eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustaw › Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych oraz niektórych innych ustaw

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych oraz niektórych innych ustaw

- projekt ma na celu uregulowanie mechanizmu tworzenia katalogu świadczeń gwarantowanych czyli tzw. koszyka świadczeń zdrowotnych. Projekt wprowadza przejrzyste mechanizmy podejmowania decyzji dotyczacych finansowania świadczeń gwarantowanych ze środków publicznych oraz określa zasady i tryb kwalifikowania świadczeń opieki zdrowotnej jako świadczeń gwarantowanych, tryb ich usuwania z wykazu świadczeń gwarantowanych, zmiany poziomu i sposobu finansowania lub warunków ich realizacji

  • Kadencja sejmu: 6
  • Nr druku: 1590
  • Data wpłynięcia: 2009-01-14
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: o zmianie ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych oraz ustawy o cenach
  • data uchwalenia: 2009-06-25
  • adres publikacyjny: Dz.U. Nr 118, poz. 989

1590

3. Zawiadomienie zawiera:
1) wskazanie podstawy prawnej do przeprowadzenia kontroli;
2) przedmiot i zakres kontroli oraz miejsce przeprowadzania kontroli wraz z terminem
jej rozpoczęcia i zakończenia.
§ 4.
Kontrola przeprowadzana jest w miejscu prowadzenia działalności przez
Agencję, z zastrzeżeniem § 5, w dniach i godzinach jej pracy, a jeżeli wymaga tego
dobro kontroli, również poza godzinami pracy i w dniach wolnych od pracy.
§ 5. Kontrola lub poszczególne jej czynności mogą być przeprowadzane również w
siedzibie ministra.
§ 6. 1. Kontroler dokonuje ustaleń stanu faktycznego na podstawie zebranych w
toku kontroli dowodów.
2. Dowodami są w szczególności: dokumenty, wyniki oględzin, opinie biegłych,
wyjaśnienia i oświadczenia.
3. Kontroler może żądać sporządzenia niezbędnych do kontroli odpisów lub
wyciągów z dokumentów, jak również zestawień i obliczeń sporządzonych na podstawie
dokumentów.
4. Zgodność odpisów i wyciągów z oryginałami dokumentów oraz prawidłowość
zestawień i obliczeń potwierdza jednostka kontrolowana.

§ 7. 1. Kontrolujący podlega wyłączeniu od udziału w kontroli, jeżeli wyniki kontroli
mogą dotyczyć jego roszczeń, praw lub obowiązków albo roszczeń, praw i obowiązków
jego małżonka lub osoby pozostającej z nim faktycznie we wspólnym pożyciu, krewnych
i powinowatych do drugiego stopnia bądź osób związanych z nim z tytułu
przysposobienia, opieki lub kurateli.
2. Kontrolujący może być wyłączony również w razie stwierdzenia przez ministra
zarządzającego kontrolę innych przyczyn, które mogą mieć wpływ na bezstronność jego
postępowania.
3. O wyłączeniu, z urzędu lub na wniosek kontrolowanego lub kontrolującego,
decyduje minister zarządzający kontrolę, który może wyznaczyć inną osobę w celu
przeprowadzenia dalszych czynności kontrolnych.

2

§ 8. 1. Prezes Agencji, Zastępca Prezesa oraz pracownicy Agencji udzielają,
w wyznaczonym terminie, ustnych lub pisemnych wyjaśnień w sprawach dotyczących
przedmiotu kontroli. Z ustnych wyjaśnień kontroler sporządza protokół, który podpisują
kontroler i osoba składająca wyjaśnienia.
2. W przypadku odmowy podpisania protokołu przez osobę składającą wyjaśnienia,
kontroler podpisuje protokół i podaje przyczynę odmowy podpisania protokołu.
3. Każdy może złożyć ustne lub pisemne oświadczenie dotyczące przedmiotu
kontroli.
4. Kontroler nie może odmówić przyjęcia oświadczenia, o którym mowa w ust. 3, o
ile ma ono związek z przedmiotem kontroli.
§ 9. 1. Kontroler może przeprowadzić oględziny obiektu lub innych składników
majątkowych.
2. Oględziny przeprowadza się w obecności kierownika komórki organizacyjnej
Agencji odpowiedzialnego za obiekt lub składniki majątkowe poddane oględzinom, a w
razie jego nieobecności - jego zastępcy, osób upoważnionych do jego zastępowania lub
upoważnionego pracownika albo innej osoby odpowiedzialnej za obiekt lub składniki
majątkowe poddane oględzinom.
3. Z przebiegu i wyniku oględzin sporządza się niezwłocznie protokół, który
podpisuje kontroler i osoba obecna przy oględzinach. Przepis § 8 ust. 2 stosuje się
odpowiednio.
§ 10. 1. W razie podejrzenia, że zachodzi niebezpieczeństwo utraty dowodów,
kontroler zabezpiecza je poprzez:
1) zamknięcie i opieczętowanie w oddzielnym pomieszczeniu w miejscu prowadzenia
działalności przez jednostkę kontrolowaną;
2) opieczętowanie i oddanie na przechowanie, za pokwitowaniem, jednostce
kontrolowanej;
3) zabranie, za pokwitowaniem, dowodów przez kontrolera i przechowywanie ich w
siedzibie właściwego ministra.
2. O zwolnieniu dowodów spod zabezpieczenia decyduje minister.

3
§ 11.
Kontroler, w toku kontroli, informuje Agencję o nieprawidłowościach i
uchybieniach utrudniających sprawne przeprowadzenie kontroli.
§ 12. W razie ujawnienia w toku kontroli okoliczności wskazujących na popełnienie
przestępstwa, kontroler niezwłocznie zawiadamia na piśmie ministra.
§ 13. Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
Minister Zdrowia
















4
UZASADNIENIE
Projektowane rozporządzenie stanowi wykonanie upoważnienia ustawowego z art.
31zc ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej
finansowanych ze środków publicznych (Dz. U. z 2008 r., Nr 164, poz. 1027).
Niniejsze rozporządzenie określa szczegółowy sposób i tryb przeprowadzania
kontroli przez ministra właściwego do spraw zdrowia, w zakresie nadzoru nad
działalnością Agencji Oceny Technologii Medycznych, zwaną dalej „Agencją”.
Należy podnieść, iż głównym przedmiotem działalności Agencji jest ocena
technologii medycznych, realizacja zadań związanych z oceną świadczeń opieki
zdrowotnej, w tym leków i wyrobów medycznych oraz opracowywanie, weryfikacja,
gromadzenie, udostępnianie i upowszechnianie informacji o ocenach technologii
medycznych opracowywanych w Rzeczpospolitej Polskiej i innych krajach.
Nadzór nad Agencją będzie sprawować minister właściwy do spraw zdrowia.
Agencja będzie działać na podstawie ustawy oraz statutu, nadawanego w drodze
rozporządzenia przez ministra właściwego do spraw zdrowia. Podstawowym zatem
celem przedmiotowej regulacji jest zapewnienie prawidłowego nadzoru nad
działalnością Agencji Oceny Technologii Medycznych w zakresie legalności, rzetelności,
celowości i gospodarności jej działania.

Projekt ustawy nie wymaga notyfikacji w rozumieniu przepisów rozporządzenia
Rady Ministrów z dnia 23 grudnia 2002 r. w sprawie sposobu funkcjonowania Krajowego
Systemu Notyfikacji norm i aktów prawnych (Dz. U. Nr 239, poz. 2039).



5

Ocena Skutków Regulacji (OSR)
1. Podmioty, na które oddziałują projektowane regulacje

Projekt ustawy swoim zakresem wywiera wpływ na działalność Agencji Oceny
Technologii Medycznych.

2. Konsultacje społeczne
Projekt zostanie przesłany do konsultacji społecznych samorządom zawodów,
organizacjom pacjentów oraz związkom zawodowym działającym w ochronie zdrowia.
W ramach konsultacji społecznych projekt zostanie umieszczony na stronie internetowej
Ministerstwa Zdrowia.

3. Wpływ regulacji na sektor finansów publicznych, w tym budżet państwa i
budżet jednostek samorządu terytorialnego.

Projekt nie będzie miał wpływu na wydatki budżetu państwa oraz jednostek samorządu
terytorialnego.

4. Wpływ regulacji na rynek pracy
Wejście w życie projektu nie będzie miało wpływu na rynek pracy.

5. Wpływ regulacji na konkurencyjność wewnętrzną i zewnętrzną gospodarki
Projekt nie będzie miało wpływu na konkurencyjność wewnętrzną i zewnętrzną
gospodarki.

6. Wpływ regulacji na sytuację i rozwój regionów
Projekt nie będzie miał wpływu na sytuację regionów.

6
strony : 1 ... 10 ... 19 . [ 20 ] . 21 ... 23

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: