eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustaw › Rządowy projekt ustawy o wdrożeniu naziemnej telewizji cyfrowej

Rządowy projekt ustawy o wdrożeniu naziemnej telewizji cyfrowej

- projekt ma na celu stworzenie formalno-prawnych podstaw, które umożliwią wyłączenie analogowej telewizji do dnia 31 lipca 2013 r. i wprowadzenie cyfrowej telewizji naziemnej

projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej

  • Kadencja sejmu: 6
  • Nr druku: 4016
  • Data wpłynięcia: 2011-03-25
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: o wdrożeniu naziemnej telewizji cyfrowej
  • data uchwalenia: 2011-06-30
  • adres publikacyjny: Dz.U. Nr 153, poz. 903

4016

dostępności dla niepełnosprawnych użytkowników przygotowywan
końcowych oraz jakości usług.
ej nowelizacji
ustawy – Prawo
telekomunikacy
jne
Art. 6 Państwo Członkowskie zapewni, aby jego organ
N
-
-
-
ust. 2
regulacyjny mógł zadecydować o nienakładaniu
Niniejsza
obowiązków wymienionych w ust. 1 na całym
dyrektywa
swoim terytorium lub jego części, jeśli przekona
została
się, na podstawie konsultacji zainteresowanych wdrożona do
stron określonych w art. 33, że te usługi dodatkowe
ustawy z dnia
lub porównywalne usługi są szeroko dostępne.
16 lipca 2004 r.
– Prawo
telekomunikacy
jne
Art. 6
Państwa Członkowskie zapewnią możliwość
N
-
-
-
ust. 3
dokonywania wywołań alarmowych z publicznych
Niniejsza
płatnych automatów telefonicznych przy użyciu
dyrektywa
jednego europejskiego numeru alarmowego "112"
została
oraz innych krajowych numerów alarmowych, w
wdrożona do
obu przypadkach bezpłatnie i bez konieczności
ustawy z dnia
stosowania jakiejkolwiek formy płatności.
16 lipca 2004 r.
– Prawo
telekomunikacy
jne
Art. 7
O ile w rozdziale IV nie określono wymogów o
T
-
-
-
ust. 1
równorzędnym skutku, państwa członkowskie
Niniejszy
podejmują szczególne środki, aby
przepis zostanie
niepełnosprawnym użytkownikom końcowym
wdrożony do
zapewnić ten dostęp – po przystępnej cenie – do
ustawy z dnia
usług określonych w art. 4 ust. 3 i art. 5,
16 lipca 2004 r.
równoważny poziomowi dostępu, z jakiego
– Prawo
korzystają inni użytkownicy końcowi. Państwa
telekomunikacy
członkowskie mogą zobowiązać krajowe organy
jne w
regulacyjne do oceny ogólnej potrzeby oraz
przygotowywan
szczególnych wymogów w tym względzie, w tym
ej nowelizacji
zakresu i konkretnej formy takich szczególnych
ustawy – Prawo
środków dla niepełnosprawnych użytkowników
telekomunikacy
końcowych.
jne

7
końcowych.

Art. 7
Państwa członkowskie mogą podejmować, z
T
-
-
-
ust. 2
uwzględnieniem warunków krajowych, szczególne
Niniejszy
środki w celu zapewnienia niepełnosprawnym
przepis zostanie
użytkownikom końcowym możliwości skorzystania
wdrożony do
z wyboru przedsiębiorstw i dostawców usług
ustawy z dnia
dostępnych dla większości użytkowników
16 lipca 2004 r.
końcowych.
– Prawo
telekomunikacy

jne w
przygotowywan
ej nowelizacji
ustawy – Prawo
telekomunikacy
jne
Art. 7
Podejmując środki, o których mowa w ust. 1 i 2,
T
-
-
-
ust. 3
państwa członkowskie zachęcają do przestrzegania
Niniejszy
odpowiednich norm lub specyfikacji
przepis zostanie
publikowanych zgodnie z art. 17 i 18 dyrektywy
wdrożony do
2002/21/WE (dyrektywa ramowa).
ustawy z dnia
16 lipca 2004 r.
– Prawo
telekomunikacy
jne w
przygotowywan
ej nowelizacji
ustawy – Prawo
telekomunikacy
jne
Art. 8
Państwa Członkowskie mogą wyznaczyć jedno lub
N
-
-
-
ust. 1
więcej przedsiębiorstw do zagwarantowania
Niniejsza
świadczenia usługi powszechnej określonej w art.
dyrektywa
4-7 oraz, w przypadkach, do których się odnosi, art.
została
9 ust. 2, tak aby pokryć całość terytorium kraju.
wdrożona do
Państwa Członkowskie mogą wyznaczać różne
ustawy z dnia
przedsiębiorstwa lub zespoły przedsiębiorstw do 16 lipca 2004 r.
świadczenia różnych składników usługi
– Prawo

8
powszechnej lub pokrycia różnych części telekomunikacy
terytorium kraju.
jne
Art. 8
Wyznaczając przedsiębiorstwa w części lub na
N
-
-
-
ust. 2
całym terytorium kraju do obowiązku świadczenia
Niniejsza
usługi powszechnej, Państwa Członkowskie czynią
dyrektywa
to z zastosowaniem sprawnego, obiektywnego,
została
przejrzystego i niedyskryminacyjnego mechanizmu
wdrożona do
wyznaczania, w którym żadne przedsiębiorstwo nie
ustawy z dnia
jest z góry wykluczone z procesu wyznaczania. 16 lipca 2004 r.
Takie metody wyznaczania mają zapewniać
– Prawo
wydajne świadczenie usługi powszechnej oraz telekomunikacy
mogą być stosowane jako sposób określania
jne
kosztów netto obowiązku świadczenia usługi
powszechnej zgodnie z art. 12.
Art. 8
3. W przypadku gdy przedsiębiorstwo wyznaczone
T
-
-
-
ust. 3
zgodnie z ust. 1 zamierza zbyć znaczną część lub
Niniejszy
całość swoich lokalnych aktywów służących przepis zostanie
dostępowi do sieci na rzecz odrębnego podmiotu
wdrożony do
prawnego należącego do innego właściciela,
ustawy z dnia
informuje ono odpowiednio wcześniej krajowy 16 lipca 2004 r.
organ regulacyjny, tak aby organ ten mógł ocenić
– Prawo
wpływ zamierzonej transakcji na zapewnianie telekomunikacy
dostępu stacjonarnego i świadczenie usług
jne w
telefonicznych, o których mowa w art. 4. Krajowy przygotowywan
organ regulacyjny może nakładać, zmieniać lub ej nowelizacji
uchylać szczególne obowiązki zgodnie z art. 6 ust. ustawy – Prawo
2 dyrektywy 2002/20/WE (dyrektywy o telekomunikacy
zezwoleniach).
jne

Art. 9
Krajowe organy regulacyjne monitorują rozwój
T
-
-
-
ust. 1
oraz poziom taryf detalicznych dotyczących usług
Niniejszy
określonych w art. 4–7 jako podlegających przepis zostanie
obowiązkowi świadczenia usługi powszechnej oraz
wdrożony do
świadczonych przez wyznaczone przedsiębiorstwa ustawy z dnia
lub – jeżeli nie wyznaczono żadnych 16 lipca 2004 r.
przedsiębiorstw do świadczenia tych usług –
– Prawo
dostępnych na rynku, w szczególności w telekomunikacy
odniesieniu do krajowych cen konsumpcyjnych i
jne w
dochodów konsumentów.
przygotowywan

9
ej
nowelizacji
ustawy – Prawo
telekomunikacy
jne
Art. 9
Państwa członkowskie mogą, z uwzględnieniem
T
-
-
-
ust. 2
warunków krajowych, wymagać, aby wyznaczone
Niniejszy
przedsiębiorstwa zapewniły konsumentom opcje przepis zostanie
taryfowe lub pakiety różniące się od tych, które
wdrożony do
zapewniają na normalnych warunkach handlowych,
ustawy z dnia
w szczególności w celu zapewnienia, aby osoby o 16 lipca 2004 r.
niskich dochodach lub o szczególnych potrzebach
– Prawo
socjalnych nie zostały wykluczone z dostępu do telekomunikacy
sieci, o której mowa w art. 4 ust. 1, lub z
jne w
korzystania z usług określonych w art. 4 ust. 3 i art. przygotowywan
5, 6 i 7 jako usług objętych obowiązkiem
ej nowelizacji
świadczenia usługi powszechnej i świadczonych ustawy – Prawo
przez wyznaczone przedsiębiorstwa.
telekomunikacy

jne
Art. 9 Państwa Członkowskie mogą — oprócz
N
-
-
-
ust. 3
jakiegokolwiek postanowienia, że wyznaczone
Niniejsza
przedsiębiorstwa mają zapewniać specjalne opcje
dyrektywa
taryfowe czy stosować się do limitów cenowych
została
lub uśredniania geograficznego — zapewnić
wdrożona do
wsparcie konsumentom zidentyfikowanym jako ustawy z dnia
mający niskie przychody lub szczególne potrzeby 16 lipca 2004 r.
społeczne.
– Prawo
telekomunikacy
jne
Art. 9
Państwa Członkowskie mogą wymagać od
N
-
-
-
ust. 4
przedsiębiorstw obarczonych obowiązkiem
Niniejsza
określonym w art. 4-7 stosowania jednolitych taryf,
dyrektywa
włączając uśrednianie geograficzne, na całym
została
terytorium, z uwzględnieniem warunków wdrożona do
krajowych lub dostosowania się do limitów ustawy z dnia
cenowych.
16 lipca 2004 r.
– Prawo
telekomunikacy
jne
Art. 9
W przypadku gdy wyznaczone przedsiębiorstwo ma
N
-
-
-

10
ust. 5
obowiązek zapewnić specjalne opcje taryfowe,
Niniejsza
włączając uśrednianie geograficzne, lub zastosować
dyrektywa
się do limitów cenowych, krajowe organy
została
regulacyjne zapewniają, aby warunki były w pełni
wdrożona do
przejrzyste oraz zostały opublikowane i ustawy z dnia
zastosowane zgodnie z zasadą niedyskryminacji. 16 lipca 2004 r.
Krajowe władze regulacyjne mogą zażądać
– Prawo
modyfikacji lub wycofania określonych planów.
telekomunikacy
jne
Art. 10
Państwa Członkowskie zapewniają, aby
N
-
-
-
ust. 1
wyznaczone przedsiębiorstwa, dostarczając usług
Niniejsza
dodatkowych i usług ponad te, o których mowa w
dyrektywa
art. 4-7 oraz 9 ust. 2, ustanawiały warunki w taki
została
sposób, aby abonent nie był zobligowany do wdrożona do
płacenia za usługi dodatkowe lub usługi, które nie
ustawy z dnia
są konieczne lub wymagane dla zamówionej usługi. 16 lipca 2004 r.
– Prawo
telekomunikacy
jne
Art. 10
Państwa Członkowskie zapewniają, aby
N
-
-
-
ust. 2
wyznaczone przedsiębiorstwa obarczone Niniejsza
obowiązkiem na mocy art. 4-7 i 9 ust. 2 świadczyły
dyrektywa
określone usługi dodatkowe i usługi wymienione w
została
załączniku I część A w celu umożliwienia
wdrożona do
abonentom monitorowania i kontrolowania ustawy z dnia
wydatków oraz unikania nieuzasadnionego 16 lipca 2004 r.
odłączenia od usługi.
– Prawo
telekomunikacy
jne
Art. 10
Państwa Członkowskie zapewniają, aby odnośne
N
-
-
-
ust. 3
władze były w stanie odstąpić od wymagań ust. 2
Niniejsza
na części lub na całym terytorium kraju, jeśli
dyrektywa
uznają, że ta usługa dodatkowa jest szeroko
została
dostępna.
wdrożona do
ustawy z dnia
16 lipca 2004 r.
– Prawo
telekomunikacy
jne

11
strony : 1 ... 10 ... 19 . [ 20 ] . 21 ... 30 ... 35

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: