Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o grach hazardowych oraz niektórych innych ustaw
projekt dotyczy: wprowadzenia przepisów technicznych regulujących obszar gier hazardowych, w tym zakładów wzajemnych; wprowadzenia zakazu organizowania gier w Internecie (z wyjątkiem zakładów wzajemnych przez internet), określenia warunków eksploatacji automatów i urządzeń do gier, wprowadzenia rejestracji gości w ośrodkach gier i audiowizyjnego systemu kontroli gier w kasynach
- Kadencja sejmu: 6
- Nr druku: 3860
- Data wpłynięcia: 2011-02-04
- Uchwalenie: Projekt uchwalony
- tytuł: o zmianie ustawy o grach hazardowych oraz niektórych innych ustaw
- data uchwalenia: 2011-05-26
- adres publikacyjny: Dz.U. Nr 134, poz. 779
3860
1. Podmioty, na które oddziałuje akt normatywny.
Przedmiotowe rozporządzenie będzie oddziaływać na podmioty, które uzyskają zezwolenie
na urządzanie zakładów wzajemnych przez sieć Internet.
2. Wyniki przeprowadzonych konsultacji.
Projekt rozporządzenia zostanie poddany konsultacjom wewnętrznym, w tym z izbami
celnymi.
Projekt rozporządzenia zostanie poddany również konsultacjom międzyresortowym i
konsultacjom społecznym z Izbą Gospodarczą Producentów i Operatorów Urządzeń
Rozrywkowych, Związkiem Pracodawców Prowadzących Gry Losowe i Zakłady
Wzajemne, Stowarzyszeniem Menedżerów Firm Działających w Zakresie Gier Losowych
oraz Stowarzyszeniem Pracodawców i Pracowników Firm Bukmacherskich.
3. Wpływ regulacji na sektor finansów publicznych, w tym budżet państwa i budżety
jednostek samorz du terytorialnego.
Wprowadzenie regulacji zawartych w rozporządzeniu finansowane będzie z wydatków
bieżących przewidzianych w planie finansowym jednostek.
4. Wpływ regulacji na rynek pracy.
Wejście w życie rozporządzenia nie będzie miało wpływu na rynek pracy.
5. Wpływ regulacji na konkurencyjność gospodarki i przedsiębiorczość, w tym na
funkcjonowanie przedsiębiorstw.
Wejście w życie rozporządzenia nie będzie miało wpływu na konkurencyjność gospodarki i
przedsiębiorczość. Po stronie podmiotów, które uzyskają zezwolenie na urządzanie zakładów
wzajemnych przez sieć Internet wejście w życie rozporządzenia spowoduje konieczność
dostosowania prowadzonej działalności do wymogów dotyczących archiwizacji danych
określonych w rozporządzeniu.
6. Wpływ regulacji na sytuację i rozwój regionalny.
Przedmiotowe rozporządzenie nie wpłynie na sytuację i rozwój regionalny.
7. Źródła finansowania.
Wejście w życie rozporządzenia spowoduje skutki finansowe dla budżetu Państwa z uwagi na
konieczność zapewnienia odpowiednich rozwiązań informatycznych umożliwiających
sprawny zdalny pobór danych przez funkcjonariuszy celnych oraz ich przechowywanie na
serwerach administracji celnej.
projekt
ROZPORZ DZENIE
MINISTRA FINANSÓW 1)
z dnia……………………2011 r.
w sprawie kartonów do gry bingo pieniężne
Na podstawie art. 17 ust. 6 ustawy z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych
(Dz. U. Nr 201, poz. 1540, z 2010 r. Nr 127, poz. 857 oraz z 2011 r. Nr ......, poz.......)
zarządza się, co następuje:
§ 1. 1. Kartony do gry bingo pieniężne są produkowane na specjalnie zabezpieczonym
papierze zawierającym ukryte, graficzne lub inne, znaki (elementy) uniemożliwiające
podrobienie kartonu - według jednolitego wzoru, o którym mowa w art. 17 ust. 5 ustawy
z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych (Dz. U. Nr 201, poz. 1540, z 2010 r. Nr
127, poz. 857 oraz z 2011r. Nr ......, poz.......).
2. Papier, na którym drukowane są kartony do gry w bingo pieniężne nie zawiera ścieru
drzewnego, i posiada gramaturę co najmniej 60 g/m2. Na kartonach jako zabezpieczenie
jest ukryty mikrodruk.
§ 2. 1. Karton do gry bingo pieniężne zawiera w szczególności:
1) wartość kartonu;
2) numer serii;
3) numer kartonu;
4) przypadkowy zestaw liczb pochodzących ze zbioru kolejnych liczb;
5) zobowiązanie gracza do przestrzegania regulaminu.
2. Podmiot, dla którego drukuje się kartony do gry bingo pieniężne, może zażądać
zamieszczenia na kartonie dodatkowych informacji, pod warunkiem że zostały
wymienione w zatwierdzonym regulaminie gry.
§ 3. Sprzedaż kartonów do gry bingo pieniężne może nastąpić wyłącznie na rzecz podmiotu
posiadającego zezwolenie na prowadzenie salonu gry bingo pieniężne.
§ 4. Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem...........................r. 2).
MINISTER FINANSÓW
1) Minister Finansów kieruje działem administracji rządowej – finanse publiczne, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2
rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 listopada 2007 r. w sprawie szczegółowego zakresu
działania Ministra Finansów (Dz. U. Nr 216, poz. 1592).
2) Zakres spraw regulowany niniejszym rozporządzeniem był uregulowany w rozporządzeniu Ministra Finansów
z dnia 3 czerwca 2003 r. w sprawie warunków urządzania gier i zakładów wzajemnych (Dz. U. Nr 102, poz.
946 oraz z 2009 r. Nr 36, poz. 280 i Nr 181, poz. 1416), które zgodnie z art. 15 ustawy z dnia ............ 2011 r.
o zmianie ustawy o grach hazardowych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. Nr ...., poz. ......) w części
dotyczącej warunków produkcji i sprzedaży kartonów do gry bingo pieniężne, sposobów zabezpieczenia
uniemożliwiających podrobienie kartonu oraz jego treści, traci moc z dniem wejścia w życie niniejszego
rozporządzenia.
UZASADNIENIE
Projekt rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie kartonów do gry bingo pieniężne
stanowi stanowi wykonanie upoważnienia ustawowego zawartego w art. 17 ust. 6 ustawy z
dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych (Dz. U. Nr 201, poz. 1540, z 2010 r. Nr 127,
poz. 857 oraz z 2011r. Nr ......, poz.......).
Dotychczas kwestie dotyczące kartonów do gry bingo pieniężne były uregulowane w
§ 19 - 21 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 3 czerwca 2003 r. w sprawie warunków
urządzania gier i zakładów wzajemnych (Dz. U. Nr 102, poz. 946, z późn. zm.) wydanym
m.in. na podstawie art. 16 pkt 3 ustawy z dnia 29 lipca 1992 r. o grach i zakładach
wzajemnych.
W § 1 określono warunki produkcji kartonów do gry bingo pieniężne.
W § 2 ust. 1 określono, jakie elementy powinien zawierać karton do gry bingo
pieniężne. W 2 ust. 2 wskazano warunek zamieszczenia na kartonie do gry bingo pieniężne
dodatkowych informacji.
W § 3 określono warunki sprzedaży kartonów do gry bingo pieniężne.
Przepis § 4 reguluje termin wejścia w życie rozporządzenia.
Projektowane rozporządzenie podlega procedurze notyfikacji w rozumieniu przepisów
rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 23 grudnia 2002 r. w sprawie sposobu funkcjonowania
krajowego systemu notyfikacji norm i aktów prawnych (Dz. U. Nr 239, poz. 2039, z późn.
zm.).
Zagadnienia regulowane niniejszym projektem rozporządzenia nie są objęte prawem
Unii Europejskiej.
Projekt zostanie zamieszczony w Biuletynie Informacji Publicznej, na stronie
internetowej Ministerstwa Finansów (www.mofnet.gov.pl) - zgodnie z przepisami ustawy z
dnia 7 lipca 2005 r. o działalności lobbingowej w procesie stanowienia prawa (Dz. U. Nr 169,
poz. 1414 oraz z 2009 r. Nr 42, poz. 337).
OCENA SKUTKÓW REGULACJI
1. Podmioty na które oddziałuje akt normatywny.
Podmiotami, na które oddziałuje przedmiotowe rozporządzenie są podmioty prowadzące
działalność w zakresie gier hazardowych oraz podmioty produkujące kartony do gry
bingo pieniężne.
2. Wyniki przeprowadzonych konsultacji.
Projekt rozporządzenia zostanie poddany konsultacjom wewnętrznym, w tym z izbami
celnymi.
Projekt rozporządzenia zostanie poddany również konsultacjom międzyresortowym i
konsultacjom społecznym z Izbą Gospodarczą Producentów i Operatorów Urządzeń
Rozrywkowych, Związkiem Pracodawców Prowadzących Gry Losowe i Zakłady
Wzajemne, Stowarzyszeniem Menedżerów Firm Działających w Zakresie Gier
Losowych oraz Stowarzyszeniem Pracodawców i Pracowników Firm Bukmacherskich.
3. Wpływ regulacji na sektor finansów publicznych, w tym budżet państwa i budżety
jednostek samorz du terytorialnego.
Przedmiotowe rozporządzenie nie będzie miało wpływu na sektor finansów publicznych,
w tym budżet państwa i budżety jednostek samorządu terytorialnego.
4. Wpływ regulacji na rynek pracy.
Wejście w życie rozporządzenia nie wywoła skutków na rynku pracy.
5. Wpływ regulacji na konkurencyjność gospodarki i przedsiębiorczość, w tym na
funkcjonowanie przedsiębiorstw.
Przedmiotowe rozporządzenie nie wpłynie na konkurencyjność zewnętrzną i wewnętrzną
gospodarki.
6. Wpływ regulacji na sytuację i rozwój regionów.
Rozporządzenie nie będzie miało wpływu na sytuację i rozwój regionów.
7. Źródła finansowania.
Wejście w życie rozporządzenia nie pociąga za sobą obciążenia budżetu państwa lub
budżetów jednostek samorządu terytorialnego.
projekt
ROZPORZ DZENIE
MINISTRA FINANSÓW 1)
z dnia ............... 2011 r.
w sprawie warunków rejestracji i eksploatacji automatów i urz dzeń do gier
Na podstawie art. 23d ustawy z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych (Dz. U. Nr 201,
poz. 1540, z 2010 r. Nr 127, poz. 857 oraz z 2011 r. Nr ......, poz.......) zarządza się, co następuje:
§ 1. Rozporządzenie określa:
1) warunki rejestracji automatów i urządzeń do gier,
2) warunki eksploatacji automatów i urządzeń do gier.
§ 2. Użyte w rozporządzeniu określenia oznaczają:
1) ustawa - ustawę z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych (Dz. U. Nr 201, poz. 1540,
z 2010 r. Nr 127, poz. 857 oraz z 2011 r. Nr ......, poz.......);
2) automat - automat do gier i automat do gier o niskich wygranych;
3) jednostka badająca – jednostkę badającą, o której mowa w art. 23f ustawy.
§ 3. Warunkiem rejestracji automatu lub urządzenia do gier jest przeprowadzenie przez
jednostkę badającą badania technicznego takiego automatu lub urządzenia do gier oraz wydanie
opinii zawierającej pozytywny wynik takiego badania.
§ 4. 1. Badanie techniczne polega na sprawdzeniu, czy konstrukcja automatu lub urządzenia
do gier zapewnia:
1) bezpieczeństwo użytkowania;
2) poprawność działania układów elektromechanicznych i elektronicznych;
3) możliwość określenia stopnia losowości gry;
4) zabezpieczenie przed ingerencją z zewnątrz;
5) dla automatów o niskich wygranych:
a) prawidłowe ustalenie wartości maksymalnej stawki i uniemożliwienie przekraczania
wartości maksymalnej stawki w wyniku kontynuacji gry za uzyskane wygrane,
b) prawidłowe ustalenie wartości jednorazowej wygranej i uniemożliwienie uzyskania
jednorazowej wygranej w kwocie wyższej niż wskazana w art. 129 ust. 3 ustawy.
2. Badanie techniczne obejmuje również sprawdzenie, czy automat jest wyposażony w:
1) widoczną dla grających informację, umieszczoną w sposób uniemożliwiający jej usunięcie
bez uszkodzenia lub zniszczenia automatu, określającą:
a) nazwę gry,
b) stawkę za grę,
c) tabelę wygranych,
d) opis sterowania grą,
e) oznaczenie koncesji lub zezwolenia, o których mowa w art. 32 ust.1 - 3 oraz w art. 129
ust. 1 ustawy;
1) Minister Finansów kieruje działem administracji rządowej - finanse publiczne, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2
rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 listopada 2007 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania
Ministra Finansów (Dz. U. Nr 216, poz. 1592).
Dokumenty związane z tym projektem:
-
3860
› Pobierz plik
-
3860-001
› Pobierz plik
-
3860-003
› Pobierz plik
-
3860-002
› Pobierz plik
-
3860-004
› Pobierz plik
-
3860-005
› Pobierz plik
-
3860-007.PDF
› Pobierz plik