Rządowy projekt ustawy o podatku od wydobycia niektórych kopalin
projekt dotyczy wprowadzenia podatku od wydobycia miedzi i srebra; stawki podatkowe będą ustalane odrębnie dla jednej tony wydobytej miedzi oraz dla jednego kilograma wydobytego srebra a podstawą ich ustalania będzie cena miedzi i srebra (wynikająca z cen tych surowców na rynkach światowych) oraz kurs złotówki do dolara
- Kadencja sejmu: 7
- Nr druku: 144
- Data wpłynięcia: 2012-01-19
- Uchwalenie: Projekt uchwalony
- tytuł: Ustawa o podatku od wydobycia niektórych kopalin
- data uchwalenia: 2012-03-02
- adres publikacyjny: Dz.U. poz. 362
144
Załącznik do rozporządzenia Ministra Finansów
z dnia .................................2012 r. (poz. ........)
WYKAZ URZ DÓW CELNYCH I IZB CELNYCH, KTÓRYCH ODPOWIEDNIO NACZELNICY
I DYREKTORZY S WŁA CIWI W ZAKRESIE SPRAW DOTYCZ CYCH PODATKU OD
WYDOBYCIA NIEKTÓRYCH KOPALIN, A TAK E TERYTORIALNY ZASI G ICH DZIAŁANIA
Lp.
Izba Celna
Terytorialny zasięg działania
Urz d Celny
1 2
3
Izba Celna we Wrocławiu
1.
Terytorium kraju
Urząd Celny w Legnicy
UZASADNIENIE
Projekt rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie wykazu i terytorialnego zasięgu
działania urzędów celnych i izb celnych, których odpowiednio naczelnicy i dyrektorzy są
właściwi w zakresie spraw dotyczących podatku od wydobycia niektórych kopalin stanowi
wykonanie upoważnienia ustawowego zawartego w art. 10 ust. 4 ustawy z dnia o podatku od
wydobycia niektórych kopalin (Dz. U. poz. ).
Projektowane rozporządzenie stanowi nową regulację.
Mając na uwadze przeprowadzoną analizę w zakresie liczby ewentualnych podatników
podatku od wydobycia niektórych kopalin wskazano jednego naczelnika urzędu celnego
i dyrektora izby celnej jako organy właściwe w sprawie tego podatku. Koncentracja zadań w
tym zakresie przyczyni się do ujednolicenia zasad prowadzenia postępowań w
przedmiotowych sprawach, co wpłynie na polepszenie jakości obsługi podatników oraz
postępowań prowadzonych w sprawach podatku od wydobycia niektórych kopalin. Ponadto
centralizacja wykonywania zadań w tym zakresie przyczyni się do racjonalizacji
wykorzystania zasobów kadrowych w Służbie Celnej.
Termin wejścia w życie niniejszego rozporządzenia jest zbieżny z terminem wejścia w życie
ustawy o podatku od wydobycia niektórych kopalin. Przedmiotowa ustawa wejdzie w życie
z dniem
Regulacje zawarte w projekcie rozporządzenia obejmują swoim zakresem sprawy należące do
kompetencji prawa krajowego i nie podlegają harmonizacji z prawem wspólnotowym.
Projektowane rozporządzenie nie podlega procedurze notyfikacji, zgodnie z trybem
określonym w przepisach rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 23 grudnia 2002 r.
w sprawie sposobu funkcjonowania krajowego systemu notyfikacji norm i aktów prawnych
(Dz. U. Nr 239, poz. 2039, z późn. zm.).
Projekt zostanie zamieszczony w Biuletynie Informacji Publicznej, na stronie podmiotowej
Ministra Finansów (www.mf.gov.pl) oraz Rządowego Centrum Legislacji="http://www.rcl.gov.pl/"),
zgodnie z art. 5 ustawy z dnia 7 lipca 2005 r. o działalności lobbingowej w procesie
stanowienia prawa (Dz. U. Nr 169, poz. 1414, z późn. zm.).
OCENA SKUTKÓW REGULACJI
1. Podmioty, na które oddziałuje akt normatywny
Regulacje określone w projekcie rozporządzenia oddziaływać będą na Naczelnika Urzędu
Celnego w Legnicy, Dyrektora Izby Celnej we Wrocławiu oraz na wszystkie podmioty
wykonujące działalność podlegającą opodatkowaniu podatkiem od wydobycia niektórych
kopalin.
2. Konsultacje społeczne
Projekt rozporządzenia będzie przedmiotem konsultacji społecznych.
Projekt zostanie przesłany do opinii związkom zawodowym działającym w Służbie Celnej, a
informacja o zamieszczeniu projektu w Biuletynie Informacji Publicznej Ministerstwa
Finansów oraz w Biuletynie Informacji Publicznej Rządowego Centrum Legislacji zostanie
przesłana do podmiotów gospodarczych wykonujących działalność podlegającą
opodatkowaniu podatkiem od wydobycia niektórych kopalin.
Projekt zostanie zamieszczony w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie internetowej
Ministerstwa Finansów (www.mf.gov.pl) oraz Rządowego Centrum Legislacji
="http://www.rcl.gov.pl/"yniki przeprowadzonych konsultacji społecznych zostaną omówione po
ich zakończeniu w OSR.
3. Wpływ aktu normatywnego na:
a) sektor finansów publicznych, w tym na budżet państwa i budżety jednostek
samorz du terytorialnego
Wejście w życie rozporządzenia nie wiąże się ze zwiększeniem wydatków lub
zmniejszeniem dochodów budżetu państwa oraz budżetów jednostek samorządu
terytorialnego.
b) rynek pracy
Rozporządzenie nie będzie miało wpływu na rynek pracy.
c) konkurencyjność gospodarki i przedsiębiorczość, w tym na funkcjonowanie
przedsiębiorstw
Projektowane rozporządzenie nie wpłynie na konkurencyjność gospodarki
i przedsiębiorczość, w tym na funkcjonowanie przedsiębiorstw.
d) sytuację i rozwój regionalny
Regulacja nie wpłynie na sytuację i rozwój regionalny.
4. Wskazanie źródeł finansowania
Finansowanie zadań organów celnych w zakresie wskazanym w niniejszym rozporządzeniu
będzie realizowane z budżetu państwa.
projekt
ROZPORZ DZENIE
MINISTRA FINANSÓW 1)
z dnia 2012 r.
w sprawie wzoru deklaracji dla podatku od wydobycia niektórych kopalin
Na podstawie art. 13 ust. 2 ustawy z dnia 2012 r. o podatku od wydobycia
niektórych kopalin (Dz. U. poz. ) zarządza się, co następuje:
§ 1. Określa się wzór deklaracji dla podatku od wydobycia niektórych kopalin (P - KOP) wraz
z objaśnieniami, stanowiący załącznik do rozporządzenia.
§ 2. Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem
Minister Finansów
1) Minister Finansów kieruje działem administracji rządowej – finanse publiczne, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2
rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 listopada 2011 r. w sprawie szczegółowego zakresu działa-
nia Ministra Finansów (Dz. U. z 2011 r. Nr 248, poz. 1481).
UZASADNIENIE
W związku z wejściem w życie ustawy z dnia 2012 r. o podatku od wydobycia
niektórych kopalin (Dz. U. poz. ), w której uregulowane zostało opodatkowanie miedzi i
srebra podatkiem od wydobycia niektórych kopalin.
W projektowanym rozporządzeniu określono wzór formularza dla podatku od wydobycia nie-
których kopalin.
Kwestie będące przedmiotem niniejszego projektu nie są regulowane przez prawo unijne i nie
podlegają harmonizacji.
Projekt rozporządzenia nie zawiera norm technicznych w rozumieniu rozporządzenia Rady
Ministrów z dnia 23 grudnia 2002 r. w sprawie sposobu funkcjonowania krajowego systemu
notyfikacji norm i aktów prawnych (Dz. U. Nr 239, poz. 2039 oraz z 2004 r. Nr 65, poz. 597),
w związku z czym nie podlega notyfikacji.
Dokumenty związane z tym projektem:
-
144
› Pobierz plik