eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustawRządowy projekt ustawy o wdrożeniu naziemnej telewizji cyfrowej

Rządowy projekt ustawy o wdrożeniu naziemnej telewizji cyfrowej

- projekt ma na celu stworzenie formalno-prawnych podstaw, które umożliwią wyłączenie analogowej telewizji do dnia 31 lipca 2013 r. i wprowadzenie cyfrowej telewizji naziemnej

projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej

  • Kadencja sejmu: 6
  • Nr druku: 4016
  • Data wpłynięcia: 2011-03-25
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: o wdrożeniu naziemnej telewizji cyfrowej
  • data uchwalenia: 2011-06-30
  • adres publikacyjny: Dz.U. Nr 153, poz. 903

4016

publicznie dostępnych usług telefonicznych lub
zostanie
dostępu do publicznych sieci łączności,
wdrożona do
udostępnienia całości lub części usług
ustawy z dnia
dodatkowych wymienionych w części B
16 lipca 2004 r.
załącznika I, z zastrzeżeniem technicznej
– Prawo
wykonalności i opłacalności ekonomicznej, jak
telekomunikacy
również całości lub części usług dodatkowych
jne
wymienionych w części A załącznika I.
przygotowywan
ą nowelizacją
.
ustawy – Prawo
telekomunikacy
jnie
Art. 29 Państwo Członkowskie może zdecydować o
N
-
-
-
ust. 2
zaniechaniu realizacji ust. 1 na całym lub na części
-
swojego terytorium, jeśli uważa, po wzięciu pod
uwagę stanowisk zainteresowanych stron, że
istnieje wystarczający dostęp do tych dodatkowych
usług.
Art. 30
Państwa członkowskie zapewniają, aby wszyscy
T
-
-
-
ust. 1
abonenci posiadający numery należące do
Niniejszy
krajowego planu numeracji telefonicznej mogli
przepis
na swój wniosek zachować dotychczasowy
dyrektywy
numer lub dotychczasowe numery niezależnie od
zostanie
tego, które przedsiębiorstwo świadczy usługę,
wdrożona do
zgodnie z przepisami części C załącznika I.
ustawy z dnia
16 lipca 2004 r.

– Prawo
telekomunikacy
jne
przygotowywan
ą nowelizacją
ustawy – Prawo
telekomunikacy
jnie
Art. 30
Krajowe organy regulacyjne zapewniają, aby
T
-
-
-
ust. 2
ceny ustalane przez operatorów lub dostawców
Niniejszy
usług związane z przenoszeniem numerów były
przepis
zorientowane na koszty oraz aby bezpośrednie
dyrektywy
obciążenia abonentów
jeśli takie są
nie
zostanie

37
obciążenia abonentów, jeśli takie są, nie
wdrożona do
zniechęcały abonentów do zmiany dostawcy
ustawy z dnia
usług.
16 lipca 2004 r.

– Prawo
telekomunikacy
jne
przygotowywan
ą nowelizacją
ustawy – Prawo
telekomunikacy
jnie
Art. 30 Krajowe organy regulacyjne nie narzucają taryf
T
-
-
-
ust. 3
detalicznych za przenoszenie numerów w
Niniejszy
sposób, który zakłócałby konkurencję, na
przepis
przykład przez ustanawianie szczególnych lub
dyrektywy
wspólnych taryf detalicznych.
zostanie
wdrożona do

ustawy z dnia
16 lipca 2004 r.
– Prawo
telekomunikacy
jne
przygotowywan
ą nowelizacją
ustawy – Prawo
telekomunikacy
jnie
Art. 30
Przenoszenie numerów, a następnie ich
T
-
-
-
ust. 4
aktywacja przeprowadzane są w jak najkrótszym
Niniejszy
czasie. W każdym przypadku abonenci, którzy
przepis
zawarli umowę w sprawie przeniesienia numeru
dyrektywy
do nowego przedsiębiorstwa, mają aktywowany
zostanie
numer w ciągu jednego dnia roboczego.
wdrożona do
ustawy z dnia
Bez uszczerbku dla akapitu pierwszego właściwe
16 lipca 2004 r.
organy krajowe mogą ustanowić ogólne zasady
– Prawo
procesu przenoszenia numerów, uwzględniając
telekomunikacy
krajowe przepisy o umowach, możliwości
jne
techniczne oraz potrzebę zachowania ciągłości
ł
ś
przygotowywan
i d
h
b
t
i
W k żd

38
usług świadczonych abonentowi. W każdym
ą nowelizacją
przypadku brak usługi w trakcie procesu
ustawy – Prawo
przenoszenia nie przekracza jednego dnia
telekomunikacy
roboczego. Właściwe organy krajowe
jnie
uwzględniają także w razie potrzeby środki
zapewniające ochronę abonentów w trakcie
przenoszenia numeru oraz zapewniają, aby ich
numery nie były przenoszone do innego
dostawcy usług wbrew ich woli.
Państwa członkowskie zapewniają, aby
przewidziane zostało nakładanie na
przedsiębiorstwa odpowiednich kar, w tym
obowiązek wypłaty abonentom rekompensaty w
przypadku opóźnień w przenoszeniu numerów
lub nadużyć w tym zakresie, spowodowanych
przez te przedsiębiorstwa lub w ich imieniu.

Art. 30
Państwa członkowskie zapewniają, aby umowy
T
-
-
-
ust. 5
zawierane między konsumentami a
Niniejszy
przedsiębiorstwami
świadczącymi usługi
przepis
łączności elektronicznej nie wprowadzały
dyrektywy
początkowego okresu zobowiązania
zostanie
przekraczającego 24 miesiące. Państwa
wdrożona do
członkowskie zapewniają również, aby
ustawy z dnia
przedsiębiorstwa oferowały użytkownikom
16 lipca 2004 r.
możliwość podpisania umowy na okres
– Prawo
nieprzekraczający 12 miesięcy.
telekomunikacy
jne
przygotowywan
ą nowelizacją
ustawy – Prawo
telekomunikacy
jnie
Art. 30
Bez uszczerbku dla jakiegokolwiek
T
-
-
-
ust. 6
minimalnego okresu obowiązywania umowy
Niniejszy
państwa członkowskie zapewniają, aby warunki
przepis
i procedury rozwiązania umowy nie zniechęcały
dyrektywy
do zmiany dostawców usług
zostanie

39
do zmiany dostawców usług. wdrożona do
ustawy z dnia
16 lipca 2004 r.
– Prawo
telekomunikacy
jne
przygotowywan
ą nowelizacją
ustawy – Prawo
telekomunikacy
jnie
Art. 31
Państwa członkowskie mogą nakładać
T
Art. 20
3) art. 43 otrzymuje brzmienie:
-
ust. 1
uzasadnione obowiązki transmisji obowiązkowej

pkt 3 i 4
„Art. 43. 1. Podmiot rozprowadzający
związane z nadawaniem określonych kanałów
(art. 43 i program w sieci telekomunikacyjnej, z
radiowych i telewizyjnych oraz usług
43a
wyłączeniem podmiotu rozprowadzającego program
uzupełniających, zwłaszcza usług ułatwiających
w sposób cyfrowy drogą rozsiewczą naziemną w
ustawy
odpowiedni dostęp niepełnosprawnym
multipleksie, jest obowiązany do rozprowadzania
z 29
użytkownikom końcowym, na przedsiębiorstwa,
programów „Telewizja Polska I”, „Telewizja Polska
grudnia
które podlegają ich jurysdykcji i zapewniają sieci
II” i jednego programu regionalnego
łą
1992 r.
czności elektronicznej wykorzystywane do
rozpowszechnianego przez Telewizję Polską S.A.
o
rozpowszechniania wśród ogółu obywateli
oraz programów rozpowszechnianych w dniu
kanałów radiowych lub telewizyjnych, w
radiofon
wejścia w życie ustawy z dnia … o wdrożeniu
przypadku gdy dla znacznej liczby
ii i
naziemnej telewizji cyfrowej (Dz. U. Nr …, poz. ...)
użytkowników końcowych takie sieci są
telewizji
na podstawie koncesji na rozpowszechnianie tych
głównym sposobem odbierania kanałów
) oraz
programów w sposób analogowy drogą rozsiewczą
radiowych i telewizyjnych. Takie obowiązki
art. 28
naziemną przez Telewizję Polsat S.A., TVN S.A.,
nakłada się jedynie wtedy, gdy są one niezbędne
Polskie Media S.A., Telewizję Puls Sp. z o.o. W
do realizacji celów leżących w interesie
przypadku podmiotu rozprowadzającego programy
ogólnym, wyraźnie określonych przez każde
w sieciach telekomunikacyjnych innych niż
państwo członkowskie; obowiązki te są
wykorzystywane do rozpowszechniania
proporcjonalne i przejrzyste.
rozsiewczego naziemnego lub rozsiewczego
satelitarnego obowiązek rozprowadzania programu
Obowiązki, o których mowa w pierwszym
regionalnego dotyczy programu regionalnego
akapicie, podlegają przeglądowi
właściwego dla danego obszaru.
przeprowadzanemu przez państwa członkowskie
2. Nadawca, który rozpowszechnia
najpóźniej w ciągu roku od dnia 25 maja 2011 r.,
program, wymieniony w ust. 1, nie może odmówić
z wyjątkiem przypadków, w których państwa
podmiotowi rozprowadzającemu program w sieci
członkowskie przeprowadziły taki przegląd w
telekomunikacyjnej, o której mowa w ust. 1, zgody
ciągu dwóch poprzednich lat.
na rozprowadzanie tego programu, ani też nie może

40
Państwa członkowskie regularnie dokonują
uzależnić udzielenia takiej zgody od uiszczania
przeglądu obowiązków transmisji
jakiegokolwiek wynagrodzenia, w tym w
obowiązkowej.
szczególności z tytułu udzielenia licencji za

korzystanie z nadania.
3. Przewodniczący Krajowej Rady
przeprowadza ocenę realizacji obowiązku, o którym
mowa w ust. 1, nie rzadziej niż raz na dwa lata,
kierując się interesem społecznym w zakresie
dostarczania informacji, udostępniania dóbr kultury
i sztuki, ułatwiania korzystania z oświaty, sportu i
dorobku nauki i upowszechniania edukacji
obywatelskiej.
4. Wyniki oceny Przewodniczący Krajowej
Rady przedstawia ministrowi właściwemu do spraw
kultury i ochrony dziedzictwa narodowego, który
podejmuje działania konieczne dla zapewnienia by
obowiązki, o których mowa w ust. 1, były
proporcjonalne i przejrzyste oraz nakładane jedynie
wtedy, gdy jest to niezbędne do realizacji celów
określonych w ust. 3.”;
4) po art. 43 dodaje się art. 43a w
brzmieniu:
„Art. 43a. 1. Nadawca, który
rozpowszechnia program, wymieniony w art. 43 ust.
1, jest obowiązany do nieodpłatnego udostępniania
tego programu na wniosek podmiotu, o którym
mowa w art. 43 ust. 1, rozprowadzającego program,
w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku.
2. Jeżeli nadawca nie wykonał obowiązku
polegającego na nieodpłatnym udostępnianiu
programu, Przewodniczący Krajowej Rady, na
wniosek podmiotu, o którym mowa w art. 43 ust. 1,
rozprowadzającego program, wzywa nadawcę do
udostępnienia tego programu temu podmiotowi, w
terminie 14 dni od dnia doręczenia wezwania.
3. Podmiot, o którym mowa w art. 43 ust.
1, rozprowadzający program, obowiązany jest:
1)
rozprowadzać i oferować
program, który został mu

41
strony : 1 ... 10 ... 20 ... 25 . [ 26 ] . 27 ... 35

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: