Rządowy projekt ustawy o publicznym transporcie zbiorowym
projekt ustawy dotyczy wprowadzenia regularnego przewozu osób wykonywanego w ramach publicznego transportu zbiorowego, którego zorganizowanie będzie leżało w gestii organizatora oraz na zasadach rynkowych
projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej
- Kadencja sejmu: 6
- Nr druku: 2916
- Data wpłynięcia: 2010-03-26
- Uchwalenie: Projekt uchwalony
- tytuł: o publicznym transporcie zbiorowym
- data uchwalenia: 2010-12-16
- adres publikacyjny: Dz.U. 2011 Nr 5, poz. 13
2916
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA INFRASTRUKTURY
z dnia
w sprawie szczegółowego zakresu planu zrównoważonego rozwoju publicznego
transportu zbiorowego
Na podstawie art. 12 ust. 4 ustawy z dnia 2010 r. o publicznym transporcie
zbiorowym (Dz. U. Nr , poz. ) zarządza się, co następuje:
§ 1. Rozporządzenie określa szczegółowy zakres planu zrównoważonego rozwoju
publicznego transportu zbiorowego, zwanego dalej „planem transportowym”, w części
tekstowej i graficznej.
§ 2. Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o ustawie należy przez to rozumieć ustawę z
dnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym.
§ 3. Plan transportowy składa się z:
1) części tekstowej;
2) części graficznej;
3) uzasadnienia.
§ 4. 1. Część tekstowa planu transportowego powinna zawierać dane, o których mowa
w art. 12 ust. 1 ustawy.
2. Część tekstowa planu transportowego może zawierać dodatkowe informacje, które
w ocenie organizatora są istotne dla prawidłowego sporządzenia tego planu.
§ 5. 1. Część graficzna planu transportowego powinna zawierać rysunek
przedstawiający sieć komunikacyjną w granicach obszaru, na którym ma się odbywać
publiczny transport zbiorowy.
2. Rysunek, o którym mowa w ust. 1, powinien zawierać w szczególności:
1) określenie skali rysunku w formie liczbowej i liniowej;
2) granice obszaru objętego rysunkiem;
3) granice administracyjne;
4) linie zabudowy oraz oznaczenia elementów zagospodarowania przestrzennego
terenu;
5)
linie komunikacyjne, na których odbywają się przewozy o charakterze
użyteczności publicznej, z zakresu właściwości innego organizatora, z
uwzględnieniem rodzaju transportu na nich wykonywanego;
6)
oznaczenia zintegrowanych węzłów przesiadkowych znajdujących się na
poszczególnych liniach komunikacyjnych;
3. Rysunek, o którym mowa w ust. 1, sporządza się w skali 1:1.000 na kopii mapy
zasadniczej, pochodzącej z państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego.
4. W przypadku sporządzania rysunku, o którym mowa w ust. 1, obejmującego obszar
o znacznej powierzchni, dopuszcza się stosowanie map w skali 1:2.000.
5. W przypadku sporządzania rysunku, o którym mowa w ust. 1, obejmującego obszar
o intensywnej zabudowie, dopuszcza się stosowanie map w skali 1:500.
§ 6. 1. Rysunek, o którym mowa w § 5 ust. 1, sporządza się w czytelnej grafice
technicznej zapewniającej możliwość ogłoszenia planu transportowego, o którym mowa w
art. 13 ust. 5 ustawy.
2. Na rysunku, o którym mowa w § 5 ust. 1, stosuje się nazewnictwo i oznaczenia
zapewniające czytelność rysunku. Do rysunku dołącza się objaśnienia wszystkich użytych
oznaczeń.
§ 7. Uzasadnienie planu transportowego powinno zawierać:
1) określenie wpływu uwarunkowań, o których mowa w art. 12 ust. 2 ustawy, na
organizację publicznego transportu zbiorowego;
2) określenie w jakim zakresie zostały uwzględnione potrzeby osób
niepełnosprawnych i osób o ograniczonej zdolności ruchowej, o których mowa w
art. 12 ust. 2 pkt 4 ustawy, oraz jakie przyjęto rozwiązania zapewniające tym
osobom korzystanie z publicznego transportu zbiorowego;
3) określenie w jakim zakresie zostały uwzględnione potrzeby wynikające z
kierunku polityki państwa, o którym mowa w art. 12 ust. 2 pkt 5 ustawy, oraz jakie
przyjęto rozwiązania zapewniające realizację tych potrzeb.
§ 8. Przepisy rozporządzenia stosuje się również do aktualizacji planu transportowego,
o której mowa w art. 11 ust. 2 ustawy, w zakresie objętym aktualizacją.
§ 9. Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
MINISTER INFRASTRUKTURY
________________________
1) Minister Infrastruktury kieruje działem administracji rządowej – transport, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 4
rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 listopada 2007 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania
Ministra Infrastruktury (Dz. U. Nr 216, poz. 1594).
2
UZASADNIENIE
Wydanie przedmiotowego rozporządzenia stanowi wykonanie upoważnienia
ustawowego zawartego w art. 12 ust. 4 ustawy z dnia 2010 r. o publicznym transporcie
zbiorowym (Dz. U. Nr , poz. ).
Projekt rozporządzenia określa szczegółowy zakres planu zrównoważonego rozwoju
publicznego transportu zbiorowego, zwany dalej „planem transportowym”. Plan transportowy
będzie się składał z trzech części: tekstowej, graficznej oraz z uzasadnienia. Zakres informacji
objętych poszczególnymi częściami planu transportowego będzie zapewniał w szczególności
realizację podstawowego celu, któremu służy sporządzenie planu transportowego, a
mianowicie ujęcie linii komunikacyjnych, na których ma się odbywać publiczny transport
zbiorowy o charakterze użyteczności publicznej.
Projektowane
rozporządzenie nie podlega notyfikacji Komisji Europejskiej, zgodnie
z § 4 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 23 grudnia 2002 r. w sprawie sposobu
funkcjonowania krajowego systemu notyfikacji norm i aktów prawnych (Dz. U. Nr 239, poz.
2039, z późn. zm.).
Stosownie do art. 5 ustawy z dnia 7 lipca 2005 r. o działalności lobbingowej
w procesie stanowienia prawa (Dz. U. Nr 169, poz. 1414, z późn. zm.), przedmiotowy projekt
rozporządzenia zostanie zamieszczony w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie
internetowej Ministerstwa Infrastruktury.
Projektowane
rozporządzenie jest zgodne z przepisami prawa Unii Europejskiej.
3
Ocena Skutków Regulacji (OSR)
1. Podmioty, na które oddziałuje projekt ustawy.
Projekt rozporządzenia oddziałuje na:
− jednostki samorządu terytorialnego oraz ich związki,
− ministra właściwego do spraw transportu w zakresie organizacji publicznego
transportu zbiorowego w międzywojewódzkich i międzynarodowych przewozach
pasażerskich w transporcie kolejowym.
2. Konsultacje społeczne.
Projekt rozporządzenia zostanie przesłany w ramach konsultacji społecznych do:
1. Związku Powiatów Polskich,
2. Unii Metropolii Polskich,
3. Związku Miast Polskich,
4. Unii Miasteczek Polskich,
5. Związku Gmin Wiejskich RP,
6. Związku Województw RP,
7. Marszałków województw (wszystkich).
Projekt zostanie opublikowany na stronach Biuletynu Informacji Publicznej Ministerstwa
Infrastruktury.
Projekt zostanie przekazany do zaopiniowania Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu
Terytorialnego.
3. Wpływ regulacji na:
a) sektor finansów publicznych, w tym budżet państwa i budżety jednostek
samorządu terytorialnego
Wejście w życie projektu rozporządzenia nie będzie miało wpływu na budżet państwa bądź
jednostek samorządu terytorialnego.
b) rynek pracy
4
Projekt nie będzie miał wpływu na rynek pracy.
c) konkurencyjność gospodarki i przedsiębiorczość, w tym na funkcjonowanie
przedsiębiorstw
Wejście w życie projektu rozporządzenia nie wpłynie na konkurencyjność gospodarki
i przedsiębiorczość, w tym na funkcjonowanie przedsiębiorstw.
d) sytuację i rozwój regionalny
Projekt rozporządzenia nie wpłynie na sytuację i rozwój regionalny.
e) środowisko naturalne
Wejście w życie projektu rozporządzenia nie wpłynie na środowisko naturalne.
02/58rch
5
Dokumenty związane z tym projektem:
-
2916
› Pobierz plik