Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o Krajowym Rejestrze Sądowym oraz o zmianie niektórych innych ustaw
projekt dotyczy usprawnienia procedury związanej z rozpoczęciem prowadzenia działalności gospodarczej tzw. zasady jednego okienka
- Kadencja sejmu: 7
- Nr druku: 2094
- Data wpłynięcia: 2014-01-23
- Uchwalenie: Projekt uchwalony
- tytuł: Ustawa o zmianie ustawy o Krajowym Rejestrze Sądowym oraz o zmianie niektórych innych ustaw
- data uchwalenia: 2014-06-26
- adres publikacyjny: Dz.U. poz. 1161
2094-cz-II
– 100 –
zagranicznego zakładu ubezpieczeń lub główny oddział zagranicznego zakładu
reasekuracji:
a)
w polu pierwszym – datę rozpoczęcia zawieszenia wykonywania działalności,
b) w polu drugim – datę wznowienia wykonywania działalności.
§ 144. 1. W rubryce 5 w polach 3 i 4 oraz w podrubryce 1 wpisuje się odpowiednio
informacje o wtórnym postępowaniu upadłościowym i syndyku ustanowionym w takim
postępowaniu.
2. W podrubryce 2 rubryki 5 wpisuje się dane osób powołanych we wtórnym
postępowaniu upadłościowym lub dane zarządcy zagranicznego ustanowionego
w postępowaniu o uznanie zagranicznego postępowania upadłościowego.
3. W przypadku gdy w rubryce 7 zachodzi konieczność wpisania kolejnych informacji
o zawieszeniu albo wznowieniu wykonywania działalności gospodarczej, informacje te
wpisuje się kolejno w odpowiednich polach rubryki 7.
§ 145. W rubryce 6 ujawnia się także informacje o postępowaniu układowym lub innym
podobnym postępowaniu, któremu podlega zagraniczny przedsiębiorca, zagraniczny zakład
ubezpieczeń lub zagraniczny zakład reasekuracji, przy uwzględnieniu odrębności tych
postępowań.
§ 146. W przypadkach gdy w rubrykach 1, 3, 4, 5, 6, podrubryce 1 rubryki 1,
podrubryce 1 rubryki 3 lub podrubrykach 1 i 2 rubryki 5 zachodzi konieczność wpisania
więcej niż jednego elementu, dane dotyczące każdego z nich wpisuje się kolejno
w odpowiedniej rubryce lub podrubryce.
Rozdział 5
Przepisy szczegółowe dla poszczególnych rodzajów podmiotów
Oddział 1
Fundacje, stowarzyszenia, inne organizacje społeczne i zawodowe oraz podmioty
podlegające obowiązkowi wpisu do rejestru na podstawie art. 49a ust. 1 ustawy
§ 147. W dziale 1 rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych,
fundacji oraz samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej dla fundacji,
stowarzyszeń oraz innych organizacji społecznych i zawodowych wpisuje się:
– 101 –
1)
w rubryce pierwszej:
a)
w polu pierwszym – oznaczenie rodzaju organizacji, zgodnie z załącznikiem nr 3
do rozporządzenia,
b) w polu drugim – numer identyfikacyjny REGON oraz identyfikator podatkowy NIP
albo informację o jego unieważnieniu lub uchyleniu; przy wniosku o rejestrację
nowej organizacji pole należy wypełnić, jeżeli podmiot uzyskał identyfikator
podatkowy NIP lub numer identyfikacyjny REGON przed wpisem do Krajowego
Rejestru Sądowego,
c)
w polu trzecim – nazwę organizacji,
d)
w polu czwartym – dane o wcześniejszej rejestracji, co obejmuje: nazwę rejestru,
nazwę sądu prowadzącego rejestr, numer w rejestrze. W przypadku wpisu
podmiotu posiadającego status organizacji pożytku publicznego, będącego inną niż
podlegające wpisowi do Krajowego Rejestru Sądowego osobą prawną lub
jednostką nieposiadającą osobowości prawnej, ujawnia się dane o wcześniejszej
rejestracji, chociażby dokonywał jej organ inny niż sąd,
e)
w polu piątym – nie dokonuje się wpisów,
f)
w polu szóstym – informację, czy podmiot posiada status organizacji pożytku
publicznego;
2)
w rubryce drugiej:
a)
w polu pierwszym – siedzibę organizacji zgodnie z krajowym rejestrem
urzędowym podziału terytorialnego kraju z wyjątkiem przypadku, o którym mowa
w art. 35 pkt 3 ustawy,
b)
w polu drugim – adres organizacji zgodnie z krajowym rejestrem urzędowym
podziału terytorialnego kraju do poziomu ulicy,
c)
w polu trzecim – adres poczty elektronicznej,
d)
w polu czwartym – adres strony internetowej;
3)
w rubryce trzeciej – dane posiadanych przez organizację jednostek terenowych lub
oddziałów:
a)
w polu pierwszym – nazwę jednostki terenowej lub oddziału,
b)
w polu drugim – siedzibę jednostki terenowej lub oddziału zgodnie z krajowym
rejestrem urzędowym podziału terytorialnego kraju z wyjątkiem przypadku,
o którym mowa w art. 35 pkt 3 ustawy,
– 102 –
c)
w polu trzecim – adres jednostki terenowej lub oddziału zgodnie z krajowym
rejestrem urzędowym podziału terytorialnego kraju do poziomu ulicy;
4)
w rubryce czwartej – informacje o statucie:
–
w polu pierwszym – informacje o sporządzeniu lub zmianie statutu, co
obejmuje: datę sporządzenia lub zmiany statutu, w przypadku zaś zmiany
statutu – także oznaczenie zmienionych paragrafów, a w wypadku ustalenia
nowego tekstu umowy lub statutu – zaznaczenie tej okoliczności;
5)
w rubryce piątej:
–
w polu pierwszym – okres, na jaki została utworzona organizacja; jeżeli
organizacja została utworzona na czas nieoznaczony, wpisuje się wyrazy „na
czas nieoznaczony”;
6)
w rubryce szóstej – dane o sposobie powstania organizacji, jeżeli powstała przez
połączenie lub podział innych podmiotów:
a)
w polu pierwszym – określenie okoliczności, o których mowa w art. 38 pkt 1 lit. f
ustawy, co obejmuje: połączenie lub podział,
b)
w polu drugim – opis sposobu powstania podmiotu w wyniku połączenia lub
podziału,
c)
w polu trzecim – numer i datę decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji
i Konsumentów o zgodzie na dokonanie koncentracji,
d)
w podrubryce pierwszej – dane podmiotów, z których powstała organizacja
w wyniku podziału lub połączenia:
–
w polu pierwszym – nazwę,
–
w polu drugim – nazwę rejestru, w którym podmiot jest zarejestrowany,
–
w polu trzecim – numer w rejestrze; jeżeli podmiot jest zarejestrowany
w Krajowym Rejestrze Sądowym, należy wpisać numer KRS,
–
w polu czwartym – nazwę sądu prowadzącego rejestr,
–
w polu piątym – numer identyfikacyjny REGON;
7)
w rubryce siódmej – dane osób wchodzących w skład komitetu założycielskiego:
a)
w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę,
b)
w polu drugim – imiona,
c)
w polu trzecim – numer PESEL lub numer identyfikacyjny REGON,
d) w polu czwartym – numer KRS;
8)
w rubryce ósmej – organ sprawujący nadzór, co obejmuje:
– 103 –
a)
w polu pierwszym – nazwę organu.
§ 148. W dziale 1 rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych,
fundacji oraz samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej w rubryce 1 w polu 6
nie dokonuje się wpisów dla podmiotów posiadających następujące formy prawne:
1)
związki zawodowe rolników indywidualnych;
2)
zrzeszenia handlu i usług;
3)
zrzeszenia transportu;
4)
ogólnokrajowe reprezentacje zrzeszeń handlu i usług;
5)
ogólnokrajowe reprezentacje zrzeszeń transportu;
6)
ogólnokrajowe związki międzybranżowe;
7)
ogólnokrajowe zrzeszenia między branżowe;
8)
związki zawodowe, co obejmuje także ich jednostki organizacyjne posiadające
osobowość prawną;
9)
związki pracodawców;
10) federacje i konfederacje związków pracodawców.
§ 149. W przypadku gdy w rubryce 3, 4, 7, 8 lub w podrubryce 1 rubryki 6 zachodzi
konieczność wpisania więcej niż jednego elementu, dane dotyczące każdego z nich wpisuje
się kolejno w odpowiedniej rubryce lub pod rubryce.
§ 150. W dziale 2 rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych,
fundacji oraz samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej dla fundacji,
stowarzyszeń oraz innych organizacji społecznych i zawodowych wpisuje się informacje,
o których mowa w § 129 pkt 1 i 2 oraz § 130.
§ 151. W dziale 3 rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych,
fundacji oraz samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej dla fundacji,
stowarzyszeń oraz innych organizacji społecznych i zawodowych wpisuje się:
1)
w rubryce pierwszej dla fundacji, stowarzyszeń oraz innych organizacji społecznych
i zawodowych nie dokonuje się wpisów;
2)
w rubryce drugiej dla fundacji, stowarzyszeń oraz innych organizacji społecznych
i zawodowych nie dokonuje się wpisów;
3)
w rubryce trzeciej:
a)
w polu pierwszym – cel działania organizacji;
– 104 –
4)
w rubryce czwartej – przedmiot działalności statutowej organizacji pożytku
publicznego:
a)
w polu pierwszym – odpłatna działalność statutowa według Polskiej Klasyfikacji
Działalności (PKD), określona rodzajem działalności,
b)
w polu drugim – nieodpłatna działalność statutowa według Polskiej Klasyfikacji
Działalności (PKD), określona rodzajem działalności.
§ 152. W przypadku gdy w rubryce 2 lub 4 zachodzi konieczność wpisania więcej niż
jednego elementu, dane dotyczące każdego z nich wpisuje się kolejno odpowiednio w rubryce
2 lub 4.
§ 153. W dziale 4 rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych,
fundacji oraz samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej dla fundacji,
stowarzyszeń oraz innych organizacji społecznych i zawodowych wpisuje się informacje
wskazane w § 26 i § 27, przy czym przedsiębiorcę – spółkę jawną, spółkę partnerską i spółkę
komandytową zastępuje stowarzyszenie, inna organizacja społeczna lub zawodowa
i fundacja.
§ 154. W dziale 5 rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych,
fundacji oraz samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej dla fundacji,
stowarzyszeń oraz innych organizacji społecznych i zawodowych wpisuje się informacje
wskazane w § 57 i § 58, przy czym spółkę z o.o. oraz spółkę akcyjną zastępuje
stowarzyszenie, inna organizacja społeczna lub zawodowa i fundacja.
§ 155. W dziale 6 rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych,
fundacji oraz samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej dla fundacji,
stowarzyszeń oraz innych organizacji społecznych i zawodowych wpisuje się informacje
wskazane w rozdziale 4 w § 135 i § 136, z wyjątkiem informacji o zawieszeniu i wznowieniu
wykonywania działalności gospodarczej.
Oddział 2
Samodzielne publiczne zakłady opieki zdrowotnej
§ 156. W dziale 1 rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych,
fundacji oraz samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej dla samodzielnego
publicznego zakładu opieki zdrowotnej wpisuje się:
zagranicznego zakładu ubezpieczeń lub główny oddział zagranicznego zakładu
reasekuracji:
a)
w polu pierwszym – datę rozpoczęcia zawieszenia wykonywania działalności,
b) w polu drugim – datę wznowienia wykonywania działalności.
§ 144. 1. W rubryce 5 w polach 3 i 4 oraz w podrubryce 1 wpisuje się odpowiednio
informacje o wtórnym postępowaniu upadłościowym i syndyku ustanowionym w takim
postępowaniu.
2. W podrubryce 2 rubryki 5 wpisuje się dane osób powołanych we wtórnym
postępowaniu upadłościowym lub dane zarządcy zagranicznego ustanowionego
w postępowaniu o uznanie zagranicznego postępowania upadłościowego.
3. W przypadku gdy w rubryce 7 zachodzi konieczność wpisania kolejnych informacji
o zawieszeniu albo wznowieniu wykonywania działalności gospodarczej, informacje te
wpisuje się kolejno w odpowiednich polach rubryki 7.
§ 145. W rubryce 6 ujawnia się także informacje o postępowaniu układowym lub innym
podobnym postępowaniu, któremu podlega zagraniczny przedsiębiorca, zagraniczny zakład
ubezpieczeń lub zagraniczny zakład reasekuracji, przy uwzględnieniu odrębności tych
postępowań.
§ 146. W przypadkach gdy w rubrykach 1, 3, 4, 5, 6, podrubryce 1 rubryki 1,
podrubryce 1 rubryki 3 lub podrubrykach 1 i 2 rubryki 5 zachodzi konieczność wpisania
więcej niż jednego elementu, dane dotyczące każdego z nich wpisuje się kolejno
w odpowiedniej rubryce lub podrubryce.
Rozdział 5
Przepisy szczegółowe dla poszczególnych rodzajów podmiotów
Oddział 1
Fundacje, stowarzyszenia, inne organizacje społeczne i zawodowe oraz podmioty
podlegające obowiązkowi wpisu do rejestru na podstawie art. 49a ust. 1 ustawy
§ 147. W dziale 1 rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych,
fundacji oraz samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej dla fundacji,
stowarzyszeń oraz innych organizacji społecznych i zawodowych wpisuje się:
– 101 –
1)
w rubryce pierwszej:
a)
w polu pierwszym – oznaczenie rodzaju organizacji, zgodnie z załącznikiem nr 3
do rozporządzenia,
b) w polu drugim – numer identyfikacyjny REGON oraz identyfikator podatkowy NIP
albo informację o jego unieważnieniu lub uchyleniu; przy wniosku o rejestrację
nowej organizacji pole należy wypełnić, jeżeli podmiot uzyskał identyfikator
podatkowy NIP lub numer identyfikacyjny REGON przed wpisem do Krajowego
Rejestru Sądowego,
c)
w polu trzecim – nazwę organizacji,
d)
w polu czwartym – dane o wcześniejszej rejestracji, co obejmuje: nazwę rejestru,
nazwę sądu prowadzącego rejestr, numer w rejestrze. W przypadku wpisu
podmiotu posiadającego status organizacji pożytku publicznego, będącego inną niż
podlegające wpisowi do Krajowego Rejestru Sądowego osobą prawną lub
jednostką nieposiadającą osobowości prawnej, ujawnia się dane o wcześniejszej
rejestracji, chociażby dokonywał jej organ inny niż sąd,
e)
w polu piątym – nie dokonuje się wpisów,
f)
w polu szóstym – informację, czy podmiot posiada status organizacji pożytku
publicznego;
2)
w rubryce drugiej:
a)
w polu pierwszym – siedzibę organizacji zgodnie z krajowym rejestrem
urzędowym podziału terytorialnego kraju z wyjątkiem przypadku, o którym mowa
w art. 35 pkt 3 ustawy,
b)
w polu drugim – adres organizacji zgodnie z krajowym rejestrem urzędowym
podziału terytorialnego kraju do poziomu ulicy,
c)
w polu trzecim – adres poczty elektronicznej,
d)
w polu czwartym – adres strony internetowej;
3)
w rubryce trzeciej – dane posiadanych przez organizację jednostek terenowych lub
oddziałów:
a)
w polu pierwszym – nazwę jednostki terenowej lub oddziału,
b)
w polu drugim – siedzibę jednostki terenowej lub oddziału zgodnie z krajowym
rejestrem urzędowym podziału terytorialnego kraju z wyjątkiem przypadku,
o którym mowa w art. 35 pkt 3 ustawy,
– 102 –
c)
w polu trzecim – adres jednostki terenowej lub oddziału zgodnie z krajowym
rejestrem urzędowym podziału terytorialnego kraju do poziomu ulicy;
4)
w rubryce czwartej – informacje o statucie:
–
w polu pierwszym – informacje o sporządzeniu lub zmianie statutu, co
obejmuje: datę sporządzenia lub zmiany statutu, w przypadku zaś zmiany
statutu – także oznaczenie zmienionych paragrafów, a w wypadku ustalenia
nowego tekstu umowy lub statutu – zaznaczenie tej okoliczności;
5)
w rubryce piątej:
–
w polu pierwszym – okres, na jaki została utworzona organizacja; jeżeli
organizacja została utworzona na czas nieoznaczony, wpisuje się wyrazy „na
czas nieoznaczony”;
6)
w rubryce szóstej – dane o sposobie powstania organizacji, jeżeli powstała przez
połączenie lub podział innych podmiotów:
a)
w polu pierwszym – określenie okoliczności, o których mowa w art. 38 pkt 1 lit. f
ustawy, co obejmuje: połączenie lub podział,
b)
w polu drugim – opis sposobu powstania podmiotu w wyniku połączenia lub
podziału,
c)
w polu trzecim – numer i datę decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji
i Konsumentów o zgodzie na dokonanie koncentracji,
d)
w podrubryce pierwszej – dane podmiotów, z których powstała organizacja
w wyniku podziału lub połączenia:
–
w polu pierwszym – nazwę,
–
w polu drugim – nazwę rejestru, w którym podmiot jest zarejestrowany,
–
w polu trzecim – numer w rejestrze; jeżeli podmiot jest zarejestrowany
w Krajowym Rejestrze Sądowym, należy wpisać numer KRS,
–
w polu czwartym – nazwę sądu prowadzącego rejestr,
–
w polu piątym – numer identyfikacyjny REGON;
7)
w rubryce siódmej – dane osób wchodzących w skład komitetu założycielskiego:
a)
w polu pierwszym – nazwisko, nazwę lub firmę,
b)
w polu drugim – imiona,
c)
w polu trzecim – numer PESEL lub numer identyfikacyjny REGON,
d) w polu czwartym – numer KRS;
8)
w rubryce ósmej – organ sprawujący nadzór, co obejmuje:
– 103 –
a)
w polu pierwszym – nazwę organu.
§ 148. W dziale 1 rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych,
fundacji oraz samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej w rubryce 1 w polu 6
nie dokonuje się wpisów dla podmiotów posiadających następujące formy prawne:
1)
związki zawodowe rolników indywidualnych;
2)
zrzeszenia handlu i usług;
3)
zrzeszenia transportu;
4)
ogólnokrajowe reprezentacje zrzeszeń handlu i usług;
5)
ogólnokrajowe reprezentacje zrzeszeń transportu;
6)
ogólnokrajowe związki międzybranżowe;
7)
ogólnokrajowe zrzeszenia między branżowe;
8)
związki zawodowe, co obejmuje także ich jednostki organizacyjne posiadające
osobowość prawną;
9)
związki pracodawców;
10) federacje i konfederacje związków pracodawców.
§ 149. W przypadku gdy w rubryce 3, 4, 7, 8 lub w podrubryce 1 rubryki 6 zachodzi
konieczność wpisania więcej niż jednego elementu, dane dotyczące każdego z nich wpisuje
się kolejno w odpowiedniej rubryce lub pod rubryce.
§ 150. W dziale 2 rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych,
fundacji oraz samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej dla fundacji,
stowarzyszeń oraz innych organizacji społecznych i zawodowych wpisuje się informacje,
o których mowa w § 129 pkt 1 i 2 oraz § 130.
§ 151. W dziale 3 rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych,
fundacji oraz samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej dla fundacji,
stowarzyszeń oraz innych organizacji społecznych i zawodowych wpisuje się:
1)
w rubryce pierwszej dla fundacji, stowarzyszeń oraz innych organizacji społecznych
i zawodowych nie dokonuje się wpisów;
2)
w rubryce drugiej dla fundacji, stowarzyszeń oraz innych organizacji społecznych
i zawodowych nie dokonuje się wpisów;
3)
w rubryce trzeciej:
a)
w polu pierwszym – cel działania organizacji;
– 104 –
4)
w rubryce czwartej – przedmiot działalności statutowej organizacji pożytku
publicznego:
a)
w polu pierwszym – odpłatna działalność statutowa według Polskiej Klasyfikacji
Działalności (PKD), określona rodzajem działalności,
b)
w polu drugim – nieodpłatna działalność statutowa według Polskiej Klasyfikacji
Działalności (PKD), określona rodzajem działalności.
§ 152. W przypadku gdy w rubryce 2 lub 4 zachodzi konieczność wpisania więcej niż
jednego elementu, dane dotyczące każdego z nich wpisuje się kolejno odpowiednio w rubryce
2 lub 4.
§ 153. W dziale 4 rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych,
fundacji oraz samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej dla fundacji,
stowarzyszeń oraz innych organizacji społecznych i zawodowych wpisuje się informacje
wskazane w § 26 i § 27, przy czym przedsiębiorcę – spółkę jawną, spółkę partnerską i spółkę
komandytową zastępuje stowarzyszenie, inna organizacja społeczna lub zawodowa
i fundacja.
§ 154. W dziale 5 rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych,
fundacji oraz samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej dla fundacji,
stowarzyszeń oraz innych organizacji społecznych i zawodowych wpisuje się informacje
wskazane w § 57 i § 58, przy czym spółkę z o.o. oraz spółkę akcyjną zastępuje
stowarzyszenie, inna organizacja społeczna lub zawodowa i fundacja.
§ 155. W dziale 6 rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych,
fundacji oraz samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej dla fundacji,
stowarzyszeń oraz innych organizacji społecznych i zawodowych wpisuje się informacje
wskazane w rozdziale 4 w § 135 i § 136, z wyjątkiem informacji o zawieszeniu i wznowieniu
wykonywania działalności gospodarczej.
Oddział 2
Samodzielne publiczne zakłady opieki zdrowotnej
§ 156. W dziale 1 rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych,
fundacji oraz samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej dla samodzielnego
publicznego zakładu opieki zdrowotnej wpisuje się:
Dokumenty związane z tym projektem:
-
2094-cz-II
› Pobierz plik
-
2094-cz-I
› Pobierz plik