Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o transporcie kolejowym
- znowelizowanie przepisów dotyczących warunków zapewnienia interoperacyjności transeuropejskiego systemu kolei dużych prędkości i transeuropejskiego systemu kolei konwencjonalnej na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;- wprowadzenie nowych definicji: pośredniego certyfikatu zgodności podsystemu oraz pośredniej deklaracji weryfikacji zgodności podsystemu;
projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej
- Kadencja sejmu: 6
- Nr druku: 178
- Data wpłynięcia: 2008-01-22
- Uchwalenie: Projekt uchwalony
- tytuł: o zmianie ustawy o transporcie kolejowym
- data uchwalenia: 2008-02-07
- adres publikacyjny: Dz.U. Nr 59, poz. 359
178
5
3. Wpływ regulacji na:
1) sektor finansów publicznych
Ustawa nie spowoduje obciążenia dla budżetu państwa i budżetów jed-
nostek samorządu terytorialnego.
2) rynek pracy
Nie przewiduje się wpływu ustawy na rynek pracy.
3) konkurencyjność gospodarki i przedsiębiorczość, w tym na funkcjonowa-
nie przedsiębiorstw
Przepisy ustawy będą wpływać na praktykę inżynierską w zakresie pro-
jektowania, budowy, remontów i modernizacji kolei i jej elementów, gdyż
producenci będą mieli możliwość uzyskania pośrednich certyfikatów
zgodności podsystemu po przeprowadzeniu prób na wyodrębnionym
składniku interoperacyjności lub podsystemie, niezależnie od docelowe-
go środowiska, w którym taki składnik lub podsystem zostanie zainstalo-
wany i eksploatowany. Takie użyteczne i końcowe próby „autonomiczne”
są niezależne od sieci kolejowej, w której dany produkt ma być eksplo-
atowany.
Pośrednie certyfikaty i pośrednie deklaracje weryfikacji zgodności ułatwią
producentom późniejsze uzyskanie obowiązkowych certyfikatów zgod-
ności podsystemu oraz wystawienie deklaracji weryfikacji zgodności pod-
systemu.
4) sytuację i rozwój regionalny
Nie przewiduje się wpływu ustawy na sytuację i rozwój regionalny.
5) sytuację finansową
Nie przewiduje się bezpośredniego wpływu ustawy na zmianę sytuacji fi-
nansowej kolei.
4. Korzyści społeczne
Usprawnianie wdrażania interoperacyjności przyczyni się w dalszej perspek-
tywie do poprawy jakości oferty transportu kolejowego.
17/01/BS
Dokumenty związane z tym projektem:
-
178
› Pobierz plik