b) 
w polu drugim –  opis  sposobu  powstania  podmiotu  w  wyniku  połączenia  lub 
podziału, 
c) 
w polu trzecim –  numer  i  datę  decyzji  Prezesa  Urzędu  Ochrony  Konkurencji 
i Konsumentów o zgodzie na dokonanie koncentracji, 
d) 
w podrubryce pierwszej –  dane  podmiotów,  z  których  powstała  organizacja 
w wyniku podziału lub połączenia: 
– 
w polu pierwszym – nazwę, 
– 
w polu drugim – nazwę rejestru, w którym podmiot jest zarejestrowany, 
– 
w polu trzecim –  numer  w  rejestrze;  jeżeli  podmiot  jest  zarejestrowany 
w Krajowym Rejestrze Sądowym, należy wpisać numer KRS, 
– 
w polu czwartym – nazwę sądu prowadzącego rejestr, 
– 
w polu piątym – numer identyfikacyjny REGON; 
7) 
w rubryce siódmej – dane osób wchodzących w skład komitetu założycielskiego: 
a) 
w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę, 
b) 
w polu drugim – imiona, 
c) 
w polu trzecim – numer PESEL lub numer identyfikacyjny REGON, 
d)  w polu czwartym – numer KRS; 
8) 
w rubryce ósmej – organ sprawujący nadzór, co obejmuje: 
– 103 – 
a) 
w polu pierwszym – nazwę organu. 
§ 148. W dziale 1 rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, 
fundacji oraz samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej w rubryce 1 w polu 6 
nie dokonuje się wpisów dla podmiotów posiadających następujące formy prawne: 
1) 
związki zawodowe rolników indywidualnych; 
2) 
zrzeszenia handlu i usług; 
3) 
zrzeszenia transportu; 
4) 
ogólnokrajowe reprezentacje zrzeszeń handlu i usług; 
5) 
ogólnokrajowe reprezentacje zrzeszeń transportu; 
6) 
ogólnokrajowe związki międzybranżowe; 
7) 
ogólnokrajowe zrzeszenia między branżowe; 
8) 
związki  zawodowe,  co  obejmuje  także  ich  jednostki  organizacyjne  posiadające 
osobowość prawną; 
9) 
związki pracodawców; 
10)  federacje i konfederacje związków pracodawców. 
§ 149. W przypadku gdy w rubryce 3, 4, 7, 8 lub w podrubryce 1 rubryki 6 zachodzi 
konieczność  wpisania  więcej  niż  jednego  elementu,  dane  dotyczące  każdego  z  nich  wpisuje 
się kolejno w odpowiedniej rubryce lub pod rubryce. 
§ 150. W dziale 2 rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, 
fundacji oraz samodzielnych publicznych  zakładów  opieki  zdrowotnej  dla  fundacji, 
stowarzyszeń  oraz  innych  organizacji  społecznych  i  zawodowych  wpisuje  się  informacje, 
o których mowa w § 129 pkt 1 i 2 oraz § 130. 
§ 151. W dziale 3 rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, 
fundacji  oraz  samodzielnych  publicznych  zakładów  opieki  zdrowotnej  dla  fundacji, 
stowarzyszeń oraz innych organizacji społecznych i zawodowych wpisuje się: 
1) 
w  rubryce  pierwszej  dla  fundacji,  stowarzyszeń  oraz  innych  organizacji  społecznych 
i zawodowych nie dokonuje się wpisów; 
2) 
w  rubryce  drugiej  dla  fundacji,  stowarzyszeń  oraz  innych  organizacji  społecznych 
i zawodowych nie dokonuje się wpisów; 
3) 
w rubryce trzeciej: 
a) 
w polu pierwszym – cel działania organizacji; 
– 104 – 
4) 
w rubryce czwartej –  przedmiot  działalności  statutowej  organizacji  pożytku 
publicznego: 
a) 
w polu pierwszym –  odpłatna  działalność  statutowa  według  Polskiej  Klasyfikacji 
Działalności (PKD), określona rodzajem działalności, 
b) 
w polu drugim –  nieodpłatna  działalność  statutowa  według  Polskiej  Klasyfikacji 
Działalności (PKD), określona rodzajem działalności. 
§ 152. W  przypadku  gdy  w  rubryce  2  lub  4  zachodzi  konieczność  wpisania  więcej  niż 
jednego elementu, dane dotyczące każdego z nich wpisuje się kolejno odpowiednio w rubryce 
2 lub 4. 
§ 153. W dziale 4 rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, 
fundacji  oraz  samodzielnych  publicznych  zakładów  opieki  zdrowotnej  dla  fundacji, 
stowarzyszeń  oraz  innych  organizacji  społecznych  i  zawodowych  wpisuje  się  informacje 
wskazane w § 26 i § 27, przy czym przedsiębiorcę – spółkę jawną, spółkę partnerską i spółkę 
komandytową  zastępuje  stowarzyszenie,  inna  organizacja  społeczna  lub  zawodowa 
i fundacja. 
§ 154. W dziale 5 rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, 
fundacji  oraz  samodzielnych  publicznych  zakładów  opieki  zdrowotnej  dla  fundacji, 
stowarzyszeń  oraz  innych  organizacji  społecznych  i  zawodowych  wpisuje  się  informacje 
wskazane  w  §  57  i  §  58,  przy  czym  spółkę  z  o.o.  oraz  spółkę  akcyjną  zastępuje 
stowarzyszenie, inna organizacja społeczna lub zawodowa i fundacja. 
§ 155. W dziale 6 rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, 
fundacji  oraz  samodzielnych  publicznych  zakładów  opieki  zdrowotnej dla fundacji, 
stowarzyszeń  oraz  innych  organizacji  społecznych  i  zawodowych  wpisuje  się  informacje 
wskazane w rozdziale 4 w § 135 i § 136, z wyjątkiem informacji o zawieszeniu i wznowieniu 
wykonywania działalności gospodarczej. 
Oddział 2 
Samodzielne publiczne zakłady opieki zdrowotnej 
§ 156. W dziale 1 rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, 
fundacji  oraz  samodzielnych  publicznych  zakładów  opieki  zdrowotnej  dla  samodzielnego 
publicznego zakładu opieki zdrowotnej wpisuje się: 
strony : 1 ... 10 ... 20 . [ 21 ] . 22 ... 30 ... 35

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: