Rządowy projekt ustawy - Prawo geologiczne i górnicze
projekt dotyczy: usunięcia barier utrudniających podejmowanie i wykonywanie działalności w zakresie geologii i górnictwa, pobudzenia przedsiębiorczości oraz zwiększenia pewności inwestowania, co powinno zapewnić racjonalną gospodarkę złożami kopalin w ramach zrównoważonego rozwoju
projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej
- Kadencja sejmu: 6
- Nr druku: 1696
- Data wpłynięcia: 2008-12-17
- Uchwalenie: Projekt uchwalony
- tytuł: Prawo geologiczne i górnicze
- data uchwalenia: 2011-06-09
- adres publikacyjny: Dz.U. Nr 163, poz. 981
1696-wykonawcze-tom-I
wartość minimalną, maksymalną i średnią.
Rozporządzenie nie zawiera przepisów technicznych w rozumieniu rozporządzenia Rady
Ministrów z dnia 23 grudnia 2002r. w sprawie sposobu funkcjonowania krajowego systemu
notyfikacji norm i aktów prawnych (Dz. U. Nr 239, poz. 2039 i z 2004r. Nr 65, poz. 597) i
w związku z tym nie wymaga notyfikacji.
Rozporządzenie powinno wejść w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
Przedmiot rozporządzenia nie jest objęty regulacjami prawnymi Unii Europejskiej.
19
Ocena Skutków Regulacji (OSR) do projektu rozporządzenia
1. Podmioty, których dotyczy niniejsza regulacja.
Projekt rozporządzenia dotyczy podmiotów wykonujących prace geologiczne w celu
sporządzania dokumentacji geologicznych.
2. Konsultacje
Przy opracowywaniu projektu zostaną przeprowadzone konsultacje społeczne.
W ramach konsultacji społecznych projekt rozporządzenia zostanie rozesłany z prośbą o
opinię do wszystkich Marszałków Województw, organizacji i zrzeszeń przedsiębiorców
takich jak:
1. Sekcja Krajowa Geologiczno-Wiertnicza
NSZZ „Solidarność”
ul. Rakowiecka 4
00-975 Warszawa
2. Krajowy
Związek Pracodawców Branży Geologicznej
Al. W. Korfantego 125a
40-156 Katowice
3. Komisja Krajowa NSZZ „Solidarność”
ul. Wały Piastowskie 24
80-855 Gdańsk
4. Wolny
Związek Zawodowy „Sierpień 80” Komisja Krajowa
ul. Warszawska 19
40-009 Katowice
5. Komisja Krajowa NSZZ „Solidarność 80”
ul. Piękna 22/8
00-549 Warszawa
6. Porozumienie
Związków Zawodowych Kadra
ul. Obroki 77
40-833 Katowice
7. Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych
ul. Klonowa 6
00-591 Warszawa
8. Business Center Club Związek Pracodawców
Plac elaznej Bramy 10
00-136 Warszawa
9. Konfederacja Pracodawców Polskich
ul. Brukselska 7
03-973 Warszawa
10. Ogólnopolskie Porozumienie Związków Zawodowych
ul. Kopernika 36/40
00-924 Warszawa
11. Państwowy Instytut Geologiczny
ul. Rakowiecka 4
00-975 Warszawa
12. Wyższy Urząd Górniczy
ul. Poniatowskiego 31
40-956 Katowice
20
13. Polskie Towarzystwo Geologiczne
ul. Oleandry 2a
30-056 Kraków
14. Górnicza Izba Przemysłowo-Handlowa
ul. Kościuszki 30
40-048 Katowice
15. Porozumienie Pracodawców Przemysłu Wydobywczego
(Związek Pracodawców Górnictwa Węgla Kamiennego)
ul. Podgórna 4
40-955 Katowice
16. Forum Przemysłu Wydobywczego
ul. Sienkiewicza 48/50
25-501 Kielce
17. Polski Związek Pracodawców Producentów Kruszyw
ul. Sienkiewicza 48/50
25-501 Kielce
18. Regionalne Stowarzyszenie Przedsiębiorców Wydobywających Kopaliny Pospolite
ul. wirki i Wigury 1
96-200 Sieradz
19. Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Górnictwa
ul. Powstańców 25
40-952 Katowice
Ponadto przedmiotowy projekt zostanie zamieszczony na stronach internetowych
Ministerstwa rodowiska.
3. Wpływ regulacji na sektor finansów publicznych, w tym budżet państwa i
budżety jednostek samorządu terytorialnego.
Wejście w życie rozporządzenia nie będzie miało wpływu na wydatki budżetu i
sektora publicznego. Niemal wszystkie dokumentacje geologiczne, które reguluje to
rozporządzenie wykonywane są przez firmy prywatne.
4. Wpływ regulacji na rynek pracy.
Wejście w życie rozporządzenia w sprawie szczegółowych wymagań, jakim powinny
odpowiadać dokumentacje geologiczne złóż kopalin nie będzie miało wpływu na rynek
pracy. W porównaniu z poprzednim rozporządzeniem z dnia 6 lipca 2005r. zmiany w tej
regulacji są niewielkie i w żaden sposób nie wpływają na zatrudnienie.
5. Wpływ regulacji na konkurencyjność gospodarki i przedsiębiorczość, w tym na
funkcjonowanie przedsiębiorstw.
Wejście w życie rozporządzenia nie będzie miało wpływu na konkurencyjność
gospodarki i przedsiębiorczość. Ponadto wejście w życie rozporządzenia nie będzie
miało większego wpływu na sytuację przedsiębiorców. Rozporządzenie to nakłada
konieczność szczegółowego przedstawienia przez przedsiębiorcę zastosowanych w
dokumentacji kryteriów bilansowości wraz z uzasadnieniem (§ 3 ust. 4 pkt. 3 lit. i). Jest to
zgodne z nową ustawą, która zakłada samodzielne określanie kryteriów bilansowości
złoża jakie będą stosowane w toku dokumentowania złoża. Jednocześnie projekt
regulacji uwzględnia sporządzanie dokumentacji (uproszczonych) dla których organem
koncesyjnym jest starosta. Rozwiązanie takie sprzyja uproszczeniu postępowania i
ułatwieniu działalności przedsiębiorcom.
21
6. Wpływ regulacji na sytuację i rozwój regionów.
Wejście w życie rozporządzenia nie będzie miało wpływu na sytuację i rozwój
regionów. Rozporządzenie to określa bowiem szczegółowe wymagania, jakim powinny
odpowiadać dokumentacje geologiczne złóż kopalin. Dotyczy zatem przedsiębiorców
wykonujących wyżej wymienione dokumentacje.
7. Wpływ regulacji na ochronę środowiska.
Wejście w życie rozporządzenia nie będzie miało bezpośredniego wpływu na
ochronę środowiska.
8. Zgodność z prawem Unii Europejskiej.
Przedmiot rozporządzenia nie jest objęty regulacjami prawnymi Unii Europejskiej.
12/16zb
22
PROJEKT
Rozporządzenie
Ministra Środowiska1)
z dnia ………………………………..
w sprawie szczegółowych wymagań, jakim powinny odpowiadać dokumentacje
hydrogeologiczne i geologiczno-inżynierskie
Na podstawie art. 95 ust. 1 pkt 2 i 3 ustawy z dnia …………………… – Prawo
geologiczne i górnicze (Dz. U. Nr …………………..) zarządza się, co następuje:
Rozdział 1
Przepisy ogólne
Rozdział 1
Przepisy ogólne
§ 1. Rozporządzenie określa szczegółowe wymagania, jakim powinny odpowiadać:
1) dokumentacje hydrogeologiczne;
2) dokumentacje geologiczno-inżynierskie.
§ 2. 1. Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o:
1) bilansie wodno-gospodarczym wód podziemnych - rozumie się przez to porównanie
wielkości zasobów dyspozycyjnych wód podziemnych ze stanem ich zagospodarowania,
w celu wskazania istniejących w obszarze bilansowym albo w jednostce bilansowej
rezerw lub deficytu zasobów wód podziemnych;
2) depresji regionalnej - rozumie się przez to wielkość obniżenia poziomu zwierciadła wody
podziemnej w jednostce hydrogeologicznej, wywołanego współdziałaniem
eksploatowanych ujęć lub systemów odwadniających;
3) depresji rejonowej - rozumie się przez to wielkość obniżenia poziomu zwierciadła wody
podziemnej wyrażonego wartością izolinii depresji obejmującej wszystkie
współdziałające otwory eksploatacyjne ujęcia wód podziemnych;
4) jednostce bilansowej - rozumie się przez to część obszaru bilansowego wydzielaną ze
względu na podobieństwo parametrów hydrogeologicznych lub warunków
hydrodynamicznych;
5) jednostce hydrogeologicznej - rozumie się przez to fragment litosfery stanowiący
przestrzennie i dynamicznie zdefiniowany system krążenia wód podziemnych, dający się
opisać parametrami hydrogeologicznymi poziomów wodonośnych i słabo
przepuszczalnych poziomów rozdzielających;
6) monitoringu osłonowym ujęcia - rozumie się przez to system cyklicznych
(powtarzalnych) obserwacji i pomiarów oraz ocen i prognoz ilości oraz właściwości
fizyczno-chemicznych wód podziemnych, prowadzonych w otoczeniu ujęcia,
Dokumenty związane z tym projektem:
-
1696-wykonawcze-tom-II
› Pobierz plik

-
1696
› Pobierz plik

-
1696-wykonawcze-tom-I
› Pobierz plik



Projekty ustaw
Elektromobilność dojrzewa. Auta elektryczne kupujemy z rozsądku, nie dla idei