Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o drogach publicznych oraz niektórych innych ustaw
Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o drogach publicznych oraz niektórych innych ustaw
projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej
- Kadencja sejmu: 7
- Nr druku: 104
- Data wpłynięcia: 2011-12-29
- Uchwalenie: Projekt uchwalony
- tytuł: Ustawa o zmianie ustawy o drogach publicznych oraz niektórych innych ustaw
- data uchwalenia: 2012-04-13
- adres publikacyjny: Dz.U. poz. 472
104
następującego po zakończeniu okresu przyjętego według zasad opisanych w § 3.
2. Zarządcy dróg zarządzający drogami zlokalizowanymi w miastach na prawach powiatu
obowiązani są przekazywać zestawienia, o których mowa w § 2, w tabelach według wzoru
stanowiącego załącznik nr 2 i 6 rozporządzenia, w terminie do dnia 1 marca roku następującego
po zakończeniu okresu przyjętego według zasad opisanych w § 3.
§ 5. Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad dokonuje klasyfikacji odcinków dróg
o dużej koncentracji wypadków według wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do rozporządzenia,
określając kategorie ich zagrożenia zgodnie z następującymi kryteriami:
1) dane z zestawień, o których mowa w § 2 ust. 1, grupowane są w okresy 3 letnie;
2) w wyniku pogrupowania tych danych wybierane są odcinki dróg o długości 20±1 km
w odniesieniu do dróg zlokalizowanych poza miastami na prawach powiatu i 10±0,5 km
w odniesieniu do dróg zlokalizowanych w miastach na prawach powiatu, którym
przypisuje się kategorie zagrożenia wypadkiem śmiertelnym A, B lub C;
3) kategorię A zagrożenia wypadkiem śmiertelnym przypisuje się odcinkom dróg, na
których doszło do wypadków, w których śmierć poniosło powyżej 12 osób;
4) kategorię B zagrożenia wypadkiem śmiertelnym przypisuje się odcinkom dróg, na
których doszło do wypadków, w których śmierć poniosło od 7 do 11 osób;
5) kategorię C zagrożenia wypadkiem śmiertelnym przypisuje się odcinkom dróg, na
których doszło do wypadków, w których śmierć poniosło od 4 do 6 osób;
6) odcinków dróg, na których doszło w ciągu 3 lat do wypadków, w których śmierć
poniosły łącznie nie więcej 3 osoby, nie ujmuje się w klasyfikacji.
§ 6. Po dokonaniu klasyfikacji, o której mowa w § 5, Generalny Dyrektor Dróg Krajowych
i Autostrad sporządza zestawienie odcinków dróg o dużej koncentracji wypadków według wzoru
stanowiącego załącznik nr 4 do rozporządzenia.
§ 7. Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad dokonuje klasyfikacji odcinków dróg ze
względu na bezpieczeństwo sieci według wzoru stanowiącego załącznik nr 7 do rozporządzenia,
przypisując im stopnie zagrożenia wypadkowego zgodnie z następującymi kryteriami:
1) dane z zestawień, o których mowa w § 2 ust. 2, grupowane są w okresy 3 letnie;
2) w wyniku pogrupowania tych danych wybierane są odcinki dróg o długości 20±1 km
w odniesieniu do dróg zlokalizowanych poza miastami na prawach powiatu i 10±0,5 km
2
w odniesieniu do dróg zlokalizowanych w miastach na prawach powiatu, którym
przypisuje się stopnie zagrożenia wypadkowego I, II lub III;
3) I stopień zagrożenia wypadkowego przypisuje się odcinkom dróg, na których doszło do
co najmniej 51 wypadków lub co najmniej 151 kolizji oraz odcinkom dróg na których
doszło do co najmniej 30 wypadków i co najmniej 70 kolizji;
4) II stopień zagrożenia wypadkowego przypisuje się odcinkom dróg, na których doszło do
31 – 50 wypadków lub 101 – 150 kolizji oraz odcinkom dróg na których doszło
do 16 – 20 wypadków i 50 – 70 kolizji;
5) III stopień zagrożenia wypadkowego przypisuje się odcinkom dróg, na których doszło do
16 – 30 wypadków lub 50 – 100 kolizji oraz odcinkom dróg na których doszło do 10 – 15
wypadków i 20 – 50 kolizji;
6) odcinków dróg, które nie spełniają ww. kryteriów, nie ujmuje się w klasyfikacji.
§ 8. Po dokonaniu klasyfikacji, o której mowa w § 7, Generalny Dyrektor Dróg Krajowych
i Autostrad sporządza mapę obejmującą wyszczególnienie odcinków dróg o I, II i III stopniu
zagrożenia ze względu na bezpieczeństwo sieci.
§ 9. Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
MINISTER TRANSPORTU, BUDOWNICTWA
I GOSPODARKI MORSKIEJ
3
Załączniki
do rozporządzenia
Ministra Transportu, Budownictwa
i Gospodarki Morskiej
z dnia ..., (poz. ...)
Załącznik nr 1
Zestawienie wypadków ze skutkiem śmiertelnym na drogach poza miastami na prawach powiatu.
LOKALIZACJA WYPADKU
Informacje
dodatkowe
(np.
L.p.
Numer Zarządca
Daty
Ilość
ofiar Pikietaż
Klasa
Miejscowość
Skrzyżowanie
Poza skrzyżowaniem szczególne
drogi
drogi
wypadków
śmiertelnych drogi
drogi
(nr drogi/nr drogi,
(nr posesji lub inne
warunki
(narastająco,
nr drogi/ulica,
dane ułatwiające
pogodowe,
d/m/r/godz.)
ulica/ulica, itp.
lokalizację)
jak : mgła,
gołoledź,
stan
nawierzchni,
itp.)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
4
Załącznik nr 2
Zestawienie wypadków ze skutkiem śmiertelnym na drogach w miastach na prawach powiatu.
LOKALIZACJA WYPADKU
Informacje
dodatkowe
(np.
L.p.
Numer Zarządca
Daty
Ilość
ofiar Pikietaż
Klasa
Miejscowość
Skrzyżowanie
Poza skrzyżowaniem szczególne
drogi
drogi
wypadków
śmiertelnych drogi
drogi
(nr drogi/nr
(nr posesji lub inne warunki
(narastająco,
drogi, nr
dane ułatwiające
pogodowe,
(d/m/r/godz.)
drogi/ulica,
lokalizację)
jak : mgła,
ulica/ulica, itp.
gołoledź,
itp.)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
5
Załącznik nr 3
Klasyfikacja odcinków dróg o dużej koncentracji wypadków ze skutkiem śmiertelnym.
L.p. Nr
Zarządca
Odcinek drogi Długość
Lokalizacja
Łączna liczba Kategoria
Miejsca szczególnie niebezpieczne
drogi
drogi
(od km …do odcinka drogi (miejscowość,
ofiar
zagrożenia
(np. skrzyżowanie x, odcinek pomiędzy
km …)
o
dużej miasto)
śmiertelnych wypadkiem
skrzyżowaniami x i y, odcinek pomiędzy
koncentracji
na
odcinku śmiertelnym
posesjami x i y, przejście dla pieszych, itp.)
wypadków
drogi
(A, B lub C)
śmiertelnych
(km)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
W tabeli powinny być ujęte odcinki dróg począwszy od kategorii A, następnie B i C.
6
Dokumenty związane z tym projektem:
-
104
› Pobierz plik