eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustaw › Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o ofercie publicznej i warunkach wprowadzania instrumentów finansowych do zorganizowanego systemu obrotu oraz o spółkach publicznych oraz o zmianie innych ustaw

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o ofercie publicznej i warunkach wprowadzania instrumentów finansowych do zorganizowanego systemu obrotu oraz o spółkach publicznych oraz o zmianie innych ustaw

Projekt dotyczy wdrożenia dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie harmonizacji wymogów dotyczących przejrzystości informacji o emitentach, których papiery wartościowe dopuszczane są do obrotu na rynku regulowanym oraz w sprawie ofert przejęcia

projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej

  • Kadencja sejmu: 6
  • Nr druku: 63
  • Data wpłynięcia: 2007-11-07
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: o zmianie ustawy o ofercie publicznej i warunkach wprowadzania instrumentów finansowych do zorganizowanego systemu obrotu oraz o spółkach publicznych oraz o zmianie innych ustaw
  • data uchwalenia: 2008-09-04
  • adres publikacyjny: Dz.U. Nr 231, poz. 1547

63

2) wskazanie podstaw prawnych podjętych działań, jak również treści uchwał właściwych organów emitenta,
na mocy których dokonano zmiany praw z papierów wartościowych emitenta;
3) pełny opis praw z papierów wartościowych przed i po zmianie - w zakresie tych zmian;
4) w przypadku zamiany akcji imiennych uprzywilejowanych co do głosu na akcje na okaziciela -
dodatkowo:
a) liczbę akcji imiennych, które podlegały zamianie,
b) ogólną liczbę głosów na walnym zgromadzeniu emitenta po dokonaniu zamiany;
5) w przypadku zmiany praw z akcji uprzywilejowanych w sposób inny niż poprzez liczbę przysługujących z
nich głosów - dodatkowo:
a) liczbę akcji, dla których zmienione zostały prawa,
b) określenie zmian praw z akcji;
6) w przypadku zamiany akcji na okaziciela na akcje imienne uprzywilejowane - dodatkowo:
a) liczbę akcji na okaziciela, które podlegały zamianie,
b) określenie rodzaju uprzywilejowania akcji imiennych po dokonaniu zamiany akcji na okaziciela na akcje
imienne uprzywilejowane,
c) ogólną liczbę głosów na walnym zgromadzeniu emitenta po dokonaniu zamiany.
2. W przypadku emitenta obligacji dopuszczonych do obrotu na rynku oficjalnych notowań giełdowych za
zmianę praw z papierów wartościowych uważa się również zmianę oprocentowania obligacji.
3. W przypadku każdej zamiany obligacji zamiennych na akcje, których łączna wartość przekracza 5 % albo
wielokrotność 5 % wartości, wyemitowanych pierwotnie przez emitenta obligacji zamiennych na akcje,
emitent przekazuje, w formie raportu bieżącego, następujące informacje:
1) datę złożenia przez emitenta zgłoszenia o podwyższeniu kapitału zakładowego w wyniku dokonania
zamiany obligacji na akcje;
2) liczbę akcji, które zostaną wydane w zamian za obligacje;
3) strukturę kapitału zakładowego po dokonaniu zamiany obligacji na akcje, z określeniem wysokości
kapitału zakładowego emitenta i liczby głosów na jego walnym zgromadzeniu oraz udziału nowych akcji w
kapitale zakładowym i w ogólnej liczbie głosów na walnym zgromadzeniu emitenta;
4) liczbę obligacji, które nie zostały zamienione na akcje.
§ 17. W przypadku, o którym mowa w § 5 ust. 1 pkt 11, raport bieżący zawiera:
1) cel emisji obligacji, jeżeli został określony;
2) określenie rodzaju emitowanych obligacji;
3) wielkość emisji;
4) wartość nominalną i cenę emisyjną obligacji lub sposób jej ustalenia;
5) warunki wykupu i warunki wypłaty oprocentowania obligacji;
6) wysokość i formy ewentualnego zabezpieczenia i oznaczenie podmiotu udzielającego zabezpieczenia;
7) wartość zaciągniętych zobowiązań na ostatni dzień kwartału poprzedzającego udostępnienie propozycji
nabycia oraz perspektywy kształtowania zobowiązań emitenta do czasu całkowitego wykupu obligacji
proponowanych do nabycia;
8) dane umożliwiające potencjalnym nabywcom obligacji orientację w efektach przedsięwzięcia, które ma
być sfinansowane z emisji obligacji, oraz zdolność emitenta do wywiązywania się z zobowiązań
wynikających z obligacji, jeżeli przedsięwzięcie jest określone;
9) zasady przeliczania wartości świadczenia niepieniężnego na świadczenie pieniężne;
10) w przypadku ustanowienia zastawu lub hipoteki jako zabezpieczenia wierzytelności wynikających z
obligacji - wycenę przedmiotu zastawu lub hipoteki, dokonaną przez uprawnionego biegłego;
11) w przypadku emisji obligacji zamiennych na akcje - dodatkowo:
a) liczbę głosów na walnym zgromadzeniu emitenta, która przysługiwałaby z objętych akcji - w przypadku
gdyby została dokonana zamiana wszystkich wyemitowanych obligacji,
b) ogólną liczbę głosów na walnym zgromadzeniu emitenta - w przypadku gdyby została dokonana zamiana
wszystkich wyemitowanych obligacji;
12) w przypadku emisji obligacji z prawem pierwszeństwa - dodatkowo:
a) liczbę akcji przypadających na jedną obligację,
b) cenę emisyjną akcji lub sposób jej ustalenia,
c) terminy, od których przysługują i wygasają prawa obligatariuszy do nabycia tych akcji.
§ 18. W przypadku, o którym mowa w § 5 ust. 1 pkt 12, raport bieżący zawiera:
1) liczbę umorzonych papierów wartościowych;
2) liczbę głosów odpowiadających umorzonym akcjom;

10
3) określenie, czy umorzenie nastąpiło za zgodą akcjonariusza (umorzenie dobrowolne), czy bez jego zgody
(umorzenie przymusowe), a w przypadku gdy umorzenie przymusowe nastąpiło w wyniku ziszczenia się
określonego zdarzenia bez powzięcia uchwały przez walne zgromadzenie - określenie tego zdarzenia;
4) wysokość wynagrodzenia przysługującego akcjonariuszowi akcji umorzonych albo uzasadnienie
umorzenia akcji bez wynagrodzenia.
§ 19. 1. W przypadku, o którym mowa w § 5 ust. 1 pkt 13, raport bieżący zawiera:
1) uzasadnienie podjęcia decyzji o zamiarze połączenia i informacje o celach długookresowych, które mają
zostać zrealizowane w wyniku podjętych działań;
2) sposób planowanego połączenia (przez przejęcie lub przez zawiązanie nowej spółki) wraz ze wskazaniem
jego podstawy prawnej;
3) wskazanie podmiotów, które mają się połączyć, wraz z podstawową charakterystyką ich działalności.
2. W przypadku planowanego połączenia emitenta z innym podmiotem, przekazaniu, w formie raportu
bieżącego, podlega również:
1) plan połączenia, sporządzony zgodnie z art. 499 § 1 Kodeksu spółek handlowych, wraz z dołączonymi
dokumentami, o których mowa w art. 499 § 2 Kodeksu spółek handlowych;
2) sprawozdanie zarządu, sporządzone na podstawie art. 501 Kodeksu spółek handlowych;
3) pisemna opinia biegłego, sporządzona zgodnie z art. 503 § 1 Kodeksu spółek handlowych.
3. Emitent przekazuje, w formie raportu bieżącego, pisemne stanowisko zarządu i każdą jego zmianę,
odnośnie do planowanego połączenia, wraz z jego uzasadnieniem, nie później niż na 2 dni robocze przed
walnym zgromadzeniem mającym powziąć uchwałę o tym połączeniu.
§ 20. W przypadku, o którym mowa w § 5 ust. 1 pkt 14, raport bieżący zawiera:
1) sposób połączenia (przez przejęcie lub przez zawiązanie nowej spółki) wraz ze wskazaniem podstawy
prawnej;
2) wskazanie podmiotów, które się połączyły, wraz z podstawową charakterystyką ich działalności;
3) datę wpisania połączenia do rejestru właściwego według siedziby, odpowiednio, spółki przejmującej albo
spółki nowo zawiązanej (dzień połączenia).
§ 21. 1. W przypadku, o którym mowa w § 5 ust. 1 pkt 15, raport bieżący zawiera:
1) uzasadnienie podjęcia decyzji o zamiarze podziału i informacje o celach długookresowych, które mają
zostać zrealizowane w wyniku podjętych działań;
2) sposób planowanego podziału (przez przejęcie, przez zawiązanie, przez przejęcie i zawiązanie lub przez
wydzielenie) wraz ze wskazaniem jego podstawy prawnej.
2. W przypadku planowanego podziału, przekazaniu, w formie raportu bieżącego, podlega również:
1) plan podziału, sporządzony zgodnie z art. 534 § 1 Kodeksu spółek handlowych, wraz z dołączonymi
dokumentami, o których mowa w art. 534 § 2 Kodeksu spółek handlowych;
2) pisemne sprawozdanie zarządu, sporządzone na podstawie art. 536 Kodeksu spółek handlowych;
3) pisemna opinia biegłego, sporządzona zgodnie z art. 538 § 1 Kodeksu spółek handlowych;
4) wniesione do planu podziału zastrzeżenia, o których mowa w art. 541 § 5 Kodeksu spółek handlowych.
3. Emitent przekazuje, w formie raportu bieżącego, pisemne stanowisko zarządu i każdą jego zmianę,
odnośnie do planowanego podziału, wraz z jego uzasadnieniem, nie później niż na 2 dni robocze przed
walnym zgromadzeniem mającym powziąć uchwałę o tym podziale.
4. Emitent dołącza do raportu bieżącego, o którym mowa w ust. 2, strategię działania oraz plan finansowy
obejmujący co najmniej analizę ekonomiczno-finansową możliwości prowadzenia działalności przez okres
co najmniej 3 lat od dnia planowanego rozpoczęcia działalności.
§ 22. W przypadku, o którym mowa w § 5 ust. 1 pkt 16, raport bieżący zawiera:
1) sposób podziału (przez przejęcie, przez zawiązanie, przez przejęcie i zawiązanie lub przez wydzielenie)
wraz ze wskazaniem jego podstawy prawnej;
2) wskazanie podmiotów, które powstały po podzieleniu, wraz z podstawową charakterystyką ich
działalności;
3) datę wpisu nowo zawiązanej spółki do właściwego rejestru;
4) datę wpisów uchwały o podziale do właściwego rejestru;
5) datę wykreślenia spółki dzielonej z rejestru (dzień podziału).
§ 23. 1. W przypadku, o którym mowa w § 5 ust. 1 pkt 17, raport bieżący zawiera:
1) uzasadnienie podjęcia decyzji o zamiarze przekształcenia i informacje o celach długookresowych, które
mają zostać zrealizowane w wyniku podjętych działań;
2) charakter planowanego przekształcenia, z określeniem jego podstawy prawnej;
3) planowane zmiany relacji przekształconego podmiotu z osobami trzecimi;
4) projekt umowy albo statutu podmiotu po przekształceniu.

11
2. W przypadku planowanego przekształcenia, przekazaniu, w formie raportu bieżącego, podlega również:
1) plan przekształcenia, sporządzony zgodnie z art. 558 § 1 Kodeksu spółek handlowych, wraz z
dołączonymi dokumentami, o których mowa w art. 558 § 2 Kodeksu spółek handlowych;
2) pisemna opinia biegłego rewidenta, sporządzona zgodnie z art. 559 § 4 Kodeksu spółek handlowych;
3) uchwała o przekształceniu, powzięta zgodnie z art. 562 Kodeksu spółek handlowych.
3. Emitent przekazuje, w formie raportu bieżącego, pisemne stanowisko zarządu i każdą jego zmianę,
odnośnie do planowanego przekształcenia, wraz z jego uzasadnieniem, nie później niż na 2 dni robocze
przed walnym zgromadzeniem mającym powziąć uchwałę o tym przekształceniu.
§ 24. W przypadku, o którym mowa w § 5 ust. 1 pkt 18, raport bieżący zawiera:
1) określenie podstawy prawnej decyzji o przekształceniu;
2) określenie trybu i warunków przekształcenia, a w szczególności:
a) określenie rodzaju spółki handlowej, w którą przekształcił się emitent,
b) szacunkową wartość kapitałów własnych emitenta według stanu na dzień przekształcenia,
c) szacunkową wartość kapitałów własnych przekształconego podmiotu i sposób pokrycia kapitału
zakładowego;
3) umowę albo statut przekształconego podmiotu;
4) datę wpisu spółki przekształconej do rejestru oraz wykreślenia z rejestru spółki przekształcanej (dzień
przekształcenia).
§ 25. W przypadku, o którym mowa w § 5 ust. 1 pkt 19, raport bieżący zawiera:
1) dane o podmiocie uprawnionym do badania sprawozdań finansowych, wybranym przez właściwy organ
emitenta, z którym ma zostać zawarta umowa o badanie, przegląd lub inne usługi dotyczące sprawozdań
finansowych lub skonsolidowanych sprawozdań finansowych emitenta, z określeniem:
a) nazwy (firmy), siedziby i adresu,
b) podstawy uprawnień;
2) datę wyboru podmiotu uprawnionego do badania sprawozdań finansowych;
3) określenie, czy emitent korzystał z usług wybranego podmiotu uprawnionego do badania sprawozdań
finansowych, a jeżeli tak, to w jakim zakresie;
4) określenie organu, który dokonał wyboru podmiotu uprawnionego do badania sprawozdań finansowych
wraz ze wskazaniem, że nastąpiło to zgodnie z obowiązującymi przepisami i normami zawodowymi;
5) określenie okresu, na jaki ma zostać zawarta umowa.
§ 26. 1. W przypadku, o którym mowa w § 5 ust. 1 pkt 20, raport bieżący zawiera:
1) wskazanie, czy wypowiedzenie umowy wynika z decyzji podmiotu uprawnionego do badania sprawozdań
finansowych czy z decyzji emitenta;
2) wskazanie przypadków rezygnacji z wyrażenia opinii, wydania opinii negatywnych albo opinii z
zastrzeżeniami o prawidłowości i rzetelności sprawozdań finansowych lub skonsolidowanych sprawozdań
finansowych emitenta;
3) wskazanie organów zalecających lub akceptujących zmianę podmiotu uprawnionego do badania
sprawozdań finansowych;
4) opis rozbieżności odnośnie do interpretacji i stosowania przepisów prawa lub postanowień statutu
dotyczących przedmiotu i zakresu badania, przeglądu lub innych usług, jakie miały miejsce pomiędzy
osobami zarządzającymi a podmiotem uprawnionym do badania sprawozdań finansowych i biegłym
rewidentem, który w imieniu podmiotu uprawnionego do badania sprawozdań finansowych dokonywał
badania, przeglądu lub innych usług dotyczących sprawozdań finansowych lub skonsolidowanych
sprawozdań finansowych emitenta, w okresie obowiązywania umowy, która podlega wypowiedzeniu, z
zaznaczeniem sposobu ich rozstrzygnięcia.
2. Do raportu bieżącego, o którym mowa w ust. 1, emitent dołącza albo przekazuje niezwłocznie po jego
uzyskaniu pismo podmiotu uprawnionego do badania sprawozdań finansowych i działającego w jego
imieniu biegłego rewidenta, sporządzone na wniosek emitenta i adresowane do Komisji, w którym
potwierdzają oni informacje podane w raporcie bieżącym lub odmawiają ich potwierdzenia.
§ 27. W przypadku, o którym mowa w § 5 ust. 1 pkt 21, raport bieżący zawiera:
1) datę odwołania lub rezygnacji osoby zarządzającej lub nadzorującej albo powzięcia wiadomości przez
emitenta o decyzji osoby zarządzającej lub nadzorującej o rezygnacji z ubiegania się o wybór w następnej
kadencji;
2) imię i nazwisko osoby zarządzającej lub nadzorującej;
3) dotychczas pełnioną funkcję w przedsiębiorstwie emitenta;
4) przyczyny odwołania lub rezygnacji, jeżeli przyczyny te zostały podane przez organ lub osobę
podejmującą decyzję.

12
§ 28. W przypadku, o którym mowa w § 5 ust. 1 pkt 22, raport bieżący zawiera:
1) datę powołania osoby zarządzającej lub nadzorującej;
2) imię i nazwisko powołanej osoby zarządzającej lub nadzorującej;
3) wskazanie funkcji powierzonej w przedsiębiorstwie emitenta;
4) posiadane wykształcenie, kwalifikacje i zajmowane wcześniej stanowiska, wraz z opisem przebiegu pracy
zawodowej;
5) wskazanie innej działalności wykonywanej poza przedsiębiorstwem emitenta, z oceną, czy jest w
stosunku do niej konkurencyjna, oraz wskazaniem, czy osoba ta uczestniczy w spółce konkurencyjnej jako
wspólnik spółki cywilnej, spółki osobowej lub jako członek organu spółki kapitałowej bądź uczestniczy w
innej konkurencyjnej osobie prawnej jako członek jej organu;
6) informacje o wpisie powołanej osoby zarządzającej lub nadzorującej, zamieszczonym w Rejestrze
Dłużników Niewypłacalnych, prowadzonym na podstawie ustawy o KRS.
§ 29. W przypadku, o którym mowa w § 5 ust. 1 pkt 23, raport bieżący zawiera dane dotyczące
przedsiębiorstwa emitenta, zamieszczone w dziale 4 rejestru przedsiębiorców, o którym mowa w ustawie o
KRS.
§ 30. W przypadku, o którym mowa w § 5 ust. 1 pkt 24, raport bieżący zawiera:
1) w przypadku złożenia wniosku o ogłoszenie upadłości - wskazanie sądu, do którego został złożony
wniosek o ogłoszenie upadłości, wraz ze wskazaniem daty złożenia wniosku oraz podmiotu, który złożył ten
wniosek;
2) w przypadku oddalenia wniosku o ogłoszenie upadłości w przypadku, gdy majątek dłużnika nie wystarcza
na zaspokojenie kosztów postępowania lub w razie stwierdzenia, że przedmioty majątkowe wchodzące w
skład majątku dłużnika są obciążone zastawem, zastawem rejestrowym lub hipoteką, a pozostały jego
majątek oczywiście nie wystarcza nawet na zaspokojenie kosztów postępowania - wskazanie sądu, który
oddalił ten wniosek, wraz ze wskazaniem przyczyny jego oddalenia;
3) w przypadku ogłoszenia upadłości - wskazanie sądu, który ogłosił upadłość, wraz ze wskazaniem daty
wydania postanowienia, daty jego uprawomocnienia oraz sędziego-komisarza i syndyka masy upadłości;
4) w przypadku złożenia podania o otwarcie postępowania układowego - wskazanie sądu, do którego zostało
złożone podanie o otwarcie postępowania układowego, wraz ze wskazaniem daty złożenia podania;
5) w przypadku otwarcia postępowania układowego - wskazanie sądu, który otworzył postępowanie
układowe, oraz daty jego otwarcia, a w przypadku, gdy postępowanie układowe łączy się z reorganizacją
przedsiębiorstwa emitenta, należy wskazać również główne elementy programu naprawczego;
6) w przypadku odrzucenia podania o dopuszczenie do zawarcia układu - wskazanie przyczyn odrzucenia
przez sędziego-komisarza podania o dopuszczenie do zawarcia układu;
7) w przypadku odmowy zatwierdzenia układu - wskazanie przyczyn odmowy przez sędziego-komisarza
zatwierdzenia układu;
8) w przypadku zawieszenia postępowania układowego - wskazanie daty wydania postanowienia i sądu,
który zawiesił postępowanie układowe, wraz ze wskazaniem, czy zawieszenie postępowania nastąpiło na
wniosek emitenta, oraz informacje o planowanych działaniach emitenta związanych z zawieszeniem
postępowania;
9) w przypadku umorzenia postępowania układowego - wskazanie daty wydania postanowienia i sądu, który
umorzył postępowanie układowe, wraz ze wskazaniem, czy umorzenie postępowania nastąpiło na wniosek
emitenta;
10) w przypadku gdy postępowanie układowe wiąże się z reorganizacją przedsiębiorstwa emitenta -
wskazanie głównych elementów programu naprawczego;
11) w przypadku uchylenia układu - wskazanie przyczyn uchylenia układu;
12) w przypadku umorzenia prowadzonej przeciwko emitentowi egzekucji sądowej lub administracyjnej z
uwagi na fakt, że z egzekucji nie uzyska się sumy większej od kosztów postępowania egzekucyjnego -
wskazanie organu, który prowadził postępowanie egzekucyjne, wraz ze wskazaniem tytułu do jej wszczęcia;
13) w przypadku otwarcia postępowania likwidacyjnego - wskazanie osoby likwidatora oraz wskazanie sądu,
do którego został złożony wniosek o otwarcie postępowania likwidacyjnego, wraz ze wskazaniem daty
złożenia tego wniosku albo wskazaniem daty podjęcia przez walne zgromadzenie uchwały o rozwiązaniu
spółki, albo wskazanie innej, określonej prawem, przyczyny otwarcia postępowania likwidacyjnego, wraz z
podaniem dnia jej zaistnienia;
14) w przypadku ukończenia postępowania upadłościowego - postanowienie sądu o ukończeniu
postępowania upadłościowego.
§ 31. 1. W przypadku, o którym mowa w § 5 ust. 1 pkt 25, raport bieżący zawiera:
1) prognozowane wyniki;

13
2) okres, którego prognoza dotyczy;
3) podstawy i istotne założenia tej prognozy;
4) sposób monitorowania przez emitenta możliwości realizacji prognozowanych wyników;
5) okresy, w jakich emitent będzie dokonywał oceny możliwości realizacji prognozowanych wyników oraz
dokonywał ewentualnej korekty prezentowanej prognozy, wraz z określeniem zastosowanych kryteriów tej
oceny.
2. Emitent przekazuje niezwłocznie, w formie raportu bieżącego, korektę prognozy zawartej w raporcie
bieżącym, o którym mowa w ust. 1, w przypadku gdy co najmniej jedna z prognozowanych pozycji różni się
o co najmniej 10 % w stosunku do pozycji zamieszczonej w ostatniej przekazanej do publicznej wiadomości
prognozie.
3. Raport bieżący zawierający korektę prognozy przekazanej przez emitenta w ciągu danego roku
obrotowego stanowi nową prognozę wyników emitenta.
4. Raport bieżący zawierający korektę prognozy zawiera wskazanie prognozowanej pozycji ulegającej
korekcie oraz prognozowane wyniki po dokonaniu korekty.
§ 32. W przypadku, o którym mowa w § 5 ust. 1 pkt 26, raport bieżący zawiera:
1) nazwę agencji przyznającej rating;
2) wskazanie przyznanego ratingu wraz z krótkim opisem;
3) w przypadku zmian wcześniej przyznanego ratingu - wskazanie przyczyn zmiany ratingu.

Rozdział 3
Szczególne przypadki przekazywania raportów bież cych

§ 33. 1. W przypadku zakończenia subskrypcji lub sprzedaży, związanej z wprowadzeniem papierów
wartościowych emitenta do obrotu na rynku oficjalnych notowań giełdowych i przydziałem papierów
wartościowych, emitent jest obowiązany do przekazania, w formie raportu bieżącego:
1) daty rozpoczęcia i zakończenia subskrypcji lub sprzedaży;
2) daty przydziału papierów wartościowych;
3) liczby papierów wartościowych objętych subskrypcją lub sprzedażą;
4) stopy redukcji w poszczególnych transzach w przypadku, gdy choć w jednej transzy liczba
przydzielonych papierów wartościowych była mniejsza od liczby papierów wartościowych, na które złożono
zapisy;
5) liczby papierów wartościowych, na które złożono zapisy w ramach subskrypcji lub sprzedaży;
6) liczby papierów wartościowych, które zostały przydzielone w ramach przeprowadzonej subskrypcji lub
sprzedaży;
7) ceny, po jakiej papiery wartościowe były nabywane (obejmowane);
8) liczby osób, które złożyły zapisy na papiery wartościowe objęte subskrypcją lub sprzedażą w
poszczególnych transzach;
9) liczby osób, którym przydzielono papiery wartościowe w ramach przeprowadzonej subskrypcji lub
sprzedaży w poszczególnych transzach;
10) nazwy (firmy) subemitentów, którzy objęli papiery wartościowe w ramach wykonywania umów o
subemisję, z określeniem liczby papierów wartościowych, które objęli, wraz z faktyczną ceną jednostki
papieru wartościowego (cena emisyjna lub sprzedaży, po odliczeniu wynagrodzenia za objęcie jednostki
papieru wartościowego, w wykonaniu umowy subemisji, nabytej przez subemitenta);
11) wartości przeprowadzonej subskrypcji lub sprzedaży, rozumianej jako iloczyn liczby papierów
wartościowych objętych ofertą i ceny emisyjnej lub ceny sprzedaży;
12) łącznego określenia wysokości kosztów, które zostały zaliczone do kosztów emisji, ze wskazaniem
wysokości kosztów według ich tytułów, w podziale przynajmniej na koszty:
a) przygotowania i przeprowadzenia oferty,
b) wynagrodzenia subemitentów, oddzielnie dla każdego z nich,
c) sporządzenia prospektu emisyjnego, z uwzględnieniem kosztów doradztwa,
d) promocji oferty
- wraz z metodami rozliczenia tych kosztów w księgach rachunkowych i sposobem ich ujęcia w
sprawozdaniu finansowym emitenta;
13) średniego kosztu przeprowadzenia subskrypcji lub sprzedaży przypadającego na jednostkę papieru
wartościowego objętego subskrypcją lub sprzedażą.
2. W przypadku emitenta będącego funduszem z wydzielonymi subfunduszami informacje wymienione w
ust. 1 podaje się odrębnie dla każdego subfunduszu.

14
strony : 1 ... 10 ... 20 ... 29 . [ 30 ] . 31 ... 37

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: