Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o wydawaniu Monitora Sądowego i Gospodarczego
projekt dotyczy dostosowania obowiązujących przepisów ustawy do wymogów konstytucyjnych oraz aktualnego stanu prawnego poprzez zniesienie ciążącego na przedsiębiorcy obowiązku przechowywania numerów Monitora Sądowego i Gospodarczego, w którym zamieszczone są ogłoszenia dotyczące tego przedsiębiorcy
- Kadencja sejmu: 7
- Nr druku: 1436
- Data wpłynięcia: 2013-05-31
- Uchwalenie: Projekt uchwalony
- tytuł: Ustawa o zmianie ustawy o wydawaniu Monitora Sądowego i Gospodarczego oraz ustawy o europejskim ugrupowaniu współpracy terytorialnej
- data uchwalenia: 2013-09-27
- adres publikacyjny: Dz.U. poz. 1323
1436
Załącznik
do rozporządzenia
Ministra Sprawiedliwości
z dnia ... (poz. ...)
WYKAZ SĄDÓW REJONOWYCH, W KTÓRYCH SEKRETARIATY PRZYJMUJĄ
OGŁOSZENIA I OBWIESZCZENIA PRZEZNACZONE DO ZAMIESZCZENIA
W MONITORZE SĄDOWYM I GOSPODARCZYM
1. Sąd Rejonowy w Białej Podlaskiej
2. Sąd Rejonowy w Białymstoku,
3. Sąd Rejonowy w Bielsku-Białej,
4. Sąd Rejonowy w Bydgoszczy,
5. Sąd Rejonowy w Chełmie,
6. Sąd Rejonowy w Ciechanowie,
7. Sąd Rejonowy w Częstochowie,
8. Sąd Rejonowy w Elblągu,
9. Sąd Rejonowy Gdańsk-Północ w Gdańsku,
10. Sąd Rejonowy w Gorzowie Wielkopolskim,
11. Sąd Rejonowy w Jeleniej Górze,
12. Sąd Rejonowy w Kaliszu,
13. Sąd Rejonowy Katowice-Wschód w Katowicach,
14. Sąd Rejonowy w Kielcach,
15. Sąd Rejonowy w Koninie,
16. Sąd Rejonowy w Koszalinie,
17. Sąd Rejonowy dla Krakowa-Śródmieścia w Krakowie,
18. Sąd Rejonowy w Krośnie,
19. Sąd Rejonowy w Legnicy,
20. Sąd Rejonowy w Lesznie,
21. Sąd Rejonowy Lublin-Wschód w Lublinie z siedzibą w Świdniku,
22. Sąd Rejonowy w Łomży,
23. Sąd Rejonowy dla Łodzi-Śródmieścia w Łodzi,
24. Sąd Rejonowy w Nowym Sączu,
25. Sąd Rejonowy w Olsztynie,
26. Sąd Rejonowy w Opolu,
27. Sąd Rejonowy w Ostrołęce,
28. Sąd Rejonowy w Pile,
29. Sąd Rejonowy w Piotrkowie Trybunalskim,
30. Sąd Rejonowy w Płocku,
31. Sąd Rejonowy Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu,
32. Sąd Rejonowy w Przemyślu,
33. Sąd Rejonowy w Radomiu,
34. Sąd Rejonowy w Rzeszowie,
35. Sąd Rejonowy w Siedlcach,
36. Sąd Rejonowy w Sieradzu,
37. Sąd Rejonowy w Skierniewicach,
38. Sąd Rejonowy w Słupsku,
39. Sąd Rejonowy w Suwałkach,
4
40. Sąd Rejonowy Szczecin-Centrum w Szczecinie,
41. Sąd Rejonowy w Tarnobrzegu,
42. Sąd Rejonowy w Tarnowie,
43. Sąd Rejonowy w Toruniu,
44. Sąd Rejonowy dla Miasta Stołecznego Warszawy w Warszawie,
45. Sąd Rejonowy w Wałbrzychu,
46. Sąd Rejonowy we Włocławku,
47. Sąd Rejonowy dla Wrocławia-Fabrycznej we Wrocławiu,
48. Sąd Rejonowy w Zamościu,
49. Sąd Rejonowy w Zielonej Górze.
5
UZASADNIENIE
Projekt rozporządzenia został przygotowany w związku z nadaniem przepisowi
upoważniającemu art. 1 ust. 7 ustawy z dnia 22 grudnia 1995 r. o wydawaniu Monitora
Sądowego i Gospodarczego (Dz. U. z 1996 Nr 6, poz.42, z późn. zm.) nowego brzmienia
ustawą z dnia … o zmianie ustawy o wydawaniu Monitora Sądowego i Gospodarczego
(Dz. U. poz..).
Projekt reguluje organizację, sposób wydawania i rozpowszechniania, podstawy
ustalania ceny numerów Monitora Sądowego i Gospodarczego oraz wysokość opłat za
zamieszczenie w nim ogłoszenia lub obwieszczenia.
Zakłada się, że wydawanie Monitora organizuje Ministerstwo Sprawiedliwości, które
może zlecić redagowanie, przygotowanie do publikacji, przygotowanie formy elektronicznej
dokumentu oraz rozpowszechnianie Monitora wyspecjalizowanemu podmiotowi, albo
wykonywać je bezpośrednio.
Projekt przewiduje, że czynności przygotowawcze do ogłoszenia dokonanych wpisów
w Krajowym Rejestrze Sądowym wykonuje Centralna Informacja Krajowego Rejestru
Sądowego.
W projekcie zamieszczono regulacje związane z wydawaniem Monitora w formie
elektronicznej, sposób przekazywania bezpośrednio ogłoszeń do publikacji za pośrednictwem
systemu teleinformatycznego ze wskazaniem miejsca udostępnienia adresu tego systemu.
Projekt zawiera przepisy dotyczące częstotliwości wydawania Monitora,
rozpowszechniania w prenumeracie w formie pliku oraz na nośniku danych, udostępniania do
wglądu na stronie internetowej Ministerstwa Sprawiedliwości oraz przekazywania w formie
elektronicznej do sądów wymienionych w załączniku do rozporządzenia.
W projekcie wskazuje się podstawy do ustalenia ceny elektronicznego egzemplarza
Monitora oraz wysokość opłat za ogłoszenie pierwszego i kolejnego wpisu, wysokość opłaty
za ogłoszenie sprawozdania finansowego oraz sposób ustalania wysokości opłaty za inne
ogłoszenia i obwieszczenia publikowane w Monitorze.
Projekt przewiduje 14 dniowe vacatio legis.
Przedmiot projektowanej regulacji nie jest objęty prawem Unii Europejskiej.
Zgodnie z wymogiem art. 5 ustawy z dnia 7 lipca 2005 r. o działalności lobbingowej
w procesie stanowienia prawa (Dz. U. Nr 169, poz. 1414, z późn. zm.) projekt rozporządzenia
zostanie zamieszczony na stronie podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej Ministerstwa
Sprawiedliwości, a także w Biuletynie Informacji Publicznej Rządowego Centrum Legislacji.
6
Projekt nie zawiera przepisów technicznych, a zatem nie podlega notyfikacji zgodnie
z trybem przewidzianym w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 23 grudnia 2002 r.
w sprawie sposobu funkcjonowania krajowego systemu notyfikacji norm i aktów prawnych
(Dz. U. Nr 239, poz. 2039 oraz z 2004 r. Nr 65, poz. 597).
7
OCENA SKUTKÓW REGULACJI (OSR)
I.
Projekty, na które oddziałuje projektowana regulacja
Projekt rozporządzenia zawiera regulacje oddziałujące na przedsiębiorców wpisanych
do Krajowego Rejestru Sądowego.
II.
Konsultacje społeczne
Konsultacje społeczne będą miały miejsce na etapie uzgodnień projektu rozporządzenia.
Proponuje się, aby projekt aktu wykonawczego został przedłożony następującym podmiotom:
a) Naczelnej Radzie Adwokackiej,
b) Krajowej Radzie Radców Prawnych,
c) Krajowej Radzie Komorniczej,
d) Ogólnopolskiej Federacji Stowarzyszeń Syndyków i Likwidatorów,
e) Krajowej Izbie Syndyków,
f) Stowarzyszeniu Sędziów polskich „Iustitia”,
g) Stowarzyszeniu Sędziów „Themis”,
h) Krajowej Radzie Rzeczników Konsumentów,
i) Związkowi Banków Polskich,
j) Polskiej Konfederacji Pracodawców Prywatnych „Lewiatan”,
k) Konferencji Przedsiębiorców Finansowych w Polsce,
l) Business Centre Club,
m) Krajowej Izbie Gospodarczej,
n) Pracodawcom RP,
o) Związkowi Rzemiosła Polskiego,
p) Federacji Związków Pracodawców Ochrony Zdrowia „Porozumienie Zielonogórskie”,
q) Komisji Krajowej NSZZ „Solidarność”,
r) Ogólnopolskiemu Porozumieniu Związków Zawodowych,
s) Forum Związków Zawodowych.
Ponadto, proponuje się przedłożenie projektu również Krajowej Radzie Sądownictwa.
III.
Wpływ regulacji na sektor finansów publicznych
Ze względu na to, że projekt aktu jest wydawany w związku ze zmianą upoważnienia
ustawowego, która to zmiana polega wyłącznie na dodaniu wytycznych powtarza on
obowiązującą regulację i z tego względu nie rodzi żadnych skutków finansowych.
IV.
Wpływ regulacji na rynek pracy
Przedmiotowa regulacja nie będzie miała bezpośredniego wpływu na rynek pracy.
8
Dokumenty związane z tym projektem:
-
1436
› Pobierz plik