eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustawRządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o paszach oraz ustawy o bezpieczeństwie żywności i żywienia

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o paszach oraz ustawy o bezpieczeństwie żywności i żywienia

- projekt dotyczy ujednolicenia warunków wytwarzania, wprowadzania do obrotu i stosowania pasz oraz zapewnienia wysokiego poziomu ich bezpieczeństwa. Ponadto nowelizacja dotyczy wzrostu konkurencyjności sektora paszowego, a w rezultacie uproszczenia przepisów technicznych oraz uchylenia niektórych nadmiernie rozbudowanych przepisów administracyjnych

projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej

  • Kadencja sejmu: 6
  • Nr druku: 3358
  • Data wpłynięcia: 2010-08-20
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: o zmianie ustawy o paszach oraz ustawy o bezpieczeństwie żywności i żywienia
  • data uchwalenia: 2010-10-22
  • adres publikacyjny: Dz.U. Nr 230, poz. 1511

3358

2005 r.
realizację celów określonych w prawie
żywnościowym.”;

Art. 4 ust. 1, 2 Art. 4 ust. 1 i 2

art. 1 pkt 5
5) w art. 7 ust. 1 i 2 otrzymują brzmienie:

rozporządzenia Państwa Członkowskie wyznaczają właściwe
projektu ustawy o
T
(WE) nr
organy do celów oraz kontroli urzędowych
zmianie ustawy o
„1. Powiatowy lekarz weterynarii, jeżeli ustawa
882/2004
określonych w niniejszym rozporządzeniu.

paszach oraz
nie stanowi inaczej, jest na terytorium
Parlamentu
2. Właściwe organy zapewniają:

ustawy o
Rzeczypospolitej Polskiej właściwym organem
Europejskiego
a) skuteczność oraz stosowność kontroli

bezpieczeństwie
w rozumieniu rozporządzenia nr 882/2004,
i Rady z dnia urzędowych żywych zwierząt, pasz i
ż

ywności i
rozporządzenia nr 183/2005, rozporządzenia nr
29 kwietnia
żywności na wszystkich etapach produkcji,
żywienia
999/2001, rozporządzenia nr 767/2009 oraz

2004 r
przetwarzania i dystrybucji oraz

przepisów wydanych w trybie tych

wykorzystania pasz;


rozporządzeń.
Art. 13 ust. 1 b) aby pracownicy przeprowadzający kontrole



i 2,
urzędowe byli wolni od konfliktów interesów;


Art. 14- 17
c) posiadanie przez siebie, lub dostęp do


rozporządzenia odpowiednich możliwości laboratoryjnych dla

(WE) nr
badań oraz dostateczną liczbę odpowiednio


183/2005
wykwalifikowanych i doświadczonych


Parlamentu
pracowników, tak aby kontrole urzędowe i


Europejskiego
obowiązki kontrolne mogły być wykonywane


i Rady z dnia sprawnie i skutecznie;


12 stycznia
d) sobie właściwe i prawidłowo utrzymane

2005 r.
urządzenia oraz sprzęt w celu zapewnienia,



aby pracownicy mogli przeprowadzać


kontrole urzędowe sprawnie i skutecznie;


e) sobie kompetencje prawne do

przeprowadzania kontroli urzędowych


oraz do podejmowania środków

przewidzianych w niniejszym rozporządzeniu;


f) istnienie planów awaryjnych oraz


przygotowanie do realizacji takich planów w


dk
ii

6
przypadku awarii;


g) aby podmioty prowadzące


przedsiębiorstwa paszowe lub żywnościowe


były zobowiązane do poddania się wszelkim

inspekcjom przeprowadzanym zgodnie z


niniejszym rozporządzeniem oraz do pomocy
pracownikom właściwego organu w
wykonywaniu ich zadań.
Art.
13


2. Powiatowy lekarz weterynarii, w zakresie
Właściwy organ zatwierdza zakłady jedynie
zadań określonych w przepisach rozporządzenia
wówczas, gdy z inspekcji przeprowadzanych
nr 882/2004, rozporządzenia nr 183/2005,
w takich zakładach przed rozpoczęciem przez
rozporządzenia nr 999/2001, rozporządzenia nr
nie działalności wynika, iż spełniają one
767/2009 oraz w przepisach wydanych w trybie
wszystkie wymagania określone w niniejszym
tych rozporządzeń, wydaje decyzje
rozporządzeniu.
administracyjne lub wykonuje inne czynności
Właściwy organ może udzielić zatwierdzenia
związane z:
warunkowego, jeżeli z inspekcji
1) rejestracją, zawieszaniem, cofaniem
przeprowadzonej w danym zakładzie wynika,
rejestracji i dokonywaniem zmian w rejestracji
iż spełnia on wszelkie wymagania w zakresie
zakładów oraz zatwierdzaniem, zawieszaniem,
infrastruktury i wyposażenia. Organ ten
cofaniem zatwierdzenia, warunkowym
udziela ostatecznego zatwierdzenia jedynie
zatwierdzaniem i dokonywaniem zmian w
wówczas, gdy z kolejnej inspekcji
zatwierdzaniu zakładów, w tym:
przeprowadzonej w danym zakładzie w ciągu
a) prowadzeniem rejestru zakładów, o
trzech miesięcy od momentu zatwierdzenia
którym mowa w art. 9 ust. 3,
warunkowego wynika, iż zakład ten spełnia
b) przyjmowaniem oświadczeń, o których
pozostałe wymagania, o których mowa w ust.
mowa w art. 17 ust. 2
1. Jeżeli dany zakład poczynił wyraźne
- rozporządzenia nr 183/2005;
postępy, lecz nadal nie spełnia wszystkich
2) urzędową kontrolą pasz i innymi zadaniami
wymagań, właściwy organ może przedłużyć
określonymi w rozporządzeniu nr 882/2004
okres obowiązywania zatwierdzenia
oraz w przepisach wydanych w trybie tego
warunkowego. Łączny okres obowiązywania
rozporządzenia, w tym stosowaniem środków, o
zatwierdzenia
których mowa w art. 54 tego rozporządzenia;

7
warunkowego nie może jednak przekroczyć
3)udostępnianiem i przekazywaniem informacji
sześciu miesięcy.
w zakresie określonym w art. 5 ust. 2 i 3
Art. 14
rozporządzenia nr 767/2009.”
Właściwy organ może tymczasowo cofnąć

rejestrację lub zatwierdzenie
zakładu w zakresie jednego, kilku lub
wszystkich rodzajów
prowadzonej przezeń działalności, jeśli zakład
ten przestał spełniać warunki mające
zastosowanie przy prowadzeniu tego rodzaju
działalności.
Takie tymczasowe cofnięcie obowiązuje do
momentu spełnienia przez zakład tych
warunków. W przypadku gdy dany zakład nie
spełni warunków w ciągu roku, zastosowanie
znajdują postanowienia art. 15.
Art. 15 .
Właściwy organ cofa rejestrację lub
zatwierdzenie określonego
zakładu przyznane w odniesieniu do jednego,
kilku lub wszystkich rodzajów prowadzonej
działalności w przypadku gdy:
a) zakład zaprzestał prowadzenia jednego lub
kilku rodzajów działalności;
b) zostało wykazane, że zakład nie spełniał
warunków mających zastosowanie wobec
prowadzonych przezeń rodzajów działalności
przez okres jednego roku;
c) właściwy organ stwierdził poważne
niedociągnięcia lub zmuszony był
wielokrotnie wstrzymywać produkcję w
danym zakładzie, a podmiot działający na

8
rynku pasz nadal nie jest w stanie zapewnić
dostatecznych gwarancji w odniesieniu do
przyszłej działalności produkcyjnej.

Art. 16
Właściwy organ dokonuje, na żądanie,
zmiany w rejestracji lub zatwierdzeniu
danego zakładu w przypadku gdy zakład ten
wykazał zdolność do podjęcia innej
działalności obok lub w miejsce działalności,
w zakresie której dokonano jego pierwszej
rejestracji lub zatwierdzenia.

Art. 17.
1. Państwa Członkowskie zwolnione są z
obowiązku przeprowadzania inspekcji, o
których mowa w art. 13, w
przedsiębiorstwach paszowych, których
działalność polega wyłącznie na handlu i
które nie magazynują produktów w swoich
obiektach.
2. Takiego rodzaju przedsiębiorstwa paszowe
składają właściwemu organowi oświadczenie
w formie określonej przez ten organ, iż pasze
wprowadzane przez nie do obrotu spełniają
warunki określone w niniejszym
rozporządzeniu

Art. 10 ust.
Art. 10
T
art. 1 pkt 7
7) w art. 12 w ust. 1

2,3,6 oraz art.
2. Procedura uaktualniania wykazu
projektu ustawy
b) dodaje się pkt 7 w brzmieniu:
26 ust. 1 lit. b
planowanych zastosowań może zostać
o zmianie ustawy
„7) o którym mowa w art. 10 ust. 2, 3 i 6 oraz
rozporządzenia rozpoczęta poprzez przedłożenie Komisji
o paszach
art. 26 ust. 1 lit. b rozporządzenia nr

9
Parlamentu
wniosku przez osobę fizyczną lub prawną

oraz ustawy o 767/2009.”;
Europejskiego
posiadającą siedzibę we Wspólnocie lub przez
bezpieczeństwie

i Rady (WE) nr państwo członkowskie. Ważny wniosek
żywności i
767/2009 z
obejmuje dokumentację wykazującą, że
żywienia
dnia 13 lipca
określony skład paszy zaspokaja szczególne
2009 r.
planowane potrzeby żywieniowe oraz że nie
wywiera ona negatywnego wpływu na
zdrowie zwierząt, zdrowie ludzi, środowisko
lub dobrostan zwierząt.

3. Komisja niezwłocznie udostępnia
państwom członkowskim wniosek wraz z
dostępną dokumentacją.
.
6. W drodze odstępstwa od ust. 5, w ciągu
sześciu miesięcy po otrzymaniu ważnego
wniosku lub w stosownych przypadkach po
otrzymaniu opinii Urzędu Komisja zamyka
procedurę i decyduje o niedokonywaniu
aktualizacji na żadnym etapie procedury, jeśli
uważa, że taka aktualizacja nie ma
uzasadnienia. Komisja dokonuje tego zgodnie
w procedurą regulacyjną, o której mowa w art.
28 ust. W takich przypadkach Komisja
powiadamia w razie potrzeby bezpośrednio
wnioskodawcę oraz państwa członkowskie,
wskazując w swoim piśmie powody, dla
których uznaje, że aktualizacja nie jest
uzasadniona.
art. 26 .1. b) we współpracy z właściwymi
organami państw członkowskich oraz, w

10
strony : 1 ... 9 . [ 10 ] . 11 ... 20 ... 30 ... 35

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: