Rządowy projekt ustawy o infrastrukturze informacji przestrzennej
- wprowadzenie ustawy określającej zasady tworzenia oraz użytkowania infrastruktury informacji przestrzennej oraz organy administracji właściwe w tych sprawach;
projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej
- Kadencja sejmu: 6
- Nr druku: 2562
- Data wpłynięcia: 2009-11-27
- Uchwalenie: Projekt uchwalony
- tytuł: o infrastrukturze informacji przestrzennej
- data uchwalenia: 2010-03-04
- adres publikacyjny: Dz.U. Nr 76, poz. 489
2562-cz-2
Sposób pozyskania danych z bazy TOPO:
1. dla placu z nawierzchnią twardą:
-
klasa PKNT_A, atrybut RODZAJ = „Plt” (plac z nawierzchnią twardą),
-
klasa PKZB_A, atrybut ROSLINNOSC = „Bl” (brak – plac twardy),
-
klasa PKTK_A, atrybut RODZAJ = „Ltn” (teren pod drogą lotniskową),
2. dla placu z nawierzchnią utwardzoną lub bez nawierzchni :
-
klasa PKNT_A, atrybut RODZAJ = „Pln” (plac nieutwardzony).
BBUW1100L (044) ciana oporowa
Znakiem BBUW1100L przedstawia się ściany oporowe.
Sposób pozyskania danych z bazy TOPO:
-
klasa BBUD_L, atrybut RODZAJ = „Sop” (ściana oporowa),
-
klasa BBUW_L, atrybut RODZAJ = „Sow” (ściana oporowa przy wodzie).
BBMO1200L (046) Tunel drogowy lub kolejowy
Znakiem BBMO1200L przedstawia się wszystkie tunele drogowe i kolejowe. Znak tunelu po-
krywa się znakami elementów treści mapy, które tam występują.
Szerokość znaku oblicza się wg Tabeli 1.
22
Sposób pozyskania danych z bazy TOPO:
klasa BBMO_L, atrybut RODZAJ = „t” (tunel).
BBMO1100L (047) most lub wiadukt
Znakiem BBMO1100L przedstawia się mosty oraz wiadukty
a) o
długości od 3 do 10 m,
b) o
długości powyżej 10 m.
Znaku ciągu komunikacyjnego na znaku wiaduktu i mostu nie przerywa się.
Wymagane jest pokazanie właściwych relacji między szlakami komunikacyjnymi na wiaduk-
tach. Na wydruku mapy powinien być widoczny znak szlaku, który przebiega górą.
Przykładowe relacje między szlakami komunikacyjnymi, most dwupoziomowy:
1) kolej nad drogą;
2) droga nad koleją.
Sposób pozyskania danych z bazy TOPO:
klasa BBMO_L, atrybut RODZAJ = „m” (most) lub „w” (wiadukt, estakada).
23
BBMO1500L Przepust (051)
Znakiem BBMO1500L przedstawia się przepusty pod szlakami komunikacyjnymi.
Wlot i wylot przepustu zaznacza się w miejscu ich usytuowania.
Sposób pozyskania danych z bazy TOPO:
klasa BBMO_L, atrybut RODZAJ = „p” (przepust).
BBMO1400L (052) Kładka dla pieszych
Za pomocą znaku BBMO1400L przedstawia się kładki
a) długości od 3 do 10 m;
b) długości powyżej 10 m.
Szerokość znaku oblicza się wg Tabeli 1.
Jeżeli na kładce nad szlakiem komunikacyjnym znajdują się schody, to należy je przedstawić
zgodnie z objaśnieniem OIKM1040L.
Sposób pozyskania danych z bazy TOPO:
klasa BBMO_L, atrybut RODZAJ = „k” (kładka dla pieszych).
24
BBMO1300P Zejście do przejścia podziemnego (053)
Znakiem BBMO1300P oznacza się zejście do przejścia podziemnego. Nie pokazuje się zejść
usytuowanych w budynkach.
Sposób pozyskania danych z bazy TOPO:
klasa BBMO_L, atrybut RODZAJ = „d” (przejście podziemne). Na mapie przedstawia się wę-
zeł początkowy i końcowy przejścia podziemnego.
Zejście do przejścia podziemnego przedstawia się w klasie BD_KARTO_P.
XSK00001L Przejazd pod budynkiem (054)
Znak XSK00001L stosuje się do przedstawiania przejazdu pod budynkiem, mogącego służyć
jako linia komunikacyjna.
Sposób pozyskania danych z bazy TOPO:
fragmenty obiektów z klasy SKJZ_L, wchodzące w relację nakładania się z obiektami z klasy
BBBD_A.
Przejazd pod budynkiem reprezentowany jest w klasie BD_KARTO_L.
SKPP1100L (055) Przeprawy
25
Znakiem SKPP1100L przedstawia się przeprawę promową, przewóz łodziami oraz bród. Znak
obiektu należy uzupełnić odpowiednim skrótem objaśniającym: „pr.” (prom), „pw.” (przewóz
łodziami) lub „b.” (bród).
Sposób pozyskania danych z bazy TOPO:
klasa SKPP_L, atrybut RODZAJ = „PR” lub „LD” lub „BR”.
§ 26.
1. Budynki i budowle przedstawia się znakami BBBD1101A – BBCM1120A zgodnie z
podanymi przy nich objaśnieniami.
2. Budynki wizualizuje się w oparciu o kryterium funkcjonalne (Tabela 2.), wg którego dzieli
się je na następujące kategorie z przypisanymi im znakami:
1. budynki mieszkalne:
-
wielorodzinne (zn. BBBD1101A) ,
-
jednorodzinne (zn. BBBD1102A),
8. budynki niemieszkalne (zn. BBBD1400A ),
9. budynki użyteczności publicznej (zn. BBBD1200A -BBBD1520),
10. budynki przemysłowe (zn. BB0BD1300A ),
Tabela 2. Zależność znaku kartograficznego od funkcji szczegółowej budynku.
Atrybut FUNKCJA_SZCZEGOLOWA
Numer znaku kartograficznego
(Komponent TOPO)
Ia koszary
BBBD1101A
Mk klasztor
BBBD1101A
Mw dom wielorodzinny
BBBD1101A
Il dom letniskowy
BBBD1102A
Mj dom jednorodzinny
BBBD1102A
Tg garaż
BBBD1400A
Th hangar
BBBD1400A
Sl chłodnia
BBBD1400A
Sm magazyn lub skład
BBBD1400A
Gw budynek gospodarczy
BBBD1400A
Gp Budynek produkcyjny ferm hodowlanych
BBBD1400A
Ib posterunek blokowy
BBBD1400A
26
Dokumenty związane z tym projektem:
-
2562-cz-1
› Pobierz plik
-
2562-cz-2
› Pobierz plik