eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustawRządowy projekt ustawy o zmianie ustawy - Ordynacja podatkowa oraz ustawy o kontroli skarbowej

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy - Ordynacja podatkowa oraz ustawy o kontroli skarbowej

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy - Ordynacja podatkowa oraz ustawy o kontroli skarbowej

projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej

  • Kadencja sejmu: 7
  • Nr druku: 1405
  • Data wpłynięcia: 2013-05-22
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: Ustawa o zmianie ustawy - Ordynacja podatkowa oraz ustawy o kontroli skarbowej
  • data uchwalenia: 2013-08-30
  • adres publikacyjny: Dz.U. poz. 1145

1405

Art.22
1. Państwa członkowskie podejmują
N
Nie wymaga wdrożenia

ust. 1
wszystkie niezbędne działania w celu:

a) zapewnienia skutecznej koordynacji
wewnętrznej w ramach organizacji, o
której mowa w art. 4;
b) ustanowienia bezpośredniej współpracy
z organami pozostałych państw
członkowskich, o których mowa w art. 4;
c) zapewnienia sprawnego
funkcjonowania uzgodnień dotyczących
współpracy administracyjnej
przewidzianych w niniejszej dyrektywie.
Art.22
2. Komisja przekazuje każdemu z państw
N
Nie wymaga wdrożenia

ust. 2
członkowskich wszelkie informacje
ogólne dotyczące wprowadzania w życie i
stosowania niniejszej dyrektywy, które
otrzymuje i które jest w stanie udostępnić.
Art.23
1. Państwa członkowskie i Komisja badają
N
Nie wymaga wdrożenia

ust. 1
i oceniają funkcjonowanie współpracy
administracyjnej przewidzianej w
niniejszej dyrektywie.
Art.23
2. Państwa członkowskie przekazują
N
Nie wymaga wdrożenia

ust. 2
Komisji wszelkie istotne informacje, które
są niezbędne dla oceny skuteczności
współpracy administracyjnej prowadzonej
zgodnie z niniejszą dyrektywą w
zwalczaniu uchylania się od
opodatkowania i unikania opodatkowania.
Art.23
3. Państwa członkowskie przekazują
N
Nie wymaga wdrożenia

ust. 3
Komisji roczną ocenę skuteczności
automatycznej wymiany informacji, o
której mowa w art. 8, a także jej
praktyczne wyniki. Forma i warunki
przekazywania tej rocznej oceny są
ustanawiane przez Komisję zgodnie z
procedurą, o której mowa w art. 26 ust. 2.

39
Art.23
4. Komisja, zgodnie z procedurą, o której
N
Nie wymaga wdrożenia

ust. 4
mowa w art. 26 ust. 2, ustanawia wykaz
danych statystycznych, które państwa
członkowskie przekazują do celów oceny
niniejszej dyrektywy.
Art.23
5. Zgodnie z przepisami mającymi
N
Nie wymaga wdrożenia

ust. 5
zastosowanie do organów unijnych
Komisja zachowuje poufność informacji
przekazywanych jej na podstawie ust. 2, 3
i 4.
Art.23
6. Informacje przekazywane Komisji N
Nie wymaga wdrożenia

ust. 6
przez państwo członkowskie na podstawie
ust. 2, 3 i 4, a także wszelkie
sprawozdania lub dokumenty sporządzone
przez Komisję z wykorzystaniem takich
informacji mogą być przekazywane
pozostałym państwom członkowskim.
Takie przekazane informacje są objęte
obowiązkiem zachowania tajemnicy
służbowej i korzystają z takiej ochrony,
jaką objęte są podobne informacje na
mocy prawa krajowego państwa
członkowskiego, które je otrzymało.
Państwa członkowskie mogą
wykorzystywać sporządzone przez
Komisję sprawozdania i dokumenty, o
których mowa w niniejszym ustępie,
jedynie do celów analitycznych, ale nie
mogą ich publikować ani udostępniać
żadnej innej osobie ani podmiotowi bez
wyraźnej zgody Komisji.

40
Art.24
1. W przypadku gdy właściwy organ N

Nie wymaga wdrożenia
ust. 1
państwa członkowskiego otrzymuje od
państwa trzeciego informacje, które
wydają się być istotne do celów
stosowania i egzekwowania przepisów
krajowych tego państwa członkowskiego
dotyczących podatków, o których mowa w
art. 2, organ ten może - w zakresie, w
jakim jest to dozwolone na mocy umowy z
tym państwem trzecim - przekazać te
informacje właściwym organom państw
członkowskich, którym mogą one być
przydatne oraz wszelkim organom
wnioskującym.
Art.24
2. Zgodnie z krajowymi przepisami N

Nie wymaga wdrożenia
ust. 2
krajowymi dotyczącymi przekazywania
danych osobowych do państw trzecich
właściwe organy mogą przekazać państwu
trzeciemu informacje uzyskane zgodnie z
niniejszą dyrektywą, o ile spełnione są
wszystkie następujące warunki:
a) właściwy organ państwa
członkowskiego, z którego pochodzą
informacje, wyraził zgodę na to
przekazanie;
b) dane
państwo trzecie zobowiązało się
do współpracy niezbędnej do
zgromadzenia dowodów nieprawidłowego
lub sprzecznego z prawem charakteru
transakcji, co do których istnieje
podejrzenie, że stanowią naruszenie lub
nadużycie przepisów podatkowych.
Art.25
Wszelka wymiana informacji zgodnie z
N

Nie wymaga wdrożenia
niniejszą dyrektywą podlega przepisom
wykonawczym do dyrektywy 95/46/WE.
Jednak do celów właściwego stosowania

41
niniejszej dyrektywy państwa
członkowskie ograniczają zakres
obowiązków i praw przewidzianych w art.
10, art. 11 ust. 1 oraz w art. 12 i 21
dyrektywy 95/46/WE w zakresie
wymaganym w celu zabezpieczenia
interesów, o których mowa w art. 13 ust. 1
lit. e) tej dyrektywy.
Art.26
1. Komisję wspomaga komitet o nazwie
N

Nie wymaga wdrożenia
ust. 1
"Komitet ds. Współpracy
Administracyjnej w dziedzinie
Opodatkowania".
Art.26
2. W przypadku odesłania do niniejszego
N

Nie wymaga wdrożenia
ust. 2
ustępu zastosowanie mają art. 5 i 7 decyzji
1999/468/WE.
Okres wskazany w art. 5 ust. 6 decyzji
1999/468/WE ustala się na trzy miesiące.
Art.27 Co
pięć lat po dniu 1 stycznia 2013 r.
N

Nie wymaga wdrożenia
Komisja składa Parlamentowi
Europejskiemu i Radzie sprawozdanie na
temat stosowania niniejszej dyrektywy.
Art.28 Dyrektywa
77/799/EWG zostaje uchylona
N

Nie wymaga wdrożenia
ze skutkiem od dnia 1 stycznia 2013 r.
Odniesienia do uchylonej dyrektywy
traktuje się jak odniesienia do niniejszej
dyrektywy.

Art.29
1. Państwa członkowskie wprowadzają w
N

Nie wymaga wdrożenia
ust. 1
życie przepisy ustawowe, wykonawcze i
administracyjne niezbędne do wykonania
niniejszej dyrektywy ze skutkiem od dnia
1 stycznia 2013 r.
Państwa członkowskie wprowadzają
jednak w życie przepisy ustawowe,
wykonawcze i administracyjne niezbędne
do wykonania art. 8 niniejszej dyrektywy
ze skutkiem od dnia 1 stycznia 2015 r.

42
Państwa członkowskie informują o tym
niezwłocznie Komisję.
Przepisy przyjęte przez państwa
członkowskie zawierają odniesienie do
niniejszej dyrektywy lub odniesienie takie
towarzyszy ich urzędowej publikacji.
Metody dokonywania takiego odniesienia
określane są przez państwa członkowskie.
Art.29
2. Państwa członkowskie przekazują
N

Nie wymaga wdrożenia
ust. 2
Komisji teksty podstawowych przepisów
prawa krajowego przyjętych w dziedzinie
objętej niniejszą dyrektywą.
Art.30
Niniejsza dyrektywa wchodzi w życie z
N

Nie wymaga wdrożenia
dniem jej opublikowaniu w Dzienniku
Urzędowym Unii Europejskiej.
Art.31
Niniejsza dyrektywa skierowana jest do
N

Nie wymaga wdrożenia
państw członkowskich.
POZOSTAŁE PRZEPISY PROJEKTU4)

Jedn.
Treść przepisu projektu krajowego
Uzasadnienie wprowadzenia przepisu
red.












1) w wypadku projektu usuwającego naruszenie Komisji należy wpisać nr naruszenia, zaś w wypadku wykonywania orzeczeń Trybunału
Sprawiedliwości (czy to w trybie prejudycjalnym czy skargowym) należy podać datę wyroku i sygnaturę sprawy
2) tabelę zbieżności dla przepisów Unii Europejskiej można wygenerować przy pomocy systemu e-step (www.e-step.pl/urzednik). W wypadku
konieczności dodania uzasadnienia dla przekroczenia minimum europejskiego należy dodać odpowiednią kolumnę
3) w tej części należy wskazać przepisy dyrektywy, decyzji ramowej, przepisy prawa UE, których naruszenie wskazała Komisja lub których wykładni
dokonał Trybunał Sprawiedliwości
4) w tej części należy wskazać wszystkie przepisy projektu aktu prawnego, które nie zostały wymienione w pierwszej części tabeli. Ze względu na
konieczność ograniczenia projektów implementujących prawo UE do przepisów wyłącznie i ściśle dostosowawczych przepisy wykraczające poza ten
zakres powinny mieć charakter wyjątkowy i być opatrzone uzasadnieniem konieczności ich wprowadzenia.
(*) jeżeli do wdrożenia danego przepisu UE potrzebne jest oprócz przepisu przenoszącego treść, także wprowadzenie przepisów zapewniających
stosowanie (np. przepisy proceduralne, przepisy karne itp.), w tabeli powinny znaleźć się wszystkie te przepisy wraz z oznaczeniem ich jednostek
redakcyjnych

43
strony : 1 ... 13 . [ 14 ] . 15 . 16

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: