eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustawRządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o wykonywaniu inicjatywy ustawodawczej przez obywateli

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o wykonywaniu inicjatywy ustawodawczej przez obywateli

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o wykonywaniu inicjatywy ustawodawczej przez obywateli

projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej

  • Kadencja sejmu: 7
  • Nr druku: 1990
  • Data wpłynięcia: 2013-12-02
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: Ustawa o europejskiej inicjatywie obywatelskiej
  • data uchwalenia: 2014-04-04
  • adres publikacyjny: Dz.U. poz. 575

1990

oczywisty sprzeczna z wartościami Unii
określonymi w art.
2 TFUE.
3. Komisja odmawia rejestracji, jeżeli nie
zostały spełnione
warunki określone w ust. 2.
W przypadku odmowy rejestracji
proponowanej inicjatywy
obywatelskiej Komisja informuje
organizatorów o przyczynach
tej odmowy oraz o wszystkich możliwych
dostępnych dla nich
sądowych i pozasądowych środkach
prawnych.
4. Proponowana inicjatywa obywatelska,
która została zarejestrowana,
jest upubliczniana w rejestrze. Bez
uszczerbku dla ich
praw na mocy rozporządzenia (WE) nr
45/2001 osoby, których
dotyczą dane, mają prawo żądać usunięcia
swoich danych
osobowych z rejestru po wygaśnięciu terminu
dwóch lat od
dnia rejestracji proponowanej inicjatywy
obywatelskiej.
5. Organizatorzy mogą wycofać
proponowaną inicjatywę
obywatelską, która została zarejestrowana, w
każdym momencie
przed złożeniem deklaracji poparcia zgodnie
z art. 8. W takim
przypadku w rejestrze odnotowuje się
wzmiankę o tym fakcie.
art. 5
Procedury i warunki zbierania deklaracji
«»N



poparcia
1. Organizatorzy są odpowiedzialni za
zbieranie od sygnatariuszy
deklaracji poparcia dla proponowanej
inicjatywy obywatelskiej,
która została zarejestrowana zgodnie z art. 4.
Do celów gromadzenia deklaracji poparcia
można wykorzystywać
wyłącznie formularze zgodne ze wzorami
przedstawionymi
w załączniku III i które są sporządzone w
jednej z wersji
językowych proponowanej inicjatywy
obywatelskiej włączonych
do rejestru. Przed rozpoczęciem zbierania od
sygnatariuszy
deklaracji poparcia organizatorzy wypełniają
formularze
w sposób wskazany w załączniku III.
Informacje podane
w formularzach muszą odpowiadać
informacjom zawartym
w rejestrze.
2. Organizatorzy mogą zbierać deklaracje
poparcia w formie
papierowej lub elektronicznej. W przypadku
deklaracji poparcia
zbieranych on-line zastosowanie ma art. 6.
Do celów niniejszego rozporządzenia
deklaracje poparcia, które
zostały podpisane elektronicznie za pomocą
zaawansowanego
podpisu elektronicznego w rozumieniu
dyrektywy 1999/93/WE
Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 13
grudnia 1999 r.
w sprawie wspólnotowych ram w zakresie
podpisów elektronicznych
( 1 ), traktuje się tak samo, jak deklaracje
poparcia
w formie papierowej.
3. Sygnatariusze wypełniają formularze
deklaracji poparcia
udostępnione przez organizatorów. Podają
jedynie te dane
osobowe, których wymaga się do celów
weryfikacji przez
państwa członkowskie, zgodnie z
załącznikiem III.
Sygnatariusze mogą wyrazić poparcie dla
danej proponowanej
inicjatywy obywatelskiej tylko raz.
4. Państwa członkowskie przesyłają Komisji
wszelkie zmiany
informacji określonych w załączniku III.
Uwzględniając te
zmiany, Komisja może przyjmować w drodze
aktów delegowanych,
zgodnie z art. 17 i z zastrzeżeniem warunków
określonych
w art. 18 i 19, zmiany w załączniku III.
5. Wszystkie deklaracje poparcia zbiera się
po dacie rejestracji
proponowanej inicjatywy obywatelskiej w
okresie nieprzekraczającym
12 miesięcy.
Z końcem tego okresu rejestr będzie
wskazywał, że termin
upłynął oraz, w stosownych przypadkach, że
nie zebrano
wymaganej liczby deklaracji poparcia.
art. 6
Systemy zbierania deklaracji on-line
«»T
Ustawa z dnia 24 czerwca
Art. 18a. ust. 1
1. Organem właściwym do wydawania
1. W przypadku zbierania deklaracji poparcia
1999 r. o wykonywaniu
certyfikatu, przewidzianego w art. 6 ust. 3
on-line dane
inicjatywy ustawodawczej
rozporządzenia (UE) nr 211/2011 jest minister
otrzymane poprzez system zbierania
przez obywateli (Dz. U. Nr
właściwy do spraw wewnętrznych.
deklaracji on-line są przechowywane
62, poz. 688)

na terytorium państwa członkowskiego.
System zbierania deklaracji on-line musi być
poświadczony
zgodnie z ust. 3 w państwie członkowskim, w
którym będą
przechowywane dane zebrane za pomocą
systemu zbierania
deklaracji on-line. Organizatorzy mogą
wykorzystywać system
zbierania deklaracji on-line w celu zbierania
deklaracji poparcia
w kilku lub we wszystkich państwach
członkowskich.
Wzory formularzy deklaracji poparcia można
dostosować do
potrzeb zbierania deklaracji on-line.
2. Organizatorzy zapewniają, aby system
zbierania deklaracji
on-line wykorzystywany w celu zbierania
deklaracji poparcia był
zgodny z ust. 4.
Przed rozpoczęciem zbierania deklaracji
poparcia organizatorzy
zwracają się do właściwego organu
stosownego państwa członkowskiego
o poświadczenie, że system zbierania
deklaracji online
wykorzystywany do tego celu jest zgodny z
ust. 4.
Organizatorzy mogą rozpocząć zbieranie
deklaracji poparcia za
pomocą systemu zbierania deklaracji on-line
dopiero po otrzymaniu
certyfikatu, o którym mowa w ust. 3.
Organizatorzy
muszą podać do publicznej wiadomości kopię
tego certyfikatu
na stronie internetowej służącej do obsługi
systemu zbierania
deklaracji on-line.
Do dnia 1 stycznia 2012 r. Komisja
wprowadza, a następnie
aktualizuje otwarte oprogramowanie
zawierające stosowne
elementy techniczne i zabezpieczenia
niezbędne do zapewnienia
zgodności z przepisami niniejszego
rozporządzenia dotyczącymi
systemów zbierania deklaracji on-line.
Oprogramowanie
udostępnia się bezpłatnie.
3. W przypadku gdy system zbierania
deklaracji on-line jest
zgodny z ust. 4, właściwy organ państwa
członkowskiego
wydaje w tym zakresie w ciągu miesiąca
certyfikat zgodny ze
wzorem zawartym w załączniku IV.
Państwa członkowskie uznają certyfikaty
wydane przez
właściwe organy innych państw
członkowskich.
4. Systemy zbierania deklaracji on-line
wyposażone
w odpowiednie zabezpieczenia oraz elementy
techniczne
w celu zapewnienia, aby:
a) formularz deklaracji poparcia mogła złożyć
on-line jedynie
osoba fizyczna;
b) dane przekazane on-line były gromadzone
i przechowywane
w sposób bezpieczny w celu zapewnienia
między innymi,
aby nie zostały one zmienione ani
wykorzystane do celów
innych niż wyrażone poparcie dla danej
inicjatywy obywatelskiej,
oraz w celu ochrony danych osobowych
przed ich
przypadkowym lub bezprawnym
zniszczeniem lub przypadkową
utratą, zmianą lub nieupoważnionym
ujawnieniem lub
dostępem do nich;
c) system mógł wygenerować deklaracje
poparcia w formie
zgodnej ze wzorem zawartym w załączniku
III, aby umożliwić
przeprowadzenie weryfikacji przez państwa
członkowskie
zgodnie z art. 8 ust. 2.
5. Do dnia 1 stycznia 2012 r. Komisja
przyjmie specyfikacje
techniczne do celów wykonania ust. 4
zgodnie z procedurą
regulacyjną, o której mowa w art. 20 ust. 2.
art. 7
Minimalna liczba sygnatariuszy przypadająca
«»N



na państwo
członkowskie
1. Sygnatariusze inicjatywy obywatelskiej
pochodzą z co
najmniej jednej czwartej państw
członkowskich.
2. W co najmniej jednej czwartej państw
członkowskich
liczba sygnatariuszy obejmuje co najmniej
minimalną liczbę
obywateli określoną – w chwili rejestracji
proponowanej inicjatywy
obywatelskiej – w załączniku I. Te minimalne
liczby odpowiadają
liczbie posłów do Parlamentu Europejskiego
wybranych
w każdym z państw członkowskich,
pomnożonej przez 750.
3. Komisja przyjmuje w drodze aktów
delegowanych,
zgodnie z art. 17 i z zastrzeżeniem warunków
określonych
w art. 18 i 19, odpowiednie korekty do
załącznika I, aby
odzwierciedlić wszelkie zmiany w składzie
Parlamentu Europejskiego.
4. Uznaje się, że sygnatariusze pochodzą z
państwa członkowskiego,
które jest odpowiedzialne za weryfikację ich
deklaracji
poparcia zgodnie z art. 8 ust. 1 akapit drugi.
art. 8
Weryfikacja i poświadczenie przez państwa
«»T
Ustawa z dnia 24 czerwca
Art. 18a. ust. 2
2. Organem odpowiedzialnym za
członkowskie
1999 r. o wykonywaniu
koordynowanie procesu weryfikacji deklaracji
deklaracji poparcia
inicjatywy ustawodawczej
poparcia oraz dostarczenie certyfikatów, o których
1. Po zgromadzeniu niezbędnych deklaracji
przez obywateli (Dz. U. Nr
mowa w art. 8 ust. 2 rozporządzenia (UE) nr
poparcia od
62, poz. 688)
211/2011, jest minister właściwy do spraw
sygnatariuszy zgodnie z art. 5 i 7,
wewnętrznych.";
organizatorzy przedkładają

deklaracje poparcia – w formie papierowej
lub elektronicznej –
właściwym organom, o których mowa w art.
15, do celów
weryfikacji i poświadczenia. W tym celu
organizatorzy korzystają
z formularza zawartego w załączniku V oraz
oddzielają
deklaracje poparcia zebrane w formie
papierowej, deklaracje
poparcia podpisane elektroniczne za pomocą
zaawansowanego
podpisu elektronicznego i deklaracje poparcia
strony : 1 ... 2 . [ 3 ] . 4 . 5

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: